Ei yhtään marjaa välittäjärosvoille

Anonyymi-ap

Roskaisen marjasangon hinta pitää saada sinne kolmeenkymppiin. Kun se on 30 euroa kymmenen litraa, kyllä silloin pystyy nostamaan jukurttipurkin hintaa kaksi senttiä.
Marjasangoista yksikään euro ei saa mennä ”väliportaalle”, Jeronen huomauttaa.
Mustikka-Pentti myy marjasangot suoraan ostajille. Viime vuonna Jeronen linjasi, ettei hän myy ”noille firmoille yhden yhtä sankoa”. Päätös pitää tänäkin vuonna.
– Minä en rupea vehtaamaan niiden kanssa, Jeronen tuhahtaa.
– Ne firmat on täysin menettäneet maineensa minun silmissäni.

49

881

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kuka nyt roskaiseen sankkoon mitään poimii.

• Anonyymi

Kyllä, kyllä, mutta kuinka se marja liikkuu ilman väliporrasta?

• Anonyymi

Väliporras on turha rosvolauma.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väliporras on turha rosvolauma.

Et vastannut kysymykseen!!

• Anonyymi

Ilman mustikoita ja puolukoita moni marjatyöläinen olisi työtön. Aatelkaapa siltä kantilta.

• Anonyymi

Marjatyöläinen eli ihmiskaupan uhri.

• Anonyymi

Kauheeta, ilman mustikoita, puolukoita, karpaloita, vadelmia, mansikoita, lakkoja ei oisi tarvetta rötösukoille.

• Anonyymi

Saunahalot yms metänroskat saavi tai sankot täynä ..Miksi ne ostajat niistä roskista maksais?
        Ei niissä marjat paljoa haittaa!
        Putsattuna ne pitää näille marjafirmoille myyä….
        Sitten sen näkee kenen perse merivettä kestää

• Anonyymi

Syökää itse, ette valittajat poimi marjan marjaa,kuhan kätisette?

• Anonyymi

Mitä sitten vaikkei poimitakkaan, kieroilla joppareillahan hankkeet romahtaisi jos kaikki poimisivat omat marjansa, ihme nillittäjä oot.

• Anonyymi

Päärosvokin näköjään herännyt talviunilta, kjäh kjäh.

• Anonyymi

Kukaan ei kuole vaikkei tulisi marjan marjaa, ei poimijoista ei syöjistä, aivan turhaa vouhkaamista, alkuvuodesta piti tulla näkyviin järisyttävä pula marjojen ja tuotteiden suhteen joissa käytetään marjoja koska jopparit eivät saaneet tarpeeksi orjia, turhaa vinkumista, tuotteita oli kuten ennenkin.

• Anonyymi

Täällä ei tarvita taikkuja poimimaan marjoja, jokainen poimii itelleen talveksi marjat pakasteeseen.

• Anonyymi

Samat sanat jokainen kerätköön omaan käyttöön. Ei tarvita yhtään ulkolaista, ei mekään saada mennä Thaimaan metsiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samat sanat jokainen kerätköön omaan käyttöön. Ei tarvita yhtään ulkolaista, ei mekään saada mennä Thaimaan metsiin.

Menisitkö, jos saisit? Epäilen!!

• Anonyymi

Rosvot mänkööt merten taa

• Anonyymi

Rosvot linnaan!

• Anonyymi

Taisi tulla leso pariskunnalla sippi taloon! 🤣🤣🤣

• Anonyymi

Suuret puheet halkasi suut. 😇

• Anonyymi

Joku vallan viisas tiesi kertoa, että tulee hyvä marjavuosi, mustikoita saa 4 sangollista tunnissa. Kun lakkasuolla jaksaa ahertaa, saa päivässä muhkeat ansiot.

• Anonyymi

Lakkasuolta mustikoita! 🤣🤣🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lakkasuolta mustikoita! 🤣🤣🤣

Vouhka on taas herännyt. Ja leipuri leipoo kaksi kertaa vuodessa niin on hyvä business

• Anonyymi

Mies tuli töistä kotiin. Vaimo sanoi: milloin korjaat tuon pesuhuoneen hanan? Mies: minä mikään putkimies ole.
      Seuraavana päivänä: Vaimo:- Milloin vaihdat tuon keittiön lampun? Mies: minä mikään sähkömies ole
      Seuraavana päivänä: Vaimo: Naapurin Arska korjas pesuhuoneen hanan ja keittiön lampun. Mies: Eikä varmaan periny isoa palkkaa? Vaimo: Arska sanoi että anna pullaa tai pesää. Mies: Leivoit sitten pullaa. Vaimo: minä mikään leipuri ole

• Anonyymi

Kannattaa mennä välityspaikoille kyttäämään ja kun poimijat tuo sinne marjaa, niin menee ostamaan suoraan poimijalta ennen kuin myyvät halvalla jopparille
      Näin poimijalle voi maksaa muutaman euron enemmän kuin hän olisi saanut myymällä jopparille

• Anonyymi

Tuo ohje lienee köyhille tarkoitettu!?

• Anonyymi

Niitäkin on nähty. Miksi periaate antaa tulla toisten marjanostopaikoille norkoilemaan? Siinä voi leimautua "joppariksi" ja saada liukkaan lähdön.
        Eikö ole parempi panna oma ostopiste ja maksaa 2 euroa enemmän. Oma teltta, laatikot, vaaka ja vähän rahnaa. Kyllä asiakkaita piisaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niitäkin on nähty. Miksi periaate antaa tulla toisten marjanostopaikoille norkoilemaan? Siinä voi leimautua "joppariksi" ja saada liukkaan lähdön.
        Eikö ole parempi panna oma ostopiste ja maksaa 2 euroa enemmän. Oma teltta, laatikot, vaaka ja vähän rahnaa. Kyllä asiakkaita piisaa!

Sehän on win win- tilanne
        Poimijalle parempi jos joku maksaa enemmän, kuin olisi myynyt jopparille
        ja itse saa marjat suoraan pomijalta, halvemmalla kuin olisi ostanut jopparilta 👌

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja itse saa marjat suoraan pomijalta, halvemmalla kuin olisi ostanut jopparilta 👌

Jopparit ei myy yksityisille!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parempi hyvinnii!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä iteja!! Onko se noin helppoa??

• Anonyymi

Ketä nämä marjanpoiminnat ja kilohinnat kiinnostaa??

• Anonyymi

Ahkeria.

• Anonyymi

Kateellisia änkyröitä!

• Anonyymi

No ei ketään, paitsi joku jälkeenjäänyt koettaa rumpua lyödä, kunnes uupuu siihen.

• Anonyymi

Eikö oo parempaa tekemistä

• Anonyymi

Kyllähän se niin on, että vaikka roskaisistakin marjoista satasen per sankko saisi, ei paikalliset keräisi marjan marjaa.

• Anonyymi

Asia on juuri, kuten kirjoitat! Se ei ole tärkeää, jos ei itse saa marjoja, kunhan kukaan muukaan ei saa!

• Anonyymi

Tyhmä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asia on juuri, kuten kirjoitat! Se ei ole tärkeää, jos ei itse saa marjoja, kunhan kukaan muukaan ei saa!

Kaikille muille marjaonnea paitsi välistä vetäjille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikille muille marjaonnea paitsi välistä vetäjille.

Sama onni kaikilla!!

• Anonyymi

ROSVOT LINNAAN HETI!

• Anonyymi

Rosvot on jo linnassa!

• Anonyymi

Ei maha paikalliset Hukirellut marjaan mennä....

• Anonyymi

Piisoneita kuulostaa laittavan. 😭

• Anonyymi

Sioista piisoneihin eli nousua havaittavissa on suomi nousuun

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sioista piisoneihin eli nousua havaittavissa on suomi nousuun

Hyvä meininki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä meininki.

Joko kuudes konkurssi kolkuttelee... Piisoneita 😂

• Anonyymi

Ei aio piisoneita vaan vesipuhveleita maisemointiin, elyltä saapi isot tuet

• Anonyymi

Minkä vesistön kasvillisuuden syöntiin hommataan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      623
      2606
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      418
      2056
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      23
      2040
    4. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1586
    5. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      67
      1554
    6. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1498
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      126
      1262
    8. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      23
      1090
    9. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      19
      1044
    10. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      16
      988
    Aihe