10-vuotiaiden katsastukset: Vähävikaisimpien kärkikymmenikköön kiilaa peräti neljä Toyota-mallia.

Anonyymi-ap

69

560

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kun oikein lasketaan niin kymmenen vähävikaisimman joukossa on kuusi Toyotan autoa, sillä Lexukset ovat myös Toyotan autoja.

      • Anonyymi

        Se on todella kova juttu. Enemmänkin olisi, jos malleja riittäisi.


    • Anonyymi

      Valitettavasti avaaja ei edes ymmärtänyt, ettei kyseisen automallin määrä ratkaise, vaan prosentuaalinen osuus mallista. Toinen mitä repppana ei tajua, ettei katsastus kerro autojen luotettavuudesta mitään, eikä kerro kuinka paljon niitä korjataan katsastusten välissä. Myös katsastuksissa oleellista on syyt miksi ei läpäise sitä,
      Mutta jostain Teron pitää yrittää vääntää helpotusta tuskaansa aina kuukauden vaihteessa. 🤭

      • Anonyymi

        Itkettääkö?


      • Anonyymi

        Oletko selaisin?


      • Anonyymi

        Sinulla on aivan käsittämättömät ajatukset.


      • Anonyymi

        Johan on aloitus aiheuttanut suuren valheiden ja vihan puuskan.


      • Anonyymi

        Jos osaat ja ymmärrät ajatella asiaa niin liikenteessä olevien autojen pienellä määrällä on positiivinen vaikutus vikoihin.


      • Anonyymi

        Johan on katkera itku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos osaat ja ymmärrät ajatella asiaa niin liikenteessä olevien autojen pienellä määrällä on positiivinen vaikutus vikoihin.

        Et taida noita prosentti hommia ymmärtää, kuin viinapullon kyljestä . Keskity niihin .


      • Anonyymi

        Tero on niin tyhmä jos sillä ois lasipää näkis miten kusivirtaa ja paskatekeepatoja.


    • Anonyymi

      Skodan ajokilometrit ovat paljon yli keskiarvon. Tojotalla on taas ajettu keskimäärin paljon väemmän. Autojen lukumäärällä ei ole mitään merkitystä tilastossa. Hah.

      • Anonyymi

        Nomutta, jotain sen itäautoiivanankin pitää yrittää kun ei skoda-da pärjää edes perussyynissä?


      • Anonyymi

        Johan sinulla on kuvitelmat.


      • Anonyymi

        Ajetut kilometrit kun ovat ainoa mittari.
        Kiva jos Toyota on ykkönen kuten se on tienpäällä tekemään jonon .
        Hsrmits ei vaikka oma passatti 2019 malli 210000 ajettuna ei läpäisyt katsastusta,
        Kun alapallonivel oli väljä,luulisi kun tämäkin auto on huollettu 30 000km välein..


    • Anonyymi

      Verso S:n voi nähdä jopa kerran vuodessa.

      • Anonyymi

        Riippuu missä asut.


    • Anonyymi

      4perättäinen honda menossa ja tämän jäkeen en osta minkäänlaista autoa enää,,hyvä auto jolla ajan loppuaikani ,ensi vuonna 70v🤔

      • Anonyymi

        Hondat ovat laatutuotteita, paras japanilainen ollut aina. Tällä hetkellä paras hybridijärjestelmä ja muillakin osa-alueilla Toyotaa edellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hondat ovat laatutuotteita, paras japanilainen ollut aina. Tällä hetkellä paras hybridijärjestelmä ja muillakin osa-alueilla Toyotaa edellä.

        Jos noin olisi niin myyntikin olisi Toyotaa edellä, mutta kun noin ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hondat ovat laatutuotteita, paras japanilainen ollut aina. Tällä hetkellä paras hybridijärjestelmä ja muillakin osa-alueilla Toyotaa edellä.

        Hondan hybridi järjestelmä ainakin alkujaan oli kehno ja siksi Toyota voitti sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hondan hybridi järjestelmä ainakin alkujaan oli kehno ja siksi Toyota voitti sen.

        Onhan se Honda melkolailla hyvä moottoripyörä ja perämoottori Yamahan jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hondan hybridi järjestelmä ainakin alkujaan oli kehno ja siksi Toyota voitti sen.

        Honda vetää sähkömoottorilla, maksimi vääntö aina käytössä, ei vaihdelaatikkoa, ei huuda täyskaasukiihdytyksessä, parempi suorituskyky vastaavalla kulutuksella, enempi vääntöä, reagoi heti kaasuun, ei nyi missään ajotilanteessa. Ei akun tyhjenemisiä tai relevikoja, rikkinäisiä lämmönvaihtimia. Tämä esimerkkinä 2.0 tekniikan vertailussa.

        Mietin vaan, että miten joku voi olla näin tietämätön asioista, kun ne testit ja mitatut arvot on kaikkien luettavissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se Honda melkolailla hyvä moottoripyörä ja perämoottori Yamahan jälkeen.

        Honda on ollut aina moottoripyörissä ja perämoottoreissa valmistaja, josta muut koittaa ottaa mallia. Monia maailmanmestaruuksia eri moottoripyöräsarjoissa ja -luokissa. Formuloissa nyt monta MM-titteliä peräjälkeen ja legendaarinen McLaren Honda lisäksi. Aika kaukana on muut japsit ja ylipäätään mikään muu valmistaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Honda vetää sähkömoottorilla, maksimi vääntö aina käytössä, ei vaihdelaatikkoa, ei huuda täyskaasukiihdytyksessä, parempi suorituskyky vastaavalla kulutuksella, enempi vääntöä, reagoi heti kaasuun, ei nyi missään ajotilanteessa. Ei akun tyhjenemisiä tai relevikoja, rikkinäisiä lämmönvaihtimia. Tämä esimerkkinä 2.0 tekniikan vertailussa.

        Mietin vaan, että miten joku voi olla näin tietämätön asioista, kun ne testit ja mitatut arvot on kaikkien luettavissa.

        Ei vaihdelaatikkoa, mutta alennusvaihde kuitenkin Hondassakin .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaihdelaatikkoa, mutta alennusvaihde kuitenkin Hondassakin .

        Ja tasauspyörästö. Toki nämä löytyy sähköautoistakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hondat ovat laatutuotteita, paras japanilainen ollut aina. Tällä hetkellä paras hybridijärjestelmä ja muillakin osa-alueilla Toyotaa edellä.

        Samaa mieltä Toyotan ollessa halpisbulkki Honda on.
        Ihan paras.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Honda on ollut aina moottoripyörissä ja perämoottoreissa valmistaja, josta muut koittaa ottaa mallia. Monia maailmanmestaruuksia eri moottoripyöräsarjoissa ja -luokissa. Formuloissa nyt monta MM-titteliä peräjälkeen ja legendaarinen McLaren Honda lisäksi. Aika kaukana on muut japsit ja ylipäätään mikään muu valmistaja.

        Honda alkoi valmistaa hybridi-Insightiä vuonna 1999. Auton ensimmäinen sukupolvi oli peräti kummallinen, kaksipaikkainen pikkuauto. Autossa akusto vei niin paljon tilaa, että sitä pilkattiin akkukuljettimeksi.

        Malliuudistus toi lisää sisätilaa, mutta ei muuten asioita paljon kohentanut. Sähkömoottorin teho oli niin pieni (14 hv), että bensiinimoottoria tarvittiin joka tapauksessa käytännössä kaikkeen. Vuonna 2012 Insight kulutti selvästi yli kuusi litraa satasella. Etuistuin oli surkean lyhyt, ohjaus tunnoton ja liian kevyt sekä jousitus Suomen teille aivan liian jäykkä.

        Auto jäi täysin Toyota priuksen varjoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Honda on ollut aina moottoripyörissä ja perämoottoreissa valmistaja, josta muut koittaa ottaa mallia. Monia maailmanmestaruuksia eri moottoripyöräsarjoissa ja -luokissa. Formuloissa nyt monta MM-titteliä peräjälkeen ja legendaarinen McLaren Honda lisäksi. Aika kaukana on muut japsit ja ylipäätään mikään muu valmistaja.

        Honda Insight oli yksi ensimmäisistä hybridiautoista, joita valmistettiin. Se esiteltiin vuonna 1999, ja se oli etuvetoinen auto, jossa oli 1.0 litran kolmisylinterinen bensiinimoottori ja pieni sähkömoottori. Insightin tarkoituksena oli tarjota polttoainetehokas vaihtoehto perinteisille polttomoottoriautoille. Insight ei saavuttanut samanlaista menestystä kuin Toyota Prius.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Honda on ollut aina moottoripyörissä ja perämoottoreissa valmistaja, josta muut koittaa ottaa mallia. Monia maailmanmestaruuksia eri moottoripyöräsarjoissa ja -luokissa. Formuloissa nyt monta MM-titteliä peräjälkeen ja legendaarinen McLaren Honda lisäksi. Aika kaukana on muut japsit ja ylipäätään mikään muu valmistaja.

        Toyota toi kunnon hybridin markkinoille, mutta Honda ei.

        Insightin ongelma oli hybriditekniikka, ei niinkään laadullisesti vaan teknisiltä ratkaisultaan. Toyota nimittää omaansa täyshybridiksi ja sitä Hondan hybridit eivät olleet.

        Ero täyshybridin ja Hondan hybridin välillä on siinä, että Honda toimi 100 %:sti polttomoottoriautona, jota vain avustettiin sähköisesti. Auto ei siis lähtenyt liikkeelle sähkövoimalla, kuten täyshybridi teki, vaan polttomoottori kävi per aina. Täyshybridi lähtee liikkeelle pelkällä sähköllä ja kevyellä jalalla kulkee pari kilometriäkin sähköllä.

        Jos asiaa yksinkertaistaa, niin Insight on CVT-vaihteinen bensa-auto, jota avustetaan sähköllä.

        Tuossa varmasti syy, miksi Honda vetäytyi hybridimarkkinoilta ainakin Euroopassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Honda on ollut aina moottoripyörissä ja perämoottoreissa valmistaja, josta muut koittaa ottaa mallia. Monia maailmanmestaruuksia eri moottoripyöräsarjoissa ja -luokissa. Formuloissa nyt monta MM-titteliä peräjälkeen ja legendaarinen McLaren Honda lisäksi. Aika kaukana on muut japsit ja ylipäätään mikään muu valmistaja.

        Ensimmäiset Insight-yritelmät olivat vaisuja ja jäivät auttamatta Toyota Priuksen jalkoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hondan hybridi järjestelmä ainakin alkujaan oli kehno ja siksi Toyota voitti sen.

        Eikös Honda Insight ollut vuoteen 2016 asti maailman vähiten kuluttava auto? Erikoinen kommentti kyllä.


    • Anonyymi

      Vm 2014 Octavioilla on ajettu enemmän kuin vm 2010 Corolloilla ja hylkäysprosentti on pienempi.

      • Anonyymi

        Mikä siinäkin on että ei se kansanauton köyhänkansanmalli jaksa kiinnostaa?


      • Anonyymi

        Onko Skodalla jotain omaa sateenvarjon ja pissapojan täyttökauluksen lisäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinäkin on että ei se kansanauton köyhänkansanmalli jaksa kiinnostaa?

        Skodan täyssähköt on jo niitä sinun "köyhän kansan" malleja kuten Yarikset ja Yaris Crossit on Toyotalla. Corolla on rikkauden Bolt-kuskien suosikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skodan täyssähköt on jo niitä sinun "köyhän kansan" malleja kuten Yarikset ja Yaris Crossit on Toyotalla. Corolla on rikkauden Bolt-kuskien suosikki.

        Onko skodasta enää muuta muistoa jälellä kuin politrukin irvistys maskissa ja itäautostatus aatteen innoittajana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko skodasta enää muuta muistoa jälellä kuin politrukin irvistys maskissa ja itäautostatus aatteen innoittajana?

        Täyssähköt 311 vs 19. Revi Tero siitä huumoria


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko skodasta enää muuta muistoa jälellä kuin politrukin irvistys maskissa ja itäautostatus aatteen innoittajana?

        Kakara kun saat kortin puhu siitä....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kakara kun saat kortin puhu siitä....

        Onko itäauto Skoda jo valloittanut itäeuroopan markkinat vai Ladako siellä vielä on kukkona tunkiolla?


    • Anonyymi

      Toyotan sähköautovyöry alkaa syksyllä.

      • Anonyymi

        Toyota on siis 2026 eniten myyty sähköauto?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on siis 2026 eniten myyty sähköauto?

        Toyotahan on koko maailman ylivoimaisesti eniten ostettu auto niinkuin Suomessakin on päässyt käymään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotahan on koko maailman ylivoimaisesti eniten ostettu auto niinkuin Suomessakin on päässyt käymään!

        Autoja vai Yariksia ja Yaris Crosseja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoja vai Yariksia ja Yaris Crosseja?

        Mieti sitä!


    • Anonyymi

      Honda on oikeasti kestävä.
      Myös automyyjät tietävät sen.

      • Anonyymi

        Se vähäinen Honda-määrä vain näyttää siltä. Sitä se ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se vähäinen Honda-määrä vain näyttää siltä. Sitä se ei ole.

        Ompas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ompas

        Honda on löyhä ylikallis kikkale Suomen automarkkinoilla, ketään ei juuri sitä halua.


      • Anonyymi

        Toyota toi kunnon hybridin markkinoille, mutta Honda ei.

        Insightin ongelma oli hybriditekniikka, ei niinkään laadullisesti vaan teknisiltä ratkaisultaan. Toyota nimittää omaansa täyshybridiksi ja sitä Hondan hybridit eivät olleet.

        Ero täyshybridin ja Hondan hybridin välillä on siinä, että Honda toimi 100 %:sti polttomoottoriautona, jota vain avustettiin sähköisesti. Auto ei siis lähtenyt liikkeelle sähkövoimalla, kuten täyshybridi teki, vaan polttomoottori kävi per aina. Täyshybridi lähtee liikkeelle pelkällä sähköllä ja kevyellä jalalla kulkee pari kilometriäkin sähköllä.

        Jos asiaa yksinkertaistaa, niin Insight on CVT-vaihteinen bensa-auto, jota avustetaan sähköllä.

        Tuossa varmasti syy, miksi Honda vetäytyi hybridimarkkinoilta ainakin Euroopassa.

        Ensimmäiset Insight-yritelmät olivat vaisuja ja jäivät auttamatta Toyota Priuksen jalkoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota toi kunnon hybridin markkinoille, mutta Honda ei.

        Insightin ongelma oli hybriditekniikka, ei niinkään laadullisesti vaan teknisiltä ratkaisultaan. Toyota nimittää omaansa täyshybridiksi ja sitä Hondan hybridit eivät olleet.

        Ero täyshybridin ja Hondan hybridin välillä on siinä, että Honda toimi 100 %:sti polttomoottoriautona, jota vain avustettiin sähköisesti. Auto ei siis lähtenyt liikkeelle sähkövoimalla, kuten täyshybridi teki, vaan polttomoottori kävi per aina. Täyshybridi lähtee liikkeelle pelkällä sähköllä ja kevyellä jalalla kulkee pari kilometriäkin sähköllä.

        Jos asiaa yksinkertaistaa, niin Insight on CVT-vaihteinen bensa-auto, jota avustetaan sähköllä.

        Tuossa varmasti syy, miksi Honda vetäytyi hybridimarkkinoilta ainakin Euroopassa.

        Ensimmäiset Insight-yritelmät olivat vaisuja ja jäivät auttamatta Toyota Priuksen jalkoihin.

        Ei ole täyshybridi nimitystä käytetty, kuin vasta viimevuodet. Hondan hybridi malleja viimeisen 20-vuoden aikana on ollut mm. civic, clarity, Insight, cr-z. Niitä on ollut useammalla eri tekniikalla. En nyt näe, että millään aikakaudella Toyota olisi erityisesti ollut edellä. Hondan nykyisen malliston tekniikka taas on todella helppo perustella, miksi se on parempi kuin Toyotalla. Se on ollut markkinoilla vuodesta 2018. Voisi oikeastaan sanoa, että sitä ennen ei ollut kuin surkeaa hybriditekniikkaa tarjolla kaikilla valmistajilla. Sellaista, jota en itse ostaisi ikipäivinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole täyshybridi nimitystä käytetty, kuin vasta viimevuodet. Hondan hybridi malleja viimeisen 20-vuoden aikana on ollut mm. civic, clarity, Insight, cr-z. Niitä on ollut useammalla eri tekniikalla. En nyt näe, että millään aikakaudella Toyota olisi erityisesti ollut edellä. Hondan nykyisen malliston tekniikka taas on todella helppo perustella, miksi se on parempi kuin Toyotalla. Se on ollut markkinoilla vuodesta 2018. Voisi oikeastaan sanoa, että sitä ennen ei ollut kuin surkeaa hybriditekniikkaa tarjolla kaikilla valmistajilla. Sellaista, jota en itse ostaisi ikipäivinä.

        Clarityä on ollut plugarina, täyssähkönä ja vetykennoilla. Aika polosia ne on ollu yli 15-vuotta sitten, mutta niitä ensimmäisiä markkinoilla. Vety Claritystä on James Mayn juttu tubessa.


    • Anonyymi

      Onko jo monetkin mällit lentäneet aasialaisten kulkineitten kanssa tänään?

      • Anonyymi

        Erityis-skodakommarinuoriko siellä avautumassa?


    • Anonyymi

      Kauhea väli jos auto ponppaa katsastuksessa kun 95% syistä on tuulilasi, valot, renkaat tai jarrut. Arat korjauttaa kaikki pienet kolinat ennen katsastusta ja tavallinen dallaaja vie auton katsastukseen hakeakseen mahdollisen mahdollisen listan ongelmista. +10 ikäisissä autoissa vaikuttaa omistajien ajotavat ja ajetut kilometrit kuitenkin paljon. Naiset ajelevat usein huolettomasti kivetysten yli liian lujaa ja samalla renkaat linkussa ja kääntelevät rattia hulluna kun auto on paikoillaan ja se rasittaa niveliä ihan toisella tapaa kuin järkevästi ajavalla jne...

      • Anonyymi

        Röllin auto "ponppaa" kun tuokirjoitustaito on samalla kehittymättömällä tasolla ymmärryksen kanssa. Toki Toyotan ylivoimainen katsastusmenestyskin saa jo kadehtimaan .


      • Anonyymi

        On sulla selitykset. Tuo vaatii jo mielikuvitusta.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kuksmannin kusetusyritys? Ei tosin olisi ensimmäinen kerta kun oma lehmä on ojassa ja premijumit jumittaa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saksan ADAC-autojärjestön huijausskandaali ulottuu aina vain kauemmas.

        Tuollaiseen ei voi koskaan luottaa.

        https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001826640.html

        Saksalainen suhmurointi ja kuksmannin kusetus on tullut jo tavaksi. Hinaukset maksavalla suomalaisella vakuutusyhtiöllä ei ole mitään syytä eikä hyötyä vetää kotiinpäin niinkuin saksalaisella autojärjestöllä.


      • Anonyymi

        Kerrotaanpa. Luehan tuosta:

        Toyotat ovat katsastus- ja hinaustilastojen sekä tutkimusten mukaan vähävikaisimpia autoja.

        KATSASTUSTILASTOT:

        Tekniikan Maailma 18.9.2024

        Vuonna 2023 suomalaisilla katsastusasemilla useimmin vieraillut automalli on vuoden 2005 Toyota Corolla, jonka matkamittarissa oli keskimäärin 235 000 kilometriä. Se sai hylätty-leiman vain 31 prosentin todennäköisyydellä.

        Vain yli 5 000 kertaa katsastusasemilla vierailivat myös esimerkiksi vuosimallin 2004 Volkswagen Golf (hylkäysprosentti 46,3) ja vuoden 2008 Mercedes Benz C (hylkäysprosentti 41,0).

        Toistan: Volkswagen Golf (hylkäysprosentti 46,3) ja vuoden 2008 Mercedes Benz C (hylkäysprosentti 41,0).

        15 suosikkimallin katsastustilasto vuodelta 2023 paljastaa isoja eroja hylkäysprosenteissa.

        https://tekniikanmaailma.fi/lehti/17b-2024/toyota-vahavikaisin-saksalaiset-hylatyimpia/


        HINAUSTILASTOT:

        Neljän peräkkäisen vuoden eri vakuutusyhtiöiden hinaustilastot, joissa Toyota on kaikkein vähiten hinattu automerkki

        Vuoden 2022 hinaustilasto
        https://www.kaleva.fi/vakuutusyhtio-kaivoi-tilastoistaan-useimmin-hinaus/4013430

        Viuoden 2021 hinaustilasto.
        https://www.is.fi/autot/art-2000008313115.html

        Vuoden 2020
        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/32354b16-b763-4a94-b94d-7fc6429d520b

        vuoden 2019 tilasto
        https://hirvikota.wordpress.com/2019/01/07/nama-automerkit-ovat-hinaustilaston-karjessa/

        LUOTETTAVUUSTUTKIMUKSET:

        Toyota on ollut luotetuin automerkki Suomessa jo 21 kertaa. Tutkimus on teetetty Norstat-tutkimuslaitoksella viime vuodenvaihteessa.

        Kovassa seurassa ykkönen. Luotetuimmat automerkit 2024 (suluissa vuosi 2023)

        1. Toyota (1)
        2. Volvo (2)
        3. Mercedes-Benz (4)

        https://www.msn.com/fi-fi/autot/uutiset/katso-tästä-suomen-luotetuimmat-automerkit/ar-AA1qrcGk?ocid=nl_article_link&cvid=51a450dc63c644eca1e53886acc749ab&ei=50

        Lehdet ympäri maailman kertovat Toyotan luotettavuudesta:

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/6e9d022a-f63c-47cb-952a-1456ea8c9788

        https://tekniikanmaailma.fi/usan-kuluttajaraamattu-arvioi-toyota-corolla-on-luotettavin-auto-hybridiautot-jyrasivat-sahkoautoissa-paljon-ongelmia/


        https://www.is.fi/autot/art-2000009208622.html

        https://autojaa2z.fi/toyota-vs-mercedes-luotettavuus/

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/laaja-tutkimus-tama-on-kaikkein-luotettavin-auto/b7848f1c-0668-397c-ab6b-691f9bc86792


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrotaanpa. Luehan tuosta:

        Toyotat ovat katsastus- ja hinaustilastojen sekä tutkimusten mukaan vähävikaisimpia autoja.

        KATSASTUSTILASTOT:

        Tekniikan Maailma 18.9.2024

        Vuonna 2023 suomalaisilla katsastusasemilla useimmin vieraillut automalli on vuoden 2005 Toyota Corolla, jonka matkamittarissa oli keskimäärin 235 000 kilometriä. Se sai hylätty-leiman vain 31 prosentin todennäköisyydellä.

        Vain yli 5 000 kertaa katsastusasemilla vierailivat myös esimerkiksi vuosimallin 2004 Volkswagen Golf (hylkäysprosentti 46,3) ja vuoden 2008 Mercedes Benz C (hylkäysprosentti 41,0).

        Toistan: Volkswagen Golf (hylkäysprosentti 46,3) ja vuoden 2008 Mercedes Benz C (hylkäysprosentti 41,0).

        15 suosikkimallin katsastustilasto vuodelta 2023 paljastaa isoja eroja hylkäysprosenteissa.

        https://tekniikanmaailma.fi/lehti/17b-2024/toyota-vahavikaisin-saksalaiset-hylatyimpia/


        HINAUSTILASTOT:

        Neljän peräkkäisen vuoden eri vakuutusyhtiöiden hinaustilastot, joissa Toyota on kaikkein vähiten hinattu automerkki

        Vuoden 2022 hinaustilasto
        https://www.kaleva.fi/vakuutusyhtio-kaivoi-tilastoistaan-useimmin-hinaus/4013430

        Viuoden 2021 hinaustilasto.
        https://www.is.fi/autot/art-2000008313115.html

        Vuoden 2020
        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/32354b16-b763-4a94-b94d-7fc6429d520b

        vuoden 2019 tilasto
        https://hirvikota.wordpress.com/2019/01/07/nama-automerkit-ovat-hinaustilaston-karjessa/

        LUOTETTAVUUSTUTKIMUKSET:

        Toyota on ollut luotetuin automerkki Suomessa jo 21 kertaa. Tutkimus on teetetty Norstat-tutkimuslaitoksella viime vuodenvaihteessa.

        Kovassa seurassa ykkönen. Luotetuimmat automerkit 2024 (suluissa vuosi 2023)

        1. Toyota (1)
        2. Volvo (2)
        3. Mercedes-Benz (4)

        https://www.msn.com/fi-fi/autot/uutiset/katso-tästä-suomen-luotetuimmat-automerkit/ar-AA1qrcGk?ocid=nl_article_link&cvid=51a450dc63c644eca1e53886acc749ab&ei=50

        Lehdet ympäri maailman kertovat Toyotan luotettavuudesta:

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/6e9d022a-f63c-47cb-952a-1456ea8c9788

        https://tekniikanmaailma.fi/usan-kuluttajaraamattu-arvioi-toyota-corolla-on-luotettavin-auto-hybridiautot-jyrasivat-sahkoautoissa-paljon-ongelmia/


        https://www.is.fi/autot/art-2000009208622.html

        https://autojaa2z.fi/toyota-vs-mercedes-luotettavuus/

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/laaja-tutkimus-tama-on-kaikkein-luotettavin-auto/b7848f1c-0668-397c-ab6b-691f9bc86792

        Jokainen tilasto kertoo jotakin, ainakin puolitotuuden. Mutta luotetuin automerkki on täysin naurettava tutkimus, jossa kysellään ihmisten mielipiteitä. Siellä on mm. volvo korkealla, kämänen merkki, jolla ei ole mitään hyvää tekniikka ollut tarjolla vuosiin. ERAD, heh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen tilasto kertoo jotakin, ainakin puolitotuuden. Mutta luotetuin automerkki on täysin naurettava tutkimus, jossa kysellään ihmisten mielipiteitä. Siellä on mm. volvo korkealla, kämänen merkki, jolla ei ole mitään hyvää tekniikka ollut tarjolla vuosiin. ERAD, heh.

        Eikö, taidat olla pihalla kuin vanhoilla romuilla ajava vain olla voi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö, taidat olla pihalla kuin vanhoilla romuilla ajava vain olla voi?

        Ennemminkin koen olevani erittäin perillä tekniikasta. Kuulen mielelläni sähköistyksellä ja polttomoottorilla varustetun Volvon mallin, jonka uskaltaa ostaa käytettynä, perusteluineen? Ne kun kaikki on rinnakkaishybridejä ja toteutettu 'sieltä mistä aita on matalin' tekniikalla, niin lähtökohdat eivät ole kovin hyvät. Suoraan Haapalan video aineistoon menee.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tällaista se elämä kuksmannin talutusnuorassa pahimmillaan voi jo olla kun omien aivojen käyttö on kielletty. Täyspäisiä varten on onneksi muitakin kuin saksalainen, naurettava kotiinpäinvetotilasto. Ihan kotimaasta jo löytyy puolueeton hinaukset maksavan vakuutusyhtiönkin tilasto.


    • Anonyymi

      Aloituksesta ilmenee Toyotan vahva näyttö autojensa luotettavuudesta. Muut eivät vastaavaan koskaan kykene.

      • Anonyymi

        Kts.
        Mitä ihmettä? Hinaustilasto.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Useita puukotettu Tampereella

      Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      232
      4451
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

      Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      75
      2874
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

      Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2413
    4. Meneeköhän sulla

      oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      43
      1697
    5. Koska näit kaivattusi viimeksi

      Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      78
      1389
    6. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

      Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      83
      1192
    7. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

      https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      137
      919
    8. Tekiskö nainen mieli tavata...

      Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      64
      870
    9. Sellainen tunne sydämessä

      Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      854
    10. Annan meille mahdollisuuden

      Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      842
    Aihe