Taloyhtiön ei tarvitse antaa sähköä asukkaan sähköautolle

Anonyymi-ap

Laki velvoittaa taloyhtiöitä rakentamaan 5 latauspaikkaa mutta lataussähkön määrään laki ei puutu. Taloyhtiössä voidaan päättää että sähköä annetaan esim. tulevien tehomaksujen takia vaikka esim. vain 5kW yön aikana. Sähköautopetteri voi sitten nilkuttaa muualle latamaan loput sähkön tarpeensa. Ei taloyhtiön muiden asukkaiden tarvitse rahallisesti avustaa yhden autolla ajamista.

106

729

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sähköautoilija maksaa sähköstä mitä käyttää ja onko se kenenkään etu jos taloyhtiö keturoi ja vittuilee tulevaa ja näin yhtiön arvo laskee, eikä kukaan osta asuntoja siitä?

      • Anonyymi

        No tehomaksun tunnit. 07.00-21.00. Ei mitata 21.00-07.00. 10 tuntia. Vahingon ilo on ennenaikaista. Taloyhtiö ja asukkaat voivat tietenkin valittaa ja estää kaikenlaista, sähköautoilijaa ei juuri ko. tyyppiset taloyhtiöt koske. Eipä niissä asustelekaan sähköauton omistajia. Ainoa sähköauto, joka käy on sossun auto. Poliisi joka yö. Ei kai sellaisessa kukaan töissä käyvä voi asua. Yksi tollo uhosi samaa asiaa, kun jauhettiin "jos meidän parkkipaikalle sellaisen laittavat, kahlehdin peräkärryn siihen. Tyypillinen slummitollo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tehomaksun tunnit. 07.00-21.00. Ei mitata 21.00-07.00. 10 tuntia. Vahingon ilo on ennenaikaista. Taloyhtiö ja asukkaat voivat tietenkin valittaa ja estää kaikenlaista, sähköautoilijaa ei juuri ko. tyyppiset taloyhtiöt koske. Eipä niissä asustelekaan sähköauton omistajia. Ainoa sähköauto, joka käy on sossun auto. Poliisi joka yö. Ei kai sellaisessa kukaan töissä käyvä voi asua. Yksi tollo uhosi samaa asiaa, kun jauhettiin "jos meidän parkkipaikalle sellaisen laittavat, kahlehdin peräkärryn siihen. Tyypillinen slummitollo.

        Nuo sähköautoilijat ovatkin narsistisia yhteiskunnan loisia, jotka kerjäävät kaikkea ja muiden pitää tuosta maksaa. Noiden latauspaikkojen asennuksenkin maksavat suurelta osin muut osakkaat. Ja sitten nuo idiootit ja narsistiset sähköautoilijat haluavat sääntöjä ja lakeja, jotta voivat pakottaa taloyhtiöt rakennuttamaan noita saatanan latauspaikkoja vaikka muut asukkaat eivät niitä tarvitse ja sähköautoilija voisi aivan hyvin ladata autonsa julkisilla latureilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tehomaksun tunnit. 07.00-21.00. Ei mitata 21.00-07.00. 10 tuntia. Vahingon ilo on ennenaikaista. Taloyhtiö ja asukkaat voivat tietenkin valittaa ja estää kaikenlaista, sähköautoilijaa ei juuri ko. tyyppiset taloyhtiöt koske. Eipä niissä asustelekaan sähköauton omistajia. Ainoa sähköauto, joka käy on sossun auto. Poliisi joka yö. Ei kai sellaisessa kukaan töissä käyvä voi asua. Yksi tollo uhosi samaa asiaa, kun jauhettiin "jos meidän parkkipaikalle sellaisen laittavat, kahlehdin peräkärryn siihen. Tyypillinen slummitollo.

        Olihan purkautuminen, oletko ihan sekaisin?


      • Anonyymi

        Jos se olisikin se sähköautoilija joka sen lataussähkönsä itse maksaisi mutta kun taloyhtiössä toiset joutuvat subventoimaan rahallisesti tätä yhtä tämän latauskuluissa.
        Taloyhtiöissä jossa kaikilla asukkailla on polttisauto, siellä ei kenenkään tarvitse ottaa osaa naapurin tankkauskuluihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo sähköautoilijat ovatkin narsistisia yhteiskunnan loisia, jotka kerjäävät kaikkea ja muiden pitää tuosta maksaa. Noiden latauspaikkojen asennuksenkin maksavat suurelta osin muut osakkaat. Ja sitten nuo idiootit ja narsistiset sähköautoilijat haluavat sääntöjä ja lakeja, jotta voivat pakottaa taloyhtiöt rakennuttamaan noita saatanan latauspaikkoja vaikka muut asukkaat eivät niitä tarvitse ja sähköautoilija voisi aivan hyvin ladata autonsa julkisilla latureilla.

        Minä maksoin laturini hankinnan itse, kuin myös siinä käytettävän sähkön. Nostaahan se minun osakkeen arvoa, mutta ei naapurin. Minun pysäköintipaikallani on mahdollisuus ladata autoa, naapurisssa ei, ellei myös hän hanki laturia. Talon sähköistä se ei ole kiinni meidän yhtiössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä maksoin laturini hankinnan itse, kuin myös siinä käytettävän sähkön. Nostaahan se minun osakkeen arvoa, mutta ei naapurin. Minun pysäköintipaikallani on mahdollisuus ladata autoa, naapurisssa ei, ellei myös hän hanki laturia. Talon sähköistä se ei ole kiinni meidän yhtiössä.

        Kuten taatusti tiedät niin useimmissa vanhoissa taloyhtiöissä ei riitä pelkän laturin hankinta vaan pitää tehdä paljon muitakin muutoksia, jotta kunnollinen laturi on edes mahdollinen. Mutta tietenkin narsistiset sähköautofanaatikot ovat valehtelijoita ja "unohtavat" kaikki muut kustannukset, jotka maksaa pääosin muut osakkaat. Todistit taas kerran, että sähköautofanaatikot ovat narsistisia valehtelijoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä maksoin laturini hankinnan itse, kuin myös siinä käytettävän sähkön. Nostaahan se minun osakkeen arvoa, mutta ei naapurin. Minun pysäköintipaikallani on mahdollisuus ladata autoa, naapurisssa ei, ellei myös hän hanki laturia. Talon sähköistä se ei ole kiinni meidän yhtiössä.

        Taloyhtiöitä on niin monenlaisia on ihan hyviä ja sitten niitä toisia, niissäasuvat ne rutisijat, rotiskoilla ajavat.9


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten taatusti tiedät niin useimmissa vanhoissa taloyhtiöissä ei riitä pelkän laturin hankinta vaan pitää tehdä paljon muitakin muutoksia, jotta kunnollinen laturi on edes mahdollinen. Mutta tietenkin narsistiset sähköautofanaatikot ovat valehtelijoita ja "unohtavat" kaikki muut kustannukset, jotka maksaa pääosin muut osakkaat. Todistit taas kerran, että sähköautofanaatikot ovat narsistisia valehtelijoita.

        Meidän taloyhtiön sähköliittymä uusittiin jo 90-luvulla. Siinä on varauduttu jo siihen, että mikäli tarvitaan enemmän sähköä, se ei vaadi kuin uuden sopimuksen ja järeämmät pääsulakkeet. Sen kerran, kun kaapelia kaivaa maahan, pitää vatautua myös mahdollisiin tuleviin tarpeisiin. Ei se järeämpi kaapeli niin paljon enemmän maksanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän taloyhtiön sähköliittymä uusittiin jo 90-luvulla. Siinä on varauduttu jo siihen, että mikäli tarvitaan enemmän sähköä, se ei vaadi kuin uuden sopimuksen ja järeämmät pääsulakkeet. Sen kerran, kun kaapelia kaivaa maahan, pitää vatautua myös mahdollisiin tuleviin tarpeisiin. Ei se järeämpi kaapeli niin paljon enemmän maksanut.

        "se ei vaadi kuin uuden sopimuksen ja järeämmät pääsulakkeet"

        Isommat pääsulakkeet tarkoittaa samalla myös, että perusmaksu nousee. Ok-taloissakin pelkkä perusmaksu nousee usein monta kymppiä jos pääsulakkeiden kokoa nostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten taatusti tiedät niin useimmissa vanhoissa taloyhtiöissä ei riitä pelkän laturin hankinta vaan pitää tehdä paljon muitakin muutoksia, jotta kunnollinen laturi on edes mahdollinen. Mutta tietenkin narsistiset sähköautofanaatikot ovat valehtelijoita ja "unohtavat" kaikki muut kustannukset, jotka maksaa pääosin muut osakkaat. Todistit taas kerran, että sähköautofanaatikot ovat narsistisia valehtelijoita.

        Kuten taatusti tiedät, lain on laatinut eduskunta, joten sinun logiikallasi eduskunnan enemmistö on sähköautonarsisteja! Kuten tuossa on jo mainittu, laki ei ota kantaa siihen, miten latauspaikkoja hallinnoidaan. Voittkte tehdä niistä omia osakkeita, kuten autotalleista tai voitte vuokrata erilaisilla vastikkeilla. Kiinteistöliitosta löytyy malliratkaisuja.

        Pointtisi vain taitaa olla kateus ja sähköautoviha. Mutta siitä vain yhtiökokoukseen ja vaikkapa hallitukseen trekemään esityksiä! Vuokralaisella ei tietenkään ole tätä mahdollisuutta, mutta ainahan voi muuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten taatusti tiedät, lain on laatinut eduskunta, joten sinun logiikallasi eduskunnan enemmistö on sähköautonarsisteja! Kuten tuossa on jo mainittu, laki ei ota kantaa siihen, miten latauspaikkoja hallinnoidaan. Voittkte tehdä niistä omia osakkeita, kuten autotalleista tai voitte vuokrata erilaisilla vastikkeilla. Kiinteistöliitosta löytyy malliratkaisuja.

        Pointtisi vain taitaa olla kateus ja sähköautoviha. Mutta siitä vain yhtiökokoukseen ja vaikkapa hallitukseen trekemään esityksiä! Vuokralaisella ei tietenkään ole tätä mahdollisuutta, mutta ainahan voi muuttaa.

        Kautta aikain ihmiset ovat jakautuneet tekijöihin ja valittajiin. Arvaa kumpi porukka on onnellisempia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten taatusti tiedät, lain on laatinut eduskunta, joten sinun logiikallasi eduskunnan enemmistö on sähköautonarsisteja! Kuten tuossa on jo mainittu, laki ei ota kantaa siihen, miten latauspaikkoja hallinnoidaan. Voittkte tehdä niistä omia osakkeita, kuten autotalleista tai voitte vuokrata erilaisilla vastikkeilla. Kiinteistöliitosta löytyy malliratkaisuja.

        Pointtisi vain taitaa olla kateus ja sähköautoviha. Mutta siitä vain yhtiökokoukseen ja vaikkapa hallitukseen trekemään esityksiä! Vuokralaisella ei tietenkään ole tätä mahdollisuutta, mutta ainahan voi muuttaa.

        "Kuten taatusti tiedät, lain on laatinut eduskunta, joten sinun logiikallasi eduskunnan enemmistö on sähköautonarsisteja!"

        Poliitikot ovatkin kaikki typeriä ahneita narsisteja, joita on helppo lahjoa tekemään kaikenlaisia typeriä lakeja. Tämäkin laki on täysin idioottimainen, mutta tietenkin laturikauppiaat ovat lahjoneet poliitikkoja sopivasti, jolloin ne saavat helposti myytyä niitä ylihintaan. Laki on enemmänkin kommarimeininkiä, mutta EU onkin kommunistinen organisaatio.

        Ei ole mitään järkeä pakottaa taloyhtiöitä tekemään laturipaikkoja, mutta mielisairaat ja narsistiset sähköautofanaatikot vain joutuvat turvautumaan pakottamiseen, kun eivät muuten saa tahtoaan läpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tehomaksun tunnit. 07.00-21.00. Ei mitata 21.00-07.00. 10 tuntia. Vahingon ilo on ennenaikaista. Taloyhtiö ja asukkaat voivat tietenkin valittaa ja estää kaikenlaista, sähköautoilijaa ei juuri ko. tyyppiset taloyhtiöt koske. Eipä niissä asustelekaan sähköauton omistajia. Ainoa sähköauto, joka käy on sossun auto. Poliisi joka yö. Ei kai sellaisessa kukaan töissä käyvä voi asua. Yksi tollo uhosi samaa asiaa, kun jauhettiin "jos meidän parkkipaikalle sellaisen laittavat, kahlehdin peräkärryn siihen. Tyypillinen slummitollo.

        Perinteisillä "köyhien asuinalueilla" kuten Ullanlinnassa, Katajanokalla ja Töölössä ei edes ole autopaikkoja saati mitään kotilatausmahdollisuutta. Niissä sitten asuukin väkeä joiden ei tarvitse silmä tarkkana mitata polttoaineen kulutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä maksoin laturini hankinnan itse, kuin myös siinä käytettävän sähkön. Nostaahan se minun osakkeen arvoa, mutta ei naapurin. Minun pysäköintipaikallani on mahdollisuus ladata autoa, naapurisssa ei, ellei myös hän hanki laturia. Talon sähköistä se ei ole kiinni meidän yhtiössä.

        Kyllä se toimii jos sattuu omistamaan autopaikkansa. Jos sitä vuokraa asunto-oy:lta niin pois muuttaessa paikkaa ei suinkaan voi testamentata asunnon uudelle omistajalle. Se on joko omalla kustannuksellaan purettava pois tai lahjoitettava taloyhtiölle, joka ei ollenkaan varmasti halua ottaa itselleen ylläpitovastuuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "se ei vaadi kuin uuden sopimuksen ja järeämmät pääsulakkeet"

        Isommat pääsulakkeet tarkoittaa samalla myös, että perusmaksu nousee. Ok-taloissakin pelkkä perusmaksu nousee usein monta kymppiä jos pääsulakkeiden kokoa nostaa.

        Ei sitä liittymän kokoa kasvateta, jos ei ole tarvetta. Toissalta, jos tarvetta ilmenee, se on mahdollista kaivamatta uutta kaapelia. Aina ei kannata tyytyä remontissa minimiin, vaan ennakoida tulevatkin tarpeet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kautta aikain ihmiset ovat jakautuneet tekijöihin ja valittajiin. Arvaa kumpi porukka on onnellisempia.

        Valittajat tietenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "se ei vaadi kuin uuden sopimuksen ja järeämmät pääsulakkeet"

        Isommat pääsulakkeet tarkoittaa samalla myös, että perusmaksu nousee. Ok-taloissakin pelkkä perusmaksu nousee usein monta kymppiä jos pääsulakkeiden kokoa nostaa.

        Eihän se liittymän suurentaminen ilmaista ole, eikä liian suurta liittymää kannata ottaa ilman oikeaa tarvetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perinteisillä "köyhien asuinalueilla" kuten Ullanlinnassa, Katajanokalla ja Töölössä ei edes ole autopaikkoja saati mitään kotilatausmahdollisuutta. Niissä sitten asuukin väkeä joiden ei tarvitse silmä tarkkana mitata polttoaineen kulutusta.

        Monella vatakkaalls se auto pnkin parkkihallissa tai omassa tallissa silloin, kun sitä ei käytetä. Vähän köyhemmät säilyttävät autoaan kadulla. Ne köyhimmät vuokralla asuvat valittavat sitten autojen vievän kaiken katutilan, ikäänkuin se olisi heidän omaisuuttaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monella vatakkaalls se auto pnkin parkkihallissa tai omassa tallissa silloin, kun sitä ei käytetä. Vähän köyhemmät säilyttävät autoaan kadulla. Ne köyhimmät vuokralla asuvat valittavat sitten autojen vievän kaiken katutilan, ikäänkuin se olisi heidän omaisuuttaan.

        Vatsakkaalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kautta aikain ihmiset ovat jakautuneet tekijöihin ja valittajiin. Arvaa kumpi porukka on onnellisempia.

        Ja jotkut aivottomat idiootit kuvittelevat, että turhien hilavitkuttimien kuten sähköautojen ostaminen tarkoittaa, että on tekijä. Minkään tavaran ostaminen tai remontti ei tarkoita, että olisi tekijä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se toimii jos sattuu omistamaan autopaikkansa. Jos sitä vuokraa asunto-oy:lta niin pois muuttaessa paikkaa ei suinkaan voi testamentata asunnon uudelle omistajalle. Se on joko omalla kustannuksellaan purettava pois tai lahjoitettava taloyhtiölle, joka ei ollenkaan varmasti halua ottaa itselleen ylläpitovastuuta.

        Kuka hullu nyt rupeaa vuokrapaikalle kustantamaan laturia omaan piikkiin. Tottakai omistan oikeuden pysäköintiin omalla paikallani, vaikka maapohja onkin yhtiön omaisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka hullu nyt rupeaa vuokrapaikalle kustantamaan laturia omaan piikkiin. Tottakai omistan oikeuden pysäköintiin omalla paikallani, vaikka maapohja onkin yhtiön omaisuutta.

        Todennäköisesti kuitenkin vuokraat oikeutta pysäköintiin. Kun lopetat vuokraamisen siirtyy paikka seuraavana jonossa olevan käyttöön. Onhan varmaan toki ostettaviakin pysäköintipaikkoja, vähemmän kuitenkin. Silloin saattaa olla muilla osakkailla etuosto-oikeus joka on syytä selvittää.


    • Anonyymi

      Laittivoivat niitä meillekin 6 kpl ja paikat tyhjinä.Tuskin Kaupungin taloissa on kellään varaa ostaa sähkäriä.Eivät vuokraa paikkoja muille kuin sähköautoille ja muutenkin parkkipaikoista on pulaa.

      • Anonyymi

        Vittuako rutisevat olemattomista lataussähköistä.


    • Anonyymi

      5 kW ja yö kestää 6 tuntia niin saatan tuossa jo 30 kWh, eli ihan kivasti.

      • Anonyymi

        Luitko oikein aloitusta? Aloituksessa luki " esim. vain 5kW yön aikana". Eli ei tunnissa vaan koko yön aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luitko oikein aloitusta? Aloituksessa luki " esim. vain 5kW yön aikana". Eli ei tunnissa vaan koko yön aikana.

        Kuten sanottu ei koske sähköauton omistajia. Tuskin niihin slummeihin 50000€ sähkö- kuin muillakaan autoilla juurikaan käydä. Poliisi tutumpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luitko oikein aloitusta? Aloituksessa luki " esim. vain 5kW yön aikana". Eli ei tunnissa vaan koko yön aikana.

        5 kW on teho, eikä se riipu ajasta. Eli yö (8 tuntia) tarkoittaa 40 kWh energiaa.


    • Anonyymi

      Tähän se sähköautoilu lopulta tuleekin kaatumaan Suomessa, taloyhtiöriitoihin. Ei tule onnistumaan että ihmiset pakotetaan kolhoosisysteemiin sen takia että muutamat saa elää toisten siivellä. Muuttakoot Venäjälle ajelemaan sähköautoilijat, siellä on kolhoosit ja sohvoosit ja siellä on muutenkin tapana varstaa sähköt valtakunnan verkosta.

      • Anonyymi

        Kyllä vuokraslummi on enemmän kolhoosi, kuin esim rivitaloyhtiö. Vuokraslummissa sosialisoidaan polkupyörät, ehjät, jos sattuu löytymään, autoista nyt ei paljon kostu, tonnin romuja. Ymmärrän kyllä esim. tollojen polttisteroje jälkeensä jättämät yksinhuoltajat, mutta niitä kaljaloisia, joiden vuokranmaksaa sossu en siedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä vuokraslummi on enemmän kolhoosi, kuin esim rivitaloyhtiö. Vuokraslummissa sosialisoidaan polkupyörät, ehjät, jos sattuu löytymään, autoista nyt ei paljon kostu, tonnin romuja. Ymmärrän kyllä esim. tollojen polttisteroje jälkeensä jättämät yksinhuoltajat, mutta niitä kaljaloisia, joiden vuokranmaksaa sossu en siedä.

        Väärä palsta avautua elämäsään kokemistaan tarumoista.


      • Anonyymi

        Eihän noista latauspisteistä mitään riitoja tule kun sähköautot lisääntyvät ja säännösten mukaan taloyhtiöiden pitää niitä rakentaa.
        Suomessa tullaa ajamaan sähköllä ja Venäjällä millä lie, eli ehkä sinun on viisainta pyrkiä sinne suuntaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän noista latauspisteistä mitään riitoja tule kun sähköautot lisääntyvät ja säännösten mukaan taloyhtiöiden pitää niitä rakentaa.
        Suomessa tullaa ajamaan sähköllä ja Venäjällä millä lie, eli ehkä sinun on viisainta pyrkiä sinne suuntaan?

        Ja nuo säännöt ovat puhdasta kommarimeininkiä. Oikeassa markkinataloudessa taloyhtiöt päättävät itse asioistaan. Mutta sähköautofanaatikot ovatkin aivottomia kommunisteja ja kaikkien pitää tehdä miten he haluavat.


      • Anonyymi

        Paskat tule. Suomalaisista yli puolet asuu pari-, omakoti- tai rivitaloissa. Loppu puolesta toinen puoli asuu normaaleissa hyvin hoidetuissa kerrostaloissa. Loput sitten riitelevät saunavuoroista, ruuan kärystä, rappujen harjaamisesta, melusta, pyykkien kuivauksesta, hissin käytöstä, verkkokopeista, parkkipaikan lämmitystolpista, tupakoinnista parvekkeella ja vaikka siitä olemattomasta latauspisteestä. Lappu kaksion ovessa " Muutin rivitaloon, likinäköiset menkää silmälääkäriin, kaukonäköiset tehkää kuten minä".


    • Anonyymi

      Taloyhtiöiden tulee tasavertaisuuden nimissä alkaa jakamaan ilmaisia tankkauslipukkeita myös asukkaille joilla on taloyhtiössä polttisauto.

      • Anonyymi

        Aika moniissa taloyhtiöissä siivottoman näköiset polttistötpät saavat jo ruokalipukkeita


    • Anonyymi

      Suomessa on tapana, että autoilija maksaa itse käyttämänsä energian, bensan, dieselin tai sähkön. Ei ajokulut kuulu muiden maksettavaksi. Taloyhtiöiden hallituksissa on syytä ottaa selkeä kanta asiaan ja tehdä latauspisteistä maksullisia.

    • Anonyymi

      Lukemista uuvateille jos osaavat lukea.
      Tehomaksut perustuvat kulutushuippuihin, jolloin kuluttaja maksaa myös siitä, kuinka paljon sähköä käytetään samanaikaisesti. Tehomaksujen avulla pyritään välttämään kalliit investoinnit sähköverkkoon, kun kulutushuippuja voidaan leikata.

      Se tehomaksu tulee myös jos taloyhtiössä kulutushuippun aikana useat käyttävät samaanaikaan esim. pesukoneita, sähkösaunoja ja muita mukavia suristimia,,,

      Huom. Taloyhtiö voi vapaasti hinnoitella autonlatauksen vain taivas on rajana, toki jos vähemmistönä hallituksessa on sähköautoilijat,,,

    • Anonyymi

      Kateus vie kalatkin vedestä. Suomalainen on valmis vaikka laskemaan oman asuntonsa arvoa, ettei naapurin asunnon arvo vaan nousisi latauspisteen ansiosta!
      Latauspisteen, jonka sähkönkäytön se käyttäjä maksaa ihan itse, ei taloyhtiö.

      • Anonyymi

        Asunnon arvo ei laske euroakaan vaikka taloyhtiössä ei latauspisteitä. Aivokuolleet sähköautofanaatikot vain ovat keksineet tuon valheen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asunnon arvo ei laske euroakaan vaikka taloyhtiössä ei latauspisteitä. Aivokuolleet sähköautofanaatikot vain ovat keksineet tuon valheen.

        Kysyntä vähenee ja jos haluaa myydä niin hintaa pitää laskea.
        Meidän taloyhtiössä on kaksi asuntoa myynnissä, molemmissa on muutama kiinnostunut jättänyt sikseen, koska ei ole latauspistettä, eikä edes suunnitelmissa.
        Vastaavanlaisia on myyty lähistöltä, latausmahdollisuus niissä ja kaupat on syntyneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyntä vähenee ja jos haluaa myydä niin hintaa pitää laskea.
        Meidän taloyhtiössä on kaksi asuntoa myynnissä, molemmissa on muutama kiinnostunut jättänyt sikseen, koska ei ole latauspistettä, eikä edes suunnitelmissa.
        Vastaavanlaisia on myyty lähistöltä, latausmahdollisuus niissä ja kaupat on syntyneet.

        Valtaosalla ostajista ei ole sähköautoa eikä he ole kiinnostuneista latauspisteistä. Joten miksi latauspisteellä olisi mitään vaikutusta asunnon hintaan? Lisäksi vain aivokuollut idiootti maksaa yli tonnia enemmän asunnosta jolla on latausmahdollisuus. Jos maksaa muutaman tonnin enemmän asunnosta latauspisteen takia niin on suorastaan idioottien kuningas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtaosalla ostajista ei ole sähköautoa eikä he ole kiinnostuneista latauspisteistä. Joten miksi latauspisteellä olisi mitään vaikutusta asunnon hintaan? Lisäksi vain aivokuollut idiootti maksaa yli tonnia enemmän asunnosta jolla on latausmahdollisuus. Jos maksaa muutaman tonnin enemmän asunnosta latauspisteen takia niin on suorastaan idioottien kuningas.

        Käypä joskus oikeasti asuntokaupoilla, tai juttele vaikka jonkun välittäjän kanssa. Saattaa silmät aueta nykytodellisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyntä vähenee ja jos haluaa myydä niin hintaa pitää laskea.
        Meidän taloyhtiössä on kaksi asuntoa myynnissä, molemmissa on muutama kiinnostunut jättänyt sikseen, koska ei ole latauspistettä, eikä edes suunnitelmissa.
        Vastaavanlaisia on myyty lähistöltä, latausmahdollisuus niissä ja kaupat on syntyneet.

        Kuulitko jutun Esson baarissa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käypä joskus oikeasti asuntokaupoilla, tai juttele vaikka jonkun välittäjän kanssa. Saattaa silmät aueta nykytodellisuuteen.

        Välittäjät ovat valehtelevia huijareita, joten heidän puheistaan ei tarvitse välittää.


    • Anonyymi

      Oikein rajoittaa sähkön saantia aivan oikein ja on reilua itsekkäitä sähköautoilijoita kohtaan.

    • Anonyymi

      Asiaa eli latauspisteiden hankintaa/rakentamista valmistellaan lukuisissa
      taloyhtiöissä ja ratkaisut ovat hyvin kirjavia.
      Meilläkin voidaan rakentaa muutama hybridipaikka nykyisillä resursseilla,
      mutta täyssähköautoille tehtäviin paikkoihin vaadittaisiin runsaat investoinnit.
      Sähköpääkeskusta pitää laajentaa ja pääsulakkeen kokoa pitää kasvattaa sekä
      vetään pihan alle sekä tolpparivistöön uusia kaapeleita ja latauspisteet.
      Tämä maksaa kaikkine töineen kymmeniä tuhansia. Kuka tämän maksaa ?
      Vaikka hallitus tekee ehdotuksen asiasta niin yhtiökokous voi sen tyrmätä
      yksinkertaisella enemmistöllä. Näin asia on siltä vuodelta loppuunkäsitelty.
      Itse sähkön kulutus on sellainen asia että sähköautoilija tekee sen tolpan
      sähkösopimuksen SUORAAN sähköyhtiön kanssa eli taloyhtiö ei ole siinä
      kaupassa mitenkään välikätenä. Miten rakennuskustannukset sitten jaetaan
      onkin sitten erinomainen riidan aihe. Mm. naapuritaloon tehtiin 2 tolppaa
      täyssähköautoille + aitaa pitkin 50 m. kaapeleita parkkipaikalle. Hinta ??

      • Anonyymi

        " Kuka tämän maksaa ?" No mitäs luuisit, kuka tai ketkä sen maksaa?


      • Anonyymi

        Ei ehkä kannattaisi ottaa kantaa. Mikä ero se teidän " hybridilatauksessa" on. Suurin ( valta) osa PEVH hybrideistä ladataan type 2 liittimellä Mitsu tukee myös chademo dc 50 kw pikalatausta. Plugareissa on ihan sama latausliitin kuin täyssähköautossa. Tehon voi, jos on tarpeen tiputtaa vaikka 6 kw:iin 2kw/vaihe. Eipä tuo paljon rasita, paitsi jäärän hermoja. 3vaihe 6 kw latailee siellä yön pimeinä tunteina sitä sähköautoa 4ssä tunnissa 24 kwh ilman tehomaksuja niin, ettei fanaattinen vastustaja edes muilta valituksiltaan ja riidoiltaan edes huomaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ehkä kannattaisi ottaa kantaa. Mikä ero se teidän " hybridilatauksessa" on. Suurin ( valta) osa PEVH hybrideistä ladataan type 2 liittimellä Mitsu tukee myös chademo dc 50 kw pikalatausta. Plugareissa on ihan sama latausliitin kuin täyssähköautossa. Tehon voi, jos on tarpeen tiputtaa vaikka 6 kw:iin 2kw/vaihe. Eipä tuo paljon rasita, paitsi jäärän hermoja. 3vaihe 6 kw latailee siellä yön pimeinä tunteina sitä sähköautoa 4ssä tunnissa 24 kwh ilman tehomaksuja niin, ettei fanaattinen vastustaja edes muilta valituksiltaan ja riidoiltaan edes huomaa

        Se nerokkuuden huipentuma Toyota hybrid hinkkaa itse itsensä kuten polttistero, ilman ulkopuolista apua. BUAHAHAHA


    • Anonyymi

      " Aloituksessa luki " esim. vain 5kW yön aikana". Eli ei tunnissa vaan koko yön aikana."

      Tässä taas näkee miten alkeellinen polttispösilöiden teknisen osaamisen taso on.
      kW on tehon yksikkö. kWh on energian yksikkö.

      Jos koko yön ajan (22-06) on tarjolla 5kW teho niin silloin autoon saa ladattua energiaa 8h x 5kW = 40 kWh.

      hyvin yksinkertaista kun tietää mistä puhuu.

      • Anonyymi

        Olihan siinä aloituksena tuo aikamääre (h) mukana, eli yön aikana, 22-06.
        5kw : 8h = 0,626 kWh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olihan siinä aloituksena tuo aikamääre (h) mukana, eli yön aikana, 22-06.
        5kw : 8h = 0,626 kWh

        Energiaa ei lasketa tuolla tavalla. Kyseessä on kertolasku, ei jakolasku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Energiaa ei lasketa tuolla tavalla. Kyseessä on kertolasku, ei jakolasku.

        Lisäksi jos tuollainen jakolasku olisi olemassa niin kyseessä olisi kW/h. Eli ihan eri asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olihan siinä aloituksena tuo aikamääre (h) mukana, eli yön aikana, 22-06.
        5kw : 8h = 0,626 kWh

        Nolo yritys peittää typeryyttään. Kun ei ymmärrä mikä on kW ja mikä on kWh.

        On erittäin säälittävää yrittää paikkailla jälkeenpäin tyhmyyttään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi jos tuollainen jakolasku olisi olemassa niin kyseessä olisi kW/h. Eli ihan eri asia.

        Ihan polttistollon matematiikkaa. Kuuluu sarjaan hyötysuhde mallia V Eskola


    • Anonyymi

      Vaikka pensapetterit itkisivät verta ja paskoisivat rautanauloja niin patteriautot yleistyvät enenevässä määrin sille ette voi mitään ja latauspisteet asuntoosakeyhtiössä on etu jo monella paikkakunalla asuntoa myytäessä,,,

      • Anonyymi

        Jos kerran ne ovat etu niin miksi latauspisteiden asentamiseen pitää lailla pakottaa? Tuntuu siltä, että sähköautofanaatikot eivät tosissaan usko siihen, että latauspisteet olisivat etu.


    • Anonyymi

      Taas uuvatit valehtelee!!!
      Laki ainoastaan velvoittaa asunto-osakeyhtiötä rakentamaan, suurempien remonttien yhteydessä latauspistevalmiuden!
      Ainoastaan laki vaatii sähköautojen latauspisteet asumattomien kiinteistöjen pysäköinti­alueille joissa on yli 20 pysäköinti­paikkaa jne,,,

      Moni pilannut pollansa, haistellen menovettä, kun eivät osaa enää lukea selviä ohjeita asiasta jotka on jokaisen saatavilla paperilla ja netissä!!!

      • Anonyymi

        Pakottaminen latauspistevalmiuden rakentamiseen on käytännössä sama kuin pakottaminen latauspisteiden rakentamiseen. Latauspistevalmiutta rakennettaessa suurelta osin rakennetaan latauspisteet, vain laturit jäävät puuttumaan. Jos kerran sähköautojen latauspisteet ovat niin suuri etu niin sitten lakia latauspistevalmiudesta ei tarvittaisi.


      • Anonyymi

        "Laki ainoastaan velvoittaa asunto-osakeyhtiötä rakentamaan, suurempien remonttien yhteydessä latauspistevalmiuden!
        Ainoastaan laki vaatii sähköautojen latauspisteet asumattomien kiinteistöjen pysäköinti­alueille joissa on yli 20 pysäköinti­paikkaa jne,,,"

        Ja molemmat lait ovat idioottimaisia. Noiden lakien laatijat ja hyväksyjät ovat aivottomia idiootteja.


    • Anonyymi

      Vaikka ulisette mailman tappiin asti niin maailma muuttu ja liikenne sähköistyy, sille ette voi mitään! Toki voitte äänestää PervoPersuja, jahka he palauttaisivat muistojen kultaisen menneisyyden takaisin,,,

      • Anonyymi

        Tuo sähköistäminen näyttää vaativan pakottamista, kun sähköistäminen ei muuten onnistu.


    • Anonyymi

      Tuo laki suojelee änkyrä-taloyhtiöitä omalta tyhmyydeltään. Olisi todella typerää jättää latausvalmius rakentamatta jos tekee mitään isompaa remonttia. Fiksut taloyhtiöt ovat sen ymmärtäneet mutta näitä perässäveettäiä varten tarvitaan laki.

      Erittäin hyvä että päättäjät pitävät myös tyhmät mukana maailmanmenossa.

      • Anonyymi

        Päättäjät ovat narsistisia ahneita idiootteja, joita on helppo lahjoa tekemään sopivia päätöksiä. Siksihän tämäkin typerä laki on tullut. Muutenkin sähköautofanaatikot ovat mielisairaita kommunisteja ja haluavat pakottaa kaikki tekemään samalla tavalla kuin he. Ja myös laiskoja kermaperseitä, koska sähköauton lataus onnistuisi kyllä julkisista latauspisteistä.


    • Anonyymi

      Hyvin hoidettujen taloyhtiiden toimintaan tuo laki ei vaikuta mitenkään. Ne ovat ymmärtäneet että taloyhtiön arvo laskee rajusti jos sen perusasiat ovat rempallaan. Jos yhtiössä tehdään jotain isompaa remppaa niin taloudellisesti on järkevin ratkaisu hoitaa latausvaömius kuntoon siinä samalla. Erikseen latausvalmiuden rakentaminen maksaa enemmän.

      Taloyhtiö ilman latausmahdolliduutta on sama kuin taloyhtiö ilman laajakaistaa. Ostajat karttavat tällaisia jälkeen jääneitä taloyhtiöitä koska kenenkään ei tarvitse ostaa tuollaista paskaa. Aina löytyy hyviä taloyhtiöitä joissa asiat on hoidettu oikein. Löytyy laajakaista ja latausmahdolliduus.

      Laki siis suojelee ääliötaloyhtöitä omalta tyhmyydeltään.

      • Anonyymi

        Jos asuntoyhtiöllä ei ole latauspisteitä niin se vaikuttaa asunnon arvoon korkeintaan muutaman satasen, jos edes sitä. Nuo väitteet arvon laskemisesta rajusti on naurettavan typerää valetta.

        "Taloyhtiö ilman latausmahdolliduutta on sama kuin taloyhtiö ilman laajakaistaa."

        Kaupunkialueella jossa on hyvin toimiva 5G-yhteys ei tarvitse laajakaistaa ollenkaan ja se on arvoton asia. Senhän takia useimmat asukkaat taloyhtiössä eivät maksa mitään ylimääräistä laajakaistasta vaan ottaa vain minimiyhteyden. Heillä ei ole edes modeemia laajakaistaa varten, vaikka laajakaista talossa on. 5G-kännykästä voi jakaa yhteyden muille laitteille kotona eikä tarvitse maksaa erikseen laajakaistasta. Useimmat ihmiset eivät huomaa mitään eroa 5G:n ja laajakaistan välillä.

        Voin sanoa varmuudella, että yli 90% asuntoa ostavista ei piittaa onko asunnossa laajakaista tai ei. Sillä ei nykyaikana ole merkitystä, kun nopea netti löytyy jo taskusta ja tuon yhteyden voi helposti jakaa muille laitteille.

        Itse tunnen paljon ihmisiä, jotka käyttävät ainoastaan 5G:tä netin käyttöön.

        Laki huudetaan apuun, kun kommari-sähköautoilijat eivät saa muita ostamaan sähköautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos asuntoyhtiöllä ei ole latauspisteitä niin se vaikuttaa asunnon arvoon korkeintaan muutaman satasen, jos edes sitä. Nuo väitteet arvon laskemisesta rajusti on naurettavan typerää valetta.

        "Taloyhtiö ilman latausmahdolliduutta on sama kuin taloyhtiö ilman laajakaistaa."

        Kaupunkialueella jossa on hyvin toimiva 5G-yhteys ei tarvitse laajakaistaa ollenkaan ja se on arvoton asia. Senhän takia useimmat asukkaat taloyhtiössä eivät maksa mitään ylimääräistä laajakaistasta vaan ottaa vain minimiyhteyden. Heillä ei ole edes modeemia laajakaistaa varten, vaikka laajakaista talossa on. 5G-kännykästä voi jakaa yhteyden muille laitteille kotona eikä tarvitse maksaa erikseen laajakaistasta. Useimmat ihmiset eivät huomaa mitään eroa 5G:n ja laajakaistan välillä.

        Voin sanoa varmuudella, että yli 90% asuntoa ostavista ei piittaa onko asunnossa laajakaista tai ei. Sillä ei nykyaikana ole merkitystä, kun nopea netti löytyy jo taskusta ja tuon yhteyden voi helposti jakaa muille laitteille.

        Itse tunnen paljon ihmisiä, jotka käyttävät ainoastaan 5G:tä netin käyttöön.

        Laki huudetaan apuun, kun kommari-sähköautoilijat eivät saa muita ostamaan sähköautoja.

        Sähköautoilija on elitisti-kommari.
        LOL.

        Asuntoyhtiöt joissa ei voi ladata menettävät arvoaan verrattuna sellaisiin joissa on latausmahdollisuus. Kukaan järkevä ei osta osaketta jossa latausta ei ole kun sellaisiakin jossa lataus on mahdollista on tarjolla. Miksi lyödä kätensä paskaan kun hyviäkin taloyhtiöitä on tarjolla vaikka hurumycket?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoilija on elitisti-kommari.
        LOL.

        Asuntoyhtiöt joissa ei voi ladata menettävät arvoaan verrattuna sellaisiin joissa on latausmahdollisuus. Kukaan järkevä ei osta osaketta jossa latausta ei ole kun sellaisiakin jossa lataus on mahdollista on tarjolla. Miksi lyödä kätensä paskaan kun hyviäkin taloyhtiöitä on tarjolla vaikka hurumycket?

        Eli kummallisesti nuo idiootit sähköautofanaatikot siis maksaisivat kymppitonneja ylimääräistä asunnosta vain saadakseen ladata autoaan omalla parkkipaikalla. Ja väitteiden mukaanhan laturi maksaisi satasia. Toisin sanoen he ovat siis sekä laskukyvyttömiä idiootteja että laiskoja kermaperseitä.

        Nimittäin julkisia latureita kyllä löytyy nyt kun niitä pakotetaan tekemään. Olkoonkin että julkisten käyttöaste tulee aina olemaan minimaalisen pieni. Siis varsinkin hitaiden laturien käyttöaste. Nuo latauspaikat haaskaavat vain turhaan tilaa, josta muutenkin on pulaa. Parkkipaikkojen varaaminen sähköautojen lataamiseen on idiotismin huippu. Jos kukaan ei lataa autoaan niin siihen saa parkkeerata polttiksella.

        "Sähköautoilija on elitisti-kommari."

        Ihminen voi olla sekä elitisti että kommari samaan aikaan, nuo eivät ole toisensa pois sulkevia asioita. Ihan sama juttu kuin se, että yrittäjät jotka kerjäävät tukia pelastaakseen yrityksensä ovat tuohon aikaan kommareita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli kummallisesti nuo idiootit sähköautofanaatikot siis maksaisivat kymppitonneja ylimääräistä asunnosta vain saadakseen ladata autoaan omalla parkkipaikalla. Ja väitteiden mukaanhan laturi maksaisi satasia. Toisin sanoen he ovat siis sekä laskukyvyttömiä idiootteja että laiskoja kermaperseitä.

        Nimittäin julkisia latureita kyllä löytyy nyt kun niitä pakotetaan tekemään. Olkoonkin että julkisten käyttöaste tulee aina olemaan minimaalisen pieni. Siis varsinkin hitaiden laturien käyttöaste. Nuo latauspaikat haaskaavat vain turhaan tilaa, josta muutenkin on pulaa. Parkkipaikkojen varaaminen sähköautojen lataamiseen on idiotismin huippu. Jos kukaan ei lataa autoaan niin siihen saa parkkeerata polttiksella.

        "Sähköautoilija on elitisti-kommari."

        Ihminen voi olla sekä elitisti että kommari samaan aikaan, nuo eivät ole toisensa pois sulkevia asioita. Ihan sama juttu kuin se, että yrittäjät jotka kerjäävät tukia pelastaakseen yrityksensä ovat tuohon aikaan kommareita.

        "idiootit sähköautofanaatikot siis maksaisivat kymppitonneja ylimääräistä asunnosta vain saadakseen ladata autoaan omalla parkkipaikalla. "

        Naurattaa aina nämä sinun ylidramaattiset liioittelut :-)

        Mutta vakavasti puhuttuna olisi suurta typeryyttä ostaa osake taloyhtiöstä jossa ei latausmahdollisuutta ole tai tehty jo päätöstä sen rakentamisesta. Vaikkei siis itse latausta käyttäisikään. Latausmahdollisuuden merkitys kasvaa vuosi vuodelta ja ollaan pian tilanteessa jossa latauskelvottomat taloyhtiöt ovat täysin paaria-luokassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "idiootit sähköautofanaatikot siis maksaisivat kymppitonneja ylimääräistä asunnosta vain saadakseen ladata autoaan omalla parkkipaikalla. "

        Naurattaa aina nämä sinun ylidramaattiset liioittelut :-)

        Mutta vakavasti puhuttuna olisi suurta typeryyttä ostaa osake taloyhtiöstä jossa ei latausmahdollisuutta ole tai tehty jo päätöstä sen rakentamisesta. Vaikkei siis itse latausta käyttäisikään. Latausmahdollisuuden merkitys kasvaa vuosi vuodelta ja ollaan pian tilanteessa jossa latauskelvottomat taloyhtiöt ovat täysin paaria-luokassa.

        Sinä käytännössä väitit, että ero on kymppitonneja arvossa, koska sanoit asuntojen arvon romahtavan niissä taloyhtiöissä joissa ei ole latauspisteitä. Silloinhan sähköautoilija todellisuudessa maksaisi kymppitonneja pelkästä latausmahdollisuudesta pihalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä käytännössä väitit, että ero on kymppitonneja arvossa, koska sanoit asuntojen arvon romahtavan niissä taloyhtiöissä joissa ei ole latauspisteitä. Silloinhan sähköautoilija todellisuudessa maksaisi kymppitonneja pelkästä latausmahdollisuudesta pihalla.

        Opettelepa nyt lukemaan. Sen latauskelvottoman asuntoyhtiön asunnon arvo putoaa kaikille osakkaille, ajakoon millä tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opettelepa nyt lukemaan. Sen latauskelvottoman asuntoyhtiön asunnon arvo putoaa kaikille osakkaille, ajakoon millä tahansa.

        Jos asunnon arvo romahtaa niin tuohan tarkoittaa, että latauspisteestä ollaan valmiita maksamaan useita kymppitonneja. Tämä on ihan loogista. Jos latauspisteestä maksettaisiin maksimissaan tonnin asuntojen arvon ero olisi maksimissaan tonnin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos asunnon arvo romahtaa niin tuohan tarkoittaa, että latauspisteestä ollaan valmiita maksamaan useita kymppitonneja. Tämä on ihan loogista. Jos latauspisteestä maksettaisiin maksimissaan tonnin asuntojen arvon ero olisi maksimissaan tonnin.

        Kyllähän se kertoo muutakin taloyhtiöstä, jos siellä tapellaan nykyaikaa vastaan ja jarrutetaan kehitystä.
        Latauspisteitä vastutetaan, voi vai arvailla mitä kaikkea muuta uutta...
        Tai sitten asukkaat on jo toinen jalka haudassa eivätkä enää välitä, sellaiseen yhtiöön voi olla jännä paikka laittaa rahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän se kertoo muutakin taloyhtiöstä, jos siellä tapellaan nykyaikaa vastaan ja jarrutetaan kehitystä.
        Latauspisteitä vastutetaan, voi vai arvailla mitä kaikkea muuta uutta...
        Tai sitten asukkaat on jo toinen jalka haudassa eivätkä enää välitä, sellaiseen yhtiöön voi olla jännä paikka laittaa rahansa.

        "Kyllähän se kertoo muutakin taloyhtiöstä, jos siellä tapellaan nykyaikaa vastaan ja jarrutetaan kehitystä."

        Se on juurikin näin. Tarjolla on niin paljon hyviäkin taloyhtiöitä että kannattaa vetää heti rastit tuollaisten taloyhtiöiden päälle un on ostamassa asuntoa.

        Tuo on aivan sama asia kun laki turvöiden pakkokäytöstä. Fiksut tietenkin pitävät turvavyötä joka tapauksessa, tyhmiä varten pitää olla laki.
        Tuo laki latausvalmiudesta on niitä hölmöläis-taloyhtiöitä varten jotka eivät osaa tehdä fiksuja valintoja ilman valtion "apua".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllähän se kertoo muutakin taloyhtiöstä, jos siellä tapellaan nykyaikaa vastaan ja jarrutetaan kehitystä."

        Se on juurikin näin. Tarjolla on niin paljon hyviäkin taloyhtiöitä että kannattaa vetää heti rastit tuollaisten taloyhtiöiden päälle un on ostamassa asuntoa.

        Tuo on aivan sama asia kun laki turvöiden pakkokäytöstä. Fiksut tietenkin pitävät turvavyötä joka tapauksessa, tyhmiä varten pitää olla laki.
        Tuo laki latausvalmiudesta on niitä hölmöläis-taloyhtiöitä varten jotka eivät osaa tehdä fiksuja valintoja ilman valtion "apua".

        Laki latausvalmiudesta on idiotismin huippu. Saman tien voitaisiin tehdä laki, että taloyhtiöillä olla bensasäiliöt pihalla, jotta bensaa voisi tankata taloyhtiössä kulkematta huoltoasemalle.

        Yhtäkään järkevää syytä tuohon lakiin ei ollut. Vain aivokuollut sähköautofanaatikko voi puolustella tuota idioottimaista paskalakia. Toisaalta, tuskin lain noudattamatta jättämisestä tulee edes rikesakon verran sakkoa, joten lailla voi rauhassa pyyhkäistä persettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laki latausvalmiudesta on idiotismin huippu. Saman tien voitaisiin tehdä laki, että taloyhtiöillä olla bensasäiliöt pihalla, jotta bensaa voisi tankata taloyhtiössä kulkematta huoltoasemalle.

        Yhtäkään järkevää syytä tuohon lakiin ei ollut. Vain aivokuollut sähköautofanaatikko voi puolustella tuota idioottimaista paskalakia. Toisaalta, tuskin lain noudattamatta jättämisestä tulee edes rikesakon verran sakkoa, joten lailla voi rauhassa pyyhkäistä persettä.

        Muutenkin sähköautofanaatikot ovat yhteiskunnan loisia ja vapaamatkustavia kommunisteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutenkin sähköautofanaatikot ovat yhteiskunnan loisia ja vapaamatkustavia kommunisteja.

        Jos haluaa kitetyttää äärimmäisen kateuden aiheuttaman tuskan, niin tuossa se on varmaan aika täydellisesti ilmaistu:

        "Muutenkin sähköautofanaatikot ovat yhteiskunnan loisia ja vapaamatkustavia kommunisteja."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos haluaa kitetyttää äärimmäisen kateuden aiheuttaman tuskan, niin tuossa se on varmaan aika täydellisesti ilmaistu:

        "Muutenkin sähköautofanaatikot ovat yhteiskunnan loisia ja vapaamatkustavia kommunisteja."

        Tuotahan he ovat. He yrittävät saada muut osallistumaan paskan sähköautonsa kuluihin ja päälle vielä kehuvat kuinka vähän he maksavat veroja autostaan, vaikka heillä varaa veroihin. Eli sähköautoilijat ovat hyvätuloisia veroja kiertäviä yhteiskunnan loisia ja kommunisteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutenkin sähköautofanaatikot ovat yhteiskunnan loisia ja vapaamatkustavia kommunisteja.

        Sinulla kun on varmaankin paljon vapaa-aikaa, niin teepä näin:
        Etsi verojuorukalenterista paikkakuntasi asukkaat, joilla on vaikkapa yli 200 000 euron vuositulot. Katsot listalta montako euroa maksavat veroja.
        Seuraavaksi alat selvitellä, että moniko noista omistaa sähköauton, tai useamman.

        Samalla voit kuljeskella lähiöiden liepeillä, joissa (palkka)tulot ja verot on lähempänä nollaa, ja laskea myös sieltä sähköautojen määrän.

        Voitkin sitten lopuksi koostaa noista jonkinlaisen vertailevan tilaston, ja alkaa uudelleen miettiä, että oliko ne sähköautoilijat kuitenkaan niitä yhteiskunnan loisia ja vapaamatkustajia.
        Saatat yllättyä! 😎


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla kun on varmaankin paljon vapaa-aikaa, niin teepä näin:
        Etsi verojuorukalenterista paikkakuntasi asukkaat, joilla on vaikkapa yli 200 000 euron vuositulot. Katsot listalta montako euroa maksavat veroja.
        Seuraavaksi alat selvitellä, että moniko noista omistaa sähköauton, tai useamman.

        Samalla voit kuljeskella lähiöiden liepeillä, joissa (palkka)tulot ja verot on lähempänä nollaa, ja laskea myös sieltä sähköautojen määrän.

        Voitkin sitten lopuksi koostaa noista jonkinlaisen vertailevan tilaston, ja alkaa uudelleen miettiä, että oliko ne sähköautoilijat kuitenkaan niitä yhteiskunnan loisia ja vapaamatkustajia.
        Saatat yllättyä! 😎

        Sähköauton kustannusten osalta he ovat yhteiskunnan loisia. Koska heillä kerran on enemmän tuloja niin heidän pitäisi maksaa enemmän autoilustaan veroja kuin pienempituloiset. Eli toisin sanoen polttoaineiden verotusta pitäisi laskea ja sähköautojen verotusta nostaa. Polttomoottoriautolla ajavan köyhemmän pitäisi maksaa vähemmän autoilusta veroja kuin hyvätuloisen sähköautoilijan.

        Ja edelleenkin, jos kerran sähköautoilijat eivät ole loisia niin miksi he itkevät latausvalmiuden perään ja yrittävät saada muut osakkaat maksamaan heidän typerät latausvalmiutensa? Maksakoon koko homman itse eikä pidä kerjätä muita maksamaan heidän asioitaan. Sähköautoilijat ovat narsistisia eliittimulkkuja jotka käyttää hyväksi muita ihmisiä.


      • Anonyymi

        Jos talossa tehdään vaikka kattoremonttia niin millä logiikalla on järkevää samalla teettää parkkipaikalle latausvalmius?


      • Anonyymi

        Taloyhtiön laajakaista on menneiden aikojen muisto. Nyt saa muutamalla kympillä kuukaudessa 5G reitittimen joka on tehokas ja kompakti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos talossa tehdään vaikka kattoremonttia niin millä logiikalla on järkevää samalla teettää parkkipaikalle latausvalmius?

        Ei tarvitsekaan, latausvalmius pitää tehdä jos tehdään laajempi sähköremontti. Muiden remonttien kohdalla sitä ei tarvitse tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "idiootit sähköautofanaatikot siis maksaisivat kymppitonneja ylimääräistä asunnosta vain saadakseen ladata autoaan omalla parkkipaikalla. "

        Naurattaa aina nämä sinun ylidramaattiset liioittelut :-)

        Mutta vakavasti puhuttuna olisi suurta typeryyttä ostaa osake taloyhtiöstä jossa ei latausmahdollisuutta ole tai tehty jo päätöstä sen rakentamisesta. Vaikkei siis itse latausta käyttäisikään. Latausmahdollisuuden merkitys kasvaa vuosi vuodelta ja ollaan pian tilanteessa jossa latauskelvottomat taloyhtiöt ovat täysin paaria-luokassa.

        Köyhä sähköautoilija lataa sähkökiesinsä kerrostalon ulkoparkissa.
        Poltisautoilija asuu omakotitalossa, jossa erillinen kahden auton talli. Voimavirtaa löytyy mutta ei sähköautoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitsekaan, latausvalmius pitää tehdä jos tehdään laajempi sähköremontti. Muiden remonttien kohdalla sitä ei tarvitse tehdä.

        Jos tehdään lvi remontti, jossa ei kajota sähköihin, koska ne on kunnossa, ei tarvitse myöskään rakennella latauspisteitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opettelepa nyt lukemaan. Sen latauskelvottoman asuntoyhtiön asunnon arvo putoaa kaikille osakkaille, ajakoon millä tahansa.

        Asuntojen arvo putoaa riippumatta siitä onko latauspistettä. Ne ovatkin olleet ylihintaisia. Vielä löytyy ihmisiä, jotka näkevät asunnon jonkinlaisena sijoituskohteena., eli nämä jotka vouhkaavat että latauspisteellä olisi suurikin arvo asunnon hintaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauton kustannusten osalta he ovat yhteiskunnan loisia. Koska heillä kerran on enemmän tuloja niin heidän pitäisi maksaa enemmän autoilustaan veroja kuin pienempituloiset. Eli toisin sanoen polttoaineiden verotusta pitäisi laskea ja sähköautojen verotusta nostaa. Polttomoottoriautolla ajavan köyhemmän pitäisi maksaa vähemmän autoilusta veroja kuin hyvätuloisen sähköautoilijan.

        Ja edelleenkin, jos kerran sähköautoilijat eivät ole loisia niin miksi he itkevät latausvalmiuden perään ja yrittävät saada muut osakkaat maksamaan heidän typerät latausvalmiutensa? Maksakoon koko homman itse eikä pidä kerjätä muita maksamaan heidän asioitaan. Sähköautoilijat ovat narsistisia eliittimulkkuja jotka käyttää hyväksi muita ihmisiä.

        Suurituloiset maksavat suhteellisesti enemmän veroja kuin muut (jopa 50%) ja tietenkin myös määrällisesti.
        Mutta teille kommunisteille sekään ei riitä, käsi pitää saada niin syvälle toisen taskuun että demariakin hirvittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurituloiset maksavat suhteellisesti enemmän veroja kuin muut (jopa 50%) ja tietenkin myös määrällisesti.
        Mutta teille kommunisteille sekään ei riitä, käsi pitää saada niin syvälle toisen taskuun että demariakin hirvittää.

        Hah hah haa… Jälleen kerran hyvätuloinen eliitti itkee typerästi. Ja te taas kerjäätte muita maksamaan teidän typerien sähköautojenne laturipaikkoja. Olette siis pahimman luokan kommunisteja.


    • Anonyymi

      Tuli isännöitsijälta kysely sähkpostiin
      " onko teillä sähköauto, aiotteko hankkia sellaisen lähiaikoina jne

      Vastasin tietysti ettei ole, enkä aio hankkia sellaista. Ei tarvetta lataukselle jne.

      Tosin itse en asu siinä asunnossa, vaan se on vuokralla. Sähköauton latausasioista ei kysellä vuokralaiselta

    • Anonyymi

      «jos kerran sähköautoilijat eivät ole loisia niin miksi he itkevät latausvalmiuden perään ja yrittävät saada muut osakkaat maksamaan heidän typerät latausvalmiutensa? «

      Mikä tuo muut osakkaat juttu oikein on? Kun omistaa oman talonsa niin ne lähellä asuvat ovat naapureita.

      • Anonyymi

        Nyt puhutaan asuntoyhtiön asioista ja siellä kaikki ovat osakkeenomistajia eli osakkaita.


    • Anonyymi

      Onneksi asutaan omakotitalossa ja on myös aurinkopaneelit. Puolisen vuotta ajellaan sähkiksellä ihan ilmaiseksi.

      • Anonyymi

        Tämä koko typerän keskustelu on aika kaukana todellisuudesta. Tytär asuu vuokralla kerrostalossa, 1960 luvun lopun yhtiössä 3 taloa vajaa 100 asuntoa. 3n. laisia parkkitapoja. Hallipaikka kuten hänellä vuokra 38€/ kk. kadun varteen tai yhtiön ilmaispaikoille kiekko 24h. Koko yhtiössä 6 kpl (3x22 kw tupla pisteitä) kwh asukkaille tarkoitettuja. Lahjoitin tai möin edullisesti edellisen sähköauton. Hänelle tulee työmatkaa + sekalaista ajoa 40-50 kilometriä päivässä. Taloyhtiöltä lupa ja tunnukset. Hänen ajoillaan riittää noin kaksi kertaa viikossa lataus. Asiointi- ja pikalatauksia voi käyttää tarpeen vaatiessa. Taloyhtiössä on useita sähköautoja osalla on hallipaikalla oma latausasema pistorasialataus on käytännössä kielletty. Asunnon pluspuoliin kuuluu myös, saa pitää lemmikkiä. Koko kantama-asia on aivan typerää lässytystä. Miten joku työssä käyvä perheellinen ehtii ikinä ajelemaan huvikseen 200 kilometriä joka päivä ja vaikka työmatka olisikin 200 kilometriä lataus kerran päivässä riittäisi. Silloin laitettaisi hallipaikkaan latausasema.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä koko typerän keskustelu on aika kaukana todellisuudesta. Tytär asuu vuokralla kerrostalossa, 1960 luvun lopun yhtiössä 3 taloa vajaa 100 asuntoa. 3n. laisia parkkitapoja. Hallipaikka kuten hänellä vuokra 38€/ kk. kadun varteen tai yhtiön ilmaispaikoille kiekko 24h. Koko yhtiössä 6 kpl (3x22 kw tupla pisteitä) kwh asukkaille tarkoitettuja. Lahjoitin tai möin edullisesti edellisen sähköauton. Hänelle tulee työmatkaa sekalaista ajoa 40-50 kilometriä päivässä. Taloyhtiöltä lupa ja tunnukset. Hänen ajoillaan riittää noin kaksi kertaa viikossa lataus. Asiointi- ja pikalatauksia voi käyttää tarpeen vaatiessa. Taloyhtiössä on useita sähköautoja osalla on hallipaikalla oma latausasema pistorasialataus on käytännössä kielletty. Asunnon pluspuoliin kuuluu myös, saa pitää lemmikkiä. Koko kantama-asia on aivan typerää lässytystä. Miten joku työssä käyvä perheellinen ehtii ikinä ajelemaan huvikseen 200 kilometriä joka päivä ja vaikka työmatka olisikin 200 kilometriä lataus kerran päivässä riittäisi. Silloin laitettaisi hallipaikkaan latausasema.

        Useimmissa taloyhtiöissä ei ole yhtäkään latauspistettä ja vielä harvemmalla hallia. Lisäksi noita pitkiä matkoja voi olla harvoin mutta silloinkin auton pitää toimia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useimmissa taloyhtiöissä ei ole yhtäkään latauspistettä ja vielä harvemmalla hallia. Lisäksi noita pitkiä matkoja voi olla harvoin mutta silloinkin auton pitää toimia.

        Se on sitten heidän murhe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on sitten heidän murhe.

        Jos on pidempi matka, auto tankataan tai ladataan matkalla. Yksinkertaista, ongelma ratkaistu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useimmissa taloyhtiöissä ei ole yhtäkään latauspistettä ja vielä harvemmalla hallia. Lisäksi noita pitkiä matkoja voi olla harvoin mutta silloinkin auton pitää toimia.

        Monissa taloyhtiöissä jo vuosia sitten asukkaan parkkipaikkaan latauspistorasian asentaminen ei ollut mikään ongelma. Siihen oli hyväksytty ac latauslaite (super shuko 2kpl) hyväksytty jatuvaan1 vaihe kuormaan energiamittarilla. Asukas( vävypoika)hoiteli maksun hyvin pienen ja asennuksen itse. Nyt vuosia myöhemmin yhtiöön 4 kpl 5 asunnon 2 krs. rivitaloa 9 sähköautoa ja kaikkiin ruutuihin mahdollisuus asentaa latausasema asiakkaan laskuun muutamalla satasella. Auto hankitaan ilman muuta tarpeen tyydyttämiseksi. Minäkin ostin kuorma-auton ja ajan sillä kesät talvet ei käyttövoimaveroa ja ajan puukuorman kerran vuodessa ja hiekkakuorman pihalle joka toinen vuosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä koko typerän keskustelu on aika kaukana todellisuudesta. Tytär asuu vuokralla kerrostalossa, 1960 luvun lopun yhtiössä 3 taloa vajaa 100 asuntoa. 3n. laisia parkkitapoja. Hallipaikka kuten hänellä vuokra 38€/ kk. kadun varteen tai yhtiön ilmaispaikoille kiekko 24h. Koko yhtiössä 6 kpl (3x22 kw tupla pisteitä) kwh asukkaille tarkoitettuja. Lahjoitin tai möin edullisesti edellisen sähköauton. Hänelle tulee työmatkaa sekalaista ajoa 40-50 kilometriä päivässä. Taloyhtiöltä lupa ja tunnukset. Hänen ajoillaan riittää noin kaksi kertaa viikossa lataus. Asiointi- ja pikalatauksia voi käyttää tarpeen vaatiessa. Taloyhtiössä on useita sähköautoja osalla on hallipaikalla oma latausasema pistorasialataus on käytännössä kielletty. Asunnon pluspuoliin kuuluu myös, saa pitää lemmikkiä. Koko kantama-asia on aivan typerää lässytystä. Miten joku työssä käyvä perheellinen ehtii ikinä ajelemaan huvikseen 200 kilometriä joka päivä ja vaikka työmatka olisikin 200 kilometriä lataus kerran päivässä riittäisi. Silloin laitettaisi hallipaikkaan latausasema.

        Nii nii mutku, jos ei ole töissä eikä toimessa, niin sitten on aikaa ajella sillä rottelolla vaikka koko päivä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monissa taloyhtiöissä jo vuosia sitten asukkaan parkkipaikkaan latauspistorasian asentaminen ei ollut mikään ongelma. Siihen oli hyväksytty ac latauslaite (super shuko 2kpl) hyväksytty jatuvaan1 vaihe kuormaan energiamittarilla. Asukas( vävypoika)hoiteli maksun hyvin pienen ja asennuksen itse. Nyt vuosia myöhemmin yhtiöön 4 kpl 5 asunnon 2 krs. rivitaloa 9 sähköautoa ja kaikkiin ruutuihin mahdollisuus asentaa latausasema asiakkaan laskuun muutamalla satasella. Auto hankitaan ilman muuta tarpeen tyydyttämiseksi. Minäkin ostin kuorma-auton ja ajan sillä kesät talvet ei käyttövoimaveroa ja ajan puukuorman kerran vuodessa ja hiekkakuorman pihalle joka toinen vuosi.

        Hyvä, laitetaan sitten lataustehoksi 1 kW, eiköhän se riitä. Turha rasittaa sähköverkkoa sen enempää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on pidempi matka, auto tankataan tai ladataan matkalla. Yksinkertaista, ongelma ratkaistu.

        Nerokasta, laita se niin yksinkertaiseen muotoon, jos mahdollista, että tyhminkin polttistomppeli sen ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, laitetaan sitten lataustehoksi 1 kW, eiköhän se riitä. Turha rasittaa sähköverkkoa sen enempää.

        Polttisvajakin huumorikin on jotenkin vajaa.


    • Anonyymi

      Laki ei velvoita asuinkäytössä olevaa taloyhtiötä asentamaan 5 latauspaikkaa. Se veloittaa suurien remonttien yhteydessä asentamaan latausvalmiuden autopaikoille. Lisäksi laki määrää että Latauspisten teho tulee olla 11kw, mutta siinä saa olla älykäs tehonhallinta. Älykäs tehonhallinta osaa laskea lataustehot alas jos kulutus on liian suurta. Laki ei laske latauspaikaksi alle 11kw paikkoja.

      • Anonyymi

        Vielä älykkäämpää on rajoittaa latausteho 1 kw tehoon pysyvästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä älykkäämpää on rajoittaa latausteho 1 kw tehoon pysyvästi.

        Tuo asuntokohtainen 1kW teho onkin tehokas säästökeksintö. Asukas voikin päättää keittääkö kahvit, vai polttaako valoja. Tiski- ja pesukonert toimivat vain kylmällä vedellä.
        Kämpän 10A sulakkeetkin voidaan vaihtaa yhteen 5A sulakkeeseen, sehän riittää 1kW teholle hyvin.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Useita puukotettu Tampereella

      Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      139
      2593
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      360
      1957
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

      Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1657
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

      Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      31
      1503
    5. Meneeköhän sulla

      oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1350
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

      Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1193
    7. Määpä tiijän että rakastat

      Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1163
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

      Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      917
    9. Jumala puhui minulle

      Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      109
      913
    10. Annan meille mahdollisuuden

      Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      772
    Aihe