👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Tehot voisivat nousta ihan järkyttäviin lukemiin, jos tehoa ei rajoiteta säännöillä tai yhdenmukaisella voimalinjalla. Esim. Rimacin Neverassa on vakiona 1914 hevosvoimaa, Xiaomin SU 7 Ultrassa on 1548 hevosvoimaa ja Lucidin Air -mallissa on 1234 hevosvoimaa. Teslan ikivanhassa Model S Plaidissakin on yli 1000 hevosvoimaa.
Tämän päivän rallin mm-sarjan huippuautoissa on vain murto-osa nykyaikaisten autojen tehosta, koska polttomoottoritekniikka asettaa niin voimakkaat rajoitteet. Yhä harvemmalla autovalmistajalla enää edes on polttomoottoriosaamista ja vielä harvemmalla intoa panostaa siihen. Ihmekös rallin mm-sarjassa on nykyään vain tasan kaksi (2) tehdastallia ja yksityinen M-Sport.
Sanonpa vain, että sähkömoottorit tulevat ralliinkin. Olisi komeaa nähdä 3000-hevosvoimainen siipi-Audi Ouninpohjan erikoiskokeella. :D Ja valtavasti talleja ja tiimipaikkoja.
Sähkömoottorit tulevat ralliin. Moni muukin moottoriurheiluluokka on jo siirtynyt nykymoottoreihin.
6
90
Vastaukset
- Anonyymi
Et taida olla ihan järjissäsi.....?🤣🤣🤣
- Anonyymi
Ladattava joka EKn jälkeen. Ei onnistu.
- AnonyymiUUSI
Miksi ihmeessä ei onnistu?
Formula e:ssä kisan pituus on 45 minuuttia + 1 kierros ja kisan aikana suoritetaan pakollinen välilataus 0,6 megawatin teholla. Välilatauksen kesto on 30 sekuntia, joten eiköhän rallin siirymälläkin ehdittäisi auto latamaan siinä missä niitä nykyään tankataan?
Lataus FIA:n latauskontista. Onhan rallibensallekin järjestetty jakelu eikä niitä ralliautoja mistään Teboililta tankata. Lataaminen on paljon turvallisempaa kuin läträäminen herkästi roihahtavan 1. luokan tulenaran, voimakkaasti kaasuuntuvan litkun kanssa.
Kyllä rallikin tulee vapautumaan fossiilimoottoreista. Nykyinen mm-sarja on kehitystasoltaan historic-luokka. Se on fakta, tosiasia ja totta, että sähkö tulee sinnekin. Sähkötekniikka on paljon yksinkertaisempaa, edullisempaa ja kestävämpää.
Meidän pitää muistaa, että fossiiliautoilla ajaminen on vuosi vuodelta yhä rajoitetumpaa.
- Anonyymi
Ei onnistu ralli,
ei sitten millään kuule alli.
Kun pitää latailla metsässä eikä joka paikkaa,
jonne saadaan niin paljon virtaa .
Rallicrossi jo pilattiin 100% akkuajoneuvoilla, ei ole kivaa katsomassa taunoilla tai teuvoilla.
Kun ei kuulu turbon pauke ,
on crossi kisat kuin sisätrukkien ajelu.. - Anonyymi
Kyllä vajaa 700 hevosvoimaakin vie aika kiivaasti. Niclas Grönholm voitti rallicrossin mm-osakilpailun sähköautolla. Ja selittelijät turpa kiinni: Samassa luokassa ja lähdössä oli mukana myös polttomoottoriaikakaudelta peräisin olevia autoja.
https://youtu.be/NZTeIfJwSLU?si=zcIawJbaEoSe31pI - Anonyymi
Voi sitä sähkönkulutusta kun kymmeniä autoja on latureissa vähän väliä. Muutama ydinvoimala pitää rakentaa lisää kun ei virta riitä. Tai jos tuulivoimaloita rakentelee niin pitää olla myrskylukemat latauspaikassa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017543
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1055533- 835037
- 1384412
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113140- 492813
- 522759
- 612387
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102344Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.561946