Tuhannet ruotsalaislapset elävät suljetuissa uskonnollisissa yhteisöissä. Heidän vapauttaan ja mahdollisuuksia omiin valintoihin rajoitetaan. Monet heistä elävät jatkuvassa helvetin, demonien ja synnin pelossa. (Gud som haver barnen kär. Tuotanto: SVT, Ruotsi, 2022.)
https://areena.yle.fi/1-62703703
Jaksot katsottavissa Areenassa.
Ystävä sä lapsien - 5 jaksoa Areenassa
25
314
Vastaukset
- Anonyymi
maistuis varmaan sulekin
vai tekiskö peräti hyvää- Anonyymi
Älä ihan tolloja puhu.
- AnonyymiUUSI
Makeeta ja suolaista.
- Anonyymi
Itse olen helluntaiuskonnon uhri. Sen aiheuttamat, lukemattomat elämänvauriot ovat vaikuttaneet läpi elämäni. Vauvasta vanhuuteen asti.
- Anonyymi
Olen ottanut tuon sarjan tallennuksiini, mutten ole vielä voinut ja jaksanut katsoa.
- Anonyymi
Kiihkouskovaiset on karmeita ja sydämettömiä julmureita.
Anonyymi kirjoitti:
""" Heidän vapauttaan ja mahdollisuuksia omiin valintoihin rajoitetaan."""
Onhan se ihan kamalaa, että lapsille asetetaan rajoja. Kaikenlaisia julmureita, kun eivät anna lasten kasvaa vapaasti kuin pellossa.- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
""" Heidän vapauttaan ja mahdollisuuksia omiin valintoihin rajoitetaan."""
Onhan se ihan kamalaa, että lapsille asetetaan rajoja. Kaikenlaisia julmureita, kun eivät anna lasten kasvaa vapaasti kuin pellossa.Normaalit rajat on eri asia, kuin uskonnon tuputus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen kanssasi samaa mieltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen kanssasi samaa mieltä.
Ihmiset pilaavat itse asioita, kun eivät osaa olla tyytyväisiä koskaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmiset pilaavat itse asioita, kun eivät osaa olla tyytyväisiä koskaan.
Kyse on tässä keskustelussa uskonnoista, jotka pilaavat ihmisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse on tässä keskustelussa uskonnoista, jotka pilaavat ihmisiä.
Kuten totesin, uskonnot ei pilaa ketään, vaan ihmiset, jotka ottavat niistä pyhistä kirjoistaan vain sen osan minkä itse hyväksyvät, ja eivät muusta välitä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kuten totesin, uskonnot ei pilaa ketään, vaan ihmiset, jotka ottavat niistä pyhistä kirjoistaan vain sen osan minkä itse hyväksyvät, ja eivät muusta välitä.
Jos "pyhiä" kirjoja ei olisi, niin ei olisi mistä ottaa yhtikäs mitään.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos "pyhiä" kirjoja ei olisi, niin ei olisi mistä ottaa yhtikäs mitään.
Niiden tilalla olis takuulla jotain muuta, samantyylisiä kirjoja. Neuvostoliitossa oli Marxin Pääoma aikoinaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niiden tilalla olis takuulla jotain muuta, samantyylisiä kirjoja. Neuvostoliitossa oli Marxin Pääoma aikoinaan.
Kommunismi ei kuitenkaan ole uskonto, vaan taloudellinen ja poliittinen yhteiskuntajärjestelmä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kommunismi ei kuitenkaan ole uskonto, vaan taloudellinen ja poliittinen yhteiskuntajärjestelmä.
Pyhät kirjat oli silti niilläkin.
On kai niitä paljon enemmänkin kuin vain "tuhansia", jos otetaan niihin uskonnollisiin yhteisöihin laskuihin muutkin "ruotsalaiset" kuin kantaruotsalaiset.
- Anonyymi
S-puolue kantaa vastuun Ruotsin muuttumisesta epädemokraattisemmaksi kuin mitä se oli ennen. En usko et äänestäjät olis niin innokkaasti tukenut demareita, jos seuraukset olis ollu paremmin tiedossa.
- Anonyymi
Nojaa.
Onhan noita lahkoja suomessakin. Paljonkin. Yksin lestaateja on satakanskyt tuhatta. Lisäks hellarit, jehovat ja hitosti mitä lie pienempaä jengejä.
Toki niistä ajoittain mediassakin, mutta aika sulkeutunutta porukkaa. Just lestoilla vielä valtavat lapsikatraat, kyllä niissäkin piireissä on omat tapansa kasvattaa niitä.
Tahtoo noi taikauskoiset porukat pitää matalaa profiilia. Ei niitten touhuista ulkopuoliset juuri ole tietoisia. Ajoittain on kohuja, mutta tuskin se meininkiin mitään vaikuttaa. Viranomaisetkin hampaattomia, joskus jotain yksittäisiä oukeusjuttuja. Sen jälkeen antavat jonkin huuhaa-lausunnon ja homma menee entistä piilotellummaksi.
En aio katsoa tota dokkarisarjaa. Olen muutenkin kurkkua myöten täynnä uskovaisten touhuja. Turhan läheltä niitä nähnyt suomessa livenäkin.
=DW=- AnonyymiUUSI
Uskonnolliset lahkot saattavat olla aivan käsittämättömiä. Ei mene omaan ajatusmaailmaan moinen aivopesu.
- Anonyymi
Ruotsin txtv tänään 6.6. Ruotsin kansallispäivänä kertoo et päivää juhlitaan enemmän kuin ennen, johtuu varmaan siitä et ihmiset haluaa takaisin vanhaa Ruotsia, moni on kyllästynyt monikulttuuriseen 'ihanuuteen'.
- Anonyymi
Heja Sverige, grattis!
- AnonyymiUUSI
Juhlitaan enemmän kun kansallispäivästä tehtiin vapaa päivä. Toisaalta taas toinen helluntaipäivä uhrattiin siihen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Heja Sverige, grattis!
Kuinkahan kuningasperhe vilustui siinä kaatosateessa istuessaan. Ja tulevana perjantaina pitäisi olla pikku Ineksen kastajaiset.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kuinkahan kuningasperhe vilustui siinä kaatosateessa istuessaan. Ja tulevana perjantaina pitäisi olla pikku Ineksen kastajaiset.
Kai lakeijat neuvoi pukeutumisessa perhettä....?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292073
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1051886Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?841659Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy641534Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M331202- 841173
Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm561132- 1101103
Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s471076Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet441023