Ajattelin noudattaa morsiusparin toivetta ja antaa häälahjaksi rahaa. Mielestäni sopiva summa on 40 €, mutta haluaisin vinkkejä hauskoista tavoista joilla voisin lahjan antaa.
Shekki olisi varmastikin fiksua hankkia pankista josta parilta löytyy tili mutta koska siitä ei ole tietoa, ajattelin viedä käteistä. Olen täältä palstalta bongaillut rahapuita, valokuvakehyksiä yms. tapoja joiden kanssa raha on annettu mutta olisiko kenelläkään parempia ideoita...?
Lahjarahaa?
6
1842
Vastaukset
- kolikkoina
tai pikkurahana 10cent ja pistä aarrearkkuun tai aarrepussiin.Kyllä on kiva kun laskevat et paljonko tuli.tai säästöpossuun kolikoita.
- valmistunut
minä ainakin yo- ja ammattiinvalmistumisjuhlat läpikäyneenä olen aina saanut shekkejä jotka antajat ovat ottaneet omasta pankistaan. sitten oon vienyt ne omalle tililleni omaan pankkiini setelien yms kanssa. shekit on myös turvallisempia kun ne on merkitty tiettyjen henkilöiden nimille.
- Pennitön..
Mutta pitääkö shekeissä olla sen hääparin uusi nimi vai vanha? Pankissa varmaan tietävät (ehkä), mutta mä en oikeasti tiiä.. Entää jos ei ole tietoa minkälaisen sukunimi härdelin pariskunta ottaa itselleen..
- pankissakin työskennellyt
Pennitön.. kirjoitti:
Mutta pitääkö shekeissä olla sen hääparin uusi nimi vai vanha? Pankissa varmaan tietävät (ehkä), mutta mä en oikeasti tiiä.. Entää jos ei ole tietoa minkälaisen sukunimi härdelin pariskunta ottaa itselleen..
Shekeissä voi hyvin olla molempien vanha nimi ja välissä pitää lukea tai. Jos laittaa esim. Matti ja Maija, joutuvat molemmat olemaan paikalla kun shekki lunastetaan. Jos taas lukee Matti tai Maija, riittää kun toinen käy lunastamassa shekin. Jos uuden nimen tietää voi senkin laittaa.
- Pennitön..
pankissakin työskennellyt kirjoitti:
Shekeissä voi hyvin olla molempien vanha nimi ja välissä pitää lukea tai. Jos laittaa esim. Matti ja Maija, joutuvat molemmat olemaan paikalla kun shekki lunastetaan. Jos taas lukee Matti tai Maija, riittää kun toinen käy lunastamassa shekin. Jos uuden nimen tietää voi senkin laittaa.
Tuopas oli hyvä tietää. Kyllähän ne varmaan pankissakin neuvovat, mutta kun tosiaan ei ole ollut ikinä tällaisen asian puolesta sinne menoa..
Silloin harvoin kun olen shekin nähnyt o_O niin siinä on tainnut olla tuo JA ihan vain siksi, että näyttää "paremmalta".. mikä lahja se sellainen on, jos siinä on TAI..
Mutta tuo onkin hyvä tuo TAI laittaa ettei molempien tarvitse raahautua sinne pankkiin noita shekkejä lunastamaan.
Tai ainakin itse laitan, jos joskus on tarvetta laittaa.. - vaimo05
Pennitön.. kirjoitti:
Tuopas oli hyvä tietää. Kyllähän ne varmaan pankissakin neuvovat, mutta kun tosiaan ei ole ollut ikinä tällaisen asian puolesta sinne menoa..
Silloin harvoin kun olen shekin nähnyt o_O niin siinä on tainnut olla tuo JA ihan vain siksi, että näyttää "paremmalta".. mikä lahja se sellainen on, jos siinä on TAI..
Mutta tuo onkin hyvä tuo TAI laittaa ettei molempien tarvitse raahautua sinne pankkiin noita shekkejä lunastamaan.
Tai ainakin itse laitan, jos joskus on tarvetta laittaa..sellainen tuli mieleen, että ostat rahapuu-kukkasen ja vaihdat pieniksi hiluiksi rahaa ja pistät kolikot kukkapurkkiin, vaikka siihen multaan. Siihen vois toki jotain "hörselöä" laittaa päälle, ettei nyt mullasta rahoja tarvii tonkia. Ja esim. 5 euron seteleitä voi laittaa langalla/ohuella silkkinauhalla kukan oksiin kiinni...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus33966Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va872032Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J50846- 47764
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?184728Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va34728Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35712Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119705- 35664
Miksi tuota ei saada karkotettua Suomesta?
Sillä näkyy olevan ilmeinen suojaväri. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af3161b-4cdc-4ca7-b6cd-1e745efd1a97127648