Jos kohtaan maksavana asiakkaana jossain liikkeessä syrjintää, eli lennän sieltä ulos ilman, että olisi laillista syytä, vain siksi, ettei minun olemuksesta tykätä, menen esim. trendikkääseen kauppaan ja olen tyyliltäni heihin nähden nolo/epätrendikäs ja minusta huokuu heikko-osaisuus päällepäin, mutta olen kuitenkin siisti ja maksan mukisematta siinä missä muutkin ja olen aidosti kiinnostunut liikkeen tuotteista arvomaailmani mukaan, mutta minun arvomaailma lähtökohdat ovat vähän eri, kuin liikkeen pitäjillä (vaikka terveystrendi ruokavalio), niin onko heiltä väärin heittää minut ulos ilman mitään laillista syytä vain siksi, että olen heihin nähden "nolo"? Onko tällainen syrjintää? Liittyykö syrjintään lain mukaan muukin, kun vain etninen tausta, eli Suomessa ei saa kieltäytyä ottamasta ravintolaan asiakkaaksi sen vuoksi, että edustaa jotain muuta etnistä taustaa, kuin Suomea? Eli myös heikko-osaisuus ja trendikkään tyylin välttely ovat myös sellaisia syitä, jonka vuoksi ei voi kieltäytyä ottamasta asiakkaaksi ravintolaan, joka ei kuitenkaan ole mikään ns. eliittiravintola, jonne kuuluisi mennä puku päällä.
Kuuluuko syrjintään myös muut ominaisuudet kuin etninen tausta?
Anonyymi-ap
4
89
Vastaukset
- Anonyymi
Minut heittivät pankista ulos kun halusin lopettaa kuolinpesän tilit jonka osakas olen.
- Anonyymi
Ja olen valkoihoinen lihaa syövä heteromies
- Anonyymi
Sinulla ei ole oikeutta lopettaa kuolinpesän tilejä ilman valtakirjaa muilta osakkailta. Kerro toki lisää, mitä tapahtui.
- Anonyymi
Mitäs jos kerrot ihan oikeasti, mitä tapahtui, mitään lisäämättä, mitään jättämättä pois.
Jos liikkeen arvomaailma ei vastaa omaasi, miksi edes asioit siellä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä751430Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2481342Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1541116Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2551098- 51795
- 65774
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em62757Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui39738Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44711- 30647