Katsoin vanhaa moottoripyörää jonka hinta oli sopiva kun otti huomioon kunnon. Soitin myyjälle ja sanoi että hintaa on nyt tonni enemmän kun museoi sen juuri mutta ei ole ehtinyt päivittää hintaa. Jäi sitten siihen koska se oli mielestäni liikaa. Prosenteissa se hinnannousu on aika paljon kun hinta nousi kolmesta neljään tonniin.
Mielestäni se museointi ei tuo mitään arvoa mihinkään. Ainoastaan jos sillä ajaa kerran kesässä niin siihen saa museoajoneuvoille tarkoitetun vakuutuksen mutta ne on ajoon tarkoitettu niin ei sellaista kukaan ota.
Nostaako museointi muka arvoa?
1
109
Vastaukset
- Anonyymi
Museoidun pyörän korkeampi hinta voidaan perustella korkeintaan sillä, että siihen saa halvemman vakuutuksen. Mutta keskusteluja seuranneena olen ymmärtänyt, että museotarkastajiakin on monenlaisia. Toiset on tarkkoja yksityiskohdista, mutta toisille kelpaa mikä vain, kunhan on vähän vanhan henkinen. Joku kilikali spraylla maalattu pappa Tunturi, jossa on puulaatikko tarakalla, kelpaa toisille museointiin. Itse kannatan nykyään "pelastettu museoinnilta" periaatetta. Pitäisi olla kaikille yli 30 vuotiaille moottoripyörille sama käytäntö. Eli tieliikennekunnossa oleva saisi jonkun museo statuksen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938078
- 403862
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021906- 241340
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321163Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,311089Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia11885Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53847Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31822Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v27772