Kravattisolmu

Anonyymi-ap

Kavattisolmu pitäisi kuulua perusopetukseen.
Nyt on ollut tilaisuuksia, joissa jo tässä iässä on kohteliasta pitää kravattia, aina se solmunteko hien pintaan nostaa.
Välillä joutuu silittämään.
On niit kravatteja joka juhlaan monenvärisiä, ei kuitenkaan kirkkaanpunaisia.

15

204

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Puoli windsor.

Kokeillut kyllä muitakin, mutta toi niin simppeli, sen muistaa.

Käytän skrakaa kai kuten yleensäkin, tarvittaessa. Ehkä muutama kerta vuodessa. Töissä joskus pitänyt laittaa joka päivä, silloin oioin, kestosolmu.

Ois hyvä muistaa useempi, erilaisia paitoja ja etenkin erilaisia kravatteja. Mutta toi käy tavallisen kauluspaidan ja normiskrakan kans. Iso kaulus ja silkkiskraka vaatis jonkun muun solmun.

Kertynyt jostain syystä hitosti kravatteja. Monia kymmeniä. Onpahan mistä valita. Mä kun en oikein omista kuin mustia takkeja, ktavatilla saa edes vähän vaihtelua.

Miehillä toisaalta helppoa, rippipuku käy kaikkeen. Jos mahtuu päälle. Naisilla mutkikkaampaa.

Kravatit kyllä kivoja, mutta ei viitsis ihan joka aamu alkaa sitä laitteleen. Sitäpaitsi käteviäkin, voi pyyhkiä snagarilla suupielet mausteista.

Suosittelen puoli windsoria, se helppo.

=DW=

• Anonyymi

On siinä solmunteossa muutakin.
        Se on sitten oma juttu, että kravattista tulee oikeanmittainen.
        Telkkarissakin näkee, että kravatti roikkuu sepaluksen päällä. Ei järin pukeva.

• Anonyymi

Olen jo pienen pienenä ammattikalastajan poikana ja saaristolaisen oppinut kuin puolihuomaamattomasti monia solmuja ja sittemmin joitakin vielä vasiten opetellut mutt kravattisolmua en ole ikinä ollut kiinnostunut opettelemaan. Se nyt vaan vaikuttaa niin turhaakin turhemmalta solmulta että antaa sen olla tärkeämpien ihmisten erikoisuus.

• Anonyymi

Noin minäkin joskus ajattelin, mutta kun ikää tullut, niin tuntuu kohteliaalle juhlissa juhlittavaa kohtaan pukeutua hyvin, ja siihen kuuluu kauluspaita ja asuunsopiva kravatti.
        Juuri huomasin solmunteko-ohjeen, jonka olin tallettanut, ja sitten hukannut.
        Taidan liimata sen peilinviereen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noin minäkin joskus ajattelin, mutta kun ikää tullut, niin tuntuu kohteliaalle juhlissa juhlittavaa kohtaan pukeutua hyvin, ja siihen kuuluu kauluspaita ja asuunsopiva kravatti.
        Juuri huomasin solmunteko-ohjeen, jonka olin tallettanut, ja sitten hukannut.
        Taidan liimata sen peilinviereen.

Tässä naiset näyttävät kuinka solmu tehdään.

https://www.google.fi/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.youtube.com/watch?v=kcgLK4bqgZU&ved=2ahUKEwjX57nY3O2NAxXLGRAIHWXpCPwQz40FegQICBAI&usg=AOvVaw29nxifUkX2Bh5CV8i6QRPX

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä naiset näyttävät kuinka solmu tehdään.

https://www.google.fi/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.youtube.com/watch?v=kcgLK4bqgZU&ved=2ahUKEwjX57nY3O2NAxXLGRAIHWXpCPwQz40FegQICBAI&usg=AOvVaw29nxifUkX2Bh5CV8i6QRPX

Onhan niitä ohjeita. Kyllä solmu jotenkin hallussa, mutta että se tulee oikealle kohdalle, että kravatin pää on navan tienoilla, siinä on vielä kehitettävää..
        On sitä saanut viimeaikoina solmia.
        Lähdönpäälle oma jännityksensä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan niitä ohjeita. Kyllä solmu jotenkin hallussa, mutta että se tulee oikealle kohdalle, että kravatin pää on navan tienoilla, siinä on vielä kehitettävää..
        On sitä saanut viimeaikoina solmia.
        Lähdönpäälle oma jännityksensä.

Väärin, kravatin pää (kolmio-osa) täytyy olla sen kolmion verran housunkauluksen alapuolella. Ei yhtään enempää eikä vähempää.

Navan sijainnilla ei ole tämän kanssa mitään tekemistä, napa ei näy paidan läpi, jota toivottovasti kuitenkin käytät.

• Anonyymi

Appiukolla vaatehuoneessa "oskarin oksa" jossa roikkuu valmiiksi solmittuja kravatteja joka lähtöön, niitähän ei tarvitse joka käytön jälkeen pestä ja silitellä. Minäkin niitä hänelle solminut valmiiksi tuplasolmulla kun hän osaa tehdä vain sen tavallisen.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Katsoin noita solmujen kuvia ja itselläni on muunnelma Puoli Windsor solmusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katsoin noita solmujen kuvia ja itselläni on muunnelma Puoli Windsor solmusta.

Löysin sen. Tämä ei näytä yhtään noiden aiempien kuvien kaltaiselta, vaikka tässä puhutaan Windsor solmusta. Ranskalainen solmu mainitaan tämän osalta myös.

https://vaatetusliikeaarons.fi/solmio-oppia-windsor/

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Löysin sen. Tämä ei näytä yhtään noiden aiempien kuvien kaltaiselta, vaikka tässä puhutaan Windsor solmusta. Ranskalainen solmu mainitaan tämän osalta myös.

https://vaatetusliikeaarons.fi/solmio-oppia-windsor/

Juuri näitä Windsor solmuja olen appiukolle tehnyt .

• Anonyymi
    • Aamutv:ssä viime viikolla eräällä herralla oli veikeän leikkisä mirri kaulassa.

• Anonyymi

Näillä kymmenillä ei kannata kravateilla, eikä muutenkaan elvistellä.
        Sukujuhlissa vaan on tummansinistä pukua (ei kuitenkaan mustaa, luulevat vielä, ettei tuolla muuta kun hautauspuku) , valkea paita jasopiva kravatti..
        Kyllä sillä varustuksella aina ne täytekakkukahvit juo, siihen vielä mustat kengät ja sukat, nii olotila on mahdollisimman epämukava..
        On niitä tilaisuuksia ollut, vähintään omaksi tarpeeksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7748
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3722
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1876
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1160
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1013
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      973
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      827
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      772
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      739
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      268
      703
    Aihe