Meillä on Nilfisk pölynimuri enkä minä oikein jaksaisi imuroida sillä.
Säätölaitteistakaan ei ole hyötyä Miksi se on niin raskas imuroida?
Imuri on raskas käsitellä ?
5
218
Vastaukset
- Anonyymi
Hommaa roboimuri niin ei tarvitse niillä museoimureilla jyystää kämppää.
- Anonyymi
Niin, tarvii vaan ostaa uusi robo muutaman vuoden välein. Ja tarvii silti imuroida normi-imurilla nurkat yms. robolle mahdottomat paikat.
- Anonyymi
Ajankohtaista: HYLA-laitteet tuotiin 1999 ensimmäisen kerran Suomeen. Ensimmäinen malli oli N-sarja. Sen jälkeen tuli NST - erittäin kestävä ja toimiva laite. Siinä oli vielä se sparaattori irroitettav ja puhdistettava silloin tällöin. Kuitenkin - todella kestä laite. (Sellainen on vieläkin toiminnassa meillä) . Vuonna 2009 ilmestyi markkinoille GST malli. Erittäin hienostunut ja toimiva. Ja siinä ei tarvinnut sitten käyttäjän enää mitää erikseen purkaa ja puhdistaa.
HYLA perustaa toimintalogiikan täysin veden ominaisuuteen. Vesi sitoo kaiken hiukkasen, mutta päästää ilamn takaisin . Ja Hyla ei ole enää sitten N-mallin jälkeen asentanut minkäänlaisia suodattimia. Tämä tekniikka sallii siten myös veden imuroinnin, vakuumoinnin (kone kestää sen 24 tuntia putkeen tai jos tarvis enemmänkin) koska kone jäähtyy pienten ilma-aukkojen kautta. Kestävyys on varmasti se, jolla voi kuvailla HYLA laitetta.
Uusin malli tuli 2018 markkinoille nimellä EST. Se on siten päivitettu, että imuputket liitetään toisiinsa, ja sähköjohto on siten näkymätön. Nimen E viittaa elektronisuuteen. Moottori on sähkömagenettinen ja siten todella pitkäikäinen. varovasti arvioitu vähintään 20 vuotta kestävä.
Kokemusta näistä laitteista on siis vuodesta 1999 lähtien.
Siinä samassa tuli tutusttua sitten seuraaviin laitteisiin, joilla sama periaate toiminnassa, eli vesiseparaaattori tekniikka. Tarkoittaa sitä, että laitteessa syntyy keskipakovoima ja laite erottaa ilman ja veden toisistaan. Siis käytännön kokemusta löytyy Rainbow laitteesta, Pro Aqua, Delphin, Ritello. Hyal Laitteessa taitaa olla sellainen ero, että se moottoriosa kiinnitetään yhden käden kahvalla vesiastiaan. Näissä muissa laitteissa astia on pienempi ja vaatii lähes aina kaksi kättä, jota saa irroitettua ja kiinnitettyä laitteen. Eli HYLA on käytännössä kätevämpi. Hyla vaatii noin 4 litraa vettä noi toiset tulee toimeen 2 litralla. Ritello ja Rainbow laitteissa on mahdollista säätää ilmanpuhdistus pienemmille kierroksille, jolloin laitteen ääni on hillitympi. Olen suorittanut suurtilojen siivousta HYLA-laitteilla ja mielestäni juuri sen astian kiinnitys ja poisto oli kätevää ja nopeaa. Muilla laitteilla olisi ehkä hermot mennyt??
Vastauksena kysymykseen, miksi sitten tuollainen laite, kun kerran pölynimureita saa jo muutamalla kympillä: Joo- niin saa: mutta olellinen ja ehkä tärkein asia on nimen omaan se vesi väliaineena, niin kuin se fysikaalisesti ilmaistaisiin. Vesi sieppaa kaiken pölyn, eikä vapauta imuroituja pölyjä hienonnettuna takaisin sisätilaan. Ja sehän sen imuroinnin idea, eikö? Aikana noin 1900 luvun alussa oli palvelu olemassa, että asuntoja imuroitiin ulkopuolisen tekijän avulla. Niillä oli pakettiauton kokoinen laite kadun varrella ja letku vietiin ikkunasta asuntoon ja sitten imuroitiin asunnon mator esimerkiksi. No- sehän oli vahingossa hyvä idea, koska sitä pölyä ei muroitu asunnon ilmatilaan. Toisena esimerkkinä toimisi lumenauraus. Eli jos aura tai linko auraisi lumen edestään ja linkoisi sen taakseen, olisi työ loputon. Mutta niin se suodatin imureiden kannsa onkin. Koska plöly palautuu hienontuneena takaisin sisätilaan, joka on muuten huomattavasti hankalampi asia asukkaan kannalta. Ja ne ROOMB-laitteet, no niissä on sen pölynkeräusastia hyvin pieni ja sama ongelma niissä on sen suodattimen läpipäästö.
No tässä hieman taustaa näihin laitteisiin.
Ai niin - sanotaan että se on kallis.
No - onko se? Jos laskee vaikka sen kymmpejä maksaneen laitteen varusteitten ostaminen, kasaantuu sekin hinta sitten siihen ostohintaan ja menee ylikin. Mutta tällainen vesiseparaattorilaite, niin se ei vaadi pussien ja suodattimien hankintaa ja on aina käyttövalmis. Tottakai se käytetty vesi pitää aina kaataa pois ja ennen uutta siivousta laittaa puhdas vesi astiaan. Mutta ei se vesi niin paljon maksa kuin ne pussit ja suodattimet.
Tällaista infoa pitkän ajan kokemuksella.
Niin ja kaikilla noilla laitteilla ON VISSIIN OMA EDUSTAJANSA.- Anonyymi
Jotain 50-luvun tekniikkaa tässä taas tyrkytetään. Pikkulapsen tasolle jääneille, jolla menee pienhiukkaset korkealta ja kovaa yli hilseen.
- Anonyymi
Käy punttisalilla, osta puntit kotiin tai nostele sitä imuria että saat lihaksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 945412
- 564171
- 302331
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282178Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161835- 151484
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹331322Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201138- 221038
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431031