Nämä voi näköjään kaataa myös pesintäaikana.
Kestää kymmeniä vuosia kasvattaa tilalle uudet jos onnistuu sittenkään. yleinen linja Suomessa toki muuallakin. Ainakin ensimmäiset puut terveitä eli ei onttoja tms. Ihan edustavia puita eikä liian suuria, pidetty kohtuullisen kokoisina.
Parantolantien vanhat lehmukset lähtee tänään
4
607
Vastaukset
- Anonyymi
Törkeää!
- Anonyymi
Sama ELY-keskuksen asiantuntija myös muualla ollut kaatamassa jopa rauhoitettuja puita eli ei nämä ole hänellä kovin harvinaisia tapauksia vaikka tässä jutussa niin sanotaan:
https://www.sttinfo.fi/tiedote/71058257/rauhoitetun-tupsumannyn-kaataminen-oli-harmillinen-ja-harvinainen-tapaus?publisherId=69817879&lang=fi
https://www.jamsanseutu.fi/uutiset/art-2000011152367.html - Anonyymi
Kerrostalojen asukkaat joilta meni ainutlaatuinen lehmuskuja näkymä eivät kukaan saaneet tietoa etukäteen, monia linnunpesiä oli puissa. Korkeintaan valtion ja kunnan virkamiehet keskustelleet asiasta ennen. Vitapolis aikana käsiteltiin säännöllisesti paljon pienempiäkin asioita parantolan auditoriossa hyvissä ajoin alueen asukkaiden kanssa. Lehmus on yleinen kadunvarsipuu kun ei erityisen pahasti tuhoa juurillaan myöskään kadun rakenteita. Parantolantie (ja moni muu tie Keski-Suomessa) on monesta muusta kohtaa paljon huonommassa kunnossa joten sekään tuskin on hyvä selitys tähän. Ympäristöarvoja ei taidettu kovin perusteellisesti pohtia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2772885Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka472280Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3471987- 1131717
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1051644Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121365- 661307
- 681243
- 551179
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771161