Elikkäs perusmuotoista turvallisuusselvitystä ollaan tekemässä ja 9 vuotta sitten tuli hölmöiltyä 20 vuotiaana ja sain sakkorangaistuksen huumausaineenkäyttörikoksesta. Tuleeko tämä ilmi turvallisuusselvityksessä? Olin samana vuonna asepalveluksessa ja sieltä minua ei ulos heitetty, kotiuduin kuitenkin kersanttina. Tämän jälkeen on tullut käytyä parit koulut (kaupanala ja amk-tutkinto) sekä olen ollut töissä usealla eri työnantajalla. Tämän tapahtuman jälkeen olen kuitenkin elänyt nuhteetonta elämää ja n.6 vuotta tapahtuman jälkeen partio poliisi laittoi tikkarin suuhun, ja testi oli negatiivinen. Eli olen elänyt nuhteetonta elämää 9 vuotta. Työ johon selvitys tehdään on aliurakoitsija homma, eli oma työnantajani ei tätä kuitenkaan tee. Voiko tämä merkintä ollla este työnsaannille?
Perusmuotoinen turvallisuusselvitys ja huumausaineenköyttörikos
9
506
Vastaukset
- Anonyymi
Turvallisuusselvityksessä näkyy sakkorangaistukset, mutta yksittäistapauksella ei liene mitään merkitystä mainitsemassasi asiassa.
Voisi merkitä jotain esim. lentäjäksi pääsemiseen tai muussa toimessa, jossa huumeille on ehdoton nolla-linja.- Anonyymi
Työ on siis suunnittelua, ja en totisesti ole pääsuunnittelija vaan pakanpohjimmainen kun olen 2kk sitten tullut taloon
- Anonyymi
Sakkotuomiot ei näy turvallisuusselvityksessa 3 vuoden jälkeen. Vankeustuomiot näkyvät pidempään 5 tai 10 vuotta. Eli ei huolta. Tuo sakkosi on kokonaan poistunut poliisn sakkorekisteristä 5 vuodessa joka tapauksessa. Tieto on kyllä edelleen olemassa tuomioistuimilla, mutta sen käyttö olisi lainvastaista.
- Anonyymi
Kyllä kaikki näkyy, sillä tiedot siirtyvät poliisin aktiivi rekistereistä määräaikojen umpeuduttua arkisto-, eli historiatietoihin, missä ne säilyvät koko elinajan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kaikki näkyy, sillä tiedot siirtyvät poliisin aktiivi rekistereistä määräaikojen umpeuduttua arkisto-, eli historiatietoihin, missä ne säilyvät koko elinajan.
Höpöjä kirjoittelet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpöjä kirjoittelet.
Jopa puukkojunkkareiden tekoset löytyvät arkistoista. Pöytäkirjat ovat arkistoissa. Nykyään kaikki löytyy ja näkyy valon nopeudella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jopa puukkojunkkareiden tekoset löytyvät arkistoista. Pöytäkirjat ovat arkistoissa. Nykyään kaikki löytyy ja näkyy valon nopeudella.
Niin, sanonta poliisin vanha tuttu juontaa siitä, että poliisi näkee epäillyn koko historian arkisto tiedoista.
- Anonyymi
No se riippuu sitä, ostitko aineet poliisilta vai yksityiseltä. Jos ostit poliisilta, niin ei vaikutusta. Sen sijaan jos ostit freelancerilta, joka ei maksa provikkaa poliisille, niin olet loppuelämäsi merkitty mies.
- Anonyymi
Sun esimies päättää sen, 10v vanhoja ei käsittääkseni kirjoiteta papereihin.Suurin osa ihmisistä hölmöilee nuorena.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1575990
- 1145565
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h465247Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa323275- 552789
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue252601- 432290
- 232100
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta131910On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na151831