Miksi mainitaan jutuissa aina että "pariskunta rakensi talon"?
Itsehän eivät rakenna taloa vaan sen tekee aina joku muu.
Sitten poseerataan talon edessä että "me rakennettiin talo"!
Rakennuttivat on oikea sananuoto.
Rakensivat talon
7
534
Vastaukset 7
- Anonyymi
MRL:n mukaan asia on näin, he rakensivat eli olivat rakennushankkeeseen ryhtyviä..
- Anonyymi
Mutta ilmaisu "rakensivat" on väärä. He ovat rakennuttajia.
- Anonyymi
Eli..jos uudessa talossa ilmenee lopputarkastuksessa vakava rakennusvirhe niin se on rakentajan syy eli tässä tapauksessa rakennuksen omistajat eli ne jotka rakensi talon🙂
- Anonyymi
Ennen oli yleistä tosiaan rakentaa talo. Nykyään sitä on vähän.
- Anonyymi
Pariskunta saattaakin olla hyvä tahi huono vajjatietoiunen rakennuttaja : Huolehtia täytyy:
Rakennushankkeeseen ryhtyvän huolehtimisvelvollisuus
" Rakennushankkeeseen ryhtyvän on huolehdittava siitä, että rakennus suunnitellaan ja rakennetaan rakentamista koskevien säännösten ja määräysten sekä myönnetyn luvan mukaisesti. Rakennushankkeeseen ryhtyvällä on oltava hankkeen vaativuus huomioon ottaen riittävät edellytykset sen toteuttamiseen.
" Rakennushankkeeseen ryhtyvän on huolehdittava myös siitä, että rakennushankkeessa on kelpoisuusvaatimukset täyttävät suunnittelijat ja työnjohtajat ja että muillakin rakennushankkeessa toimivilla on heidän tehtäviensä vaativuus huomioon otettuna riittävä asiantuntemus ja ammattitaito. "
Olisihan tuo melkoinen osaaja-pariskunta, jos talouden rva olisi
arkkitehti ja "herra" vähintäänkiin rakennusinsinööri! Käytännön junailuissa alkuun harjoirellut rakentamista työmaalla ja siitä sitten kolme vuotta Tekusssa rakennusmestariksi ja sitten 4 -5 vuotta lisää RA ... Tai jopa korkeakoulu-armmatti-arkkiehdiksi!
Valtiovalta oli joskus -60 huolestunut, kun korkeakoulussa opiskelljat viihtyivät "talon" kirjoissa 7 -8 vuotta! Tötä riitti .... kiireeksi asti! ja .... Siinä sivussa piti opiskella CAD ! - Anonyymi00007
Kyllä minun veljeni rakensi vaimonsa kanssa talon ihan itse omin kätösin.Tiedän kun olin itse aina välillä paikalla auttamassa.
- Anonyymi00008
Ja joku senkin osti.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Metsamanin muru kissa kuollut
Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars1883151- 941425
- 1281122
Kysymys
Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois2481122Tapailtaisko nainen
Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä86975- 96831
Kissan kuolema
https://youtube.com/shorts/lJznLVfBTxA?si=h-F1D4Arg4uGjGX- On tuo aivan uskomaton tapaus! Lähes 200 osanottoa ja surun111694Haluatko J-mies jutella asiat selviksi vai jäädä palstalle haaveilemaan
Kuten otsikko sanoo: Haluatko tavata ja jutella, jotta saadaan asioihin selvyys lopullisesti vai haluatko mieluummin haa55685Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun
Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid108658- 38592