Poikamme saa ensi sunnuntaina kasteessa nimen Elia Mikael. Mitä mieltä.? Elian keksi mies,ihastuin täysin ja Mikael suvusta. Kaunista kesän jatkoa.!
Poikamme.
8
773
Vastaukset
- Caesar
profeetta Elia ja ylienkeli Mikael. Kauniit nimet.
Elia on siitä jännä nimi, että se on "unisex". Et.-Euroopassa pikemmin tytölle ja kuitenkin ehkä nimen kuuluisin kantaja oli mies, elokuvaohjaaja Elia Kazan. - kaino-vieno
nättiin nimeen olette päätyneet!
- mamma
Elia ei kiva pojan etunimeksi, ELIAS paljon parempi.
Elia jää jotenkin ns. "ontuvaksi" = eli on puutteellinen.- mammalle
ei todista jonkun nimen "ontuvuutta".
- Caesar
edellinen vastaaja, sillä Elia on vanha ja tunnustettu hebrealainen nimi, vaikkei "mamma" sitä näytä tuntevankaan. Tietysti jokainen on vapaa pitämään tai ei tästäkin nimestä.
"Elia on sekä Vanhassa että Uudessa Testamentissa ja Jeesuksen ajan juutalaisuudessa Mooseksen jälkeen ja rinnalla tärkein ja arvostetuin profeetta... Elia eli 800-luvulla eKr Pohjois-Israelissa...". - mamma
mammalle kirjoitti:
ei todista jonkun nimen "ontuvuutta".
minusta se on kuitenkin TÄYDELLISEN ONTUVA nimi, ei sovi todellakaan suomalaisten nimien joukkoon ja se on minun mielipiteeni ja siihenhän kaikilla on oikeus MYÖS täällä, MINUSTA TODELLA HUONO VALINTA POJAN NIMEKSI = elia=eila mielleyhtymä ja jos kaverit kuulevat jotain raamatullista yhtyettä niin anteeksi vaan alkaa "laulu"... mietipä vaan mistä. Olen todella pahoillan pojan puolesta.
- Caesar
mamma kirjoitti:
minusta se on kuitenkin TÄYDELLISEN ONTUVA nimi, ei sovi todellakaan suomalaisten nimien joukkoon ja se on minun mielipiteeni ja siihenhän kaikilla on oikeus MYÖS täällä, MINUSTA TODELLA HUONO VALINTA POJAN NIMEKSI = elia=eila mielleyhtymä ja jos kaverit kuulevat jotain raamatullista yhtyettä niin anteeksi vaan alkaa "laulu"... mietipä vaan mistä. Olen todella pahoillan pojan puolesta.
HUUDA, mammaseni.
Taitaa kuitenkin olla niin, että tietosi näistä hebrealaisista-raamatullisista nimistä ovat kovin suppeat. Esimerkkinä voidaan mainita Mariat, Annat, Elisabetit, Martat, Johannekset, Jaakot, Joonakset, Joelit ja niin muodissa olevat Aaronit ja Leevit. Listaa voisi jatkaa melkein loppumattomiin ja laittaa nimiä eri muotoihin.
Joten perustelusi on "täydellisen ontuvaa" ja siitä loistaa tietämättömyys. - Caesar
Caesar kirjoitti:
HUUDA, mammaseni.
Taitaa kuitenkin olla niin, että tietosi näistä hebrealaisista-raamatullisista nimistä ovat kovin suppeat. Esimerkkinä voidaan mainita Mariat, Annat, Elisabetit, Martat, Johannekset, Jaakot, Joonakset, Joelit ja niin muodissa olevat Aaronit ja Leevit. Listaa voisi jatkaa melkein loppumattomiin ja laittaa nimiä eri muotoihin.
Joten perustelusi on "täydellisen ontuvaa" ja siitä loistaa tietämättömyys.ole se sama "mamma", joka tuolla toisessa ketjussa ehdottelee nimeksi tyttöselle Mirjamia, Marttaa tai Josefiinaa? Raamatusta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 172413
- 441261
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70907Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää135848- 45841
- 59807
- 42786
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44755Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164742Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130694