Toimeentulotuella rikkaaksi

Anonyymi-ap

Elän tosi vaatimattomasti. Ostan vain punalaputettuja tuotteita. Kuluni kuukaudessa noin 250e.

Saan säästöön siis 340e/kk + kuntouttavasta työtoiminnasta 9e/pv eli noin 150e/kk.

Sähköjä ja vesiä mun ei tarvi maksaa. Eikä hammashuoltoa.

Saan kuukaudessa säästöön 490e ja se tekee vuodessa 5 880e!

En käytä sitå vielä mihinkään, joten sitä on kertynyt jo melkein 10 vuoden ajan. Aiemmin toki perusosa oli pienempi, mutta eipä ollut ilta-aleakaan. Nyt säästössä sellaiset 48 000e. Kauhea rumba aina todistaa, että olen säästänyt kaiken perusosasta ja kulukorvauksesta. Vielä on onnistunut.

Kuinka pienellä sinä tulet toimeen?

40

301

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mun kulut 205€/kk

• Anonyymi

Mun kulut 29 euroa kk .

• Anonyymi

"Eikä hammashuoltoa."
      Eikö tekohampaita tarvitse koskaan uusia?

• Anonyymi

Taitaa mennä muutama sukupolvi tuolla vauhdilla, ennen kuin jollekin jälkeläiselle rikkaus koittaa.

• Anonyymi

Minä säästän kansanedustaja kok Mia Laihon neuvolla , jonka hän sanoi eduskunnassa eli jätän yhden 300 euron ravintola illallisen kuukaudessa väliin .

• Anonyymi

Ai jos saa noin 50 000 kymmenessä vuodessa? No sitä, ku jatkaa toisen mokoman, ni sithän on 100 000. Sithän se kannattaa jo laittaa kasvurahastoihin, jossa se tuplautuu vähintään 10 vuoden välein eli, jos olet 20-40 -vuotiaana keränny toimeentulotuella ton 100 000, niin sitten 50-vuotiaana on 200 000. 60-vuotiaana 400 000.

70-vuotiaana on 800 000.

Jos luoja suo ja elämä jatkuu, niin 80-vuotiaana on 1,6milj.

Sithän se on elintavoista ja sattumasta kiinni elääkö vieläkin pisemmälle, mutta leikitään nyt, että eläisi 90-vuotiaaksi, joka kuitenkin on yli puolen suomalaisista kohtalo nykyään.

Silloin sä jättäisit yli 3 miljoonan perinnön lapsillesi!!

Lapsille jättäminen tarkoittaa, että sinulla on oltava lapsia. No ajatellaan, että sinulla on yksi lapsi. Siitä olisit saanut toimeentulotukea jotain 400e/kk. Jos käytätkin hänen ruokkimiseen ja vaatettamiseen vain 300e/kk, niin sehän olisi tuonut sulle 100e/kk lisäsäästöä ja 1 200e vuodessa!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai jos saa noin 50 000 kymmenessä vuodessa? No sitä, ku jatkaa toisen mokoman, ni sithän on 100 000. Sithän se kannattaa jo laittaa kasvurahastoihin, jossa se tuplautuu vähintään 10 vuoden välein eli, jos olet 20-40 -vuotiaana keränny toimeentulotuella ton 100 000, niin sitten 50-vuotiaana on 200 000. 60-vuotiaana 400 000.

70-vuotiaana on 800 000.

Sithän se on elintavoista ja sattumasta kiinni elääkö vieläkin pisemmälle, mutta leikitään nyt, että eläisi 90-vuotiaaksi, joka kuitenkin on yli puolen suomalaisista kohtalo nykyään.

Lapsille jättäminen tarkoittaa, että sinulla on oltava lapsia. No ajatellaan, että sinulla on yksi lapsi. Siitä olisit saanut toimeentulotukea jotain 400e/kk. Jos käytätkin hänen ruokkimiseen ja vaatettamiseen vain 300e/kk, niin sehän olisi tuonut sulle 100e/kk lisäsäästöä ja 1 200e vuodessa!!!

"Siitä olisit saanut toimeentulotukea jotain 400e/kk"

Hahhah!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Siitä olisit saanut toimeentulotukea jotain 400e/kk"

Hahhah!

10-17 -vuotias lapsi, perusosa 2025 on 415,49e/kk
        Alle 10-vuotias lapsi, perusosa 2025 on 373,94e/kk

Että sellainen Hahhah!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

70-vuotiaana on 800 000.

Joo, kuntouttavassa työtoiminnassa 90-vuotiaaksi, jotta saa säästettyä... Ja jos rahastoihin laitat, niin miten meinaat saada toimeentulotukea? Eli ei riitä yksi ihmisikä rikastumiseen tuolla vauhdilla, tai sitten "rikas" määritetään aika erikoisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, kuntouttavassa työtoiminnassa 90-vuotiaaksi, jotta saa säästettyä... Ja jos rahastoihin laitat, niin miten meinaat saada toimeentulotukea? Eli ei riitä yksi ihmisikä rikastumiseen tuolla vauhdilla, tai sitten "rikas" määritetään aika erikoisesti.

No ensin säästät perusosista sen pääoman. Sen jälkeen et tietenkään saa enää toimeentulotukea, ku alat sijoittamaan, mutta voit saada mm. työmarkkinatukea tai sairauspäivärahaa. Sen käytät elämiseen ja jätät pääoman rauhaan.

• Anonyymi

Aika kovat kulut, tuohan on yli 60€/kk ja 9€/päivä...miksi tai mihin törsäät noin!

• Anonyymi

Aika vähän olet onnistunut säästämään tuolla tavalla .

Minä olen säästänyt kaikki tukeni ja pankkitilillani onkin säästössä jo 200 000 euroa..

• Anonyymi

Et kai sä enää tukia voi saada, jos 200K rahaa?!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et kai sä enää tukia voi saada, jos 200K rahaa?!

saahan sitä suomessa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

saahan sitä suomessa

Eiku niin joo. Kaikkea muuta voi saada, mutta ei toimeentulotukea ja asumistukea. Mutta kaikki muut tuet voi tulla vaikka olisi 200 000e rahaa.

• Anonyymi

Toimeentulotuen hakijan pitää liittää hakemukseen pankkitilinsä tiliote, josta käy ilmi hakijan taloudellinen tilanne: Jos tilillä on esim. 800 euroa, niin toimeentulotukea ei myönnetä, ennen kuin hakijja on käyttänyt tilillä olevan rahamäärän.

• Anonyymi

Aloittaja ei maininnut hakevansa toimeentulotukea. Toinen asia sitten taas mihin pitää ylipäänsä todistaa rahojen alkuperä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittaja ei maininnut hakevansa toimeentulotukea. Toinen asia sitten taas mihin pitää ylipäänsä todistaa rahojen alkuperä?

Korjaus, mainitseehan hän sen otsikossa. Keksitty tarina sitten.

• Anonyymi

Jos on säästänyt 300e edellisen kuun tuista, ni se on ok. Sit jos säästää taas 300e, ni sit onkin jo 600e säästössä.

Olennaista on, että haet JOKA kuukausi toimeentulotukea. Muuten tämä säästämismahis katkeaa.

• Anonyymi

Ihan hyvin, varsinkin kun nuo 9 euron kulukorvauksesta säästetyt rahat eivät ole toimeentulotuesta säästettyjä, joten ne otetaan laskelmassa huomioon jos rahaa alkaa tilille kertymään.

• Anonyymi

Siinä onkin dilemma miten vain säästää rahaa kuluttamatta rahaa yhtään..

Ehkä tälläinen elämäntapa onnistuu vain vankilassa

• Anonyymi

Käyttihän aloittaja 250e/kk. Mutta kun yhteiskunta tunkee väkisin 600e käyttörahaa,, ni väkisinkin jää yli.

• Anonyymi

Minä elän tuilla ja tienaan marjanpominnalla 10 000 euroa kesässä ja tyhjiä pulloja palauttamalla 2000 euroa vuodessa..

Oon muutamana vuotena hyvinkin tienannut 50 000 euroa ja rahat nostan käteisenä..

• Anonyymi

varmaan aika yleistä käytöstä sosisaaliturvalla elävien joukossa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sosiaaliturvalla edes ole muuta mahdollisuutta tienata kuin pulloja myymällä ja marjanpoiminnalla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sosiaaliturva vaikuttaa olevan liian ruhtinaallinen.

• Anonyymi

Nostan myös toimeentulotukea ja. Koska ne tuet ei käytännössä riitä yhtään mihinkään olen myös pakotettu tekemään tälläistä bisnestä...

Noin kymppitonnin tienaan vuoden aikana tästä bisneksestä josta en maksa mitään veroja ja rahat nostan käteisenä kun toimeentulotuelle sellainen on kiellettyä...

Varmaan monet paheksuu mutta olen . Pakotettu tähän .käsillä n. Kymppitonnin lisäillä nyt makselee jotain välttämättömiä menoja joita tuista ei saa kuten esim.. asunnon vuokra.

• Anonyymi

Asutko veneen alla?

• Anonyymi

Saattaa olla äitinsä tönön peräkammarissa. Jos käyttäisin hattua nostaisin sitä että ostaa sentään omat ruokansa eikä syö äiteensä murkinoita.

• Anonyymi

35 neliön yksiö. Vuokra 480e.

• Anonyymi

Olen ollut n.10 vuotta eläkkeellä ja minäkin laskin, että 4800e vuodessa säästöjä kertyisi, jos eläisi ihan minimaalisesti, mutta eipä sitä pysty elämään niin niukasti, kun koko elämä on ollut niukasti rahaa käytettävissä, niin enpä ole jaksanut elää kituuttaen, vaan olen käyttänyt ne rahat elämiseen, sillä mitä sitä nyt turhaa kituutta, kun jos on varaa sitä käyttääkin.

• Anonyymi

No, jos on vaikka lapsia ja lapsenlapsia, niin silloin voikin kiinnostaa jättää kunnon perintö.

• Anonyymi

Kituuttaen elää ja säästää...sitten kun joutuu hoitokotiin niin nuo elämäsi säästöt on tuhlattu alle vuodessa hoitomaksuihin

• Anonyymi

48k ei ole rikas. Varakas ehkä mutta ei tuokaan mikään kovin suuri summa ole. 300 000 rahana/helposti realisoitavana omaisuutena alkaisi olla jo rikas joskin todella kaukana varsinaisista kroisoksista.

• Anonyymi

Perssukisen summista leivotaan suomessa jo rikasta...menkää rikkaat käymään vaikka Monacossa niin tiedätte paremmin ketä tarkoitetaan kun puhutaan rikkaista

• Anonyymi

300 tontilla on suorastaan irvokasta puhua rikkaasta mutta kai se kuvaa enemmän kuinka köyhiä suomalaisista on tullut

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

300 tontilla on suorastaan irvokasta puhua rikkaasta mutta kai se kuvaa enemmän kuinka köyhiä suomalaisista on tullut

Juu pitää verrata tähän maahan eikä kansainvälisesti. Jenkkilässä tuolla rahalla ei olisi mitään asiaa klubeihin missä varakkaampi väki siemailee janojuomia. Naurettaisiin ulos kun omaisuus tulee puheeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perssukisen summista leivotaan suomessa jo rikasta...menkää rikkaat käymään vaikka Monacossa niin tiedätte paremmin ketä tarkoitetaan kun puhutaan rikkaista

Ai Monacoon. Kyllä Suomessa on pienemmällä summalla rikas. Elinkustannuksethan ja naapurin varakkuushan nämä määrittää. Monacossa olisi aika vaikea pärjätä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai Monacoon. Kyllä Suomessa on pienemmällä summalla rikas. Elinkustannuksethan ja naapurin varakkuushan nämä määrittää. Monacossa olisi aika vaikea pärjätä.

En muista summaa pari vuotta sitten jokin pankki uutisoi suomalaisten KESKIvarallisuuden. Aika matala se oli ja monella omaisuus asunnossa kiinni. Olemme köyhää kansaa...

• Anonyymi

Ostan vain olutta

tupauuno, kuopio. savo?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5862
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4414
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3247
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2981
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      340
      1579
    6. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      70
      1339
    7. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1216
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1179
    10. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      10
      1170
    Aihe