Sunbeam Alpine GT -71

TDe

Mikä tämä vehje on miehiään, ja kuinka yleinen
auto on? Nätti se on kun sika pienenä, mutta
kiinnostaa tietää hieman faktoja siitä.

13

2601

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sumppi

      Tarkoitatko tätä avomallia jonka "Tiger"
      muunnoksessa oli Fordin V8, vai Suomessa
      yleisempää Alpine umpimallia joka tunnetaan myös
      Sunbeam Rapierina?

    • jk

      hankalan kysymyksen. Tarkoitatko coupemallia? Jos
      tarkoitit, niin en netistäkään löytänyt
      vastauksia.

      Muistikuvana on, että pohjoisessa se oli melko
      tavallinen auto. Luulen, että autoa tuotiin
      Suomeen jossei satoja niin ainakin kymmeniä.

      Autohan hyvin kaukaisesti muistutti Barracudaa.

      Ilmeisesti ko.mallille on käynyt kuten muillekin
      englantilaisille, eli hajottamoille mennyt.

      Ei taida olla ko.autoharrastajia Suomessa?

      • Acrid

        Coupe hyvinkin. Muistuttaa huomattavasti
        Barracudaa. Tutulla on tälläinen erittäin
        hyväkuntoinen tulipunainen. Perä vain paskana...
        Ei kuulema mennyt keltaisessa pörssissä
        kaupaksi??? Jos sattuisi olemaan ylimääräistä
        käteistä, ostattelisin väkkärän pois
        kuleksimasta.


      • Eki-59
        Acrid kirjoitti:

        Coupe hyvinkin. Muistuttaa huomattavasti
        Barracudaa. Tutulla on tälläinen erittäin
        hyväkuntoinen tulipunainen. Perä vain paskana...
        Ei kuulema mennyt keltaisessa pörssissä
        kaupaksi??? Jos sattuisi olemaan ylimääräistä
        käteistä, ostattelisin väkkärän pois
        kuleksimasta.

        siitä ruttuperästä pyydetään?


      • Acrid
        Eki-59 kirjoitti:

        siitä ruttuperästä pyydetään?

        Jotain kympin luokkaa se oli...


      • Acrid
        Eki-59 kirjoitti:

        siitä ruttuperästä pyydetään?

        Ja perähän ei ole rutussa, vaan tarkoitin
        voimansiirtoa.


      • pekkateisko
        Acrid kirjoitti:

        Ja perähän ei ole rutussa, vaan tarkoitin
        voimansiirtoa.

        Niin minulla oli joskus tuollainen musta vinuyylikatto ruske alaosa, siinä ei ollut lainkaan keskitolppaa kyljissä, eli ikkunat alas oli kuin avoauto, ostin käytettynä oli ollut autokouluautona. Ajoiin noin 100 000 km , vakaa pitkäauto ajettavana. Sillä ajettiin siihen aikaan kaikkea Suomi-ajoja ja olikohan se yksi Pohjois-Päijänteen ajo ja muita liikennekilpailuja. Oli oiken mukava, muistan vielä reksiterinkin IRT-xx, on varmaan aikojen saatossa romutettu, jäi viimeksi Jyväskylään joskus 1974-75. Maailma muuttuu, elämä menee eteenpäin lastenvaunuja oli hankala pakata takapenkille, oli vähän sellainen nuoren parin kruisailuauto!


      • leinoska1
        pekkateisko kirjoitti:

        Niin minulla oli joskus tuollainen musta vinuyylikatto ruske alaosa, siinä ei ollut lainkaan keskitolppaa kyljissä, eli ikkunat alas oli kuin avoauto, ostin käytettynä oli ollut autokouluautona. Ajoiin noin 100 000 km , vakaa pitkäauto ajettavana. Sillä ajettiin siihen aikaan kaikkea Suomi-ajoja ja olikohan se yksi Pohjois-Päijänteen ajo ja muita liikennekilpailuja. Oli oiken mukava, muistan vielä reksiterinkin IRT-xx, on varmaan aikojen saatossa romutettu, jäi viimeksi Jyväskylään joskus 1974-75. Maailma muuttuu, elämä menee eteenpäin lastenvaunuja oli hankala pakata takapenkille, oli vähän sellainen nuoren parin kruisailuauto!

        pekkateisko: Taitaa olla samainen auto joka oli isälläni aikoinaan. IRT-xx. Nyt minulla 3 Alpinea pihassa. Voiko sinuun ottaa mitenkään yhteyttä? Olisi kiva vaihtaa kyseistä ruskeasta Alpinesta kuulumisia...


      • Pekka Teisko
        leinoska1 kirjoitti:

        pekkateisko: Taitaa olla samainen auto joka oli isälläni aikoinaan. IRT-xx. Nyt minulla 3 Alpinea pihassa. Voiko sinuun ottaa mitenkään yhteyttä? Olisi kiva vaihtaa kyseistä ruskeasta Alpinesta kuulumisia...

        Oho olisiko sama 66 ollut, palataan lähiaikoina asiaan, pittäköhän minunkin vielä ikäpäivilä hankkia tuollainen tai sitten Sunbeam Avanger 1500 GT, jonka rekisteri oli BYJ-xx, oli kai nähty Nokialla viimeksi noin 1970 luvun lopulla, mulla on varmaan jossain kuvia kummastakin!


      • leinoska1
        Pekka Teisko kirjoitti:

        Oho olisiko sama 66 ollut, palataan lähiaikoina asiaan, pittäköhän minunkin vielä ikäpäivilä hankkia tuollainen tai sitten Sunbeam Avanger 1500 GT, jonka rekisteri oli BYJ-xx, oli kai nähty Nokialla viimeksi noin 1970 luvun lopulla, mulla on varmaan jossain kuvia kummastakin!

        Samasta autosta on kyse. Jännä. Maailma on pieni. Minusta on kuvia kyseisen auton vierestä, näkyy myös rekkari. Se oli täällä Iisalmessa isällä 1980. Sit siitä hajos moottori ja isä möi sen eteenpäin. Siihen loppuu siitä minun tiedot. Olisi jännä tietää vieläkö se jossain on vai onko viety romuttamolle.


      • Bzh-3
        pekkateisko kirjoitti:

        Niin minulla oli joskus tuollainen musta vinuyylikatto ruske alaosa, siinä ei ollut lainkaan keskitolppaa kyljissä, eli ikkunat alas oli kuin avoauto, ostin käytettynä oli ollut autokouluautona. Ajoiin noin 100 000 km , vakaa pitkäauto ajettavana. Sillä ajettiin siihen aikaan kaikkea Suomi-ajoja ja olikohan se yksi Pohjois-Päijänteen ajo ja muita liikennekilpailuja. Oli oiken mukava, muistan vielä reksiterinkin IRT-xx, on varmaan aikojen saatossa romutettu, jäi viimeksi Jyväskylään joskus 1974-75. Maailma muuttuu, elämä menee eteenpäin lastenvaunuja oli hankala pakata takapenkille, oli vähän sellainen nuoren parin kruisailuauto!

        Itse ajelin tuollaisella rapiat 200000 km. Oli muuten auto, jossa oli huippuluokan lämmityslaite, eikä ikkunat huurtuneet lainkaan.
        Missään sen jälkeen olleessa autossani ei ole ollut niin hyvää lämmityslaitetta.
        Tein kerran koneremontinkin omaani.


    • Anonyymi

      jos joku vielä etsii Sunbeam Alpine GT autoa on yksi käyntikuntoinen ladossa peltitöitä vaille.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2092
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe