Voisinko omistaa kanin? + muutamia kysymyksiä niihin liittyen

Anonyymi-ap

hei!
olen 11v tyttö, haaveillut kanista noin vuoden. myönnettäköön, että innostus välillä laantunut, mutta aina kun nään kanin niin se palaa takas :D
tiiän kaneista kaikenlaista, voisin melkeinpä sanoa, että melkein kaiken tärkeän, joskin jotain opittavaa kyllä vielä on.
ostaisin uroksen ja myöhemmin, kun se on kastroitu niin naaraan. ja kasvattajalta tietenki, vaikka on tullu eläinsuojeluyhdistystäki mietittyä. rotuna oon aatellu kääpiöluppaa.
ja ne asuis vapaana mun pienessä huoneessa (noin 2×3m mut mun huone on aik erikoisen muotonen ku on huonekalujaki nii se vähän on vaihtelevaa riippuu missä kohtaa huonetta on.

nyt haluisin kuitenki viel kysyy joitain kysymyksiä mitkä mua eniten mietityttää.

1. miten kani ja koira samassa talossa? vaikka mun huone onki eteisessä ja koira ei ees eteiseen pääse, niin se on tosi haukkuherkkä. jos kuulee pienenki sen mielestä pelottavan äänen jota ihmiset ei välttis ees kuule, se ryntää eteisen väliovelle ja alkaa haukkumaan kovaa. kani varmaan tuosta pelästyisi, ja tarkotin siis sitä et niiku jos se kanista alkais haukkuu, nii olisko niitä mahollista totuttaa toisiinsa? koira on kyl aika arka...

2. mites jokavuotiset mökkireissut? meillä ei oo kauheen hyvää mahollisuutta mitään kania sinne ottaa ku joutuis koiran kaa samaan huoneeseen ja huone muutenki super pieni, nii paljo yleensä on hoitokustannukset ku ei mun sukulaiset vrm niit pystyis hoitaa?

3. ja sit toi ku en aatellu häkkii ku se vie tilaa mun huoneesta ja ois periaattees kaniltaki pois, ku ei se siitä häkin läpi pysty juoksee vapaana ollessaan... nii riittääkö pesämökki piilopaikaks?

4. mites vessalaatikko, mitä kuivikkeeks/pohjalle ja eiks sinne kannata laittaa heinää?

5. ja siis, riittäiskö toi NOIN 2×3 m tila kahelle kääpiölupalle?

on aika epätodnäk et ees saisin kanin, mutta kiitos silti jos vastaatte!

3

173

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

ainiin, ja ku kani ois koko ajan vapaana nii riittääkö sille tuevapaikaks esim joku pitkältä sivulta 100 cm häkki ku ei sitä ikinä sinne lukittais

• Anonyymi

Ite ostan kuivikkeeks Puuilon Mörttiröpöä , se on vaan sellasta pientä puulastua, joka ei haise tai mitää. :)
      Kuinka kauaksi aikaa meette yleensä mökille, kanin vois jättää kotiinki jos vaikka joku sun kavereista vois käydä hoitamassa :)

• Anonyymi

Vessalaatikkoon kannattaa laittaa heinää jotta kani voi samalla syödä. Itse en laita vessalaatikkoon heinää vaan ne on siinä vieressä että ne ei sotkeudu papanoihin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      51
      3735
    2. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      118
      2767
    3. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      624
      2405
    4. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      20
      2087
    5. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      85
      2012
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      44
      1731
    7. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      22
      1693
    8. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      143
      1655
    9. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      97
      1516
    10. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1476
    Aihe