Sinne heitetään joka päivä tavaraa jota joku olisi tarvinnut vielä. Nykyään tavaraa ei saa enää ottaa sieltä. Kehitysmaiden köyhillä on tässä suuri etu Suomen köyhiin nähden. Mielestäni Suomessa ei voi olla köyhät heikommassa asemassa kuin kehitysmaissa.
Kaatopaikat avattava köyhille
24
408
Vastaukset
- Anonyymi
Oi niitä aikoja kun pääsi rengon kaatsille ja myöhemmin karanojalle penkalle mylläämään !
- Anonyymi
Monethan asuivatkin kaatiksilla aikoinaan. Joskus tuli itsekin käytyä katsomassa niitä majoja, olivat tosi nerokkaasti ja värikkäästi sisustettuja. Paljon meni hukkaan lahjakkuutta tuolloinkin. Tämä taisi olla joku Tarastejärvi nimeltään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monethan asuivatkin kaatiksilla aikoinaan. Joskus tuli itsekin käytyä katsomassa niitä majoja, olivat tosi nerokkaasti ja värikkäästi sisustettuja. Paljon meni hukkaan lahjakkuutta tuolloinkin. Tämä taisi olla joku Tarastejärvi nimeltään.
Kommunismi elää vain köyhyydessä, siis PUNIKKI-Kommunistit kaatopaikoille
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Vaihtoehtoja nälkäpalkoille on kyllä Suomessakin. Alimman palkkaluokan reaaliansiot versus ostovoima ovat meillä maailman alhaisinta luokkaa. Ei riitä enää vuokraan&ruokaan ne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hienoa että porvaripaskiainen ottaa herneet nenään jo aamukaffeillaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hienoa että porvaripaskiainen ottaa herneet nenään jo aamukaffeillaan.
Vihervassun peppukipu ja vasennus on hupaisaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vihervassun peppukipu ja vasennus on hupaisaa.
Sosialismi on lääke vasennukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sosialismi on lääke vasennukseen.
Sosialistien korjausliike sosialismiin on lisätä sosialismia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sosialistien korjausliike sosialismiin on lisätä sosialismia.
Kapitalismi onneksi korjaa itse itsensä. Kuolonkorinat menossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kapitalismi onneksi korjaa itse itsensä. Kuolonkorinat menossa.
Darwinismi toimii kapitalismissa, suunnitelmatalous kommunismissa !
- Anonyymi
Ei kelpaa köyhälle käytetty tavara, huomattu, kun laittaa torissa annetaan palstalle.
Ehkä jaksetaan varata, mutta ei noutaa.- Anonyymi
Sieltä ehkä vaan valitaan laadukkaampia romuja kuin sinun ovat?
- Anonyymi
Ai kaatopaikalta?
- Anonyymi
Nii ajatteles sitä. Mikä arvonalenema sun paskanhajuisille mööpeleilles on tullu.
- Anonyymi
Minä olen kerännyt kaatopaikoilta paljon tavaraa. Ihmetelen edelleenkin yhteiskuntamme tuhlailevuutta täysin uutta käyttökelpoista tavaraa nakataan kylmän viileesti menemään. Vaikka se voitaisi vaikka lahjoittaa tarvitsijoille. Mutta ei..se ei käy.. No minä olen siitä kyllä hyötynyt kun olen kerännyt omaan käyttöön osan myynyt eteenpäin. Jätefirman mielestä olen kai kuulemma rikollinen kun käyn varastamassa/ näpistämässä heidän omaansa ja saatavansa minut töistäni vielä rikos oikeudelliseen vastuuseen. Itse koen tekeväni heillekin tärkeää yhteiskunnallista työtä kierrättämällä käyttö kelpoista materiaalia eteenpäin. Se että hyödyn siitä hieman taloudellisesti ei puhuta kuitenkaan mistään miljoona bisneksestä mitä heidän toimensa kyllä on. Ja olisi hyvä jos minullakin joskus on pullaa kaffi pöydässä tehdystä hyvästä työstä se ei ole paljon. Olen kyllä ehdottanut jätefirmalle että voisin tulla teille töihin kierrätys asiantuntijaksi ..Mutta se ei kai mitenkään käy
- Anonyymi
No ei ja ymmärrät varmaan syyn itsekin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei ja ymmärrät varmaan syyn itsekin.
En kyllä täysin ymmärrä vaikka olen asiaa pohtinut luulen ettei yhtiönkään puolella ole täyttä ymmärrystä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En kyllä täysin ymmärrä vaikka olen asiaa pohtinut luulen ettei yhtiönkään puolella ole täyttä ymmärrystä
Ei se että dyykkaa roskiksia vielä tarkoita että on samantien joku jätehuollon asiantuntija.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se että dyykkaa roskiksia vielä tarkoita että on samantien joku jätehuollon asiantuntija.
En ole nyt aivan samaa mieltä. Ehkä pitkänlinjan ammattimaisen dyykkarin kokemus. On vahvempaa näkemystä mikä järjestelmässä on vialla. ja miten asiat pitäisi oikeesti hoitaa. Kun on selkeästi nähtävissä että on ongelma kierrätys järjestelmässä .jolle ei tehdä mitään vaikka ihan hyvin voisi
- Anonyymi
Kehitysmaissa ei kuolla nälkään, mutta Suomessa syntyy vaaratilanteita.
Myös kotitalouksien yleiset roskakatokset ovat metallisten suojien takana.
Vaihtoehdoksi jää murtautua ihmisten koteihin hakeakseen uutta kun vanhaan ei saa koskea.
Hullu juttu kun vanha maksaa enemmän kuin uusi. Kaupasta saa halvalla, mutta käytettynä hinta kasvaa, niin kuin kirpputorilla housut, jotka maksavat 30 euroa kun kaupasta saa 15 eurolla. Ja sentään kirpputorilla tarkoitus on käyttää niitä housuja, eikä heittää roskiin.- Anonyymi
Miten kirpputori käyttää housuja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten kirpputori käyttää housuja?
Kirpputorilla on myös hyvä käyttää housuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirpputorilla on myös hyvä käyttää housuja.
Eli hiippailet ensin nakkena kirppikselle ja ostat ne ylihintaiset housut?
- Anonyymi
Joo joskus on mentävä nakkena sossuun...että tajuvat antaa toimeentulo tukea
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2266596- 1711745
Vihjeitä kaivatusta
Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)661527- 701094
- 1051010
Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?6957Lieksa missä syy?
Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte126891Martina Jeopardyssa
Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy203873- 100836
En olisi uskonut et
Suhun tutustuminen toisi elämään näin synkän varjon. Surullista kun luulee löytävänsä rakkautta ja saa vain pahaa.66799