Niin...tuumailin tuossa eilen tämmöistä?
kaikillahan meillä on tuttavapariskuntia,,,ystäviä ,,sisaruksia,heidän puolisojaan...??
Kumman nimi tulee ensin kun puhutte heistä esim:
Illalla mennään Keijon ja Riitan luo...
Vai sanotko Riitta ja Keijo tulevat meille illalla...
Mietin mistä johtuu se kumman nimi sanotaan ensimäiseksi.
Onko se kohteliaisuus naista kohtaan...vai miehinen auktoritetti jos miehen nimi sanotaan ensin..?
Vai se "voimakkaampi persoona" siitä suhteesta..?
Hänenkö etunimi sanotaan ensin...?
Jaa´ sanoppa se???
Arska ja mäti
Kumman nimi ensin?
14
1133
Vastaukset
- Täti-ihminen
Kumpi luonnistuu suuhun paremmin, sen mukaan. Tai sitten aakkosjärjestyksen mukaan niin ei tule kenellekään alemmuuskompleksia sukupuolensa takia.
Meillä kun oli aikoinaan 4 henkeä taloudessa (2 2) niin käsipyyhkeet olivat naulakossa ilman nimiä mutta minä talousvastaavana ilmoitin että tässä pätee sitten aakkosjärjestys. Jos joku ei tunne aakkosia niin olisi syytä opetella. Eipä tullut ongelmia. - ja totesin
...että sen nimi ensin, kehen minulla on ollut jonkinlainen suhde pitkään. Sisko miehensä kanssa - siskon nimi ensin. Tai veli vaimonsa kanssa - veljen nimi ensin.
Eli vastaan, että riippuu ihmissuhteiden pituudesta.- Mäti-Arska
Jännä juttu sinänsä tämä nimi asia....jotenkin vaan se järjestys tulee automaattisesti kun on tuntenut esim jonkun pariskunnan muutaman vuoden..
"hei mentäiskös Pekalle ja Sirpalle..."
Toinen sanoo Sirkalle ja Pekalle"...
"mie meen nyt Arskalle ja Mädille"
Arska
"syödään kuiten paskaruokaa aina silloin tällöin!" Mäti-Arska kirjoitti:
Jännä juttu sinänsä tämä nimi asia....jotenkin vaan se järjestys tulee automaattisesti kun on tuntenut esim jonkun pariskunnan muutaman vuoden..
"hei mentäiskös Pekalle ja Sirpalle..."
Toinen sanoo Sirkalle ja Pekalle"...
"mie meen nyt Arskalle ja Mädille"
Arska
"syödään kuiten paskaruokaa aina silloin tällöin!"Asiallinen kysymys Arskalta ;) Ootko saanut auringonpistoksen.. tai mitä siskoni Ellu on kertonu, enhän mä muuta tiedä, vaikka oisit ainakin kuinkakin asiallinen.. ;))
Tavallaan oon samaa mieltä kuin tuo edellinen, että oma sukulainen tms. tuttu ensin.
Mutta ei sekään täysin päde, joskus on jokin "vakiintunut" juttu, jota käyttää. Edes ajattelematta asiaa; enkä ajatellut nytkään, ennen kuin kysyit.- Arska mädillä..
Sanin kirjoitti:
Asiallinen kysymys Arskalta ;) Ootko saanut auringonpistoksen.. tai mitä siskoni Ellu on kertonu, enhän mä muuta tiedä, vaikka oisit ainakin kuinkakin asiallinen.. ;))
Tavallaan oon samaa mieltä kuin tuo edellinen, että oma sukulainen tms. tuttu ensin.
Mutta ei sekään täysin päde, joskus on jokin "vakiintunut" juttu, jota käyttää. Edes ajattelematta asiaa; enkä ajatellut nytkään, ennen kuin kysyit.Kyl mää varmaan oon saanu pistoksen!
Mitä se ellu on menny kertomaan??
Kerroppas mullekkin...siis spostiin...
Arska - jpntar
tuntuma minullakin, että sen "tutumman" nimi tulee mainittua aina ensin. :)
- sani
Arska mädillä.. kirjoitti:
Kyl mää varmaan oon saanu pistoksen!
Mitä se ellu on menny kertomaan??
Kerroppas mullekkin...siis spostiin...
Arska..Ellulle, jos 'pystyis' ite kertoon..
Sillä vaan on nykyisin.. miten sen nyt kauniisti sanois.. kiireitä ;))
Niin, tai katotaan, jos se antaa mulle osoitteen, kyllä se sillä jossain voi vie olla.. Kun on susta puhunukin.
Joo, ilman muuta parempi sähköpostiin, ilman muuta!!!! ;)) - Mäti-Arska
sani kirjoitti:
..Ellulle, jos 'pystyis' ite kertoon..
Sillä vaan on nykyisin.. miten sen nyt kauniisti sanois.. kiireitä ;))
Niin, tai katotaan, jos se antaa mulle osoitteen, kyllä se sillä jossain voi vie olla.. Kun on susta puhunukin.
Joo, ilman muuta parempi sähköpostiin, ilman muuta!!!! ;))En kyllä taaskaan ymmärtänyt lukemaani tekstiä täysin...mutta sama se??
Osoitteenihan on tuolla Mäti-arskan "omilla sivuilla galleriassa"...klikkaa sinistä Arskaa niin totuus paljastuu....)
Onneksi ei olla Lontoossa..
Arska - Sani
Mäti-Arska kirjoitti:
En kyllä taaskaan ymmärtänyt lukemaani tekstiä täysin...mutta sama se??
Osoitteenihan on tuolla Mäti-arskan "omilla sivuilla galleriassa"...klikkaa sinistä Arskaa niin totuus paljastuu....)
Arska..tosiaan ;))
On minulla jotain yhteistä tuon kaksoisiskopuoleni kanssa, kuten sait huomata ;))
Onneksi ei olla niin, Lontoossa. Ikävää, että jotkut on.. - sani
Mäti-Arska kirjoitti:
En kyllä taaskaan ymmärtänyt lukemaani tekstiä täysin...mutta sama se??
Arska..kiire..
Mä yritän laittaa postia, kun vähän enempi aikaa liikenee..
Eipä silti; Ellun jutut ei sun kannalta olleet mitään negatiivista, sinänsä päinvastoin.
Vaikka kaikki ei ihan täysin 'päivänvaloa' kestäiskään.. eikä se tietty mullekaan kaikkea kertonut. On sillä jokin sellanen ihme oma hmmm... "moraalinsa" vai miten sitä kutsuisi ;))
Kauniita kesäpäiviä tällä erää mun puolesta! - Arska
sani kirjoitti:
..kiire..
Mä yritän laittaa postia, kun vähän enempi aikaa liikenee..
Eipä silti; Ellun jutut ei sun kannalta olleet mitään negatiivista, sinänsä päinvastoin.
Vaikka kaikki ei ihan täysin 'päivänvaloa' kestäiskään.. eikä se tietty mullekaan kaikkea kertonut. On sillä jokin sellanen ihme oma hmmm... "moraalinsa" vai miten sitä kutsuisi ;))
Kauniita kesäpäiviä tällä erää mun puolesta!Joo..päivänvaloa riittää ainakin tällä perällä...
Laittele postia kun kerkeet..kuka sitten lienetkin,,??
Mutta tämä tästä tällä palstalla!!
Kiitti
Arska ja päivänvalo!
Ja hauskaa kesää!!
- ggnojoP
Kah, ku sanotta, ett' Savolaaset tulloo tänä ili-
tana kyllää, tai ett' myö mennääki sitt' Lähi-
kyläläiste luana käymää, tai ett' jospa sille
nuorelleparille soettais ja pyytäis käämää...jne.. Yleensä mieheni sukulaiset/ystävät laittavat herrahenkilön ensin - minäkin olen ykkönen lähipiirissäni.
Itse kylläkin saatan aloittaa nimisarjan vaikkapa perheen pienimmästä - aina lähetän myös lemmikille omat terveiset:)siis kortteja ym "postituksia" - hih...
Keskustelussa minä mainitsen ilmeisimmin oman tuttavani nimen aina ensin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1034847Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493252Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle852989- 811737
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411510450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1091350- 161059
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1141049Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah431017Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?
En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan40991