Aiemmin suosin ja käytin melkein yksinomaan suomalaisia verkkokauppoja, kun niistä toimitettiin tuotteet muutaman arkipäivän kuluessa, vaikka ne ovat paljon kalliimpia ulkomaisiin verkkokauppoihin nähden.
Mutta vuoden vaihteesta lähtien olen siirtynyt kokonaan ulkomaisiin verkkokauppoihin, kun ulkomailta tilaukset tulevat yleensä nopeampaa kuin suomalaisesta verkkokaupasta. Miten ihmeessä suomalainen verkkokauppa voi selittää sen, että aiemmin jos tilasi ennen klo.13 niin tuote tuli seuraavaksi päiväksi, ja nyt toimitus kestää yleensä 4-6 arkipäivää vaikka luvataan max kolmea arkipäivää. Kun ulkolainen vastaava firma pystyy toimittamaan järjestään tilaukset 2 - 5 arkipäivässä?
Verkkokaupat
8
126
Vastaukset
- Anonyymi
Suomalaiset verkkokaupat ostaa myymänsä tuotteet samoista verkkokaupoista mistä ne voit itsekin alta puoleen hintaan ostaa. Ennen ne myikin laadukasta ja varastossa olevaa tavaraa, nyt samaa kinkkien tekemää halpaa paskaa mitä myy muutkin.
- Anonyymi
Väärin. Koska Euroopassa on sentään jonkinlaiset tuoteturvastandardit, toisin kuin vaikka Kiinassa, tuitteet eivät ole samoja. Ne voi tulla samasta tehtaasta, kyllä, ja varmaan työntekijä saa saman palkan molemmista. Mutta esim. muovitossujen seos on erilainen, vaikka muotti on sama, tai vaatteet on pintakäsitelty turvallisemmalla aineella, vaikka rätti on ihan sama eikä vastaa edelleenkään tuotekuvausta. Elektroniikka voi olla ihan toimivaa, tai olla olematta. Eurooppalaisilla standardeilla ostetusta (tai Klarnalla maksetusta) voi saada jonkin korvauksen, jos tuli sutta ja sekundaa. Eli itse en osta kumpaakaan mallia kiinalaista. Köyhån ei kannata ostaa halpaa. Ostan joko uutta, tai käytettyä laadukasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin. Koska Euroopassa on sentään jonkinlaiset tuoteturvastandardit, toisin kuin vaikka Kiinassa, tuitteet eivät ole samoja. Ne voi tulla samasta tehtaasta, kyllä, ja varmaan työntekijä saa saman palkan molemmista. Mutta esim. muovitossujen seos on erilainen, vaikka muotti on sama, tai vaatteet on pintakäsitelty turvallisemmalla aineella, vaikka rätti on ihan sama eikä vastaa edelleenkään tuotekuvausta. Elektroniikka voi olla ihan toimivaa, tai olla olematta. Eurooppalaisilla standardeilla ostetusta (tai Klarnalla maksetusta) voi saada jonkin korvauksen, jos tuli sutta ja sekundaa. Eli itse en osta kumpaakaan mallia kiinalaista. Köyhån ei kannata ostaa halpaa. Ostan joko uutta, tai käytettyä laadukasta.
Puhut paskaa. Olen ostanut täysin samoja tuotteita Suomesta ja ulkomaisista verkkokaupoista. Ainoa ero on ollut että ulkomailta tilattu tuote on saapunut perille puolet nopeammin ja on maksanut vähintään puolet vähemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi kiinalaisissa tuotteissa on CE-merkintä eli China Export. Näin näkee heti mitä ei kannata ostaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi kiinalaisissa tuotteissa on CE-merkintä eli China Export. Näin näkee heti mitä ei kannata ostaa.
Tuskin sitten ostat juuri mitään, koska suurin osa suomessakin myytävästä tavarasta on kiinasta kotoisin ymmärsit sen tai et.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tuo merkintä ce auttaa tosi paljon ostamisessa.
- Anonyymi
Mä ainakin ostan ulkomailta kasvinsuojeluaineet. Puolta halvempia.
- AnonyymiUUSI
Koti-Mikro-lehden toimittajat testailivat kiinalaisista verkkokaupoista ostamiaan tavaroita. Suurin osa oli joko huonoja tai suorastaan kelvottomia. Lisäksi he sanoivat, etteivät uskaltaisi kytkeä sähköverkkoon kiinalaisesta kaupasta ostettua sähköllä toimivaa tuotetta.
Tietysti Kiinassa valmistetaan hyviäkin tuotteita, mutta ulkomaille voi hyvin myydä ainakin verkkokaupoissa lähes mitä tahansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1204999Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen322741- 342549
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺292209- 1191580
Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭191428En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä91297Tänään oli
Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘351133Ukrainan häviö pitää tunnistaa ja tunnustaa
Venäjä ei ole vain maa, jolla on suuri hyvin koulutettu ja varusteltu armeija, joka on osoittanut tehokkuutensa Ukraina2101104- 811079