Verkkokaupat

Anonyymi-ap

Aiemmin suosin ja käytin melkein yksinomaan suomalaisia verkkokauppoja, kun niistä toimitettiin tuotteet muutaman arkipäivän kuluessa, vaikka ne ovat paljon kalliimpia ulkomaisiin verkkokauppoihin nähden.
Mutta vuoden vaihteesta lähtien olen siirtynyt kokonaan ulkomaisiin verkkokauppoihin, kun ulkomailta tilaukset tulevat yleensä nopeampaa kuin suomalaisesta verkkokaupasta. Miten ihmeessä suomalainen verkkokauppa voi selittää sen, että aiemmin jos tilasi ennen klo.13 niin tuote tuli seuraavaksi päiväksi, ja nyt toimitus kestää yleensä 4-6 arkipäivää vaikka luvataan max kolmea arkipäivää. Kun ulkolainen vastaava firma pystyy toimittamaan järjestään tilaukset 2 - 5 arkipäivässä?

8

126

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Suomalaiset verkkokaupat ostaa myymänsä tuotteet samoista verkkokaupoista mistä ne voit itsekin alta puoleen hintaan ostaa. Ennen ne myikin laadukasta ja varastossa olevaa tavaraa, nyt samaa kinkkien tekemää halpaa paskaa mitä myy muutkin.

• Anonyymi

Väärin. Koska Euroopassa on sentään jonkinlaiset tuoteturvastandardit, toisin kuin vaikka Kiinassa, tuitteet eivät ole samoja. Ne voi tulla samasta tehtaasta, kyllä, ja varmaan työntekijä saa saman palkan molemmista. Mutta esim. muovitossujen seos on erilainen, vaikka muotti on sama, tai vaatteet on pintakäsitelty turvallisemmalla aineella, vaikka rätti on ihan sama eikä vastaa edelleenkään tuotekuvausta. Elektroniikka voi olla ihan toimivaa, tai olla olematta. Eurooppalaisilla standardeilla ostetusta (tai Klarnalla maksetusta) voi saada jonkin korvauksen, jos tuli sutta ja sekundaa. Eli itse en osta kumpaakaan mallia kiinalaista. Köyhån ei kannata ostaa halpaa. Ostan joko uutta, tai käytettyä laadukasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väärin. Koska Euroopassa on sentään jonkinlaiset tuoteturvastandardit, toisin kuin vaikka Kiinassa, tuitteet eivät ole samoja. Ne voi tulla samasta tehtaasta, kyllä, ja varmaan työntekijä saa saman palkan molemmista. Mutta esim. muovitossujen seos on erilainen, vaikka muotti on sama, tai vaatteet on pintakäsitelty turvallisemmalla aineella, vaikka rätti on ihan sama eikä vastaa edelleenkään tuotekuvausta. Elektroniikka voi olla ihan toimivaa, tai olla olematta. Eurooppalaisilla standardeilla ostetusta (tai Klarnalla maksetusta) voi saada jonkin korvauksen, jos tuli sutta ja sekundaa. Eli itse en osta kumpaakaan mallia kiinalaista. Köyhån ei kannata ostaa halpaa. Ostan joko uutta, tai käytettyä laadukasta.

Puhut paskaa. Olen ostanut täysin samoja tuotteita Suomesta ja ulkomaisista verkkokaupoista. Ainoa ero on ollut että ulkomailta tilattu tuote on saapunut perille puolet nopeammin ja on maksanut vähintään puolet vähemmän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onneksi kiinalaisissa tuotteissa on CE-merkintä eli China Export. Näin näkee heti mitä ei kannata ostaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Onneksi kiinalaisissa tuotteissa on CE-merkintä eli China Export. Näin näkee heti mitä ei kannata ostaa.

Tuskin sitten ostat juuri mitään, koska suurin osa suomessakin myytävästä tavarasta on kiinasta kotoisin ymmärsit sen tai et.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo merkintä ce auttaa tosi paljon ostamisessa.

• Anonyymi

Mä ainakin ostan ulkomailta kasvinsuojeluaineet. Puolta halvempia.

• Anonyymi
      UUSI

Koti-Mikro-lehden toimittajat testailivat kiinalaisista verkkokaupoista ostamiaan tavaroita. Suurin osa oli joko huonoja tai suorastaan kelvottomia. Lisäksi he sanoivat, etteivät uskaltaisi kytkeä sähköverkkoon kiinalaisesta kaupasta ostettua sähköllä toimivaa tuotetta.

Tietysti Kiinassa valmistetaan hyviäkin tuotteita, mutta ulkomaille voi hyvin myydä ainakin verkkokaupoissa lähes mitä tahansa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      120
      4999
    2. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      32
      2741
    3. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      34
      2549
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      29
      2209
    5. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      119
      1580
    6. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      19
      1428
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      9
      1297
    8. Tänään oli

Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘
      Ikävä
      35
      1133
    9. Ukrainan häviö pitää tunnistaa ja tunnustaa

Venäjä ei ole vain maa, jolla on suuri hyvin koulutettu ja varusteltu armeija, joka on osoittanut tehokkuutensa Ukraina
      Maailman menoa
      210
      1104
    10. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      81
      1079
    Aihe