tuli kolari pyöräilijän ja skuutin päällä olevien kesken kun olivat ylittämässä tietä, siinä tuli samalla auto
puutuin asiaan ja sanoin on lainvastaista ajaa kaksi skuutin päällä
niin tyttäret sano että he ovat lain yläpuolella ja eikä kuulu minulle
yksi tytöistä sanoi vielä ettei heistä kukaan täyttänyt 15 vuotta ja monesti ajaneet kolme samalla
tässä näkyy nykyajan suuntaus kaikki yhdentekevää ja tietysti myös vanhemmat antavat lapsillleen periksi eivätkä välitä tai eivät jaksa taistella kullanmurujensa kanssa kun ovat ottaneet ylivallan samoin kuin koulussakin opettajat mahdottoman edessä.
huonosti kasvatetut kakarat
4
240
Vastaukset
- Anonyymi
Yksikään laki ei valitettavasti mitenkään estä ihmisiä toimimasta ääliömäisesti. Ihmisten asenteesta ja moraalista on kaikki kiinni.
- Anonyymi
Yksikään laki ei myöskään salli kansalaispoliisitoimintaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksikään laki ei myöskään salli kansalaispoliisitoimintaa.
Väärin, ei hajuakaan laeista. Esimerkiksi pakkokeinolaissa on montakin. On sallittu itseapu. Jos tapaa rosvon verekseltään, niin jokainen saa ottaa rosvon kiinni ja ottaa rosvolta anastetun omaisuuden pois voimakeinoja käyttäen. Voimakeinojen liioitteluun ei saa syyllistyä.
On yleinen kiinniotto oikeus. Jokainen saa ottaa verekseltään kiinni pakenevan rosvon ja käyttää sallittujen voimakeinoja kiinniotossa. Pakkokeinolain 2:2 §:ssä luetellaan rikokset, joita kiinniotto-oikeus koskee.
On myös oikeus ottaa kiinni se, joka viranomaisen etsintäkuulutuksen perusteella on pidätettävä, tai vangittava.
- Anonyymi
Eilen astui lakimuutoksia voimaan, jotka mm. asettavat 15v ikärajan kevyiden sähköajoneuvojen käytölle, kuten esim. skuuteille. Lisäksi aiheeseen liittyy tämä:
"147 §
Henkilökuljetus polkupyörällä ja kevyellä sähköajoneuvolla
Polkupyörällä ja kevyellä sähköajoneuvolla ei saa kuljettaa useampia henkilöitä kuin mille se on rakennettu. Matkustajan kuljettaminen on sallittu vain, jos polkupyörässä tai kevyessä sähköajoneuvossa on matkustajalle sopiva istuin. Kuljetettaessa matkustajaa polkupyörällä tulee polkupyörässä olla kaksi erillistä jarrulaitetta."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2324431Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii742862- 472403
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua431687- 781379
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘751114PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden137919- 64860
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86854Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53832