Moikka kaikille, pakko jakaa tää juttu jos vaikka joku muu välttyis samalta kohtelulta. Oon yksinhuoltaja ja arki on mitä onm, kiirettä pitää ja rahaa ei oo koskaan liikaa. Viime viikolla mun autoon syttyi joku vikavalo. Auto pelas muuten ihan normaalisti, mut tuli vähän semmonen fiilis et pitäisiköhän tää nyt kattoo.
Soitin ensin isolle ketjulle kun se oli tuttu paikka ja lähellä. Puhelimessa joku aspa , tosi kiireinen ja virallinen ääni sanoi heti et: "ei kannata ajaa metriäkään, voi hajottaa moottorin!" Käski tuoda auton heti niille. Kysyin paljonko maksais niin vastauksena tuli jotain epämäärästä "riippuu viasta, mutta osat maksaa ja työ maksaa" Menin sinne. Eikä siinä ehditty kunnolla ees vilkasta koko autoa ku jo alettiin puhua että vois tehdä "huoltopaketin" jossa ois joku osa ja tunti töitä. Ja hintaa koko hommalle 700 euroa. Siis täh? Kysyin et mitä hittoa tää maksaa niin paljon niin sanottiin et "me käytetään merkki osia ja tää on valmistajan ohjelman mukaan" No siihen sanoin et "jep jep"
Sitten kysyin erittelyä. Ei meinannut saada, Väittivät et osa maksaa niille tosi paljon. Katoin ite netistä ja sama osa n. 100-160 euroa joissain varaosakaupoissa. Kun aloin epäilee ääneen koko touhua, niin arvatkaa mitä? Aspa sano "voidaan kyllä laittaa tää rahoituksell" ei tarvii maksaa heti" HALOO - otan rahoituksella osan ja tunnin työn? tässä vaiheessa mulla riitti tämä touhu
En suostunut ja lähin pois. Soitin vielä toiseen huoltoon jos sieltä sais paremman tarjouksen. Mut sielläkin hinnat huiteli jossain pilvissä ja rahoituksesta alettiin puhua ennen ku tiesivät edes mikä siinä autossa on vikana.
Lopulta vein auton pienelle korjaamolle, työkaveri neuvo. Vikakoodin luku 25 euroo, sano heti et kyse on pikkuanturista, ei mikään iso homma. Korjaus hoitu 188,64 ekellä ja säästin kesälomarahat. Kyllä nää autohuollot on tosi vaarallisia ja osaa vedättää ihan huolella, en käsitä! Kohteena just sellaset kun mä. Törkeetä. Ei oo aikaa selvittää ja ei voi ajatella et kaikki on mekaanikkoja. Muilla samoja kokemuksia?
- älä sano huoltopaikalle mitään "joo tehdään" , vaadi kirjallinen arvio
- lue vikakoodi jossakin halvassa paikassa esim. Motonet tms.
- älä ota mitään "paketteja" enne ku tiedät tarkalleen mitä on vikana
- rahoitus - EI ja EI, jos voit
- tarkista osien hinta netistä ennen ku uskot niiden höpinöitä
- muita: ne on koulutettu valehtelemaan, AINA.
Jakakaa ihmeessä teidän kokemuksia, mä en oo ainoa jota ne yritti vedättää- mitä enemmän tästä puhutaan, ni sitä vähemmän se kehtaa.
T. Hoitsu ja kesälomareissu autolla odottaa!
Karu kokemus autohuollosta
Anonyymi-ap
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4093477Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3151581- 1121390
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n851379Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991348Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591306- 491212
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi811115Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa301018- 34913