Roskaisen marjasangon hinta pitää saada sinne kolmeenkymppiin. Kun se on 30 euroa kymmenen litraa, kyllä silloin pystyy nostamaan jukurttipurkin hintaa kaksi senttiä.
Marjasangoista yksikään euro ei saa mennä ”väliportaalle”, Jeronen huomauttaa.
Mustikka-Pentti myy marjasangot suoraan ostajille. Viime vuonna Jeronen linjasi, ettei hän myy ”noille firmoille yhden yhtä sankoa”. Päätös pitää tänäkin vuonna.
– Minä en rupea vehtaamaan niiden kanssa, Jeronen tuhahtaa.
– Ne firmat on täysin menettäneet maineensa minun silmissäni.
Ei yhtään marjaa välittäjärosvoille
49
881
Vastaukset
- Anonyymi
Kuka nyt roskaiseen sankkoon mitään poimii.
- Anonyymi
Kyllä, kyllä, mutta kuinka se marja liikkuu ilman väliporrasta?
- Anonyymi
Väliporras on turha rosvolauma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väliporras on turha rosvolauma.
Et vastannut kysymykseen!!
- Anonyymi
Ilman mustikoita ja puolukoita moni marjatyöläinen olisi työtön. Aatelkaapa siltä kantilta.
- Anonyymi
Marjatyöläinen eli ihmiskaupan uhri.
- Anonyymi
Kauheeta, ilman mustikoita, puolukoita, karpaloita, vadelmia, mansikoita, lakkoja ei oisi tarvetta rötösukoille.
- Anonyymi
Saunahalot yms metänroskat saavi tai sankot täynä ..Miksi ne ostajat niistä roskista maksais?
Ei niissä marjat paljoa haittaa!
Putsattuna ne pitää näille marjafirmoille myyä….
Sitten sen näkee kenen perse merivettä kestää
- Anonyymi
Syökää itse, ette valittajat poimi marjan marjaa,kuhan kätisette?
- Anonyymi
Mitä sitten vaikkei poimitakkaan, kieroilla joppareillahan hankkeet romahtaisi jos kaikki poimisivat omat marjansa, ihme nillittäjä oot.
- Anonyymi
Päärosvokin näköjään herännyt talviunilta, kjäh kjäh.
- Anonyymi
Kukaan ei kuole vaikkei tulisi marjan marjaa, ei poimijoista ei syöjistä, aivan turhaa vouhkaamista, alkuvuodesta piti tulla näkyviin järisyttävä pula marjojen ja tuotteiden suhteen joissa käytetään marjoja koska jopparit eivät saaneet tarpeeksi orjia, turhaa vinkumista, tuotteita oli kuten ennenkin.
- Anonyymi
Täällä ei tarvita taikkuja poimimaan marjoja, jokainen poimii itelleen talveksi marjat pakasteeseen.
- Anonyymi
Samat sanat jokainen kerätköön omaan käyttöön. Ei tarvita yhtään ulkolaista, ei mekään saada mennä Thaimaan metsiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samat sanat jokainen kerätköön omaan käyttöön. Ei tarvita yhtään ulkolaista, ei mekään saada mennä Thaimaan metsiin.
Menisitkö, jos saisit? Epäilen!!
- Anonyymi
Rosvot mänkööt merten taa
- Anonyymi
Rosvot linnaan!
- Anonyymi
Taisi tulla leso pariskunnalla sippi taloon! 🤣🤣🤣
- Anonyymi
Suuret puheet halkasi suut. 😇
- Anonyymi
Joku vallan viisas tiesi kertoa, että tulee hyvä marjavuosi, mustikoita saa 4 sangollista tunnissa. Kun lakkasuolla jaksaa ahertaa, saa päivässä muhkeat ansiot.
- Anonyymi
Lakkasuolta mustikoita! 🤣🤣🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lakkasuolta mustikoita! 🤣🤣🤣
Vouhka on taas herännyt. Ja leipuri leipoo kaksi kertaa vuodessa niin on hyvä business
- Anonyymi
Mies tuli töistä kotiin. Vaimo sanoi: milloin korjaat tuon pesuhuoneen hanan? Mies: minä mikään putkimies ole.
Seuraavana päivänä: Vaimo:- Milloin vaihdat tuon keittiön lampun? Mies: minä mikään sähkömies ole
Seuraavana päivänä: Vaimo: Naapurin Arska korjas pesuhuoneen hanan ja keittiön lampun. Mies: Eikä varmaan periny isoa palkkaa? Vaimo: Arska sanoi että anna pullaa tai pesää. Mies: Leivoit sitten pullaa. Vaimo: minä mikään leipuri ole - Anonyymi
Kannattaa mennä välityspaikoille kyttäämään ja kun poimijat tuo sinne marjaa, niin menee ostamaan suoraan poimijalta ennen kuin myyvät halvalla jopparille
Näin poimijalle voi maksaa muutaman euron enemmän kuin hän olisi saanut myymällä jopparille- Anonyymi
Tuo ohje lienee köyhille tarkoitettu!?
- Anonyymi
Niitäkin on nähty. Miksi periaate antaa tulla toisten marjanostopaikoille norkoilemaan? Siinä voi leimautua "joppariksi" ja saada liukkaan lähdön.
Eikö ole parempi panna oma ostopiste ja maksaa 2 euroa enemmän. Oma teltta, laatikot, vaaka ja vähän rahnaa. Kyllä asiakkaita piisaa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niitäkin on nähty. Miksi periaate antaa tulla toisten marjanostopaikoille norkoilemaan? Siinä voi leimautua "joppariksi" ja saada liukkaan lähdön.
Eikö ole parempi panna oma ostopiste ja maksaa 2 euroa enemmän. Oma teltta, laatikot, vaaka ja vähän rahnaa. Kyllä asiakkaita piisaa!Sehän on win win- tilanne
Poimijalle parempi jos joku maksaa enemmän, kuin olisi myynyt jopparille
ja itse saa marjat suoraan pomijalta, halvemmalla kuin olisi ostanut jopparilta 👌 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän on win win- tilanne
ja itse saa marjat suoraan pomijalta, halvemmalla kuin olisi ostanut jopparilta 👌Jopparit ei myy yksityisille!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän on win win- tilanne
ja itse saa marjat suoraan pomijalta, halvemmalla kuin olisi ostanut jopparilta 👌Parempi hyvinnii!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö ole parempi panna oma ostopiste ja maksaa 2 euroa enemmän. Oma teltta, laatikot, vaaka ja vähän rahnaa. Kyllä asiakkaita piisaa!Hyvä iteja!! Onko se noin helppoa??
- Anonyymi
Ketä nämä marjanpoiminnat ja kilohinnat kiinnostaa??
- Anonyymi
Ahkeria.
- Anonyymi
Kateellisia änkyröitä!
- Anonyymi
No ei ketään, paitsi joku jälkeenjäänyt koettaa rumpua lyödä, kunnes uupuu siihen.
- Anonyymi
Eikö oo parempaa tekemistä
- Anonyymi
Kyllähän se niin on, että vaikka roskaisistakin marjoista satasen per sankko saisi, ei paikalliset keräisi marjan marjaa.
- Anonyymi
Asia on juuri, kuten kirjoitat! Se ei ole tärkeää, jos ei itse saa marjoja, kunhan kukaan muukaan ei saa!
- Anonyymi
Tyhmä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asia on juuri, kuten kirjoitat! Se ei ole tärkeää, jos ei itse saa marjoja, kunhan kukaan muukaan ei saa!
Kaikille muille marjaonnea paitsi välistä vetäjille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikille muille marjaonnea paitsi välistä vetäjille.
Sama onni kaikilla!!
- Anonyymi
ROSVOT LINNAAN HETI!
- Anonyymi
Rosvot on jo linnassa!
- Anonyymi
Ei maha paikalliset Hukirellut marjaan mennä....
- Anonyymi
Piisoneita kuulostaa laittavan. 😭
- Anonyymi
Sioista piisoneihin eli nousua havaittavissa on suomi nousuun
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sioista piisoneihin eli nousua havaittavissa on suomi nousuun
Hyvä meininki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä meininki.
Joko kuudes konkurssi kolkuttelee... Piisoneita 😂
- Anonyymi
Ei aio piisoneita vaan vesipuhveleita maisemointiin, elyltä saapi isot tuet
- Anonyymi
Minkä vesistön kasvillisuuden syöntiin hommataan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol6232606Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis4182056Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H232040JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran191586- 671554
Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641498- 1261262
Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka231090Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.191044Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti16988