Kela haluaa seuraavaan toimeentulotuen hakemukseen todistuksen siitä että haetaan halvempaa vuokra-asuntoa, kela lopettaa kokonaisen vuokran huomioimisen 1.10.2025 alkaen joten jos en laita todistusta niin voivatko sitä kuitenkin pyytää seuraavassa hakemuksen käsittelyssä jolloin käsittely siirtyy 7vrk ? En siis aio tehdä tuolle asialle yhtikäs mitään koska olen jo kaksi kertaa ilmoittanut että maksan erotuksen itse...kovasti vaan jankkaavat halvemmasta asunnosta :D
Toimeentulotuki ja halvemman asunnon haku
25
397
Vastaukset
- Anonyymi
Perinne kunniaan . Huutolaiset tien päälle !
- Anonyymi
Tyhjä pään juttuja
- Anonyymi
Kysy kelasta älä täältä
T:Lööwätörter - Anonyymi
Saattavat jatkaa jankkaamista tuohon määräaikaan asti. Itsellä määräajan jälkeen lopettivat meriselitysten vaatimisen.
- Anonyymi
Kelan kusihorot laitettava oikeaan vastuuseen ihmisvainoista.
- Anonyymi
Kusihorot löytyvät Suomen hallituksesta, joka päättää miten Kelan on toimittava.
- Anonyymi
se on oma valinta, miten kalliisti asuu.
Ja kela korvaukset tulee olla sovitettu siihen halvimpaan vaihtoehtoon !!
Elintaso itse tehden ja kelasta vain turva.- Anonyymi
Eikös terveen aikuisen tule itse huolehtia elämisestään eikä heittäytyä virkanilkkien holhoukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös terveen aikuisen tule itse huolehtia elämisestään eikä heittäytyä virkanilkkien holhoukseen.
Eikö sadististen Kokoomuslaisten pitäisi pitää se vittumainen naama ummessa!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö sadististen Kokoomuslaisten pitäisi pitää se vittumainen naama ummessa!!!
Ethän sinä ole terve aikuinen joten kommentti ei sinuun liittynyt.
- Anonyymi
Ostan toimeentulolla olutta ja ryyppään vuokrarahatkin jos toimeentulo ei riitä
tupauuno, peräkylä. savo - Anonyymi
Minulta ainakin vähensivät toimeentulotuesta yli menevän vuokraosan, kolmen kuukauden kyselyjen jälkeen. Ja ajallaan tuli tuki. Taisi olla, joku kohta, jossa oli rastiruutuun, jos maksat erotuksen... Siitä on jo pari vuotta aikaa.
- Anonyymi
Ööö siis mitenkä...jos et toimita selvitystä tai reagoi tuohon Kelan kyselyyn niin perivät sitten takaisin siinä vaiheessa kun ottavat huomioon vain kuntarajan mukaan ????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ööö siis mitenkä...jos et toimita selvitystä tai reagoi tuohon Kelan kyselyyn niin perivät sitten takaisin siinä vaiheessa kun ottavat huomioon vain kuntarajan mukaan ????
ÖÖÖ. Ei mitään peritä takaisin. Laita vaan ajallaan Kelaan kaikki tositteet, joita toimeentuessa vaaditaan. Jos kämppäsi vuokra on yli toimeentulotuessa huomioon otettavan vuokrarajan, kela maksaa toimeentulotukea sen mukaan. Ei peritä takaisn edellisen kuukausien toimeentulotukia!
- Anonyymi
AP tässä...kysymys oli siis että siirtääkö Kela käsittelyä 7vrk jos en toimita selvitystä koska se on pyydetty kohdassa "Miten toimit jatkossa" ?
ps. Erotus on 17eur :P - Anonyymi
Näin minulla: "Jos jatkat asumista nykyisessä asunnossasi, etkä etsi edullisempaa asuntoa, sinulle huomioidaan xx.xx.2024 alkaen asumismenoiksi 715 e/kk. Tässä tilanteessa sinun ei tarvitse toimia yllä mainittujen ohjeiden mukaan tai toimittaa hakemuksen liitteeksi selvityksiä asunnon hakemisesta. Kohtuulliset taloussähkö-, vesi- ja kotivakuutusmaksut huomioimme erikseen." Ei ole ollut pakotusta hakemaan edullisempaa asuntoa, eikä tarvitse lähettää liitteitä edullisempaan hakemisesta. Ja toimeentulotuki tulee ajallaan, kun lähettää hakemuksen pari viikkoa ennen kuun vaihdetta : )
- Anonyymi
Tuppaa vaan kelan tapa olla se ettei edellisiä päätöksiä käsittelijä lue ainakaan tarkemmun ja jos tiedoissa on merkintä mitä uuteen hakemukseen vaaditaan niin käsittelijä täppää "pyydä lisätietoja/puuttuva liite" ja käsittely pitenee max 7 vrk ..
- Anonyymi
Eihän asumistukea katkaista, sen ylimääräisen summan maksat itse. Asumistukesi vain pienenee, jos asut yhä samassa.
Ja miten muka hakemsiesta voi todistuksen antaa? Kerrot että haet edelleen, mutta tyydyt tai joudut asumaan entisessä siihen asti. Sinnittele.
Ei vika ole Kelan vaan Orpon Hallituksen. Me halaumme tehdä kansalaisten elämästä tarpeettoman vaikeaa. Varsinkin heiltä joilla jo on vaikeaa.- Anonyymi
Mulkkumainen & sadistinen hallitus!
- Anonyymi
Kyse ei ollut asumistuesta vaan toimeentulotuesta, asumistuki ei liity näihin Kelan lähettämiin muuttokehoituksiin.
- Anonyymi
Laitat viestin, että etuuskäsittelijä h00r¤ voi tulla imemään sinua ja et aio hakea halvempaa asuntoa.
- Anonyymi
Kuinka paljon menee yli?
- Anonyymi
Tuollahan se jo luki, 17EUR
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollahan se jo luki, 17EUR
kai tuon verran perse kestää maksaa toimeentulosta, itse olen vuosikausia maksanut noin 200€/kk..ihme nassutusta täällä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kai tuon verran perse kestää maksaa toimeentulosta, itse olen vuosikausia maksanut noin 200€/kk..ihme nassutusta täällä
AP tässä...siis nimenomaan kestää ja se on sanottu kelalle jo heti ensimmäisestä kehoituksesta mutta nyt ne jankkaa asiaa syyskuun loppuun asti ja vasta sitten ottavat huomioon sen uuden vuokra-rajan. Mut eipä se toki minua haittaa, maksakoot :D :D
Arvelin vaan että lykkäävätkö aina sitten hakemuksen päätöstä 7vrk jos en toimita todistuksia asunnon hausta jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️851768Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1201174YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä621050- 62936
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan74856- 57800
Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli79798Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606029796Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.45777Missä kaikessa olet erilainen
Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.39757