Kela rankaisi yhdessä asumisesta niin maan pirusti, että avoparina meidän oli laitettava 2 asuntoa = 1 pieni kaksio missä ollaan ja 1 pieni tyhjä yksiä eli 2 taloutta niin jotenkin pärjää. Onko tämä oikein onko?
Ei voinu asua yhdessä
13
150
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi Kela makselee teille mitään?
Onko se oikein?
Onko?- Anonyymi
Niin. Miks . Puoliso sairaseläkkeellä ja itse työmarkkinatuella.
Maanataina taas 595e. Ajattelin että hakisi sillä Juhannusta varten 30 pulloa Koskenkorvaa. Grillataan makkarat sitten tuolla eläkkeellä.
Olisi se helpompaa asua yhdessä mutta Suomalaisilla... Meillä pitää olla 2 taloutta kun yhdessä asumisessa jäi käteen kokonaiset 105e kk. ruokaan, niin ei saanut päihteitä.
2 asuntoa niin saa päihteitä ja voi mennä välillä huhuilemaan toiseen tyhjään asuntoon jos näkee viina piruja. ;)
Vikise yhteiskunnalle, älä sen tulokselle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin. Miks . Puoliso sairaseläkkeellä ja itse työmarkkinatuella.
Maanataina taas 595e. Ajattelin että hakisi sillä Juhannusta varten 30 pulloa Koskenkorvaa. Grillataan makkarat sitten tuolla eläkkeellä.
Olisi se helpompaa asua yhdessä mutta Suomalaisilla... Meillä pitää olla 2 taloutta kun yhdessä asumisessa jäi käteen kokonaiset 105e kk. ruokaan, niin ei saanut päihteitä.
2 asuntoa niin saa päihteitä ja voi mennä välillä huhuilemaan toiseen tyhjään asuntoon jos näkee viina piruja. ;)
Vikise yhteiskunnalle, älä sen tulokselle.Sinä olet se yhteiskunta etkä sen tulos.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet se yhteiskunta etkä sen tulos.
?? SINÄHÄN TERÄVÄ OLET.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet se yhteiskunta etkä sen tulos.
" Nauraa" No joo. Otanpas vielä toisen Krapula ryypyn kun ei ole kun 8 viina pulloa jäljellä ja maanantaihin pitää pärjätä.
- Anonyymi
Kirkkomummon GESTERBÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ
- Anonyymi
Onko tuommoista pakko olla olemassa onko ?
- Anonyymi
Hyvä se on kämppiä useita olla. Kela kyllä makselee.
- Anonyymi
Jopa savolaisille
- Anonyymi
Kumma yhtälö, jos maksatte vuokraa kahdesta asunnosta, niin kummankin asunnon asumistuessa on omavastuuosuus, ja vielä enimmäisasumismenot, jotka huomioidaan.. Kumpikin kärsii omasta asunnostaan tuon omavastuuosuuden. Eläke on noin 80- 90 e kuukaudessa suurempi, kuin jos asuisitte yhdessä. Työmarkkinatuen määrään ei tuu yhdessä asuminen vaikuta mitenkään... Kyllä näyttäis, että ootte kumminkin näin " erikseen" asuessanne taloudellisesti miinuksen puolella.
- Anonyymi
Ei pidä paikkaansa. Aloittaja oikessa. Laske. Toinen sairaseläkkeellä, toinen Työmarkkinatuella /Toimeentulotuella. He muuttavat yhteen. = 1 talous.
Heidän NS: TULOT lasketaan yhteen ja vuokran omavastuu, no se kutistuu olemattomiin. HE MAKSAVAT VUOKRAN RUOKAAN JA PERUSOSAAN TARKOITETUSTA RAHASTA.
Tiedän näitä paljon tuolla leipä jonossa.
No. 2 ERI Taloutta niin laskelmat menevät uusiksi ja kummallakin se oma perus osa, Vuokran omavastuu jne. Tässä kohtaa järjestelmä on mätä,
Kumman ottaisit itse 105e ja leipäjono joka kuu vai täysi eläke, vuora tuet perusosat tuo Työmarkkinatuki mainittu 595e /kk. Joku Sirkka Liisa voisi sanoa että ottaa 105e ja leipäjonon, mutta hän valehtelee ja tekstaa tänne punkku lasi kädessä hieno ravintola annos pöydässä. Nam.
- Anonyymi
Kela se hanldaa nämä laskelmat Totta turiset. Itse laitoin ihan POSTE RESTANTE, niin avopuoliso saa täydet vuokra tuet ja minä kaiken päivä rahani.
Haen vaan postini tuolta Restantesta... jo VUOSIA.
Jotka muuta väittää eivät ole tarpeeksi Kelan laskemia vielä saaneet tulkittavaksi.
Lakipykälät 7&9 sekä 8/3"6(2) ja jne. - AnonyymiUUSI
Voi peeveli kun ollaan niin välkkyjä jonkun satasen vuoksi. Pahaa pelkään. Että noi poste/ restante osoitteetkin selvitetään tulevaisuudessa, niinkuin ennen vanhaan. Tuohan nyt on ilmiselvää, että tuo poste-restsnte osoite on huijausta... Ennen oletettiin, että kukaan ei voi asua poste- restante osoitteessa, vaan asuinpailla piti oikeasti selvittää. Uskon,, että tulevaisuufeda palataan tähän käytäntöön.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191662
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991488Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy36911Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29859Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38811Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50796Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43738Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37730Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56728Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37700