Miten saadut lomarahat vaikuttavat työttömyysetuuden maksamiseen? Voiko olla, etten saa kesältä mitään? Miten nämä lomarahat jaksotetaan? Koko lukuvuoden olen tehnyt töitä. Paitsi viimeisen viikon, kun viranhaltija palasi kätevästi töihin viikkoa ennen kesälomaansa. En saa myöskään ansiosidonnaista, kun en ole riittävän pitkään ehtinyt kuulua kassaan. Saan myös pian lapsen, joten työttömyys päättyy ennen heinäkuun puoliväliä. Raskausrahaa saan sitten joskus luoja ties milloin, niin kyllä on ahdistavaa kituutusta tiedossa taas. Terv. Työtön määräaikainen ope
Kelan työttömyysetuus ja lomarahojen jaksotus
4
143
Vastaukset
- Anonyymi
"Miten nämä lomarahat jaksotetaan"
Työttömyysetuus on noin 800e/kk - verot. Eli jos saat lomarahaa 1600e niin eikös se ole päivän selvää että et saa kahteen kuukauteen työttömyysetuutta. Noista veroista en tiedä miten ne huomioidaan mutta etuuden verotus on yleensä oletuksena 20%... - Anonyymi
Jos olet saanut lomarahaa eli et ole pitänyt kesälomaa ja saanut sen lomarahana niin se siirtää työttömyysturvan maksatusta niin monta päivää kun olet vuosilomaan ollut oikeutettu. Ja sitten kannattaa kelasta selvittää tuleeko vielä 7 päivän omavastuuaika ennen kuin varsinainen maksatus alkaa. Jos olet jo aiemmin kelasta saanut työttömyysturvaa josta se omavastuuaika jo otettu niin sitten sitä ei tule. Kannattaa olla yhteydessä vielä kelaan ja tarkistaa se.
- Anonyymi
Niin ja tuo edellinen koskee kokoaikatyösuhdetta jos työsuhteesi on ollut osa-aikainen niin lomakorvaus jaksotetaan työttömyysturvassa. Mutta soita sinne jelaan niin saat tarkemmat neuvot ja ohjeet.
- Anonyymi
Jaksotus menee niin että jos saat työn päätyttyä lomakorvausta esim 1000 euroo ja keskimääräinen päiväpalkka ollut esim 100 euroo niin 10 päivältä ei saa työttömyyskorvausta koska 1000 jaettuna 100 on 10
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1587282
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1506006- 1535327
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.484747Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?554078- 733302
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.623270Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m253092- 472487
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢182399