Minä en ole lukenut loppuun yhtään Sofi Oksasen kirjaa enkä Sormusten
herraa ollenkaan. Miljoona muutakin kirjaa on lukematta, kun ei ehdi,
kun on runsauden pula.
Kerropa mitä kirjaa ET ole lukenut, vaikka "sivistykseen kuuluisi" ?
55
377
Vastaukset
- Anonyymi
Äitini, joka oli suuri Viron ystävä, haksahti ostamaan jonkun Oksasen kirjan. Hän järkyttyi niin sitä kielenkäyttöä, että vei kirjan suoraan roskiin.
Samoin on itselläni käynyt jonkun Jari Tervon kirjan kanssa. Ei enempää Jari Tervoa. - Anonyymi
Yritin aikoinaan aloitella jotain Dostojevskin kirjaa. En jaksanut jatkaa kun oli vaan sitä pitkien nimien luetteloa. Ehkä nyt myöhemmällä iällä jaksaisin?
- Anonyymi
Onhan niitä.
Vaikka lukenut paljonkin, aukkoja on.
Pakko mainita toi sormusten herra. Ite yritin kyllä. Jostain kirjakerhosta tuli silmarillion. Se on osa saagaa, lieko varhempi, vai uudempi, en muista. Jokatapauksessa se oli pitkävetronen, hirveen paksu ja sekava. Luin sitä puoliväkisellä jonkin matkaa.
Sitten tulin tulokseen, kitja puutaheinää. Vein sen divariin
Varsinaista sormusten herraa en sitten ole kokeillutkaan lukea kokemuksesta johtuen.
Lisäks uudempi kotimainen kirjallisuus jäänyt vähille. Lähinnä koska lukeminen jäånyt vähiin.
Mutta olen kyllä muuten lukenut kaikenlaista. Venäläiset klassikot pitäis lukea uusiks. Ajan kuluessa niihin vois olla uusia näkökulmia löytynyt.
Mutta juu kirjoja paljon, ei kaikkee edes kerkee lukea.
=DW= - Anonyymi
Kirjahyllyssäni on noin 300 kirjaa.
Kaiken luen mitä käsiini saan.
En kuulu palstan lukemistensa kertojiin, joten kirjat ja kirjoittajat eivät ole
minulla kerrottavana.
Joukossa on hyvää ja huonoa, mutta kesken en jättänyt yhtäkään Päätaloa,
jota ei pidetä edes kirjailijana muutamien mielestä.
Venäläinen vanha kirjallisuus, huimaa ja mukana vievää, mutta osa ei kuulu suosikkeihini.
Yhtään plomaa en ole lukenut, enkä aio lukea, hänen epäonnekseen.
Toisaalta, päiväkirja ei ole kirja.
7 vuotias lapsenlapseni on kirjoittanut päiväkirjaa 4 vuotiaasta asti, aluksi, kun ei osannut itse kirjoittaa, puhui ja aikuinen kirjoitti. Ovat kyllä ääninauhalla. Julkinenko, ei taatusti!- AnonyymiUUSI
Makuasioista ei näissäkään asioissa. Voi kiistellä .
Kukaan ei voi arvostella jotain mitä ei edes ole lukenut, eikä aio lukea .
Huvittavaa sinänsä.
- Anonyymi
Monien kuuluisien jopa Nobelistien kirjat on ihan outoja, eikä best-sellereitäkään montaa ole lukulistalla. Hemingwaytä en ole lukenut, Doris Lessing, Mika Waltari, Taata Sillanpää, siinä vain muutama lukematon kirjailija, Päätalon ekan kirjan, 'Ihmisiä Telineillä' luin ja meinasin tylsistyä monesti kesken, mut taistelin loppuun, enkä enää Kalleen palannnut.
p.s. 80+ palsta on mukava siitä et tääl ei riehu maaninen hallituksen haukkuja, eikä persujen vihaaja, niinkuin 70+:ssa.- Anonyymi
Täällä riehuu kuitenkin kirjojensa mainostaja ja hänen sielun siskonsa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niipä! On taas niin jyräävät elkeet tuolla tuolissa, että olkoot keskenään.
- Anonyymi
Heh.
Olen lukenut jonkinverran päätaloa. Paksuja ja tylsiä kirjoja. Mutta ne jotenkin hienosti kuvaavat aikoja, jotka todellakin nyt mennyttä aikaa. Enenpi kulttuurihistoriaa ei niinkään kaunokirjallisuutta.
Ja onhan päätalo synnintuntoineen, alemmuuskomplekseneen ja häpeineem melkoinen suomalaisen miehen arkkityyppi.
Kirjat jokatapauksessa pitkäpiimäisiä ja tylsiä.
Mulla loppui päätalon lukeminen "Nuorikkoa näyttämässä" teokseen. Kirja kertoi siitä, kun kalle lähti tampereelta taivalkoskelle morsiota näyttämään. Kuvas jokaikisen kiven ja kannon matkalta. Kertoi tarkasti tuntemuksiaan. Ja tapahtumat, joita ei juuri ollut.
Lopetin kirjan kesken. Olin lukenut kai jotain yli puolet siitä. Mutta kun heppuli ei ollut vielä edes päässyt ouluun.... En yksinkertaisesti jaksanut lukea sitä jaaritusta.
Mutta kyllä muutama päätalo on hyvä lukea jokaisen. Etenkin nuoremmille sen pitäis olla pakollista. Nykyaikana hankala käsittää, millaista elo selkosilla ollut ennen. Eikä loppujen lopuksi kovin kauaakaan sitten.
=DW= - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh.
Olen lukenut jonkinverran päätaloa. Paksuja ja tylsiä kirjoja. Mutta ne jotenkin hienosti kuvaavat aikoja, jotka todellakin nyt mennyttä aikaa. Enenpi kulttuurihistoriaa ei niinkään kaunokirjallisuutta.
Ja onhan päätalo synnintuntoineen, alemmuuskomplekseneen ja häpeineem melkoinen suomalaisen miehen arkkityyppi.
Mulla loppui päätalon lukeminen "Nuorikkoa näyttämässä" teokseen. Kirja kertoi siitä, kun kalle lähti tampereelta taivalkoskelle morsiota näyttämään. Kuvas jokaikisen kiven ja kannon matkalta. Kertoi tarkasti tuntemuksiaan. Ja tapahtumat, joita ei juuri ollut.
Lopetin kirjan kesken. Olin lukenut kai jotain yli puolet siitä. Mutta kun heppuli ei ollut vielä edes päässyt ouluun.... En yksinkertaisesti jaksanut lukea sitä jaaritusta.
Mutta kyllä muutama päätalo on hyvä lukea jokaisen. Etenkin nuoremmille sen pitäis olla pakollista. Nykyaikana hankala käsittää, millaista elo selkosilla ollut ennen. Eikä loppujen lopuksi kovin kauaakaan sitten.
=DW=Päätalolla määrä on huikea, mut taso ei ihan niin huikea.
Päätalon kirjoistakin joitain elokuvia tehty, ja Edwin Laine tais olla ohjaaja, pari kertaa yrittäny katsoa niitä, mut ne on niin noloja et tulee vaivautunut olo vain.
Onhan Laine hyviäkin tehnyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päätalolla määrä on huikea, mut taso ei ihan niin huikea.
Päätalon kirjoistakin joitain elokuvia tehty, ja Edwin Laine tais olla ohjaaja, pari kertaa yrittäny katsoa niitä, mut ne on niin noloja et tulee vaivautunut olo vain.
Onhan Laine hyviäkin tehnyt.Olen niistä nähnyt ainakin edwin linkomiehen tekemän filmin päätalon ratsumies
https://fi.wikipedia.org/wiki/Päätön_ratsumies_(elokuva) - Anonyymi
Mistäpä tiedät, vaikka juuri joku niistä haukkumistasi henkilöistä olisi tehnyt tämän
aloituksen, jossa innolla olet mukana ?
Niitä persujen vedättäjiä on useampi 70 plussassa. Sinä et vaan huomaa, koska olet persu.
Sinua vedättää moni 70 plussassa. Niinkuin PS:kin vedättää. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Heh.
=DW=Joskus nuorena luin päätalon. En oikeastaan muista siitä mitää. Mutta kotikylän kirjastosta olen lukenut niin paljon korkoja ja viihtynyt niiden parissa, vaan eipäs enää nekään ole mielessä niin ettäturjähaan meni nekin lukemiset. En liioin ole mennyt trendien mukaan vaan ihan vaan tunteella. Monia elämäkertoja. Esim politiikoista myös lukenut..
Aitten. Imulla on tuttuja jotka iva5 kirjailijoita ja heidän kirjojaan on ihana lukea, tuntee ihmisen ja on keskustellut hänen kanssaan niin se antaa ihan omantyylisensä pohjan kirjan sisällölle.
Kiinnostunut myös murteista ja huomannut että suomenkielessä on niin paljon sanoja mitä ei ole edes sanakirjoissa. Siis eri murteita ja kaikkia sanoja ei aina edes ymmärrä ennekun ottaa selvää tutuilta jotka käyttävät murretta .
Niin että tänään valitsen kirjan josta tiedän että tulen pitämään - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Päätalolla määrä on huikea, mut taso ei ihan niin huikea.
Onhan Laine hyviäkin tehnyt.Eivät ole noloja, eivät vaan kiinnosta sinua moni muu pitää niistä
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Täällä ei riehu mikään kirjojen mainostaja, mutta suomalainen kateus on oikeastaan aihe josta voisi oikeastaan kirjoittaa kirjan.
Pakko myöntää, että kirjojen lukeminen on ollut pitemmän aikaa tauolla. Kirjoitin tuonne Hillan ketjuun jyräävät ajatukseni, josko alkaisin itse jotain kirjatyötä työstämään. Tottahan jos se tulisi päivittäiseksi puuhakseni mainitsisin siitä teillekin. Pitäähän teille antaa aiheita aloituksiin.
En suinkaan psykologista pohdiskelua haluaisi kirjoittaa, jätän sen kirjailija Tommy Hellstenille.
En myöskään yltäisi hauskuudessa Arto Paasilinnaan, mutta olen lukenut useita hänen teoksiaan
Raamattu lie ainut jota en ole läpi lukenut, jotain kuitenkin sieltä täältä.- Anonyymi
hauskuudessa Arto Paasilinnaan
ostin divarista yhden parilla eurolla kun se alkoi ukkelista joka otti Tapiolsta taksin ja
menikö Hämeenlinnaan ja pelleili siellä ja tapasi jonkun ukon jotka panivat akkoja
halvalla ja jotan luontojuttuja ja räjäyttelivät jne en ymmärtänyt yhtään mitään
miksi kirja on kirjoitettu
https://fi.wikipedia.org/wiki/Elämä_lyhyt,_Rytkönen_pitkä_(elokuva)
miksi luet / olet lukenut niitä
mikä niissä on hauskaa
mikä on se kamala innostus niistä että niitä on filmattu käännetty
muutan vuoden kansakoulua käynyt alkonolisti joka ei osannut englantia eikä muutakaan, mikä siinä niin viehätti? Mikä ihme huumori tai filosofeeraus?
Ymmärrän kyllä hiukan Konsta Pylkkäsen suosiota Huovinen - Anonyymi
Yleensä anojen aloitukset ovat uutisista poimittuja tai oman elämän sattumuksista tai muuten vaan pohdintoja.
Joskus aloitus syntyy toisen ketjun innoittama. En ole aloittaja, en tiedä onko tähän innoitus syntynyt toisesta ketjusta. Tämähän on virkistävä aloitus, että keskustellaan siitä mitä ei ole lukenut. Yleensä se on päinvastoin.
Itse en ole lukenut Kalle Päätalon teoksia. Isäni luki ja hänellä kuulosti olevan ajoittain hauskaa niiden parissa.
En ole lukenut Tolkien Taru Sormusten herrasta. Silloin, kun siitä kohistiin, ei ollut aikaa ja sittemmin ei inspistä.
En ole lukenut Juha Hurmeen Niemi. Aloitin aikoinaan, mutta oli liian vaikeatajuinen minulle.
Olen monasti ilahtunut, kun olen napannut kirjan jostain "saa ottaa" laarista, matkalukemiseksi. Niissä usein oli tuntemattomampia teoksia. Vieläköhän pandemian jälkeen noita kirjalaareja löytyy asemilta ja kentiltä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yleensä anojen aloitukset ovat uutisista poimittuja tai oman elämän sattumuksista tai muuten vaan pohdintoja.
Joskus aloitus syntyy toisen ketjun innoittama. En ole aloittaja, en tiedä onko tähän innoitus syntynyt toisesta ketjusta. Tämähän on virkistävä aloitus, että keskustellaan siitä mitä ei ole lukenut. Yleensä se on päinvastoin.
Itse en ole lukenut Kalle Päätalon teoksia. Isäni luki ja hänellä kuulosti olevan ajoittain hauskaa niiden parissa.
En ole lukenut Tolkien Taru Sormusten herrasta. Silloin, kun siitä kohistiin, ei ollut aikaa ja sittemmin ei inspistä.
En ole lukenut Juha Hurmeen Niemi. Aloitin aikoinaan, mutta oli liian vaikeatajuinen minulle.
Olen monasti ilahtunut, kun olen napannut kirjan jostain "saa ottaa" laarista, matkalukemiseksi. Niissä usein oli tuntemattomampia teoksia. Vieläköhän pandemian jälkeen noita kirjalaareja löytyy asemilta ja kentiltä.Kalle Päätalon teoksia. Isäni luki ja hänellä kuulosti olevan ajoittain hauskaa niiden parissa.
päätalon ja linnan vertailussa Linnan huumori on moninkertainen
en ole lukenut Päätaloa mutta vilkaissut filmejä, tylsiä surkeutta kuvaavia huumoritto matto mamma mia - Anonyymi
Siinäpä sitä korven raatajan henkistä ravintoa, kun ihan Virtahepo Hellsteniltä ja monta kirjaa Arto Paasilinnalta.
- AnonyymiUUSI
Raamatun VT:n profeettoja en ole koskaan lukenut läpi, enkä kaikkia Mooseksen kirjoja. Mutta muutoin kyllä, esim. UT:n moneen kertaan. Luenkin lähinnä Uutta Testamenttia.
- AnonyymiUUSI
Minulla on odottamassa hyvä kirja yöpöydällä kunhan tulee oikea aika lukea . Katson sitä illalla nukkumaan mennessä ja silitän kevyesti sen kansia kädelläni . Sen jälkeen nukkumaan
Pian tulee aika jolloin voin keskittyneesti lukea , kesällä on tähän aikaa niin paljon asioita tehtävänä . - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kalle Päätalon teoksia. Isäni luki ja hänellä kuulosti olevan ajoittain hauskaa niiden parissa.
päätalon ja linnan vertailussa Linnan huumori on moninkertainen
en ole lukenut Päätaloa mutta vilkaissut filmejä, tylsiä surkeutta kuvaavia huumoritto matto mamma miaKumpikin kuvaa aikaansa oamsata näkökulmastaan.itse ajattelen aina että mikä työ si8nä o; ollut kun on saanu5 kokoon kirjan.
Äitini kirjoitti kirjan vanhoilla päivillään ja halusi sen julkaista vaan kuolema tuli ja paperit ovat minun kodissani , en ole lukenut, jotenkin vastustaa ajatuskin, en tiedä miksi niin on.
Hänen sisarensa. Sanoi että kerronta on todella hyvää ja nautinnollista luettavaa,
Joten en tiedä tulenko koskaan lukemaan. 500 sivua ottaa oman aikansa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun VT:n profeettoja en ole koskaan lukenut läpi, enkä kaikkia Mooseksen kirjoja. Mutta muutoin kyllä, esim. UT:n moneen kertaan. Luenkin lähinnä Uutta Testamenttia.
Koulussa luki meidän luokkalaiset raamatun läpi En muista siitä yhtään mitään
En ole lukenut Päätaloa, hyllyssä pitkä rivi, miehen muuttokuormassa tänne tulleita.
Yleensökin, kirjoja joita munun olisipitänyt lukea, mutta onjääneet joko keskeneräisiksi tai kokonaan lukematta on tuhat kertaa enemmän, kuin niitä joita minun olisi pitänyt lukea ja olenkin lukenut! Ensimmäinen taisi olla Dostojevskin Rikos ja rangaistus, joka minulle tuotiin yksitoistavyotiaana, että kehittyisin kirjoittajana. Voi pahus! Taisi olla sekinyksi huonoja valintojani.
Sormusten herran ensimmäisen osan olen lukenut ylu kymmenen kertaa, englanniksi, suomeksi, espanjaksi. Nautin J.R.R. n kerronnasta ja kielestä joka kerta yhtä paljon.
Silmarillion on kaikessa mytologisuudessaan vähän vaikeampi, mahdottoman hyvä kuitenkin, jos pitää sen tyylisestä kirjallisuudesta.
Raamattua olen lukenut sieltä täältä, en koskaan systemaattisesti läpi.
Paasilinnaa olenlukenut pari-kolme kirjaa, ihan hauskoja ne ovat.- Anonyymi
Minä en taas voi sietää sitä Ferranttea. Teennäistä ihmisten sielujen tonkimista.
- Anonyymi
En taida olla lukenut yhtään Finlandia-palkittua kirjaa kuin vähän matkaa
alkua todetakseni, että tämä ei ole minun heiniäni. En ole uuden modernin
monimutkaisen sisäänpäinkääntyneen siperryksen ystävä ja ymmärtäjä.
En ole nähnyt niissä kirjoissa mitään niin hienoa, että kannattaisi vaivautua. - Anonyymi
Koko kevään olen touhunnut monenlaista kodin raivaustyötä ja eilen sain sen pääkohdittain loppuun. Nyt en osaa rentoutua, on levoton olo. Taidan mennä ulos aurinkoon.
Mulla on yksi kirja aloitettuna, pitäisi rauhottua ja jatkaa sen lukemista... - Anonyymi
Yhtään menestyskirjailija Laila Hietamiehen kirjaa en ole lukenut,
Ei vaan nappaa. - Anonyymi
Jos Tervon kirja Agricolasta on autofiktio niitä en lue periaatteesta, koska on vaara, että voi alkaa vahingossa uskoa henkilöhistorian vääristelyn todeksi.
- AnonyymiUUSI
Minulla on kahdessa huoneessa seinät täynnä kirjoja. Kaikkia en ole lukenut ja jotkut taas monta kertaa.
Tänä kesänä "pitäisi" taas jatkaa tuota lukuharrastusta. Olen viime vuodet lähinnä töllöttänyt telkkaria, sieltäkin tallentaen vain ohjelmia, joita aion katsoa. En katso suurinta osaakaan tv-tarjonnasta, en edes (valhe-) "uutisiakaan", kuin harvoin.
Telkkarissa alkoi sarja "Monte Criston kreivi". Mulla on se kirjana ja luin jo lapsena. On myös mm. kirja "Ivanhoe"...!- AnonyymiUUSI
Kirjasarja "Kurjat" (tuolla hyllyssä) luin nuorena moneen kertaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kirjasarja "Kurjat" (tuolla hyllyssä) luin nuorena moneen kertaan.
Joo
Kaupoissa pantiin kirjahyllylle itä-Saksassa Ulbrichtin ja Honeckerin kuvat jotain niiltä
ja väliin pystyyn kirja Kurjat Die Elenden - AnonyymiUUSI
Musta kauan sitten kun luin Edit Piaf in elämänkerran
olin nuori silloin. Kirja on kulkenut muutoissa mukana ja löysin sen ulkovarastossa pahvilaatikosta. , ikävä kyllä se oli homeessa koska varasto on ainostaan sellainen ns pyörä varasto kuten se oli miehen vanhemmilla aikoinaan polkupyörä varastona .sääli että kirja oli pilalla , olisin halunnut lukea sen nyt vanhana ,
sillä nuorena kun lukee niin tulkitsee lukemansa sillä nuoren ajatusmuodolla , tänään olisin varmaan kokenut kirjan tapahtumat eri tavalla . Olen tehnyt sen huomion muutaman kirjan kanssa että ne asiat eivät olekkaan ihan niin kun nuorena sain mielikuvan vaan ihan vaan toisella tavalla ikä ihmisenä luettuna
- AnonyymiUUSI
Ploma "Paasilinnaa olenlukenut pari-kolme kirjaa, ihan hauskoja ne ovat"
Ulkomaiseen tyyliin Ploma on kirjallisesti jonkin verran epäkypsä suomalaisuuden suhteen, vaikka hänestä löytyy kyllä kovaa yritystä
Pukkilasta voisi löytyä lisätietoa kirjallisuuden episteemisestä luonteesta narratiiviin, maailmankuvaan, tyyliin ja muotoon
https://www.pukkilankulttuuriyhdistys.fi/mita-kummaa-arto-paasilinnassa-on-nahty-ulkomailla/En vain epäkypsä, vaan minulla on viidenkymmenen vuoden aukko mitä tulee suomenkieliseen kirjallisuuteen.
Paasilinnalta jluin jonkun hassunkurisen ilmalaivajutun, joka teki pakkolaskun Inarin jäälle?'Paasilinna ja Utrio ovat pari kirjailijaa, jotka liikkuvat vakavasti otettavan ja hyvänmielen kirjallisuuden välimaastossa; molemmat vahvasti viihdyttäviä.
Tämäntyyppiset kirjat ovat hyvin suosittuja ja kaupallisesti menestyksekkäitä, mutta ei voita suuria palkintoja.
Pajtim Statovckin Lehmä synnyttää yöllä on edelleen yöpöydälläni lukematta; sain sen joululahjaksi kirjastonhoitajalta joka pitää lukupiiriämme. En saa sitä avatuksi: mediasta tulee aivan riittävän paljon julmuutta, raakuutta ja pahuutta niin että kiintiöni täyttyy siltä osin jo pelkästä televisionkatselusta.- AnonyymiUUSI
Paloma.se01 kirjoitti:
En vain epäkypsä, vaan minulla on viidenkymmenen vuoden aukko mitä tulee suomenkieliseen kirjallisuuteen.
Paasilinnalta jluin jonkun hassunkurisen ilmalaivajutun, joka teki pakkolaskun Inarin jäälle?'Paasilinna ja Utrio ovat pari kirjailijaa, jotka liikkuvat vakavasti otettavan ja hyvänmielen kirjallisuuden välimaastossa; molemmat vahvasti viihdyttäviä.
Tämäntyyppiset kirjat ovat hyvin suosittuja ja kaupallisesti menestyksekkäitä, mutta ei voita suuria palkintoja.
Pajtim Statovckin Lehmä synnyttää yöllä on edelleen yöpöydälläni lukematta; sain sen joululahjaksi kirjastonhoitajalta joka pitää lukupiiriämme. En saa sitä avatuksi: mediasta tulee aivan riittävän paljon julmuutta, raakuutta ja pahuutta niin että kiintiöni täyttyy siltä osin jo pelkästä televisionkatselusta.Et taida tietää, että Paasilinnoja oli kaksi, Erno ja Arto, ihan eri sarjan miehiä. Nyt vain peesaat tuota korppista ainoasta hänen lukemastaan kirjasta,
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Et taida tietää, että Paasilinnoja oli kaksi, Erno ja Arto, ihan eri sarjan miehiä. Nyt vain peesaat tuota korppista ainoasta hänen lukemastaan kirjasta,
Ainoastaan Ernoa kannattaa lukea.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Et taida tietää, että Paasilinnoja oli kaksi, Erno ja Arto, ihan eri sarjan miehiä. Nyt vain peesaat tuota korppista ainoasta hänen lukemastaan kirjasta,
Et taida tietää, Paasilinnoja oli neljä. Arto, Erno, Reino ja Mauri. Kaikki ovat kirjoittaneet kirjoja. Taitaa tuo Mauri olla vielä elossa.
- AnonyymiUUSI
Hahhaa analyysejä tehdään ja jopa diagnoosejakin
Se siitä epäkypsyydestä .
Aika huvittavaa sinänsä , kaikki eivät omista peiliä . - AnonyymiUUSI
Paloma.se01 kirjoitti:
En vain epäkypsä, vaan minulla on viidenkymmenen vuoden aukko mitä tulee suomenkieliseen kirjallisuuteen.
Pajtim Statovckin Lehmä synnyttää yöllä on edelleen yöpöydälläni lukematta; sain sen joululahjaksi kirjastonhoitajalta joka pitää lukupiiriämme. En saa sitä avatuksi: mediasta tulee aivan riittävän paljon julmuutta, raakuutta ja pahuutta niin että kiintiöni täyttyy siltä osin jo pelkästä televisionkatselusta.Pane se telkkari kiinni, jos uutiset kahistuttaa. Mene välillä ulos, koko ajan ei pidä lukea, töllätä telkkua, roikkua netissä ja näpyttää koneelle. Juttele vaikka naspuriesi kanssa, tällä netissä änkyröinti rasittaa pollaasi.
- AnonyymiUUSI
Paloma.se01 kirjoitti:
Pajtim Statovckin Lehmä synnyttää yöllä on edelleen yöpöydälläni lukematta; sain sen joululahjaksi kirjastonhoitajalta joka pitää lukupiiriämme. En saa sitä avatuksi: mediasta tulee aivan riittävän paljon julmuutta, raakuutta ja pahuutta niin että kiintiöni täyttyy siltä osin jo pelkästä televisionkatselusta."Tämäntyyppiset kirjat ovat hyvin suosittuja ja kaupallisesti menestyksekkäitä"
Sehän on hyvä, että kirjat menee kaupaksi. Josko ei nämä kirjailijat sitten ole yhteiskunnan elätettävinä.
Huvittava ketju tämä. Aloittaja kysyy, mitä ette ole lukeneet ja moni kertoo mitä he ovat lukeneet. Tulee tunne, että lukutaito on kadoksissa.
- AnonyymiUUSI
Paras kirja jonka olen lukenut -50 luvun alkupuolella.
Maailmankuulu Lady Catterleyn rakastaja.
Siinä iässä oli uuttaa ja erikoista, mutta sallittua.
Harmi ettei ole hyllyssäni. - AnonyymiUUSI
Hellsten tuskin kirjoittelee enää mitään uutta. Hän on vakavasti sairastunut.
- AnonyymiUUSI
Tai siis aina ollut
- AnonyymiUUSI
Tommy Hellsten: "En pystyisi asumaan enää yksin. Olen täysin riippuvainen muista."
https://www.is.fi/viihde/art-2000011288577.html- AnonyymiUUSI
Tommy Hellsten: "Olen avuton kuin vauva".
Vuoden epävarmuuden jälkeen Tommy Hellsten sai hiljattain kuulla, että hänellä on motoneuronitauti, joka on yhdessä kakkostyypin diabeteksen kanssa aiheuttanut oireet. Kyse on siitä, että hermoimpulssit eivät kulje lihaksiin, jolloin lihakset alkavat sammua. Tällä hetkellä oireet ovat oikeassa jalassa, mutta nyt vasemmassakin jalassa on oireita.
– Tässä on käyty aikamoisia henkisiä prosesseja, hän kertoo.
– Kun yhtäkkiä elämässä muuttuvat keskeiset asiat, silloin elämä tietyllä tavalla pysähtyy. Siinä pysähtyneisyydessä on pakko miettiä miten tähän suhtautuu. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tommy Hellsten: "Olen avuton kuin vauva".
Vuoden epävarmuuden jälkeen Tommy Hellsten sai hiljattain kuulla, että hänellä on motoneuronitauti, joka on yhdessä kakkostyypin diabeteksen kanssa aiheuttanut oireet. Kyse on siitä, että hermoimpulssit eivät kulje lihaksiin, jolloin lihakset alkavat sammua. Tällä hetkellä oireet ovat oikeassa jalassa, mutta nyt vasemmassakin jalassa on oireita.
– Tässä on käyty aikamoisia henkisiä prosesseja, hän kertoo.
– Kun yhtäkkiä elämässä muuttuvat keskeiset asiat, silloin elämä tietyllä tavalla pysähtyy. Siinä pysähtyneisyydessä on pakko miettiä miten tähän suhtautuu.Avioeronmut hellsten antoi ohjeita parisuhteen säilyttämiseksi saadakseen ruokarahaa
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Avioeronmut hellsten antoi ohjeita parisuhteen säilyttämiseksi saadakseen ruokarahaa
Minä ihmettelen tuota "Eilaa". Näinkö antautui omaishoitajaksi vain hoidettavan kuuluisuuden vuoksi. Riittääkö imarteluksi ja manipulaatioon vain "enkeliksi" kutsuminen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minä ihmettelen tuota "Eilaa". Näinkö antautui omaishoitajaksi vain hoidettavan kuuluisuuden vuoksi. Riittääkö imarteluksi ja manipulaatioon vain "enkeliksi" kutsuminen.
Onhan psykolooilla hieno ökytalo meren rannalla. Pääsi hoitaja siihen asumaan .
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kuuluisuus kiehtoo, onhan Dannyllakin oikea Helmi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Onhan psykolooilla hieno ökytalo meren rannalla. Pääsi hoitaja siihen asumaan .
Ei ihan vankalla pohjalla tuo ökytalo ole. Kirjoituksesta päätellen paljon pankkilainaa ja Tommyn täytyy töitä tehdä lyhennyksiwn maksamiseksi. Enpä tiedä enkeli Eilan rikkauksista. Ihan vaan tuntuu, että on "ihanaa" omaishoitaa kuuluisuutta. Vai oliko Amor asialla? Kyynisenä epäilen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kuuluisuus kiehtoo, onhan Dannyllakin oikea Helmi.
Hyvin sanottu ja huomattu 👍
- AnonyymiUUSI
Juu,,on tullut luettua kaikki Päätalon kirjat ja itseasiassa vielä useampaan kertaan.
Joillekin se maailma ei näköjään avaudu päätellen kommenteista.
No,,itse en ole lukenut ainoatakaan Finlandia yms. palkittua kirjaa koska TIEDÄN että ovat noinkutsutun "kulttuurivöen" heiniä. - AnonyymiUUSI
Päätalon lehtolapsi ei perinyt, lapsenlapsi kertoo
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli265183Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm123775Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403177IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm482746Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861308Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2831275- 591165
- 791129
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3961112Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2081039