Rakensivat talon

Anonyymi-ap

Miksi mainitaan jutuissa aina että "pariskunta rakensi talon"?
Itsehän eivät rakenna taloa vaan sen tekee aina joku muu.
Sitten poseerataan talon edessä että "me rakennettiin talo"!

Rakennuttivat on oikea sananuoto.

7

534

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

MRL:n mukaan asia on näin, he rakensivat eli olivat rakennushankkeeseen ryhtyviä..

• Anonyymi

Mutta ilmaisu "rakensivat" on väärä. He ovat rakennuttajia.

• Anonyymi

Eli..jos uudessa talossa ilmenee lopputarkastuksessa vakava rakennusvirhe niin se on rakentajan syy eli tässä tapauksessa rakennuksen omistajat eli ne jotka rakensi talon🙂

• Anonyymi

Ennen oli yleistä tosiaan rakentaa talo. Nykyään sitä on vähän.

• Anonyymi

Pariskunta saattaakin olla hyvä tahi huono vajjatietoiunen rakennuttaja : Huolehtia täytyy:

Rakennushankkeeseen ryhtyvän huolehtimisvelvollisuus

" Rakennushankkeeseen ryhtyvän on huolehdittava siitä, että rakennus suunnitellaan ja rakennetaan rakentamista koskevien säännösten ja määräysten sekä myönnetyn luvan mukaisesti. Rakennushankkeeseen ryhtyvällä on oltava hankkeen vaativuus huomioon ottaen riittävät edellytykset sen toteuttamiseen.

" Rakennushankkeeseen ryhtyvän on huolehdittava myös siitä, että rakennushankkeessa on kelpoisuusvaatimukset täyttävät suunnittelijat ja työnjohtajat ja että muillakin rakennushankkeessa toimivilla on heidän tehtäviensä vaativuus huomioon otettuna riittävä asiantuntemus ja ammattitaito. "

Olisihan tuo melkoinen osaaja-pariskunta, jos talouden rva olisi
      arkkitehti ja "herra" vähintäänkiin rakennusinsinööri! Käytännön junailuissa alkuun harjoirellut rakentamista työmaalla ja siitä sitten kolme vuotta Tekusssa rakennusmestariksi ja sitten 4 -5 vuotta lisää RA ... Tai jopa korkeakoulu-armmatti-arkkiehdiksi!
      Valtiovalta oli joskus -60 huolestunut, kun korkeakoulussa opiskelljat viihtyivät "talon" kirjoissa 7 -8 vuotta! Tötä riitti .... kiireeksi asti! ja .... Siinä sivussa piti opiskella CAD !

• Anonyymi00007

Kyllä minun veljeni rakensi vaimonsa kanssa talon ihan itse omin kätösin.Tiedän kun olin itse aina välillä paikalla auttamassa.

• Anonyymi00008

Ja joku senkin osti.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?

Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "
      Maailman menoa
      355
      1491
    2. Mitä kirjainta kaipaat?

🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      114
      1206
    3. Onko ikäerolla väliä?

Mitä mieltä ootte? Meillä on 14 vuotta ikäeroa.
      Ikävä
      115
      1075
    4. Onko sulla rakas mitään sanottavaa?

Lähetä tässä kaivatullesi haluamasi terveiset 💌
      Ikävä
      116
      851
    5. Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"

Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh
      Suomalaiset julkkikset
      22
      847
    6. Uusioperhe vai salasuhde?

Mitä ensisijaisesti haluat? Pelkään, että menetän järjen sun kanssa 😉
      Ikävä
      111
      822
    7. Mulla on ikävä sua!

Enemmän kuin ikävä... sun kanssa oli niin helppo olla ja jutella!
      Ikävä
      18
      470
    8. Otan vielä sut

Niin on tähtiin kirjoitettu. Nainen, turha on kohtaloa juosta pakoon.
      Ikävä
      38
      454
    9. Vaikea löytää samantyylistä miestä

Nyt on pakko avautua. Onko ketään muuta jonka on yksinkertaisesti todella vaikeaa löytää samanhenkistä kumppania kuin i
      Sinkut
      93
      441
    10. Nainen, tää meidän juttu ei ole ohitse

Ennen kuin lihava nainen on laulanut.
      Ikävä
      36
      423
    Aihe