Taloyhtiön ei tarvitse antaa sähköä asukkaan sähköautolle

Anonyymi-ap

Laki velvoittaa taloyhtiöitä rakentamaan 5 latauspaikkaa mutta lataussähkön määrään laki ei puutu. Taloyhtiössä voidaan päättää että sähköä annetaan esim. tulevien tehomaksujen takia vaikka esim. vain 5kW yön aikana. Sähköautopetteri voi sitten nilkuttaa muualle latamaan loput sähkön tarpeensa. Ei taloyhtiön muiden asukkaiden tarvitse rahallisesti avustaa yhden autolla ajamista.

72

449

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sähköautoilija maksaa sähköstä mitä käyttää ja onko se kenenkään etu jos taloyhtiö keturoi ja vittuilee tulevaa ja näin yhtiön arvo laskee, eikä kukaan osta asuntoja siitä?

      • Anonyymi

        No tehomaksun tunnit. 07.00-21.00. Ei mitata 21.00-07.00. 10 tuntia. Vahingon ilo on ennenaikaista. Taloyhtiö ja asukkaat voivat tietenkin valittaa ja estää kaikenlaista, sähköautoilijaa ei juuri ko. tyyppiset taloyhtiöt koske. Eipä niissä asustelekaan sähköauton omistajia. Ainoa sähköauto, joka käy on sossun auto. Poliisi joka yö. Ei kai sellaisessa kukaan töissä käyvä voi asua. Yksi tollo uhosi samaa asiaa, kun jauhettiin "jos meidän parkkipaikalle sellaisen laittavat, kahlehdin peräkärryn siihen. Tyypillinen slummitollo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tehomaksun tunnit. 07.00-21.00. Ei mitata 21.00-07.00. 10 tuntia. Vahingon ilo on ennenaikaista. Taloyhtiö ja asukkaat voivat tietenkin valittaa ja estää kaikenlaista, sähköautoilijaa ei juuri ko. tyyppiset taloyhtiöt koske. Eipä niissä asustelekaan sähköauton omistajia. Ainoa sähköauto, joka käy on sossun auto. Poliisi joka yö. Ei kai sellaisessa kukaan töissä käyvä voi asua. Yksi tollo uhosi samaa asiaa, kun jauhettiin "jos meidän parkkipaikalle sellaisen laittavat, kahlehdin peräkärryn siihen. Tyypillinen slummitollo.

        Nuo sähköautoilijat ovatkin narsistisia yhteiskunnan loisia, jotka kerjäävät kaikkea ja muiden pitää tuosta maksaa. Noiden latauspaikkojen asennuksenkin maksavat suurelta osin muut osakkaat. Ja sitten nuo idiootit ja narsistiset sähköautoilijat haluavat sääntöjä ja lakeja, jotta voivat pakottaa taloyhtiöt rakennuttamaan noita saatanan latauspaikkoja vaikka muut asukkaat eivät niitä tarvitse ja sähköautoilija voisi aivan hyvin ladata autonsa julkisilla latureilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tehomaksun tunnit. 07.00-21.00. Ei mitata 21.00-07.00. 10 tuntia. Vahingon ilo on ennenaikaista. Taloyhtiö ja asukkaat voivat tietenkin valittaa ja estää kaikenlaista, sähköautoilijaa ei juuri ko. tyyppiset taloyhtiöt koske. Eipä niissä asustelekaan sähköauton omistajia. Ainoa sähköauto, joka käy on sossun auto. Poliisi joka yö. Ei kai sellaisessa kukaan töissä käyvä voi asua. Yksi tollo uhosi samaa asiaa, kun jauhettiin "jos meidän parkkipaikalle sellaisen laittavat, kahlehdin peräkärryn siihen. Tyypillinen slummitollo.

        Olihan purkautuminen, oletko ihan sekaisin?


      • Anonyymi

        Jos se olisikin se sähköautoilija joka sen lataussähkönsä itse maksaisi mutta kun taloyhtiössä toiset joutuvat subventoimaan rahallisesti tätä yhtä tämän latauskuluissa.
        Taloyhtiöissä jossa kaikilla asukkailla on polttisauto, siellä ei kenenkään tarvitse ottaa osaa naapurin tankkauskuluihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo sähköautoilijat ovatkin narsistisia yhteiskunnan loisia, jotka kerjäävät kaikkea ja muiden pitää tuosta maksaa. Noiden latauspaikkojen asennuksenkin maksavat suurelta osin muut osakkaat. Ja sitten nuo idiootit ja narsistiset sähköautoilijat haluavat sääntöjä ja lakeja, jotta voivat pakottaa taloyhtiöt rakennuttamaan noita saatanan latauspaikkoja vaikka muut asukkaat eivät niitä tarvitse ja sähköautoilija voisi aivan hyvin ladata autonsa julkisilla latureilla.

        Minä maksoin laturini hankinnan itse, kuin myös siinä käytettävän sähkön. Nostaahan se minun osakkeen arvoa, mutta ei naapurin. Minun pysäköintipaikallani on mahdollisuus ladata autoa, naapurisssa ei, ellei myös hän hanki laturia. Talon sähköistä se ei ole kiinni meidän yhtiössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä maksoin laturini hankinnan itse, kuin myös siinä käytettävän sähkön. Nostaahan se minun osakkeen arvoa, mutta ei naapurin. Minun pysäköintipaikallani on mahdollisuus ladata autoa, naapurisssa ei, ellei myös hän hanki laturia. Talon sähköistä se ei ole kiinni meidän yhtiössä.

        Kuten taatusti tiedät niin useimmissa vanhoissa taloyhtiöissä ei riitä pelkän laturin hankinta vaan pitää tehdä paljon muitakin muutoksia, jotta kunnollinen laturi on edes mahdollinen. Mutta tietenkin narsistiset sähköautofanaatikot ovat valehtelijoita ja "unohtavat" kaikki muut kustannukset, jotka maksaa pääosin muut osakkaat. Todistit taas kerran, että sähköautofanaatikot ovat narsistisia valehtelijoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä maksoin laturini hankinnan itse, kuin myös siinä käytettävän sähkön. Nostaahan se minun osakkeen arvoa, mutta ei naapurin. Minun pysäköintipaikallani on mahdollisuus ladata autoa, naapurisssa ei, ellei myös hän hanki laturia. Talon sähköistä se ei ole kiinni meidän yhtiössä.

        Taloyhtiöitä on niin monenlaisia on ihan hyviä ja sitten niitä toisia, niissäasuvat ne rutisijat, rotiskoilla ajavat.9


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten taatusti tiedät niin useimmissa vanhoissa taloyhtiöissä ei riitä pelkän laturin hankinta vaan pitää tehdä paljon muitakin muutoksia, jotta kunnollinen laturi on edes mahdollinen. Mutta tietenkin narsistiset sähköautofanaatikot ovat valehtelijoita ja "unohtavat" kaikki muut kustannukset, jotka maksaa pääosin muut osakkaat. Todistit taas kerran, että sähköautofanaatikot ovat narsistisia valehtelijoita.

        Meidän taloyhtiön sähköliittymä uusittiin jo 90-luvulla. Siinä on varauduttu jo siihen, että mikäli tarvitaan enemmän sähköä, se ei vaadi kuin uuden sopimuksen ja järeämmät pääsulakkeet. Sen kerran, kun kaapelia kaivaa maahan, pitää vatautua myös mahdollisiin tuleviin tarpeisiin. Ei se järeämpi kaapeli niin paljon enemmän maksanut.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän taloyhtiön sähköliittymä uusittiin jo 90-luvulla. Siinä on varauduttu jo siihen, että mikäli tarvitaan enemmän sähköä, se ei vaadi kuin uuden sopimuksen ja järeämmät pääsulakkeet. Sen kerran, kun kaapelia kaivaa maahan, pitää vatautua myös mahdollisiin tuleviin tarpeisiin. Ei se järeämpi kaapeli niin paljon enemmän maksanut.

        "se ei vaadi kuin uuden sopimuksen ja järeämmät pääsulakkeet"

        Isommat pääsulakkeet tarkoittaa samalla myös, että perusmaksu nousee. Ok-taloissakin pelkkä perusmaksu nousee usein monta kymppiä jos pääsulakkeiden kokoa nostaa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten taatusti tiedät niin useimmissa vanhoissa taloyhtiöissä ei riitä pelkän laturin hankinta vaan pitää tehdä paljon muitakin muutoksia, jotta kunnollinen laturi on edes mahdollinen. Mutta tietenkin narsistiset sähköautofanaatikot ovat valehtelijoita ja "unohtavat" kaikki muut kustannukset, jotka maksaa pääosin muut osakkaat. Todistit taas kerran, että sähköautofanaatikot ovat narsistisia valehtelijoita.

        Kuten taatusti tiedät, lain on laatinut eduskunta, joten sinun logiikallasi eduskunnan enemmistö on sähköautonarsisteja! Kuten tuossa on jo mainittu, laki ei ota kantaa siihen, miten latauspaikkoja hallinnoidaan. Voittkte tehdä niistä omia osakkeita, kuten autotalleista tai voitte vuokrata erilaisilla vastikkeilla. Kiinteistöliitosta löytyy malliratkaisuja.

        Pointtisi vain taitaa olla kateus ja sähköautoviha. Mutta siitä vain yhtiökokoukseen ja vaikkapa hallitukseen trekemään esityksiä! Vuokralaisella ei tietenkään ole tätä mahdollisuutta, mutta ainahan voi muuttaa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten taatusti tiedät, lain on laatinut eduskunta, joten sinun logiikallasi eduskunnan enemmistö on sähköautonarsisteja! Kuten tuossa on jo mainittu, laki ei ota kantaa siihen, miten latauspaikkoja hallinnoidaan. Voittkte tehdä niistä omia osakkeita, kuten autotalleista tai voitte vuokrata erilaisilla vastikkeilla. Kiinteistöliitosta löytyy malliratkaisuja.

        Pointtisi vain taitaa olla kateus ja sähköautoviha. Mutta siitä vain yhtiökokoukseen ja vaikkapa hallitukseen trekemään esityksiä! Vuokralaisella ei tietenkään ole tätä mahdollisuutta, mutta ainahan voi muuttaa.

        Kautta aikain ihmiset ovat jakautuneet tekijöihin ja valittajiin. Arvaa kumpi porukka on onnellisempia.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten taatusti tiedät, lain on laatinut eduskunta, joten sinun logiikallasi eduskunnan enemmistö on sähköautonarsisteja! Kuten tuossa on jo mainittu, laki ei ota kantaa siihen, miten latauspaikkoja hallinnoidaan. Voittkte tehdä niistä omia osakkeita, kuten autotalleista tai voitte vuokrata erilaisilla vastikkeilla. Kiinteistöliitosta löytyy malliratkaisuja.

        Pointtisi vain taitaa olla kateus ja sähköautoviha. Mutta siitä vain yhtiökokoukseen ja vaikkapa hallitukseen trekemään esityksiä! Vuokralaisella ei tietenkään ole tätä mahdollisuutta, mutta ainahan voi muuttaa.

        "Kuten taatusti tiedät, lain on laatinut eduskunta, joten sinun logiikallasi eduskunnan enemmistö on sähköautonarsisteja!"

        Poliitikot ovatkin kaikki typeriä ahneita narsisteja, joita on helppo lahjoa tekemään kaikenlaisia typeriä lakeja. Tämäkin laki on täysin idioottimainen, mutta tietenkin laturikauppiaat ovat lahjoneet poliitikkoja sopivasti, jolloin ne saavat helposti myytyä niitä ylihintaan. Laki on enemmänkin kommarimeininkiä, mutta EU onkin kommunistinen organisaatio.

        Ei ole mitään järkeä pakottaa taloyhtiöitä tekemään laturipaikkoja, mutta mielisairaat ja narsistiset sähköautofanaatikot vain joutuvat turvautumaan pakottamiseen, kun eivät muuten saa tahtoaan läpi.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        No tehomaksun tunnit. 07.00-21.00. Ei mitata 21.00-07.00. 10 tuntia. Vahingon ilo on ennenaikaista. Taloyhtiö ja asukkaat voivat tietenkin valittaa ja estää kaikenlaista, sähköautoilijaa ei juuri ko. tyyppiset taloyhtiöt koske. Eipä niissä asustelekaan sähköauton omistajia. Ainoa sähköauto, joka käy on sossun auto. Poliisi joka yö. Ei kai sellaisessa kukaan töissä käyvä voi asua. Yksi tollo uhosi samaa asiaa, kun jauhettiin "jos meidän parkkipaikalle sellaisen laittavat, kahlehdin peräkärryn siihen. Tyypillinen slummitollo.

        Perinteisillä "köyhien asuinalueilla" kuten Ullanlinnassa, Katajanokalla ja Töölössä ei edes ole autopaikkoja saati mitään kotilatausmahdollisuutta. Niissä sitten asuukin väkeä joiden ei tarvitse silmä tarkkana mitata polttoaineen kulutusta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä maksoin laturini hankinnan itse, kuin myös siinä käytettävän sähkön. Nostaahan se minun osakkeen arvoa, mutta ei naapurin. Minun pysäköintipaikallani on mahdollisuus ladata autoa, naapurisssa ei, ellei myös hän hanki laturia. Talon sähköistä se ei ole kiinni meidän yhtiössä.

        Kyllä se toimii jos sattuu omistamaan autopaikkansa. Jos sitä vuokraa asunto-oy:lta niin pois muuttaessa paikkaa ei suinkaan voi testamentata asunnon uudelle omistajalle. Se on joko omalla kustannuksellaan purettava pois tai lahjoitettava taloyhtiölle, joka ei ollenkaan varmasti halua ottaa itselleen ylläpitovastuuta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        "se ei vaadi kuin uuden sopimuksen ja järeämmät pääsulakkeet"

        Isommat pääsulakkeet tarkoittaa samalla myös, että perusmaksu nousee. Ok-taloissakin pelkkä perusmaksu nousee usein monta kymppiä jos pääsulakkeiden kokoa nostaa.

        Ei sitä liittymän kokoa kasvateta, jos ei ole tarvetta. Toissalta, jos tarvetta ilmenee, se on mahdollista kaivamatta uutta kaapelia. Aina ei kannata tyytyä remontissa minimiin, vaan ennakoida tulevatkin tarpeet.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kautta aikain ihmiset ovat jakautuneet tekijöihin ja valittajiin. Arvaa kumpi porukka on onnellisempia.

        Valittajat tietenkin.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        "se ei vaadi kuin uuden sopimuksen ja järeämmät pääsulakkeet"

        Isommat pääsulakkeet tarkoittaa samalla myös, että perusmaksu nousee. Ok-taloissakin pelkkä perusmaksu nousee usein monta kymppiä jos pääsulakkeiden kokoa nostaa.

        Eihän se liittymän suurentaminen ilmaista ole, eikä liian suurta liittymää kannata ottaa ilman oikeaa tarvetta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Perinteisillä "köyhien asuinalueilla" kuten Ullanlinnassa, Katajanokalla ja Töölössä ei edes ole autopaikkoja saati mitään kotilatausmahdollisuutta. Niissä sitten asuukin väkeä joiden ei tarvitse silmä tarkkana mitata polttoaineen kulutusta.

        Monella vatakkaalls se auto pnkin parkkihallissa tai omassa tallissa silloin, kun sitä ei käytetä. Vähän köyhemmät säilyttävät autoaan kadulla. Ne köyhimmät vuokralla asuvat valittavat sitten autojen vievän kaiken katutilan, ikäänkuin se olisi heidän omaisuuttaan.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Monella vatakkaalls se auto pnkin parkkihallissa tai omassa tallissa silloin, kun sitä ei käytetä. Vähän köyhemmät säilyttävät autoaan kadulla. Ne köyhimmät vuokralla asuvat valittavat sitten autojen vievän kaiken katutilan, ikäänkuin se olisi heidän omaisuuttaan.

        Vatsakkaalla?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kautta aikain ihmiset ovat jakautuneet tekijöihin ja valittajiin. Arvaa kumpi porukka on onnellisempia.

        Ja jotkut aivottomat idiootit kuvittelevat, että turhien hilavitkuttimien kuten sähköautojen ostaminen tarkoittaa, että on tekijä. Minkään tavaran ostaminen tai remontti ei tarkoita, että olisi tekijä.


    • Anonyymi

      Laittivoivat niitä meillekin 6 kpl ja paikat tyhjinä.Tuskin Kaupungin taloissa on kellään varaa ostaa sähkäriä.Eivät vuokraa paikkoja muille kuin sähköautoille ja muutenkin parkkipaikoista on pulaa.

      • Anonyymi

        Vittuako rutisevat olemattomista lataussähköistä.


    • Anonyymi

      5 kW ja yö kestää 6 tuntia niin saatan tuossa jo 30 kWh, eli ihan kivasti.

      • Anonyymi

        Luitko oikein aloitusta? Aloituksessa luki " esim. vain 5kW yön aikana". Eli ei tunnissa vaan koko yön aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luitko oikein aloitusta? Aloituksessa luki " esim. vain 5kW yön aikana". Eli ei tunnissa vaan koko yön aikana.

        Kuten sanottu ei koske sähköauton omistajia. Tuskin niihin slummeihin 50000€ sähkö- kuin muillakaan autoilla juurikaan käydä. Poliisi tutumpi.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Luitko oikein aloitusta? Aloituksessa luki " esim. vain 5kW yön aikana". Eli ei tunnissa vaan koko yön aikana.

        5 kW on teho, eikä se riipu ajasta. Eli yö (8 tuntia) tarkoittaa 40 kWh energiaa.


    • Anonyymi

      Tähän se sähköautoilu lopulta tuleekin kaatumaan Suomessa, taloyhtiöriitoihin. Ei tule onnistumaan että ihmiset pakotetaan kolhoosisysteemiin sen takia että muutamat saa elää toisten siivellä. Muuttakoot Venäjälle ajelemaan sähköautoilijat, siellä on kolhoosit ja sohvoosit ja siellä on muutenkin tapana varstaa sähköt valtakunnan verkosta.

      • Anonyymi

        Kyllä vuokraslummi on enemmän kolhoosi, kuin esim rivitaloyhtiö. Vuokraslummissa sosialisoidaan polkupyörät, ehjät, jos sattuu löytymään, autoista nyt ei paljon kostu, tonnin romuja. Ymmärrän kyllä esim. tollojen polttisteroje jälkeensä jättämät yksinhuoltajat, mutta niitä kaljaloisia, joiden vuokranmaksaa sossu en siedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä vuokraslummi on enemmän kolhoosi, kuin esim rivitaloyhtiö. Vuokraslummissa sosialisoidaan polkupyörät, ehjät, jos sattuu löytymään, autoista nyt ei paljon kostu, tonnin romuja. Ymmärrän kyllä esim. tollojen polttisteroje jälkeensä jättämät yksinhuoltajat, mutta niitä kaljaloisia, joiden vuokranmaksaa sossu en siedä.

        Väärä palsta avautua elämäsään kokemistaan tarumoista.


      • Anonyymi

        Eihän noista latauspisteistä mitään riitoja tule kun sähköautot lisääntyvät ja säännösten mukaan taloyhtiöiden pitää niitä rakentaa.
        Suomessa tullaa ajamaan sähköllä ja Venäjällä millä lie, eli ehkä sinun on viisainta pyrkiä sinne suuntaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän noista latauspisteistä mitään riitoja tule kun sähköautot lisääntyvät ja säännösten mukaan taloyhtiöiden pitää niitä rakentaa.
        Suomessa tullaa ajamaan sähköllä ja Venäjällä millä lie, eli ehkä sinun on viisainta pyrkiä sinne suuntaan?

        Ja nuo säännöt ovat puhdasta kommarimeininkiä. Oikeassa markkinataloudessa taloyhtiöt päättävät itse asioistaan. Mutta sähköautofanaatikot ovatkin aivottomia kommunisteja ja kaikkien pitää tehdä miten he haluavat.


      • Anonyymi

        Paskat tule. Suomalaisista yli puolet asuu pari-, omakoti- tai rivitaloissa. Loppu puolesta toinen puoli asuu normaaleissa hyvin hoidetuissa kerrostaloissa. Loput sitten riitelevät saunavuoroista, ruuan kärystä, rappujen harjaamisesta, melusta, pyykkien kuivauksesta, hissin käytöstä, verkkokopeista, parkkipaikan lämmitystolpista, tupakoinnista parvekkeella ja vaikka siitä olemattomasta latauspisteestä. Lappu kaksion ovessa " Muutin rivitaloon, likinäköiset menkää silmälääkäriin, kaukonäköiset tehkää kuten minä".


    • Anonyymi

      Taloyhtiöiden tulee tasavertaisuuden nimissä alkaa jakamaan ilmaisia tankkauslipukkeita myös asukkaille joilla on taloyhtiössä polttisauto.

      • Anonyymi

        Aika moniissa taloyhtiöissä siivottoman näköiset polttistötpät saavat jo ruokalipukkeita


    • Anonyymi

      Suomessa on tapana, että autoilija maksaa itse käyttämänsä energian, bensan, dieselin tai sähkön. Ei ajokulut kuulu muiden maksettavaksi. Taloyhtiöiden hallituksissa on syytä ottaa selkeä kanta asiaan ja tehdä latauspisteistä maksullisia.

    • Anonyymi

      Lukemista uuvateille jos osaavat lukea.
      Tehomaksut perustuvat kulutushuippuihin, jolloin kuluttaja maksaa myös siitä, kuinka paljon sähköä käytetään samanaikaisesti. Tehomaksujen avulla pyritään välttämään kalliit investoinnit sähköverkkoon, kun kulutushuippuja voidaan leikata.

      Se tehomaksu tulee myös jos taloyhtiössä kulutushuippun aikana useat käyttävät samaanaikaan esim. pesukoneita, sähkösaunoja ja muita mukavia suristimia,,,

      Huom. Taloyhtiö voi vapaasti hinnoitella autonlatauksen vain taivas on rajana, toki jos vähemmistönä hallituksessa on sähköautoilijat,,,

    • Anonyymi

      Kateus vie kalatkin vedestä. Suomalainen on valmis vaikka laskemaan oman asuntonsa arvoa, ettei naapurin asunnon arvo vaan nousisi latauspisteen ansiosta!
      Latauspisteen, jonka sähkönkäytön se käyttäjä maksaa ihan itse, ei taloyhtiö.

      • Anonyymi
        UUSI

        Asunnon arvo ei laske euroakaan vaikka taloyhtiössä ei latauspisteitä. Aivokuolleet sähköautofanaatikot vain ovat keksineet tuon valheen.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Asunnon arvo ei laske euroakaan vaikka taloyhtiössä ei latauspisteitä. Aivokuolleet sähköautofanaatikot vain ovat keksineet tuon valheen.

        Kysyntä vähenee ja jos haluaa myydä niin hintaa pitää laskea.
        Meidän taloyhtiössä on kaksi asuntoa myynnissä, molemmissa on muutama kiinnostunut jättänyt sikseen, koska ei ole latauspistettä, eikä edes suunnitelmissa.
        Vastaavanlaisia on myyty lähistöltä, latausmahdollisuus niissä ja kaupat on syntyneet.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyntä vähenee ja jos haluaa myydä niin hintaa pitää laskea.
        Meidän taloyhtiössä on kaksi asuntoa myynnissä, molemmissa on muutama kiinnostunut jättänyt sikseen, koska ei ole latauspistettä, eikä edes suunnitelmissa.
        Vastaavanlaisia on myyty lähistöltä, latausmahdollisuus niissä ja kaupat on syntyneet.

        Valtaosalla ostajista ei ole sähköautoa eikä he ole kiinnostuneista latauspisteistä. Joten miksi latauspisteellä olisi mitään vaikutusta asunnon hintaan? Lisäksi vain aivokuollut idiootti maksaa yli tonnia enemmän asunnosta jolla on latausmahdollisuus. Jos maksaa muutaman tonnin enemmän asunnosta latauspisteen takia niin on suorastaan idioottien kuningas.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtaosalla ostajista ei ole sähköautoa eikä he ole kiinnostuneista latauspisteistä. Joten miksi latauspisteellä olisi mitään vaikutusta asunnon hintaan? Lisäksi vain aivokuollut idiootti maksaa yli tonnia enemmän asunnosta jolla on latausmahdollisuus. Jos maksaa muutaman tonnin enemmän asunnosta latauspisteen takia niin on suorastaan idioottien kuningas.

        Käypä joskus oikeasti asuntokaupoilla, tai juttele vaikka jonkun välittäjän kanssa. Saattaa silmät aueta nykytodellisuuteen.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyntä vähenee ja jos haluaa myydä niin hintaa pitää laskea.
        Meidän taloyhtiössä on kaksi asuntoa myynnissä, molemmissa on muutama kiinnostunut jättänyt sikseen, koska ei ole latauspistettä, eikä edes suunnitelmissa.
        Vastaavanlaisia on myyty lähistöltä, latausmahdollisuus niissä ja kaupat on syntyneet.

        Kuulitko jutun Esson baarissa ?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Käypä joskus oikeasti asuntokaupoilla, tai juttele vaikka jonkun välittäjän kanssa. Saattaa silmät aueta nykytodellisuuteen.

        Välittäjät ovat valehtelevia huijareita, joten heidän puheistaan ei tarvitse välittää.


    • Anonyymi
      UUSI

      Oikein rajoittaa sähkön saantia aivan oikein ja on reilua itsekkäitä sähköautoilijoita kohtaan.

    • Anonyymi
      UUSI

      Asiaa eli latauspisteiden hankintaa/rakentamista valmistellaan lukuisissa
      taloyhtiöissä ja ratkaisut ovat hyvin kirjavia.
      Meilläkin voidaan rakentaa muutama hybridipaikka nykyisillä resursseilla,
      mutta täyssähköautoille tehtäviin paikkoihin vaadittaisiin runsaat investoinnit.
      Sähköpääkeskusta pitää laajentaa ja pääsulakkeen kokoa pitää kasvattaa sekä
      vetään pihan alle sekä tolpparivistöön uusia kaapeleita ja latauspisteet.
      Tämä maksaa kaikkine töineen kymmeniä tuhansia. Kuka tämän maksaa ?
      Vaikka hallitus tekee ehdotuksen asiasta niin yhtiökokous voi sen tyrmätä
      yksinkertaisella enemmistöllä. Näin asia on siltä vuodelta loppuunkäsitelty.
      Itse sähkön kulutus on sellainen asia että sähköautoilija tekee sen tolpan
      sähkösopimuksen SUORAAN sähköyhtiön kanssa eli taloyhtiö ei ole siinä
      kaupassa mitenkään välikätenä. Miten rakennuskustannukset sitten jaetaan
      onkin sitten erinomainen riidan aihe. Mm. naapuritaloon tehtiin 2 tolppaa
      täyssähköautoille + aitaa pitkin 50 m. kaapeleita parkkipaikalle. Hinta ??

      • Anonyymi
        UUSI

        " Kuka tämän maksaa ?" No mitäs luuisit, kuka tai ketkä sen maksaa?


      • Anonyymi
        UUSI

        Ei ehkä kannattaisi ottaa kantaa. Mikä ero se teidän " hybridilatauksessa" on. Suurin ( valta) osa PEVH hybrideistä ladataan type 2 liittimellä Mitsu tukee myös chademo dc 50 kw pikalatausta. Plugareissa on ihan sama latausliitin kuin täyssähköautossa. Tehon voi, jos on tarpeen tiputtaa vaikka 6 kw:iin 2kw/vaihe. Eipä tuo paljon rasita, paitsi jäärän hermoja. 3vaihe 6 kw latailee siellä yön pimeinä tunteina sitä sähköautoa 4ssä tunnissa 24 kwh ilman tehomaksuja niin, ettei fanaattinen vastustaja edes muilta valituksiltaan ja riidoiltaan edes huomaa


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ehkä kannattaisi ottaa kantaa. Mikä ero se teidän " hybridilatauksessa" on. Suurin ( valta) osa PEVH hybrideistä ladataan type 2 liittimellä Mitsu tukee myös chademo dc 50 kw pikalatausta. Plugareissa on ihan sama latausliitin kuin täyssähköautossa. Tehon voi, jos on tarpeen tiputtaa vaikka 6 kw:iin 2kw/vaihe. Eipä tuo paljon rasita, paitsi jäärän hermoja. 3vaihe 6 kw latailee siellä yön pimeinä tunteina sitä sähköautoa 4ssä tunnissa 24 kwh ilman tehomaksuja niin, ettei fanaattinen vastustaja edes muilta valituksiltaan ja riidoiltaan edes huomaa

        Se nerokkuuden huipentuma Toyota hybrid hinkkaa itse itsensä kuten polttistero, ilman ulkopuolista apua. BUAHAHAHA


    • Anonyymi
      UUSI

      " Aloituksessa luki " esim. vain 5kW yön aikana". Eli ei tunnissa vaan koko yön aikana."

      Tässä taas näkee miten alkeellinen polttispösilöiden teknisen osaamisen taso on.
      kW on tehon yksikkö. kWh on energian yksikkö.

      Jos koko yön ajan (22-06) on tarjolla 5kW teho niin silloin autoon saa ladattua energiaa 8h x 5kW = 40 kWh.

      hyvin yksinkertaista kun tietää mistä puhuu.

      • Anonyymi
        UUSI

        Olihan siinä aloituksena tuo aikamääre (h) mukana, eli yön aikana, 22-06.
        5kw : 8h = 0,626 kWh


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Olihan siinä aloituksena tuo aikamääre (h) mukana, eli yön aikana, 22-06.
        5kw : 8h = 0,626 kWh

        Energiaa ei lasketa tuolla tavalla. Kyseessä on kertolasku, ei jakolasku.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Energiaa ei lasketa tuolla tavalla. Kyseessä on kertolasku, ei jakolasku.

        Lisäksi jos tuollainen jakolasku olisi olemassa niin kyseessä olisi kW/h. Eli ihan eri asia.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Olihan siinä aloituksena tuo aikamääre (h) mukana, eli yön aikana, 22-06.
        5kw : 8h = 0,626 kWh

        Nolo yritys peittää typeryyttään. Kun ei ymmärrä mikä on kW ja mikä on kWh.

        On erittäin säälittävää yrittää paikkailla jälkeenpäin tyhmyyttään.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi jos tuollainen jakolasku olisi olemassa niin kyseessä olisi kW/h. Eli ihan eri asia.

        Ihan polttistollon matematiikkaa. Kuuluu sarjaan hyötysuhde mallia V Eskola


    • Anonyymi
      UUSI

      Vaikka pensapetterit itkisivät verta ja paskoisivat rautanauloja niin patteriautot yleistyvät enenevässä määrin sille ette voi mitään ja latauspisteet asuntoosakeyhtiössä on etu jo monella paikkakunalla asuntoa myytäessä,,,

      • Anonyymi
        UUSI

        Jos kerran ne ovat etu niin miksi latauspisteiden asentamiseen pitää lailla pakottaa? Tuntuu siltä, että sähköautofanaatikot eivät tosissaan usko siihen, että latauspisteet olisivat etu.


    • Anonyymi
      UUSI

      Taas uuvatit valehtelee!!!
      Laki ainoastaan velvoittaa asunto-osakeyhtiötä rakentamaan, suurempien remonttien yhteydessä latauspistevalmiuden!
      Ainoastaan laki vaatii sähköautojen latauspisteet asumattomien kiinteistöjen pysäköinti­alueille joissa on yli 20 pysäköinti­paikkaa jne,,,

      Moni pilannut pollansa, haistellen menovettä, kun eivät osaa enää lukea selviä ohjeita asiasta jotka on jokaisen saatavilla paperilla ja netissä!!!

      • Anonyymi
        UUSI

        Pakottaminen latauspistevalmiuden rakentamiseen on käytännössä sama kuin pakottaminen latauspisteiden rakentamiseen. Latauspistevalmiutta rakennettaessa suurelta osin rakennetaan latauspisteet, vain laturit jäävät puuttumaan. Jos kerran sähköautojen latauspisteet ovat niin suuri etu niin sitten lakia latauspistevalmiudesta ei tarvittaisi.


      • Anonyymi
        UUSI

        "Laki ainoastaan velvoittaa asunto-osakeyhtiötä rakentamaan, suurempien remonttien yhteydessä latauspistevalmiuden!
        Ainoastaan laki vaatii sähköautojen latauspisteet asumattomien kiinteistöjen pysäköinti­alueille joissa on yli 20 pysäköinti­paikkaa jne,,,"

        Ja molemmat lait ovat idioottimaisia. Noiden lakien laatijat ja hyväksyjät ovat aivottomia idiootteja.


    • Anonyymi
      UUSI

      Vaikka ulisette mailman tappiin asti niin maailma muuttu ja liikenne sähköistyy, sille ette voi mitään! Toki voitte äänestää PervoPersuja, jahka he palauttaisivat muistojen kultaisen menneisyyden takaisin,,,

      • Anonyymi
        UUSI

        Tuo sähköistäminen näyttää vaativan pakottamista, kun sähköistäminen ei muuten onnistu.


    • Anonyymi
      UUSI

      Tuo laki suojelee änkyrä-taloyhtiöitä omalta tyhmyydeltään. Olisi todella typerää jättää latausvalmius rakentamatta jos tekee mitään isompaa remonttia. Fiksut taloyhtiöt ovat sen ymmärtäneet mutta näitä perässäveettäiä varten tarvitaan laki.

      Erittäin hyvä että päättäjät pitävät myös tyhmät mukana maailmanmenossa.

      • Anonyymi
        UUSI

        Päättäjät ovat narsistisia ahneita idiootteja, joita on helppo lahjoa tekemään sopivia päätöksiä. Siksihän tämäkin typerä laki on tullut. Muutenkin sähköautofanaatikot ovat mielisairaita kommunisteja ja haluavat pakottaa kaikki tekemään samalla tavalla kuin he. Ja myös laiskoja kermaperseitä, koska sähköauton lataus onnistuisi kyllä julkisista latauspisteistä.


    • Anonyymi
      UUSI

      Hyvin hoidettujen taloyhtiiden toimintaan tuo laki ei vaikuta mitenkään. Ne ovat ymmärtäneet että taloyhtiön arvo laskee rajusti jos sen perusasiat ovat rempallaan. Jos yhtiössä tehdään jotain isompaa remppaa niin taloudellisesti on järkevin ratkaisu hoitaa latausvaömius kuntoon siinä samalla. Erikseen latausvalmiuden rakentaminen maksaa enemmän.

      Taloyhtiö ilman latausmahdolliduutta on sama kuin taloyhtiö ilman laajakaistaa. Ostajat karttavat tällaisia jälkeen jääneitä taloyhtiöitä koska kenenkään ei tarvitse ostaa tuollaista paskaa. Aina löytyy hyviä taloyhtiöitä joissa asiat on hoidettu oikein. Löytyy laajakaista ja latausmahdolliduus.

      Laki siis suojelee ääliötaloyhtöitä omalta tyhmyydeltään.

      • Anonyymi
        UUSI

        Jos asuntoyhtiöllä ei ole latauspisteitä niin se vaikuttaa asunnon arvoon korkeintaan muutaman satasen, jos edes sitä. Nuo väitteet arvon laskemisesta rajusti on naurettavan typerää valetta.

        "Taloyhtiö ilman latausmahdolliduutta on sama kuin taloyhtiö ilman laajakaistaa."

        Kaupunkialueella jossa on hyvin toimiva 5G-yhteys ei tarvitse laajakaistaa ollenkaan ja se on arvoton asia. Senhän takia useimmat asukkaat taloyhtiössä eivät maksa mitään ylimääräistä laajakaistasta vaan ottaa vain minimiyhteyden. Heillä ei ole edes modeemia laajakaistaa varten, vaikka laajakaista talossa on. 5G-kännykästä voi jakaa yhteyden muille laitteille kotona eikä tarvitse maksaa erikseen laajakaistasta. Useimmat ihmiset eivät huomaa mitään eroa 5G:n ja laajakaistan välillä.

        Voin sanoa varmuudella, että yli 90% asuntoa ostavista ei piittaa onko asunnossa laajakaista tai ei. Sillä ei nykyaikana ole merkitystä, kun nopea netti löytyy jo taskusta ja tuon yhteyden voi helposti jakaa muille laitteille.

        Itse tunnen paljon ihmisiä, jotka käyttävät ainoastaan 5G:tä netin käyttöön.

        Laki huudetaan apuun, kun kommari-sähköautoilijat eivät saa muita ostamaan sähköautoja.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos asuntoyhtiöllä ei ole latauspisteitä niin se vaikuttaa asunnon arvoon korkeintaan muutaman satasen, jos edes sitä. Nuo väitteet arvon laskemisesta rajusti on naurettavan typerää valetta.

        "Taloyhtiö ilman latausmahdolliduutta on sama kuin taloyhtiö ilman laajakaistaa."

        Kaupunkialueella jossa on hyvin toimiva 5G-yhteys ei tarvitse laajakaistaa ollenkaan ja se on arvoton asia. Senhän takia useimmat asukkaat taloyhtiössä eivät maksa mitään ylimääräistä laajakaistasta vaan ottaa vain minimiyhteyden. Heillä ei ole edes modeemia laajakaistaa varten, vaikka laajakaista talossa on. 5G-kännykästä voi jakaa yhteyden muille laitteille kotona eikä tarvitse maksaa erikseen laajakaistasta. Useimmat ihmiset eivät huomaa mitään eroa 5G:n ja laajakaistan välillä.

        Voin sanoa varmuudella, että yli 90% asuntoa ostavista ei piittaa onko asunnossa laajakaista tai ei. Sillä ei nykyaikana ole merkitystä, kun nopea netti löytyy jo taskusta ja tuon yhteyden voi helposti jakaa muille laitteille.

        Itse tunnen paljon ihmisiä, jotka käyttävät ainoastaan 5G:tä netin käyttöön.

        Laki huudetaan apuun, kun kommari-sähköautoilijat eivät saa muita ostamaan sähköautoja.

        Sähköautoilija on elitisti-kommari.
        LOL.

        Asuntoyhtiöt joissa ei voi ladata menettävät arvoaan verrattuna sellaisiin joissa on latausmahdollisuus. Kukaan järkevä ei osta osaketta jossa latausta ei ole kun sellaisiakin jossa lataus on mahdollista on tarjolla. Miksi lyödä kätensä paskaan kun hyviäkin taloyhtiöitä on tarjolla vaikka hurumycket?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoilija on elitisti-kommari.
        LOL.

        Asuntoyhtiöt joissa ei voi ladata menettävät arvoaan verrattuna sellaisiin joissa on latausmahdollisuus. Kukaan järkevä ei osta osaketta jossa latausta ei ole kun sellaisiakin jossa lataus on mahdollista on tarjolla. Miksi lyödä kätensä paskaan kun hyviäkin taloyhtiöitä on tarjolla vaikka hurumycket?

        Eli kummallisesti nuo idiootit sähköautofanaatikot siis maksaisivat kymppitonneja ylimääräistä asunnosta vain saadakseen ladata autoaan omalla parkkipaikalla. Ja väitteiden mukaanhan laturi maksaisi satasia. Toisin sanoen he ovat siis sekä laskukyvyttömiä idiootteja että laiskoja kermaperseitä.

        Nimittäin julkisia latureita kyllä löytyy nyt kun niitä pakotetaan tekemään. Olkoonkin että julkisten käyttöaste tulee aina olemaan minimaalisen pieni. Siis varsinkin hitaiden laturien käyttöaste. Nuo latauspaikat haaskaavat vain turhaan tilaa, josta muutenkin on pulaa. Parkkipaikkojen varaaminen sähköautojen lataamiseen on idiotismin huippu. Jos kukaan ei lataa autoaan niin siihen saa parkkeerata polttiksella.

        "Sähköautoilija on elitisti-kommari."

        Ihminen voi olla sekä elitisti että kommari samaan aikaan, nuo eivät ole toisensa pois sulkevia asioita. Ihan sama juttu kuin se, että yrittäjät jotka kerjäävät tukia pelastaakseen yrityksensä ovat tuohon aikaan kommareita.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli kummallisesti nuo idiootit sähköautofanaatikot siis maksaisivat kymppitonneja ylimääräistä asunnosta vain saadakseen ladata autoaan omalla parkkipaikalla. Ja väitteiden mukaanhan laturi maksaisi satasia. Toisin sanoen he ovat siis sekä laskukyvyttömiä idiootteja että laiskoja kermaperseitä.

        Nimittäin julkisia latureita kyllä löytyy nyt kun niitä pakotetaan tekemään. Olkoonkin että julkisten käyttöaste tulee aina olemaan minimaalisen pieni. Siis varsinkin hitaiden laturien käyttöaste. Nuo latauspaikat haaskaavat vain turhaan tilaa, josta muutenkin on pulaa. Parkkipaikkojen varaaminen sähköautojen lataamiseen on idiotismin huippu. Jos kukaan ei lataa autoaan niin siihen saa parkkeerata polttiksella.

        "Sähköautoilija on elitisti-kommari."

        Ihminen voi olla sekä elitisti että kommari samaan aikaan, nuo eivät ole toisensa pois sulkevia asioita. Ihan sama juttu kuin se, että yrittäjät jotka kerjäävät tukia pelastaakseen yrityksensä ovat tuohon aikaan kommareita.

        "idiootit sähköautofanaatikot siis maksaisivat kymppitonneja ylimääräistä asunnosta vain saadakseen ladata autoaan omalla parkkipaikalla. "

        Naurattaa aina nämä sinun ylidramaattiset liioittelut :-)

        Mutta vakavasti puhuttuna olisi suurta typeryyttä ostaa osake taloyhtiöstä jossa ei latausmahdollisuutta ole tai tehty jo päätöstä sen rakentamisesta. Vaikkei siis itse latausta käyttäisikään. Latausmahdollisuuden merkitys kasvaa vuosi vuodelta ja ollaan pian tilanteessa jossa latauskelvottomat taloyhtiöt ovat täysin paaria-luokassa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        "idiootit sähköautofanaatikot siis maksaisivat kymppitonneja ylimääräistä asunnosta vain saadakseen ladata autoaan omalla parkkipaikalla. "

        Naurattaa aina nämä sinun ylidramaattiset liioittelut :-)

        Mutta vakavasti puhuttuna olisi suurta typeryyttä ostaa osake taloyhtiöstä jossa ei latausmahdollisuutta ole tai tehty jo päätöstä sen rakentamisesta. Vaikkei siis itse latausta käyttäisikään. Latausmahdollisuuden merkitys kasvaa vuosi vuodelta ja ollaan pian tilanteessa jossa latauskelvottomat taloyhtiöt ovat täysin paaria-luokassa.

        Sinä käytännössä väitit, että ero on kymppitonneja arvossa, koska sanoit asuntojen arvon romahtavan niissä taloyhtiöissä joissa ei ole latauspisteitä. Silloinhan sähköautoilija todellisuudessa maksaisi kymppitonneja pelkästä latausmahdollisuudesta pihalla.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä käytännössä väitit, että ero on kymppitonneja arvossa, koska sanoit asuntojen arvon romahtavan niissä taloyhtiöissä joissa ei ole latauspisteitä. Silloinhan sähköautoilija todellisuudessa maksaisi kymppitonneja pelkästä latausmahdollisuudesta pihalla.

        Opettelepa nyt lukemaan. Sen latauskelvottoman asuntoyhtiön asunnon arvo putoaa kaikille osakkaille, ajakoon millä tahansa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Opettelepa nyt lukemaan. Sen latauskelvottoman asuntoyhtiön asunnon arvo putoaa kaikille osakkaille, ajakoon millä tahansa.

        Jos asunnon arvo romahtaa niin tuohan tarkoittaa, että latauspisteestä ollaan valmiita maksamaan useita kymppitonneja. Tämä on ihan loogista. Jos latauspisteestä maksettaisiin maksimissaan tonnin asuntojen arvon ero olisi maksimissaan tonnin.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä elukkaa kaivattusi

      muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      66
      4251
    2. Haleja ja pusuja

      Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      64
      4069
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

      Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3522
    4. Oi mun haniseni

      Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3083
    5. Hei rakas sinä

      Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2759
    6. En kirjoita sulle tänne

      Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2552
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

      Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2254
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

      IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      13
      1377
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

      Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      157
      1252
    10. Mitä ajattelet

      Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1036
    Aihe