Miten menee tänä kesänä? En ole vielä ostanut parveke kukkia pelargonioita, verenpisaaraa, lobeliaa.
Multaa on ennestään laatikkoa varten,kerran käytettyä ja uuttakin säästynyt.
Ei ole vielä muutkaan kesätyöt esim. verhojen, peittojen ja muiden harvoin pestävien pyykkäys alkaneet. Mattoja pitäisi saada pesulaan. Ikkunoiden pesu on vasta syksyllä. Pitäisi myös järjestellä tavaroita. Kun vanhenee mikään ei oikein suju nopeasti.
Tämä aloituksen on tarkoitus olla samantyylinen kuin Miten menee ketju aiemmin.
Kesäkuulumisia
12
98
Vastaukset
- Anonyymi
Syklaamin ja muutaman kaktuksen, eikö ne ole kestäviä.
- Anonyymi
Yrittäkää välttää siivoushulluutta. En tee mitään erikoista vuodenaikojen
vaihtuessa, en jaksa vanhuuttani eikä maailmani ei ole kaatunut siihen.- Anonyymi
Mut jotain pitää tehdä, olla aktiivinen, vaikka sitten siivota.
- Anonyymi
Ikkunoista aloitan. Olen pessyt viimeksi pääsiäisenä. Matot pesen pesupaikalla jotka ovat hyvinhoidetut ja uudenaikaiset mankelit. Asun kunnassa jossa välitetään ihmisistä. Persiljaa ja ruohosipulia kasvaa ruukussa. Pitää olla vähän viljelmää. Ostin valkoisen minihamosen kesäksi. Siihen vaaleanvihreän puseron. Voi sitä olla nätti. Laitoin sääriin ja käsivarsiin itseruskettavaa. Paljon uimista ja muutama pikku reissu. Ihana kun vielä on suunnitelmia. Se on vapautta.
- Anonyymi
Hyvää kesää!
- Anonyymi
Terassille ostin kukkia monta viikkoa sitten.
Aluksi kiikutin niitä sisälle öiksi hallan pelossa.
Ikkunat, joita on 5, pesin vuosi sitten ja nyt se urakka on vielä edessä.
Odotan marjakautta, että pääsen itse poimimaan mustikat.
Vähän se arveluttaa pystynkö siihen, kun selässä on kipua ajoittain.
Ostin muutama vuosi sitten mustikat ukrainalaiselta, ja peratessa niitä jouduin poistamaan ison osan niistä. - Anonyymi
Yli 10v sitten sain krs talo asuntoonsa mökiltä palanneelta sukulaiselta ilmaiseksi sangollisen vasta poimittuja mustikoita ja oli jo ilta jotain klo 21 ja niitä sitten siivosin pakastimeen iltamyöhään. Pakastin oli melko täynnä muuta jo ennestään.
Tuoreet mustikat tuoksuu hyvälle ja soppa kun keittää. En ole itse käynyt marjassa pitkiin aikoihin. Kaupasta ostan pakaste marjoja, mustikoita,vadelmia,mansikoita ympäri vuoden. Kotimaisia omenoita syön niin kauan aina kun kaupasta saa ostettua. Nyt omena kausi oli harvinaisen pitkä, huhtikkuussa viimeiset ja keitin soseeksi leivän päälle. Marjapyree pakaste oli aiemmin myytävänä mutta ei ole enää ollut pariin vuoteen. Se oli hyvä tuote. 3kk ja saa omenoita, sekin on juhlaa kun maistaa uutta satoa.
Kuinka paljon olen saanut talven aikaan torjunta ym aineita omenoista ja mitä ne ovat voineet aiheuttaa?- Anonyymi
Kotimaiset omenat on puhtaimpia, se on tutkittua. Vältä eteläeuroopan hedelmiä, vihanneksia ja osta aina suomalaista, kun voit, saat vähemmän myrkkyjäämiä yms. Halvat puolalaiset omenat oli pahimpia tutkimuksessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kotimaiset omenat on puhtaimpia, se on tutkittua. Vältä eteläeuroopan hedelmiä, vihanneksia ja osta aina suomalaista, kun voit, saat vähemmän myrkkyjäämiä yms. Halvat puolalaiset omenat oli pahimpia tutkimuksessa.
Ulkomaiset marjat pitää keittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ulkomaiset marjat pitää keittää.
Olisi varman pitänyt txt että OSTAN VAIN KOTIMAISIA MARJOJA JA OMENIA. Omenat on Ahvenmaalta.
Silti puhtaus arvelutta ja pesen omenat todella hyvin ja pidän etikkavedessa ja huuhdon hyvin. Marjat huuhtelen vedellä aina ja syön sellaisenaan
Ostan myös valmista mustikkakeittoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ulkomaan omenista pidän eniten italialaisista Golden delicious lajista. Pesen ne aina ja kuorin. Nyt olen muutaman x ostanut kun kotimaiset loppuivat.
Pakastemarjaoja ei viitsi syödä joka päivä. Keitän myös itse mustikoista soppaa ja maistuu paeemmalta kuin kaupasta ostettu valion Luomu.
Itse siemenistä kasvatettu mustasilmäsusanna rimpuilee parvekkeella pyramidissa. Riippuorvokki ollut jo muutaman viikon myös parvekkeella. Nyt ensi viikonlopun jälkeen menen puutarhalle ihastelemaan ja ostan kesäkukat partsille ja haudalle.
Huomenna ensimmäinen kesäteatteri ja viikonlopun aikaan kalenteriin suunnitelmat muista kesäteatteriesityksistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271934
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001670Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy561286Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?641207Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M31998Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47896Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51893Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44862Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37820Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56798