Ystävä sä lapsien - 5 jaksoa Areenassa

Anonyymi-ap

Tuhannet ruotsalaislapset elävät suljetuissa uskonnollisissa yhteisöissä. Heidän vapauttaan ja mahdollisuuksia omiin valintoihin rajoitetaan. Monet heistä elävät jatkuvassa helvetin, demonien ja synnin pelossa. (Gud som haver barnen kär. Tuotanto: SVT, Ruotsi, 2022.)

https://areena.yle.fi/1-62703703

Jaksot katsottavissa Areenassa.

25

314

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

maistuis varmaan sulekin
      vai tekiskö peräti hyvää

• Anonyymi

Älä ihan tolloja puhu.

• Anonyymi
        UUSI

Makeeta ja suolaista.

• Anonyymi

Itse olen helluntaiuskonnon uhri. Sen aiheuttamat, lukemattomat elämänvauriot ovat vaikuttaneet läpi elämäni. Vauvasta vanhuuteen asti.

• Anonyymi

Olen ottanut tuon sarjan tallennuksiini, mutten ole vielä voinut ja jaksanut katsoa.

• Anonyymi

Kiihkouskovaiset on karmeita ja sydämettömiä julmureita.

• Anonyymi kirjoitti:

""" Heidän vapauttaan ja mahdollisuuksia omiin valintoihin rajoitetaan."""

Onhan se ihan kamalaa, että lapsille asetetaan rajoja. Kaikenlaisia julmureita, kun eivät anna lasten kasvaa vapaasti kuin pellossa.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

""" Heidän vapauttaan ja mahdollisuuksia omiin valintoihin rajoitetaan."""

Onhan se ihan kamalaa, että lapsille asetetaan rajoja. Kaikenlaisia julmureita, kun eivät anna lasten kasvaa vapaasti kuin pellossa.

Normaalit rajat on eri asia, kuin uskonnon tuputus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen kanssasi samaa mieltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen kanssasi samaa mieltä.

Ihmiset pilaavat itse asioita, kun eivät osaa olla tyytyväisiä koskaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmiset pilaavat itse asioita, kun eivät osaa olla tyytyväisiä koskaan.

Kyse on tässä keskustelussa uskonnoista, jotka pilaavat ihmisiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyse on tässä keskustelussa uskonnoista, jotka pilaavat ihmisiä.

Kuten totesin, uskonnot ei pilaa ketään, vaan ihmiset, jotka ottavat niistä pyhistä kirjoistaan vain sen osan minkä itse hyväksyvät, ja eivät muusta välitä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kuten totesin, uskonnot ei pilaa ketään, vaan ihmiset, jotka ottavat niistä pyhistä kirjoistaan vain sen osan minkä itse hyväksyvät, ja eivät muusta välitä.

Jos "pyhiä" kirjoja ei olisi, niin ei olisi mistä ottaa yhtikäs mitään.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jos "pyhiä" kirjoja ei olisi, niin ei olisi mistä ottaa yhtikäs mitään.

Niiden tilalla olis takuulla jotain muuta, samantyylisiä kirjoja. Neuvostoliitossa oli Marxin Pääoma aikoinaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niiden tilalla olis takuulla jotain muuta, samantyylisiä kirjoja. Neuvostoliitossa oli Marxin Pääoma aikoinaan.

Kommunismi ei kuitenkaan ole uskonto, vaan taloudellinen ja poliittinen yhteiskuntajärjestelmä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kommunismi ei kuitenkaan ole uskonto, vaan taloudellinen ja poliittinen yhteiskuntajärjestelmä.

Pyhät kirjat oli silti niilläkin.

• On kai niitä paljon enemmänkin kuin vain "tuhansia", jos otetaan niihin uskonnollisiin yhteisöihin laskuihin muutkin "ruotsalaiset" kuin kantaruotsalaiset.

• Anonyymi

S-puolue kantaa vastuun Ruotsin muuttumisesta epädemokraattisemmaksi kuin mitä se oli ennen. En usko et äänestäjät olis niin innokkaasti tukenut demareita, jos seuraukset olis ollu paremmin tiedossa.

• Anonyymi

Nojaa.

Onhan noita lahkoja suomessakin. Paljonkin. Yksin lestaateja on satakanskyt tuhatta. Lisäks hellarit, jehovat ja hitosti mitä lie pienempaä jengejä.

Toki niistä ajoittain mediassakin, mutta aika sulkeutunutta porukkaa. Just lestoilla vielä valtavat lapsikatraat, kyllä niissäkin piireissä on omat tapansa kasvattaa niitä.

Tahtoo noi taikauskoiset porukat pitää matalaa profiilia. Ei niitten touhuista ulkopuoliset juuri ole tietoisia. Ajoittain on kohuja, mutta tuskin se meininkiin mitään vaikuttaa. Viranomaisetkin hampaattomia, joskus jotain yksittäisiä oukeusjuttuja. Sen jälkeen antavat jonkin huuhaa-lausunnon ja homma menee entistä piilotellummaksi.

En aio katsoa tota dokkarisarjaa. Olen muutenkin kurkkua myöten täynnä uskovaisten touhuja. Turhan läheltä niitä nähnyt suomessa livenäkin.

=DW=

• Anonyymi
        UUSI

Uskonnolliset lahkot saattavat olla aivan käsittämättömiä. Ei mene omaan ajatusmaailmaan moinen aivopesu.

• Anonyymi

Ruotsin txtv tänään 6.6. Ruotsin kansallispäivänä kertoo et päivää juhlitaan enemmän kuin ennen, johtuu varmaan siitä et ihmiset haluaa takaisin vanhaa Ruotsia, moni on kyllästynyt monikulttuuriseen 'ihanuuteen'.

• Anonyymi

Heja Sverige, grattis!

• Anonyymi
        UUSI

Juhlitaan enemmän kun kansallispäivästä tehtiin vapaa päivä. Toisaalta taas toinen helluntaipäivä uhrattiin siihen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Heja Sverige, grattis!

Kuinkahan kuningasperhe vilustui siinä kaatosateessa istuessaan. Ja tulevana perjantaina pitäisi olla pikku Ineksen kastajaiset.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kuinkahan kuningasperhe vilustui siinä kaatosateessa istuessaan. Ja tulevana perjantaina pitäisi olla pikku Ineksen kastajaiset.

Kai lakeijat neuvoi pukeutumisessa perhettä....?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      129
      2073
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      105
      1886
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1659
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      64
      1534
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1202
    6. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      84
      1173
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      56
      1132
    8. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1103
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1076
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1023
    Aihe