Mikä tämä vehje on miehiään, ja kuinka yleinen
auto on? Nätti se on kun sika pienenä, mutta
kiinnostaa tietää hieman faktoja siitä.
Sunbeam Alpine GT -71
13
2696
Vastaukset
- Sumppi
Tarkoitatko tätä avomallia jonka "Tiger"
muunnoksessa oli Fordin V8, vai Suomessa
yleisempää Alpine umpimallia joka tunnetaan myös
Sunbeam Rapierina? - jk
hankalan kysymyksen. Tarkoitatko coupemallia? Jos
tarkoitit, niin en netistäkään löytänyt
vastauksia.
Muistikuvana on, että pohjoisessa se oli melko
tavallinen auto. Luulen, että autoa tuotiin
Suomeen jossei satoja niin ainakin kymmeniä.
Autohan hyvin kaukaisesti muistutti Barracudaa.
Ilmeisesti ko.mallille on käynyt kuten muillekin
englantilaisille, eli hajottamoille mennyt.
Ei taida olla ko.autoharrastajia Suomessa?- Acrid
Coupe hyvinkin. Muistuttaa huomattavasti
Barracudaa. Tutulla on tälläinen erittäin
hyväkuntoinen tulipunainen. Perä vain paskana...
Ei kuulema mennyt keltaisessa pörssissä
kaupaksi??? Jos sattuisi olemaan ylimääräistä
käteistä, ostattelisin väkkärän pois
kuleksimasta. - Eki-59
Acrid kirjoitti:
Coupe hyvinkin. Muistuttaa huomattavasti
Barracudaa. Tutulla on tälläinen erittäin
hyväkuntoinen tulipunainen. Perä vain paskana...
Ei kuulema mennyt keltaisessa pörssissä
kaupaksi??? Jos sattuisi olemaan ylimääräistä
käteistä, ostattelisin väkkärän pois
kuleksimasta.siitä ruttuperästä pyydetään?
- Acrid
Eki-59 kirjoitti:
siitä ruttuperästä pyydetään?
Jotain kympin luokkaa se oli...
- Acrid
Eki-59 kirjoitti:
siitä ruttuperästä pyydetään?
Ja perähän ei ole rutussa, vaan tarkoitin
voimansiirtoa. - pekkateisko
Acrid kirjoitti:
Ja perähän ei ole rutussa, vaan tarkoitin
voimansiirtoa.Niin minulla oli joskus tuollainen musta vinuyylikatto ruske alaosa, siinä ei ollut lainkaan keskitolppaa kyljissä, eli ikkunat alas oli kuin avoauto, ostin käytettynä oli ollut autokouluautona. Ajoiin noin 100 000 km , vakaa pitkäauto ajettavana. Sillä ajettiin siihen aikaan kaikkea Suomi-ajoja ja olikohan se yksi Pohjois-Päijänteen ajo ja muita liikennekilpailuja. Oli oiken mukava, muistan vielä reksiterinkin IRT-xx, on varmaan aikojen saatossa romutettu, jäi viimeksi Jyväskylään joskus 1974-75. Maailma muuttuu, elämä menee eteenpäin lastenvaunuja oli hankala pakata takapenkille, oli vähän sellainen nuoren parin kruisailuauto!
- leinoska1
pekkateisko kirjoitti:
Niin minulla oli joskus tuollainen musta vinuyylikatto ruske alaosa, siinä ei ollut lainkaan keskitolppaa kyljissä, eli ikkunat alas oli kuin avoauto, ostin käytettynä oli ollut autokouluautona. Ajoiin noin 100 000 km , vakaa pitkäauto ajettavana. Sillä ajettiin siihen aikaan kaikkea Suomi-ajoja ja olikohan se yksi Pohjois-Päijänteen ajo ja muita liikennekilpailuja. Oli oiken mukava, muistan vielä reksiterinkin IRT-xx, on varmaan aikojen saatossa romutettu, jäi viimeksi Jyväskylään joskus 1974-75. Maailma muuttuu, elämä menee eteenpäin lastenvaunuja oli hankala pakata takapenkille, oli vähän sellainen nuoren parin kruisailuauto!
pekkateisko: Taitaa olla samainen auto joka oli isälläni aikoinaan. IRT-xx. Nyt minulla 3 Alpinea pihassa. Voiko sinuun ottaa mitenkään yhteyttä? Olisi kiva vaihtaa kyseistä ruskeasta Alpinesta kuulumisia...
- Pekka Teisko
leinoska1 kirjoitti:
pekkateisko: Taitaa olla samainen auto joka oli isälläni aikoinaan. IRT-xx. Nyt minulla 3 Alpinea pihassa. Voiko sinuun ottaa mitenkään yhteyttä? Olisi kiva vaihtaa kyseistä ruskeasta Alpinesta kuulumisia...
Oho olisiko sama 66 ollut, palataan lähiaikoina asiaan, pittäköhän minunkin vielä ikäpäivilä hankkia tuollainen tai sitten Sunbeam Avanger 1500 GT, jonka rekisteri oli BYJ-xx, oli kai nähty Nokialla viimeksi noin 1970 luvun lopulla, mulla on varmaan jossain kuvia kummastakin!
- leinoska1
Pekka Teisko kirjoitti:
Oho olisiko sama 66 ollut, palataan lähiaikoina asiaan, pittäköhän minunkin vielä ikäpäivilä hankkia tuollainen tai sitten Sunbeam Avanger 1500 GT, jonka rekisteri oli BYJ-xx, oli kai nähty Nokialla viimeksi noin 1970 luvun lopulla, mulla on varmaan jossain kuvia kummastakin!
Samasta autosta on kyse. Jännä. Maailma on pieni. Minusta on kuvia kyseisen auton vierestä, näkyy myös rekkari. Se oli täällä Iisalmessa isällä 1980. Sit siitä hajos moottori ja isä möi sen eteenpäin. Siihen loppuu siitä minun tiedot. Olisi jännä tietää vieläkö se jossain on vai onko viety romuttamolle.
- Bzh-3
pekkateisko kirjoitti:
Niin minulla oli joskus tuollainen musta vinuyylikatto ruske alaosa, siinä ei ollut lainkaan keskitolppaa kyljissä, eli ikkunat alas oli kuin avoauto, ostin käytettynä oli ollut autokouluautona. Ajoiin noin 100 000 km , vakaa pitkäauto ajettavana. Sillä ajettiin siihen aikaan kaikkea Suomi-ajoja ja olikohan se yksi Pohjois-Päijänteen ajo ja muita liikennekilpailuja. Oli oiken mukava, muistan vielä reksiterinkin IRT-xx, on varmaan aikojen saatossa romutettu, jäi viimeksi Jyväskylään joskus 1974-75. Maailma muuttuu, elämä menee eteenpäin lastenvaunuja oli hankala pakata takapenkille, oli vähän sellainen nuoren parin kruisailuauto!
Itse ajelin tuollaisella rapiat 200000 km. Oli muuten auto, jossa oli huippuluokan lämmityslaite, eikä ikkunat huurtuneet lainkaan.
Missään sen jälkeen olleessa autossani ei ole ollut niin hyvää lämmityslaitetta.
Tein kerran koneremontinkin omaani.
- Anonyymi
jos joku vielä etsii Sunbeam Alpine GT autoa on yksi käyntikuntoinen ladossa peltitöitä vaille.
- Anonyymi
niin yhteyttä [email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448179Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432191Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262082- 951708
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811637- 281163
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071081Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 53995
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28860