Hondan, Suzukin ja Minin menestys johtuu niiden pienestä lukumäärästä liikenteessä.
Automalleittain tarkasteltuna vähävikaisimpien kärkikymmenikköön kiilaa peräti neljä Toyota-mallia: Verso-S, Corolla, Auris ja Avensis.
Kymmenvuotiaana se laatu ja luotettavuus punnitaan;
https://tekniikanmaailma.fi/10-vuotiaiden-katsastukset-automerkeista-honda-vahavikaisin-vikakuningas-tesla-myos-eniten-ajettu/
10-vuotiaiden katsastukset: Vähävikaisimpien kärkikymmenikköön kiilaa peräti neljä Toyota-mallia.
69
560
Vastaukset
- Anonyymi
Kun oikein lasketaan niin kymmenen vähävikaisimman joukossa on kuusi Toyotan autoa, sillä Lexukset ovat myös Toyotan autoja.
- Anonyymi
Se on todella kova juttu. Enemmänkin olisi, jos malleja riittäisi.
- Anonyymi
Valitettavasti avaaja ei edes ymmärtänyt, ettei kyseisen automallin määrä ratkaise, vaan prosentuaalinen osuus mallista. Toinen mitä repppana ei tajua, ettei katsastus kerro autojen luotettavuudesta mitään, eikä kerro kuinka paljon niitä korjataan katsastusten välissä. Myös katsastuksissa oleellista on syyt miksi ei läpäise sitä,
Mutta jostain Teron pitää yrittää vääntää helpotusta tuskaansa aina kuukauden vaihteessa. 🤭- Anonyymi
Itkettääkö?
- Anonyymi
Oletko selaisin?
- Anonyymi
Sinulla on aivan käsittämättömät ajatukset.
- Anonyymi
Johan on aloitus aiheuttanut suuren valheiden ja vihan puuskan.
- Anonyymi
Jos osaat ja ymmärrät ajatella asiaa niin liikenteessä olevien autojen pienellä määrällä on positiivinen vaikutus vikoihin.
- Anonyymi
Johan on katkera itku.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos osaat ja ymmärrät ajatella asiaa niin liikenteessä olevien autojen pienellä määrällä on positiivinen vaikutus vikoihin.
Et taida noita prosentti hommia ymmärtää, kuin viinapullon kyljestä . Keskity niihin .
- Anonyymi
Tero on niin tyhmä jos sillä ois lasipää näkis miten kusivirtaa ja paskatekeepatoja.
- Anonyymi
Skodan ajokilometrit ovat paljon yli keskiarvon. Tojotalla on taas ajettu keskimäärin paljon väemmän. Autojen lukumäärällä ei ole mitään merkitystä tilastossa. Hah.
- Anonyymi
Nomutta, jotain sen itäautoiivanankin pitää yrittää kun ei skoda-da pärjää edes perussyynissä?
- Anonyymi
Johan sinulla on kuvitelmat.
- Anonyymi
Ajetut kilometrit kun ovat ainoa mittari.
Kiva jos Toyota on ykkönen kuten se on tienpäällä tekemään jonon .
Hsrmits ei vaikka oma passatti 2019 malli 210000 ajettuna ei läpäisyt katsastusta,
Kun alapallonivel oli väljä,luulisi kun tämäkin auto on huollettu 30 000km välein..
- Anonyymi
Verso S:n voi nähdä jopa kerran vuodessa.
- Anonyymi
Riippuu missä asut.
- Anonyymi
4perättäinen honda menossa ja tämän jäkeen en osta minkäänlaista autoa enää,,hyvä auto jolla ajan loppuaikani ,ensi vuonna 70v🤔
- Anonyymi
Hondat ovat laatutuotteita, paras japanilainen ollut aina. Tällä hetkellä paras hybridijärjestelmä ja muillakin osa-alueilla Toyotaa edellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hondat ovat laatutuotteita, paras japanilainen ollut aina. Tällä hetkellä paras hybridijärjestelmä ja muillakin osa-alueilla Toyotaa edellä.
Jos noin olisi niin myyntikin olisi Toyotaa edellä, mutta kun noin ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hondat ovat laatutuotteita, paras japanilainen ollut aina. Tällä hetkellä paras hybridijärjestelmä ja muillakin osa-alueilla Toyotaa edellä.
Hondan hybridi järjestelmä ainakin alkujaan oli kehno ja siksi Toyota voitti sen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hondan hybridi järjestelmä ainakin alkujaan oli kehno ja siksi Toyota voitti sen.
Onhan se Honda melkolailla hyvä moottoripyörä ja perämoottori Yamahan jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hondan hybridi järjestelmä ainakin alkujaan oli kehno ja siksi Toyota voitti sen.
Honda vetää sähkömoottorilla, maksimi vääntö aina käytössä, ei vaihdelaatikkoa, ei huuda täyskaasukiihdytyksessä, parempi suorituskyky vastaavalla kulutuksella, enempi vääntöä, reagoi heti kaasuun, ei nyi missään ajotilanteessa. Ei akun tyhjenemisiä tai relevikoja, rikkinäisiä lämmönvaihtimia. Tämä esimerkkinä 2.0 tekniikan vertailussa.
Mietin vaan, että miten joku voi olla näin tietämätön asioista, kun ne testit ja mitatut arvot on kaikkien luettavissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se Honda melkolailla hyvä moottoripyörä ja perämoottori Yamahan jälkeen.
Honda on ollut aina moottoripyörissä ja perämoottoreissa valmistaja, josta muut koittaa ottaa mallia. Monia maailmanmestaruuksia eri moottoripyöräsarjoissa ja -luokissa. Formuloissa nyt monta MM-titteliä peräjälkeen ja legendaarinen McLaren Honda lisäksi. Aika kaukana on muut japsit ja ylipäätään mikään muu valmistaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Honda vetää sähkömoottorilla, maksimi vääntö aina käytössä, ei vaihdelaatikkoa, ei huuda täyskaasukiihdytyksessä, parempi suorituskyky vastaavalla kulutuksella, enempi vääntöä, reagoi heti kaasuun, ei nyi missään ajotilanteessa. Ei akun tyhjenemisiä tai relevikoja, rikkinäisiä lämmönvaihtimia. Tämä esimerkkinä 2.0 tekniikan vertailussa.
Mietin vaan, että miten joku voi olla näin tietämätön asioista, kun ne testit ja mitatut arvot on kaikkien luettavissa.Ei vaihdelaatikkoa, mutta alennusvaihde kuitenkin Hondassakin .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vaihdelaatikkoa, mutta alennusvaihde kuitenkin Hondassakin .
Ja tasauspyörästö. Toki nämä löytyy sähköautoistakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hondat ovat laatutuotteita, paras japanilainen ollut aina. Tällä hetkellä paras hybridijärjestelmä ja muillakin osa-alueilla Toyotaa edellä.
Samaa mieltä Toyotan ollessa halpisbulkki Honda on.
Ihan paras. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Honda on ollut aina moottoripyörissä ja perämoottoreissa valmistaja, josta muut koittaa ottaa mallia. Monia maailmanmestaruuksia eri moottoripyöräsarjoissa ja -luokissa. Formuloissa nyt monta MM-titteliä peräjälkeen ja legendaarinen McLaren Honda lisäksi. Aika kaukana on muut japsit ja ylipäätään mikään muu valmistaja.
Honda alkoi valmistaa hybridi-Insightiä vuonna 1999. Auton ensimmäinen sukupolvi oli peräti kummallinen, kaksipaikkainen pikkuauto. Autossa akusto vei niin paljon tilaa, että sitä pilkattiin akkukuljettimeksi.
Malliuudistus toi lisää sisätilaa, mutta ei muuten asioita paljon kohentanut. Sähkömoottorin teho oli niin pieni (14 hv), että bensiinimoottoria tarvittiin joka tapauksessa käytännössä kaikkeen. Vuonna 2012 Insight kulutti selvästi yli kuusi litraa satasella. Etuistuin oli surkean lyhyt, ohjaus tunnoton ja liian kevyt sekä jousitus Suomen teille aivan liian jäykkä.
Auto jäi täysin Toyota priuksen varjoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Honda on ollut aina moottoripyörissä ja perämoottoreissa valmistaja, josta muut koittaa ottaa mallia. Monia maailmanmestaruuksia eri moottoripyöräsarjoissa ja -luokissa. Formuloissa nyt monta MM-titteliä peräjälkeen ja legendaarinen McLaren Honda lisäksi. Aika kaukana on muut japsit ja ylipäätään mikään muu valmistaja.
Honda Insight oli yksi ensimmäisistä hybridiautoista, joita valmistettiin. Se esiteltiin vuonna 1999, ja se oli etuvetoinen auto, jossa oli 1.0 litran kolmisylinterinen bensiinimoottori ja pieni sähkömoottori. Insightin tarkoituksena oli tarjota polttoainetehokas vaihtoehto perinteisille polttomoottoriautoille. Insight ei saavuttanut samanlaista menestystä kuin Toyota Prius.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Honda on ollut aina moottoripyörissä ja perämoottoreissa valmistaja, josta muut koittaa ottaa mallia. Monia maailmanmestaruuksia eri moottoripyöräsarjoissa ja -luokissa. Formuloissa nyt monta MM-titteliä peräjälkeen ja legendaarinen McLaren Honda lisäksi. Aika kaukana on muut japsit ja ylipäätään mikään muu valmistaja.
Toyota toi kunnon hybridin markkinoille, mutta Honda ei.
Insightin ongelma oli hybriditekniikka, ei niinkään laadullisesti vaan teknisiltä ratkaisultaan. Toyota nimittää omaansa täyshybridiksi ja sitä Hondan hybridit eivät olleet.
Ero täyshybridin ja Hondan hybridin välillä on siinä, että Honda toimi 100 %:sti polttomoottoriautona, jota vain avustettiin sähköisesti. Auto ei siis lähtenyt liikkeelle sähkövoimalla, kuten täyshybridi teki, vaan polttomoottori kävi per aina. Täyshybridi lähtee liikkeelle pelkällä sähköllä ja kevyellä jalalla kulkee pari kilometriäkin sähköllä.
Jos asiaa yksinkertaistaa, niin Insight on CVT-vaihteinen bensa-auto, jota avustetaan sähköllä.
Tuossa varmasti syy, miksi Honda vetäytyi hybridimarkkinoilta ainakin Euroopassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Honda on ollut aina moottoripyörissä ja perämoottoreissa valmistaja, josta muut koittaa ottaa mallia. Monia maailmanmestaruuksia eri moottoripyöräsarjoissa ja -luokissa. Formuloissa nyt monta MM-titteliä peräjälkeen ja legendaarinen McLaren Honda lisäksi. Aika kaukana on muut japsit ja ylipäätään mikään muu valmistaja.
Ensimmäiset Insight-yritelmät olivat vaisuja ja jäivät auttamatta Toyota Priuksen jalkoihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hondan hybridi järjestelmä ainakin alkujaan oli kehno ja siksi Toyota voitti sen.
Eikös Honda Insight ollut vuoteen 2016 asti maailman vähiten kuluttava auto? Erikoinen kommentti kyllä.
- Anonyymi
Vm 2014 Octavioilla on ajettu enemmän kuin vm 2010 Corolloilla ja hylkäysprosentti on pienempi.
- Anonyymi
Mikä siinäkin on että ei se kansanauton köyhänkansanmalli jaksa kiinnostaa?
- Anonyymi
Onko Skodalla jotain omaa sateenvarjon ja pissapojan täyttökauluksen lisäksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä siinäkin on että ei se kansanauton köyhänkansanmalli jaksa kiinnostaa?
Skodan täyssähköt on jo niitä sinun "köyhän kansan" malleja kuten Yarikset ja Yaris Crossit on Toyotalla. Corolla on rikkauden Bolt-kuskien suosikki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skodan täyssähköt on jo niitä sinun "köyhän kansan" malleja kuten Yarikset ja Yaris Crossit on Toyotalla. Corolla on rikkauden Bolt-kuskien suosikki.
Onko skodasta enää muuta muistoa jälellä kuin politrukin irvistys maskissa ja itäautostatus aatteen innoittajana?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko skodasta enää muuta muistoa jälellä kuin politrukin irvistys maskissa ja itäautostatus aatteen innoittajana?
Täyssähköt 311 vs 19. Revi Tero siitä huumoria
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko skodasta enää muuta muistoa jälellä kuin politrukin irvistys maskissa ja itäautostatus aatteen innoittajana?
Kakara kun saat kortin puhu siitä....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kakara kun saat kortin puhu siitä....
Onko itäauto Skoda jo valloittanut itäeuroopan markkinat vai Ladako siellä vielä on kukkona tunkiolla?
- Anonyymi
Toyotan sähköautovyöry alkaa syksyllä.
- Anonyymi
Toyota on siis 2026 eniten myyty sähköauto?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota on siis 2026 eniten myyty sähköauto?
Toyotahan on koko maailman ylivoimaisesti eniten ostettu auto niinkuin Suomessakin on päässyt käymään!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotahan on koko maailman ylivoimaisesti eniten ostettu auto niinkuin Suomessakin on päässyt käymään!
Autoja vai Yariksia ja Yaris Crosseja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoja vai Yariksia ja Yaris Crosseja?
Mieti sitä!
- Anonyymi
Honda on oikeasti kestävä.
Myös automyyjät tietävät sen.- Anonyymi
Se vähäinen Honda-määrä vain näyttää siltä. Sitä se ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se vähäinen Honda-määrä vain näyttää siltä. Sitä se ei ole.
Ompas
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ompas
Honda on löyhä ylikallis kikkale Suomen automarkkinoilla, ketään ei juuri sitä halua.
- Anonyymi
Toyota toi kunnon hybridin markkinoille, mutta Honda ei.
Insightin ongelma oli hybriditekniikka, ei niinkään laadullisesti vaan teknisiltä ratkaisultaan. Toyota nimittää omaansa täyshybridiksi ja sitä Hondan hybridit eivät olleet.
Ero täyshybridin ja Hondan hybridin välillä on siinä, että Honda toimi 100 %:sti polttomoottoriautona, jota vain avustettiin sähköisesti. Auto ei siis lähtenyt liikkeelle sähkövoimalla, kuten täyshybridi teki, vaan polttomoottori kävi per aina. Täyshybridi lähtee liikkeelle pelkällä sähköllä ja kevyellä jalalla kulkee pari kilometriäkin sähköllä.
Jos asiaa yksinkertaistaa, niin Insight on CVT-vaihteinen bensa-auto, jota avustetaan sähköllä.
Tuossa varmasti syy, miksi Honda vetäytyi hybridimarkkinoilta ainakin Euroopassa.
Ensimmäiset Insight-yritelmät olivat vaisuja ja jäivät auttamatta Toyota Priuksen jalkoihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota toi kunnon hybridin markkinoille, mutta Honda ei.
Insightin ongelma oli hybriditekniikka, ei niinkään laadullisesti vaan teknisiltä ratkaisultaan. Toyota nimittää omaansa täyshybridiksi ja sitä Hondan hybridit eivät olleet.
Ero täyshybridin ja Hondan hybridin välillä on siinä, että Honda toimi 100 %:sti polttomoottoriautona, jota vain avustettiin sähköisesti. Auto ei siis lähtenyt liikkeelle sähkövoimalla, kuten täyshybridi teki, vaan polttomoottori kävi per aina. Täyshybridi lähtee liikkeelle pelkällä sähköllä ja kevyellä jalalla kulkee pari kilometriäkin sähköllä.
Jos asiaa yksinkertaistaa, niin Insight on CVT-vaihteinen bensa-auto, jota avustetaan sähköllä.
Tuossa varmasti syy, miksi Honda vetäytyi hybridimarkkinoilta ainakin Euroopassa.
Ensimmäiset Insight-yritelmät olivat vaisuja ja jäivät auttamatta Toyota Priuksen jalkoihin.Ei ole täyshybridi nimitystä käytetty, kuin vasta viimevuodet. Hondan hybridi malleja viimeisen 20-vuoden aikana on ollut mm. civic, clarity, Insight, cr-z. Niitä on ollut useammalla eri tekniikalla. En nyt näe, että millään aikakaudella Toyota olisi erityisesti ollut edellä. Hondan nykyisen malliston tekniikka taas on todella helppo perustella, miksi se on parempi kuin Toyotalla. Se on ollut markkinoilla vuodesta 2018. Voisi oikeastaan sanoa, että sitä ennen ei ollut kuin surkeaa hybriditekniikkaa tarjolla kaikilla valmistajilla. Sellaista, jota en itse ostaisi ikipäivinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole täyshybridi nimitystä käytetty, kuin vasta viimevuodet. Hondan hybridi malleja viimeisen 20-vuoden aikana on ollut mm. civic, clarity, Insight, cr-z. Niitä on ollut useammalla eri tekniikalla. En nyt näe, että millään aikakaudella Toyota olisi erityisesti ollut edellä. Hondan nykyisen malliston tekniikka taas on todella helppo perustella, miksi se on parempi kuin Toyotalla. Se on ollut markkinoilla vuodesta 2018. Voisi oikeastaan sanoa, että sitä ennen ei ollut kuin surkeaa hybriditekniikkaa tarjolla kaikilla valmistajilla. Sellaista, jota en itse ostaisi ikipäivinä.
Clarityä on ollut plugarina, täyssähkönä ja vetykennoilla. Aika polosia ne on ollu yli 15-vuotta sitten, mutta niitä ensimmäisiä markkinoilla. Vety Claritystä on James Mayn juttu tubessa.
- Anonyymi
Onko jo monetkin mällit lentäneet aasialaisten kulkineitten kanssa tänään?
- Anonyymi
Erityis-skodakommarinuoriko siellä avautumassa?
- Anonyymi
Kauhea väli jos auto ponppaa katsastuksessa kun 95% syistä on tuulilasi, valot, renkaat tai jarrut. Arat korjauttaa kaikki pienet kolinat ennen katsastusta ja tavallinen dallaaja vie auton katsastukseen hakeakseen mahdollisen mahdollisen listan ongelmista. +10 ikäisissä autoissa vaikuttaa omistajien ajotavat ja ajetut kilometrit kuitenkin paljon. Naiset ajelevat usein huolettomasti kivetysten yli liian lujaa ja samalla renkaat linkussa ja kääntelevät rattia hulluna kun auto on paikoillaan ja se rasittaa niveliä ihan toisella tapaa kuin järkevästi ajavalla jne...
- Anonyymi
Röllin auto "ponppaa" kun tuokirjoitustaito on samalla kehittymättömällä tasolla ymmärryksen kanssa. Toki Toyotan ylivoimainen katsastusmenestyskin saa jo kadehtimaan .
- Anonyymi
On sulla selitykset. Tuo vaatii jo mielikuvitusta.
- Anonyymi
Kerrotaan vaihteeksi autojen luotettavuudesta faktaa.
https://moottori.fi/uutinen/adacin-tiepalveluraportti-pienempi-ja-isompi-keskiluokka-nama-autot-jattavat-eniten-tielle/- Anonyymi
Kuksmannin kusetusyritys? Ei tosin olisi ensimmäinen kerta kun oma lehmä on ojassa ja premijumit jumittaa.
- Anonyymi
Saksan ADAC-autojärjestön huijausskandaali ulottuu aina vain kauemmas.
Tuollaiseen ei voi koskaan luottaa.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001826640.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saksan ADAC-autojärjestön huijausskandaali ulottuu aina vain kauemmas.
Tuollaiseen ei voi koskaan luottaa.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001826640.htmlSaksalainen suhmurointi ja kuksmannin kusetus on tullut jo tavaksi. Hinaukset maksavalla suomalaisella vakuutusyhtiöllä ei ole mitään syytä eikä hyötyä vetää kotiinpäin niinkuin saksalaisella autojärjestöllä.
- Anonyymi
Kerrotaanpa. Luehan tuosta:
Toyotat ovat katsastus- ja hinaustilastojen sekä tutkimusten mukaan vähävikaisimpia autoja.
KATSASTUSTILASTOT:
Tekniikan Maailma 18.9.2024
Vuonna 2023 suomalaisilla katsastusasemilla useimmin vieraillut automalli on vuoden 2005 Toyota Corolla, jonka matkamittarissa oli keskimäärin 235 000 kilometriä. Se sai hylätty-leiman vain 31 prosentin todennäköisyydellä.
Vain yli 5 000 kertaa katsastusasemilla vierailivat myös esimerkiksi vuosimallin 2004 Volkswagen Golf (hylkäysprosentti 46,3) ja vuoden 2008 Mercedes Benz C (hylkäysprosentti 41,0).
Toistan: Volkswagen Golf (hylkäysprosentti 46,3) ja vuoden 2008 Mercedes Benz C (hylkäysprosentti 41,0).
15 suosikkimallin katsastustilasto vuodelta 2023 paljastaa isoja eroja hylkäysprosenteissa.
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/17b-2024/toyota-vahavikaisin-saksalaiset-hylatyimpia/
HINAUSTILASTOT:
Neljän peräkkäisen vuoden eri vakuutusyhtiöiden hinaustilastot, joissa Toyota on kaikkein vähiten hinattu automerkki
Vuoden 2022 hinaustilasto
https://www.kaleva.fi/vakuutusyhtio-kaivoi-tilastoistaan-useimmin-hinaus/4013430
Viuoden 2021 hinaustilasto.
https://www.is.fi/autot/art-2000008313115.html
Vuoden 2020
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/32354b16-b763-4a94-b94d-7fc6429d520b
vuoden 2019 tilasto
https://hirvikota.wordpress.com/2019/01/07/nama-automerkit-ovat-hinaustilaston-karjessa/
LUOTETTAVUUSTUTKIMUKSET:
Toyota on ollut luotetuin automerkki Suomessa jo 21 kertaa. Tutkimus on teetetty Norstat-tutkimuslaitoksella viime vuodenvaihteessa.
Kovassa seurassa ykkönen. Luotetuimmat automerkit 2024 (suluissa vuosi 2023)
1. Toyota (1)
2. Volvo (2)
3. Mercedes-Benz (4)
https://www.msn.com/fi-fi/autot/uutiset/katso-tästä-suomen-luotetuimmat-automerkit/ar-AA1qrcGk?ocid=nl_article_link&cvid=51a450dc63c644eca1e53886acc749ab&ei=50
Lehdet ympäri maailman kertovat Toyotan luotettavuudesta:
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/6e9d022a-f63c-47cb-952a-1456ea8c9788
https://tekniikanmaailma.fi/usan-kuluttajaraamattu-arvioi-toyota-corolla-on-luotettavin-auto-hybridiautot-jyrasivat-sahkoautoissa-paljon-ongelmia/
https://www.is.fi/autot/art-2000009208622.html
https://autojaa2z.fi/toyota-vs-mercedes-luotettavuus/
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/laaja-tutkimus-tama-on-kaikkein-luotettavin-auto/b7848f1c-0668-397c-ab6b-691f9bc86792 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrotaanpa. Luehan tuosta:
Toyotat ovat katsastus- ja hinaustilastojen sekä tutkimusten mukaan vähävikaisimpia autoja.
KATSASTUSTILASTOT:
Tekniikan Maailma 18.9.2024
Vuonna 2023 suomalaisilla katsastusasemilla useimmin vieraillut automalli on vuoden 2005 Toyota Corolla, jonka matkamittarissa oli keskimäärin 235 000 kilometriä. Se sai hylätty-leiman vain 31 prosentin todennäköisyydellä.
Vain yli 5 000 kertaa katsastusasemilla vierailivat myös esimerkiksi vuosimallin 2004 Volkswagen Golf (hylkäysprosentti 46,3) ja vuoden 2008 Mercedes Benz C (hylkäysprosentti 41,0).
Toistan: Volkswagen Golf (hylkäysprosentti 46,3) ja vuoden 2008 Mercedes Benz C (hylkäysprosentti 41,0).
15 suosikkimallin katsastustilasto vuodelta 2023 paljastaa isoja eroja hylkäysprosenteissa.
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/17b-2024/toyota-vahavikaisin-saksalaiset-hylatyimpia/
HINAUSTILASTOT:
Neljän peräkkäisen vuoden eri vakuutusyhtiöiden hinaustilastot, joissa Toyota on kaikkein vähiten hinattu automerkki
Vuoden 2022 hinaustilasto
https://www.kaleva.fi/vakuutusyhtio-kaivoi-tilastoistaan-useimmin-hinaus/4013430
Viuoden 2021 hinaustilasto.
https://www.is.fi/autot/art-2000008313115.html
Vuoden 2020
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/32354b16-b763-4a94-b94d-7fc6429d520b
vuoden 2019 tilasto
https://hirvikota.wordpress.com/2019/01/07/nama-automerkit-ovat-hinaustilaston-karjessa/
LUOTETTAVUUSTUTKIMUKSET:
Toyota on ollut luotetuin automerkki Suomessa jo 21 kertaa. Tutkimus on teetetty Norstat-tutkimuslaitoksella viime vuodenvaihteessa.
Kovassa seurassa ykkönen. Luotetuimmat automerkit 2024 (suluissa vuosi 2023)
1. Toyota (1)
2. Volvo (2)
3. Mercedes-Benz (4)
https://www.msn.com/fi-fi/autot/uutiset/katso-tästä-suomen-luotetuimmat-automerkit/ar-AA1qrcGk?ocid=nl_article_link&cvid=51a450dc63c644eca1e53886acc749ab&ei=50
Lehdet ympäri maailman kertovat Toyotan luotettavuudesta:
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/6e9d022a-f63c-47cb-952a-1456ea8c9788
https://tekniikanmaailma.fi/usan-kuluttajaraamattu-arvioi-toyota-corolla-on-luotettavin-auto-hybridiautot-jyrasivat-sahkoautoissa-paljon-ongelmia/
https://www.is.fi/autot/art-2000009208622.html
https://autojaa2z.fi/toyota-vs-mercedes-luotettavuus/
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/laaja-tutkimus-tama-on-kaikkein-luotettavin-auto/b7848f1c-0668-397c-ab6b-691f9bc86792Jokainen tilasto kertoo jotakin, ainakin puolitotuuden. Mutta luotetuin automerkki on täysin naurettava tutkimus, jossa kysellään ihmisten mielipiteitä. Siellä on mm. volvo korkealla, kämänen merkki, jolla ei ole mitään hyvää tekniikka ollut tarjolla vuosiin. ERAD, heh.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen tilasto kertoo jotakin, ainakin puolitotuuden. Mutta luotetuin automerkki on täysin naurettava tutkimus, jossa kysellään ihmisten mielipiteitä. Siellä on mm. volvo korkealla, kämänen merkki, jolla ei ole mitään hyvää tekniikka ollut tarjolla vuosiin. ERAD, heh.
Eikö, taidat olla pihalla kuin vanhoilla romuilla ajava vain olla voi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö, taidat olla pihalla kuin vanhoilla romuilla ajava vain olla voi?
Ennemminkin koen olevani erittäin perillä tekniikasta. Kuulen mielelläni sähköistyksellä ja polttomoottorilla varustetun Volvon mallin, jonka uskaltaa ostaa käytettynä, perusteluineen? Ne kun kaikki on rinnakkaishybridejä ja toteutettu 'sieltä mistä aita on matalin' tekniikalla, niin lähtökohdat eivät ole kovin hyvät. Suoraan Haapalan video aineistoon menee.
- Anonyymi
Tosielämän tilastoa, ei mitään kyselyjä tai isojen valtamerien takaisia haastatteluja.
https://moottori.fi/uutinen/adacin-tiepalveluraportti-pienempi-ja-isompi-keskiluokka-nama-autot-jattavat-eniten-tielle/- Anonyymi
Tällaista se elämä kuksmannin talutusnuorassa pahimmillaan voi jo olla kun omien aivojen käyttö on kielletty. Täyspäisiä varten on onneksi muitakin kuin saksalainen, naurettava kotiinpäinvetotilasto. Ihan kotimaasta jo löytyy puolueeton hinaukset maksavan vakuutusyhtiönkin tilasto.
- Anonyymi
Aloituksesta ilmenee Toyotan vahva näyttö autojensa luotettavuudesta. Muut eivät vastaavaan koskaan kykene.
- Anonyymi
Kts.
Mitä ihmettä? Hinaustilasto.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2324451Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii752874- 472413
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua431697- 781389
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘831192PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden137919- 64870
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86854Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53842