hei!
olen 11v tyttö, haaveillut kanista noin vuoden. myönnettäköön, että innostus välillä laantunut, mutta aina kun nään kanin niin se palaa takas :D
tiiän kaneista kaikenlaista, voisin melkeinpä sanoa, että melkein kaiken tärkeän, joskin jotain opittavaa kyllä vielä on.
ostaisin uroksen ja myöhemmin, kun se on kastroitu niin naaraan. ja kasvattajalta tietenki, vaikka on tullu eläinsuojeluyhdistystäki mietittyä. rotuna oon aatellu kääpiöluppaa.
ja ne asuis vapaana mun pienessä huoneessa (noin 2×3m mut mun huone on aik erikoisen muotonen ku on huonekalujaki nii se vähän on vaihtelevaa riippuu missä kohtaa huonetta on.
nyt haluisin kuitenki viel kysyy joitain kysymyksiä mitkä mua eniten mietityttää.
1. miten kani ja koira samassa talossa? vaikka mun huone onki eteisessä ja koira ei ees eteiseen pääse, niin se on tosi haukkuherkkä. jos kuulee pienenki sen mielestä pelottavan äänen jota ihmiset ei välttis ees kuule, se ryntää eteisen väliovelle ja alkaa haukkumaan kovaa. kani varmaan tuosta pelästyisi, ja tarkotin siis sitä et niiku jos se kanista alkais haukkuu, nii olisko niitä mahollista totuttaa toisiinsa? koira on kyl aika arka...
2. mites jokavuotiset mökkireissut? meillä ei oo kauheen hyvää mahollisuutta mitään kania sinne ottaa ku joutuis koiran kaa samaan huoneeseen ja huone muutenki super pieni, nii paljo yleensä on hoitokustannukset ku ei mun sukulaiset vrm niit pystyis hoitaa?
3. ja sit toi ku en aatellu häkkii ku se vie tilaa mun huoneesta ja ois periaattees kaniltaki pois, ku ei se siitä häkin läpi pysty juoksee vapaana ollessaan... nii riittääkö pesämökki piilopaikaks?
4. mites vessalaatikko, mitä kuivikkeeks/pohjalle ja eiks sinne kannata laittaa heinää?
5. ja siis, riittäiskö toi NOIN 2×3 m tila kahelle kääpiölupalle?
on aika epätodnäk et ees saisin kanin, mutta kiitos silti jos vastaatte!
Voisinko omistaa kanin? + muutamia kysymyksiä niihin liittyen
Anonyymi-ap
3
157
Vastaukset
- Anonyymi
ainiin, ja ku kani ois koko ajan vapaana nii riittääkö sille tuevapaikaks esim joku pitkältä sivulta 100 cm häkki ku ei sitä ikinä sinne lukittais
- Anonyymi
Ite ostan kuivikkeeks Puuilon Mörttiröpöä , se on vaan sellasta pientä puulastua, joka ei haise tai mitää. :)
Kuinka kauaksi aikaa meette yleensä mökille, kanin vois jättää kotiinki jos vaikka joku sun kavereista vois käydä hoitamassa :) - Anonyymi
Vessalaatikkoon kannattaa laittaa heinää jotta kani voi samalla syödä. Itse en laita vessalaatikkoon heinää vaan ne on siinä vieressä että ne ei sotkeudu papanoihin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2614706Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii803157- 472493
- 342215
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451787- 971570
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851305PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143975- 69968
- 98912