Vaikeustasoltaan 3- arvoisen ristikon tekijöiksi on kirjattu Kolmen Kopla.
Aikanaan nimellä Neljän Kopla ristikoita teki työyhteisö Juha Kukkonen, Erkko Lehtonen, Teemu Pallonen ja Antti Ylönen, Ehkä tämä kolmen koplakin aikanaan tulee kaapista ulos.
IS Viikonloppu 7.-8.6.2025
42
930
Vastaukset
- Anonyymi
Kuvahaku ei tuota valokuvaa löydä. Musiikkibändi Freukkarit siinä näämmä on.
- Anonyymi
Kirjoittele yhtyeen nimi ilman välilyöntejä
- Anonyymi
Käyttäen myös &-merkkiä.
- Anonyymi
Oishan sitä voinut antaa ratkojien se itse keksiä.
- Anonyymi
Toinenkin &-merkki on laitettu kolmen koplan toimesta sekoituksena mukaan, vasemman reunan vaakasanaan.
- Anonyymi
Keskellä ylhäällä on vihje ÄÄNI ORRELTA johon tulee unikot. Osaako koku selittää tuon UNI-alkuosan merkitystä? Onko kyseessä unisen kanan sanoma KOT, vai miten tämä aukeaa?
- Anonyymi
Suht. samoin tulkitsin, mutta kyse ei ole unisesta vaan nukkuvasta kanasta. Unta näkevä kana voi sanoa kot - ainakin leikillisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suht. samoin tulkitsin, mutta kyse ei ole unisesta vaan nukkuvasta kanasta. Unta näkevä kana voi sanoa kot - ainakin leikillisesti.
Vihjeessä olisi pitänyt jotenkin viitata nukumiseen tai ainakin yöaikaan. Muuten tuo vihje ja siihen nyt pakotettu vastaus ei ratkojan mielestä kovinkaan mukavasti matchaa.
Pientä miikkaa annan Kolmen koplalle tästä, joku heistä ottakoon omalle kontolleen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vihjeessä olisi pitänyt jotenkin viitata nukumiseen tai ainakin yöaikaan. Muuten tuo vihje ja siihen nyt pakotettu vastaus ei ratkojan mielestä kovinkaan mukavasti matchaa.
Pientä miikkaa annan Kolmen koplalle tästä, joku heistä ottakoon omalle kontolleen.Eikös orsi ole yöpuu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös orsi ole yöpuu?
ORSI (suomisanakirja)
- tankomainen rakenne eläinsuojassa, jolla eläimet voivat levätä tai istua
(suomisanakirja)
- yöpuu, suoja, turva, turvapaikka, suojapaikka, tuki.
Kana meneee sinne orrelle myös turvaan, jos vaikka tulee tappelua siskosten tai kanalan kukon kanssa.
Kuten kana orrellaan, ei ihminenkään sängyssänsä aina nuku. Saattaa lueskella tai katsella telkkaria tai muuten vaan seurustella puolisonsa kanssa.
- Anonyymi
Aivot jumissa: oikeudellinen ja merkillinen.
- Anonyymi
uusi yritys oisko hovi ja nike??
- Anonyymi
Kiitos!
- Anonyymi
Taita vihjeestä tuli Eliel, mikä lienee logiikka?
Sitten tarvitsisin vinkkejä Vuosia Hoover? Ja Parsia ja ovia?
Jotakin asutus...- Anonyymi
Jos oikeasti haluat vain vinkkejä, kysy muualla - täällä usein vinkin pyytäjä saa ratkaisusanat.
- Anonyymi
Tai = eli ta on vajaa eli eli+el = eliel.
Hoover viittaa henkilöön.
Parsia ja ovia. (vaate)parsia = asut + ovia = ? => asut... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai = eli ta on vajaa eli eli el = eliel.
Hoover viittaa henkilöön.
Parsia ja ovia. (vaate)parsia = asut ovia = ? => asut...Juu, kiitos. Sain nämä tässä välissä ratkottua kun älysin että hampurilaisella oli vanhaa rahaa. Ja se ruotsalainen kaupunki auttoi tuohon Hooveriin.
Liekö Koppi päättyvä... tupa?
Pöntöissä jää auki. Aloittelija kun olen mutta ylpeä siitä kun tunnistin bändin itse ja ne & - sanatkin sain. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, kiitos. Sain nämä tässä välissä ratkottua kun älysin että hampurilaisella oli vanhaa rahaa. Ja se ruotsalainen kaupunki auttoi tuohon Hooveriin.
Liekö Koppi päättyvä... tupa?
Pöntöissä jää auki. Aloittelija kun olen mutta ylpeä siitä kun tunnistin bändin itse ja ne & - sanatkin sain.Juu, nyt sain sen hyppi tai paini. Sukunimi.
Eset tuli Paot.? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, nyt sain sen hyppi tai paini. Sukunimi.
Eset tuli Paot.?Kokeile vaihtaa kirjainten järjestystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokeile vaihtaa kirjainten järjestystä.
Aivan. Este. Kiitos
- Anonyymi
hoover= fbipomo ja asutukset!! parisia=asut ja ovia= ukset!
- Anonyymi
Tuo ei ole vinkin kertomista vaan ratkaisusanojen paljastelua. Ratkaisusanoja ei pyydetty.
- Anonyymi
minäkin olen aloittelija ja pöntössä laitoin maalit!!vissiikin on oikein??tai viisaammat voivat korjata virheeni!!
- Anonyymi
minusta on kivaa kun joku kertoo vaikka suorat ratkaisu sanat!!niin pääsee sitten eteepäin ja kaikkea ei tartte kysyä tai kertoa!kuhan vaan pääsis ristikossa eteenpäin siintä tulee hyvä mieli!!
- Anonyymi
Kyse on siitä, että jos joku kysyy vain vinkkiä, olisi kohteliasta antaa vain vinkki. Kysyjä haluaisi itse edes osittain ymmärtää vihjeen eikä hän välttämättä halua, että annetaan täysin valmiit vastaukset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse on siitä, että jos joku kysyy vain vinkkiä, olisi kohteliasta antaa vain vinkki. Kysyjä haluaisi itse edes osittain ymmärtää vihjeen eikä hän välttämättä halua, että annetaan täysin valmiit vastaukset.
Tärkein sääntö on, että sanaa "vinkki" ei täällä kannata käyttää muuten kuin tarkasti Huuhaan määräämällä tavalla, jos haluaa välttää jankkaustulvan.
- Anonyymi
On kyllä ikävä HP:n listoja. Se oli oivaa toimintaa.
- Anonyymi
niimpä..menkää "vinkkejä" katsomaa huuhaan sivuille ja sitten sieltä löytyy ihan suorat vastaus sanat! se siintä "vinkkeistä"!! ja kukas täällä yleensä jankkaa ja mollaa toisia ratkojia?? saahan sitä kysy vaikka suoraa vastaus sanaa jos sillä pääsee eteenpäin!
- Anonyymi
Eipäs valehdella. En anna palkintoristikoihin ratkaisusanoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipäs valehdella. En anna palkintoristikoihin ratkaisusanoja.
Yritän aina pyrkiä siihen, että anna liian paljon vinkkejä vaan vain sen verran, että ratkoja pääsisi eteenpäin. Pyrin huomioimaan kunkin ratkojat osaamisen. Se toki toimii hyvin vain tilanteissa, jossa tunnen jonkun ratkojan osaamistasoa.
- Anonyymi
Viikon päästä Kovis-ristikoiden taso jo huononee. Silloin uusi omistaja Keesing Group on jo laittanut kustannusleikkurinsa päälle.
Otetaan jotakin halvempia tekijöitä laatimaan Kovis-ristikoita tästä eteenpäin.- Anonyymi
Keesing varmaa pari vuotta seuraa nykytilannetta ja tekee sitten päätöksiä, miten jatketaan.
Suomessa on ainutlaatuiset Kovis-ristikot ja niitä voisi soveltaa muuallakin. Itse asiassa Saksa olisi maa, jonne Keasing voisi laajentaa ja tarjota sinne Suomen tyyppisiä ristikoita. Saksan kielessä pitkät ratkaisusanat toimivat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keesing varmaa pari vuotta seuraa nykytilannetta ja tekee sitten päätöksiä, miten jatketaan.
Suomessa on ainutlaatuiset Kovis-ristikot ja niitä voisi soveltaa muuallakin. Itse asiassa Saksa olisi maa, jonne Keasing voisi laajentaa ja tarjota sinne Suomen tyyppisiä ristikoita. Saksan kielessä pitkät ratkaisusanat toimivat.Kuvitetut ristisanat ovat Suomen kansallisomaisuutta. Ei niitä voi noin vain lähteä levittelemään ilmatteeksi, ympäri maailmaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuvitetut ristisanat ovat Suomen kansallisomaisuutta. Ei niitä voi noin vain lähteä levittelemään ilmatteeksi, ympäri maailmaa.
Laitoin Keesingille viestin:
"Suomessa on ainutlaatuiset aikuisten kuvaristikot. Niiden tyyppisiä ristikoita voisi soveltaa muuallakin.
Suomalaiset ristikkokuvittajat varmasti mielellään kuvittaisivat ulkomaistenkin lehtien ristikoita. Tätä ainutlaatuista mahdollisuutta Keesing voisi hyödyntää.
Suomessa melko poikkeuksellista on moneen muuhun kieleen verrattuna mahdollisuus käyttää ja luoda pitkiä ratkaisusanoja. Saksan kielessä niitä on myös. Itse asiassa erityisesti Saksa olisi maa, jonne Keasing voisi laajentaa ja tarjota sinne Suomen tyyppisiä ristikoita. " - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Suomessa on ainutlaatuiset aikuisten kuvaristikot. Niiden tyyppisiä ristikoita voisi soveltaa muuallakin.
Suomalaiset ristikkokuvittajat varmasti mielellään kuvittaisivat ulkomaistenkin lehtien ristikoita. Tätä ainutlaatuista mahdollisuutta Keesing voisi hyödyntää.
Suomessa melko poikkeuksellista on moneen muuhun kieleen verrattuna mahdollisuus käyttää ja luoda pitkiä ratkaisusanoja. Saksan kielessä niitä on myös. Itse asiassa erityisesti Saksa olisi maa, jonne Keasing voisi laajentaa ja tarjota sinne Suomen tyyppisiä ristikoita. "Ihanaa, että löysit uuden paikan, kohon voit laittaa palautetta. Nyt pääsit ihan uudella tavalla kiinni yhtiön johtoon. Enää ei ole Eki torppaamassa kaikkia aloitteitasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa melko poikkeuksellista on moneen muuhun kieleen verrattuna mahdollisuus käyttää ja luoda pitkiä ratkaisusanoja. Saksan kielessä niitä on myös. Itse asiassa erityisesti Saksa olisi maa, jonne Keasing voisi laajentaa ja tarjota sinne Suomen tyyppisiä ristikoita. "Katsotaanpa, kauanko Keesing kestää neuvojasi, valituksiasi (joita varmaankin on kohta tarjolla) ja kaikkea sinne suoltamaasi.
- Anonyymi
Troijassa?
- Anonyymi
Voisiko olla AIAD?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisiko olla AIAD?
Ei - ei viitata historiaan vaan kyseessä on viihdetriviaa.
- Anonyymi
miun troijassa on Brad (Pitt)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
miun troijassa on Brad (Pitt)
tulee helposti siitä, kun too porajuttu kerran on black&decker
- Anonyymi
Kiitos, ymmärrän. Tuota viihdejuttua en ole kuullutkaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2204239Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii692735Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3932421- 472353
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua421629Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul5411371Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em961324- 571320
- 761301
Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1251186