Vanhemmat valittavat väsymystään koska lasten kasvattaminen on niin turkasen rankkaa. Jonkun pitäisi mahdollistaa lapsivapaat viikonloput sekä vuosilomien mittaiset lapsettomat ajat lomaltapaluurahoineen. Edes potkulautailun sääntöjä ei jakseta neuvoa vaan sekin on yhteiskunnan - viime kädessä poliisin tehtävä.
Kyllä on asiat mallilleen mennyt...
Potkulautoihin saadaan ikäraja ja lasten kasvatusvastuu on ulkoistettu lopullisesti yhteiskunnalle
6
638
Vastaukset
- Anonyymi
hyvä.
ja huomenna Venäjä pommittaa teidät pskaksi - Anonyymi
Potkulautailuun mitään sääntöjä ole.
- Anonyymi
Lasten, nuorten ja vanhempien jatkuva arvostelu tällä palstalla on typerää palstailijoiden arvon nostatusta.
Terve ihminen liikkuu ja tekee vahinkoja sekä oppii niistä. Ei ole yllämainityn ryhmän vika , että ihmiset pakotetaan elämään jatkuvasti pienemmällä ja ahtaammalla alueella.
Ne metsätiet ja pellot joiden varsilla perheet ennen asuivat, oli vahinkojen todennäköisyys huomattavasti pienempi kuin nykyään missä kaikki asutetaan koulujen ympäristöön.
Hävetkää te jatkuvasti nuoria ihmisiä haukkuvat nenänvartta katsovat palstailijat.- Anonyymi
Ei nuorissa aina ole vikaa vaan vanhemmissa.
Ei voi sitäkään yleistää vaan lapset opetetaan siihen, että ei petytä, kaiken saa heti, minä.itse tyyli, kännykkä kouraan liian pienenä, aikuiset riippuvat kännykässä. Yms..siis oikea yhdessä tekeminen puuttuu. Talon pienet askareet kuuluvat koko perheelle. Aikuisten tekevät itse osittain senkin suun takia, että nopeammin sujuu. Vaan lapsi saa arvostuksen tunteen itselleen , kun saa pienen vastuun.
- Anonyymi
Tämä vika, niin kuin kaikki muutkin viat, on vihervasemmistossa, joka on kriminalisoinut kaikki normaalit kasvatusmenetelmät.
- Anonyymi
Viitasaaren kevyen liikenteen väyliä näyttää ajelevan hujattomat, arvioisin n. 10 vuotiaat hujattomat lapset sähköpotkulaudoillaan huimia nopeuksia. Joskus saman potkulaudan kyydissä näyttää olevan useampiakin lapsia. Nyt kannattaisi vanhempien herätä ennen kuin tapahtuu jotain vakavia loukkaantumisia ja vammautumisia. Jos lapsi kaatuu sähköpotkulaudalla vieläpä ilman kypärää, lyöden päänsä asfalttiin ja vammautuen loppuelämäksi, niin se on sitten myöhäistä puuttua asiaan.
Kun päättäjät suuressa viisaudessaan ovat päättäneet sähkötoimisten potkulautojen käyttäjien alaikärajaksi 15 vuotta, niin näkisin että ensitilassa vanhempien vastuuseen pitäsi kuulua että valvoisivat lastensa tekemisiä, eivätkä missään nimessä ostaisi lapsilleen välineitä joiden käyttö on kielletty alle 15 vuotiailta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2257540
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s454970- 594772
- 753428
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko162015Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗301880- 311829
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹441677- 371609
- 1481347