Tiiätkö lahkolaiset on kovasti omalaatuisia tiedätkö mitkä kaksi on suomen eniten myytyjä lääkeitä, 1. semaglutidi, eli ozempic, 2. metformiini, näistä tulee valtaosa lääkekorvauksista, kela korvaa lääkkeet ainoastaan diabeetikoille, 1. lääkettä käytetään myös lihavuuden hoitoon, lihavuus kun ei ole sairaus kulut pitää maksaa itse, vuoden lääkkeet maksaa hieman vajaa 2000 euroa.
Ei ole osamaksumiljonäärin opit mennyt perille suomen kansaan, tuskin edes itselleen, vuosien liimojen haistelu on jättänyt jälkensä.
Tiiätkö mikä on parastapa ärsyttää osamaksumiljonääri ja muut lahkolaiset, on työntää sormet sieraimeen, eihän toki vaan kertoa olevansa hyväkuntoinen, ja jaksaa juosta sydän osaston portaita ylös ja alas mielellään heti toimenpiteen jälkeen, miljonäärillä alkaa heti kaukokirjoitin toimimaan, ja saamme nauttia metrikaupalla possoja yms. laatu viihdettä.
lahkolaiselle hieman factaa...
7
193
Vastaukset
- Anonyymi
Laatu viihdettä on yhdys sana.
- Anonyymi
Juu lahkolaiset on kova kuntoisia alfa uroksia, Pattayan savosta, palsta vaikuttamista jo vuosia, ilman aivoja.
- Anonyymi
"En osallistu Sisäpiirin apinoiden Pattayan rakkaiden kotiasiantuntijoiden bablaan", sanoi Pasanen ja viittasi siihen ettei lentoturmat liity matkailuun.
Nostetaan tämä Pasasen kirjoitus nyt sitten ylös ja kysytään että miten tämä liittyy matkailuun, vai eikö vaan ole keskustelukumppania?- Anonyymi
Entä miten sinä liityt yleensäkään thaimaan matkailuun eikö trolleille ole oma paikka missä voivat vaikutta, elämäänsä.
- Anonyymi
Tämä oli hieman huonosti kirjoitettu, kun oli huonot silmälasit, suomessa on kansan sairaus nimeltään diabetes, joka aiheuttaa yhteiskunnalle valtavat kulut, kun verenkierto estyy syystä tai toisesta, suonissa, tämä johtaa kaikkeen ikävään, vaikkapa jalkojen amputaatioon...
Yhteiskunta on varautunut tähän ongelmaan, maksamalla verraten kalliita lääkeitä valtavalle ihmismassalle, näistä lääkkeistä eka on Ozempic ja toinen Metforming joissa on kopiovalmisteita pilvin pimein, joten yksikkökustannus ei ole kovinkaan olennainen.
Tuo Ozempic on pääosin tarkoitettu diabeteksen hoitoon mutta sitä käytetään myös lihavuuden hoidossa, tosin kela ei silloin sitä korvaa, ja vuodessa tulee itselle maksettavaksi noin 2000 euroa, kun diabeetikolle on 500 euroa.
Kela korvaa joillekin vuodeksi, toisille kokoaikaiseksi, itselleni en tiedä kun en ole lihava, kohta tuskin edes ylipainoinen en lääkärin mukaan sitä tarvitse, kun tuo oma lääkitys on saatu kunnolla kohdelleen, neste pitäisi poistua elimistöstä.
Ei ole 2010 terveysopit menneet perille suomen kansaan, eikä edes thaikkuihin, jotka kummatkin on diabeteksen erityistarkkailualuetta, suomessa se etu, että diabeetikot elävät suomessa paljon vanhemmiksi kuin thaimaassa, kun lääkkeet joudutaan joka tapauksessa maksamaan itse, eikä diabeetikko varmasti saa vakuutuksia thaimaassa.
Tässä on tulevaisuudessa iso haaste thaimaan terveyden huolloin lisäksi, jo muiden isojen ongelmien jatkoksi.
Hienoa että on suomen julkinen ainakin vielä toimiva terveyden huolto.- Anonyymi
Kelan rahat ja koko julkisen sektorin rahat tulee veronmaksajilta. Kela ei paina itse rahaa.
Thaimaan ja Suomen terveydenhuolto ei ole minun vastuullani, enkä voi siihen vaikuttaa muuta kuin lähimpien ihmisten kanssa vaihtaa siitä ajatuksia, mitä kannattaisi tehdä hyvinvoinnin eteen.
Diabeteslääkkeet ovat Thaimassa thaimaalaisille ilmaisia, kuin myös kerta vuoteen diabeteshoitajalla käynti, tarvittaessa useammin. Myös HIV- lääkkeet ovat ilmaisia.
Et ole joo laisinkaan lihava, vaan ainoastaan horisontaalisesti haastava ja kehopositiivinen.
Jos olet 185cm pitkä, niin huomattavan lihavuuden raja kulkee sinulla noin 102 kilossa.
Sen alle olet vain ylipainoinen. Jotta olisit normaalipainoinen, sinun tulisi painaa alle 86 kiloa.
Olisi eri asia jos olisit bodari, mutta et ole. Sinussa on aladoobia noin 50 kiloa. Jos painat yli 136 kiloa, niin olet sairaalloisen lihava.
Arvioin painoksesi noin 135 kiloa, jolloin keikut siinä sairaalloisen lihavuuden rajamailla kuin myös terveytesi keikkuu siinä hengissä pysymisen rajamailla.
Nesteen kertyminen ei ole lihavuudestasi kuin parin prosentin luokkaa ja sekin kertyy rasvakudokseen.
2010 painoa 83 kiloa, rasvaprosentti noin 15% - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kelan rahat ja koko julkisen sektorin rahat tulee veronmaksajilta. Kela ei paina itse rahaa.
Thaimaan ja Suomen terveydenhuolto ei ole minun vastuullani, enkä voi siihen vaikuttaa muuta kuin lähimpien ihmisten kanssa vaihtaa siitä ajatuksia, mitä kannattaisi tehdä hyvinvoinnin eteen.
Diabeteslääkkeet ovat Thaimassa thaimaalaisille ilmaisia, kuin myös kerta vuoteen diabeteshoitajalla käynti, tarvittaessa useammin. Myös HIV- lääkkeet ovat ilmaisia.
Et ole joo laisinkaan lihava, vaan ainoastaan horisontaalisesti haastava ja kehopositiivinen.
Jos olet 185cm pitkä, niin huomattavan lihavuuden raja kulkee sinulla noin 102 kilossa.
Sen alle olet vain ylipainoinen. Jotta olisit normaalipainoinen, sinun tulisi painaa alle 86 kiloa.
Olisi eri asia jos olisit bodari, mutta et ole. Sinussa on aladoobia noin 50 kiloa. Jos painat yli 136 kiloa, niin olet sairaalloisen lihava.
Arvioin painoksesi noin 135 kiloa, jolloin keikut siinä sairaalloisen lihavuuden rajamailla kuin myös terveytesi keikkuu siinä hengissä pysymisen rajamailla.
Nesteen kertyminen ei ole lihavuudestasi kuin parin prosentin luokkaa ja sekin kertyy rasvakudokseen.
2010 painoa 83 kiloa, rasvaprosentti noin 15%No onko joku jossain muuallakaan väittänyt, että yhteiskunnan tuet tulevat muualta kuin verovaroista, sehän on selviö, sitä tarvitse edes miettiä.
Totta kela ei paina rahaa, mutta liikepankit painavat ihan itse sen mukaan mitä saavat otettua lainaksi rahaa, asiakkailtaan, he voivat lainata sitä itsetekemäänsä rahaa ulos asiakkailleen tietyn kaavan mukaan.
Olen 188 pitkä, lääkäri ei ole koskaan ollut huolissaan painostani, jaksanhan sen kantaa sairaalan rappusissa viisikin kerrosta ilman että olisi tarvinnut levätä välillä...
Jos tuo paino putoaa 128 kilosta, 20 kiloa pois olen tyytyväinen, se on nestettä, ei läskiä, tosin sen poistaminen on hankalampaa kuin lääkäri aikaisemmin kuvitteli, mutta vuodessa tuo pitäisi poistua, kun en voi käyttää nesteenpoisto lääkeitä, ja mitä jos jätä nuo lääketieteen asiat ammattilaisille, he ovat saaneet koulutuksen siihen sinä et, tuskin on paljon muutakaan kouluja käyty.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823333
- 1023046
- 532262
- 211731
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201705Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..111640Olisitpa rakkaimpani
Kaipaan sinua. Ikävä sinun läsnäoloa ja kaikkea sinussa. Päivistä, jolloin nähdään tulee onnellisia päiviä. Sinun seuras61528Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein221468Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131391Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin381374