Miksi olet lopettanut ajamisen

Anonyymi-ap

Itse lopetin sen vaarallisuuden takia. Ei voi enää nauttia siitä kun pitää jatkuvasti miettiä että koska tulee vastaan tai miksei takaa joku 17 vuotias 200 heppaisella bemarilla ja räplää kännykkää eikä katso yhtään mihin ajaa ja mitä tiellä liikkuu.
Nyt taas joku pääsi hengestään kun ajoi autonsa ulos suoralla tiellä. Jos ei osata edes suoraan ajaa niin jokin mättää koulutuksessa. Näiden vatipäiden kanssa vaan ei kannata ajaa kuin panssarivaunulla.

16

351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kannattaa lopettaa ajaminen, kun tuntuu siltä ettei taidot enään riitä huomioimaan muita liikenteessä.

    • Anonyymi

      Kannattaa lopettaa ajaminen moottoripyörällä suosiolla, kun rahat ei siihen riitä.

    • Anonyymi

      Minä lopetin aikoinaan siihen, kun tuntui, ettei kesässä ole montaa päivää, milloin on hyvä ajella. Varsinkin sateessa ajo alkoi tympiä. Mielummin ajoi autolla. Keväisin ja syksyisin alkoi tulla vilu, jos ei ollut tarpeeksi välikerroksia, pysähtyessä tulikin sitten hiki. Se, mikä nuorena ajossa kiehtoi, ei enää kiinnostanut.
      Mielummin ajan autolla, se on aina oikean lämpöinen, aina kuiva sisältä, eikä liukastu kaivon kansiin.

      • Anonyymi

        Eli et ollut motoristi jolla vielä huonot varusteet.


    • Anonyymi

      Aloittaja ja moni muu kuvittelee olevansa turvassa peltikotteron sisällä, kuitenkin jo 80 km/h nopeudella tapahtuva nokkakolari on vakavasti vammauttava, tai tappava. Valitettavasti liikenteessä ollaan aina sattuman armoilla, sitä voi vähentää vain pysymällä enemmän kotona.
      Moottoripyörässä ei ole peltiä ympärillä, mutta kokenut kuski kompensoi sen ajamalla varovaisemmin ja suunnittelemalla ajoreittinsä turvallisempia teitä pitkin. Jolloin se ei ole vaarallisempaa, kuin keskiverto autoilijan liikkuminen tiellä.

      • Anonyymi

        Ajan nokkakolarin tai tieltä ulos mieluummin uudella sähköautolla kuin moottoripyörällä. Autossa on myös sellainen nerokas ominaisuus, että se on luonnostaan vakaa eikä pyri koko ajan kaatumaan johonkin suuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajan nokkakolarin tai tieltä ulos mieluummin uudella sähköautolla kuin moottoripyörällä. Autossa on myös sellainen nerokas ominaisuus, että se on luonnostaan vakaa eikä pyri koko ajan kaatumaan johonkin suuntaan.

        Ajat sen pahan kolarin, tai tieltä ulos todennäköisemmin sähköautolla.

        Kokenut ja selväpäinen motoristi ei aja tieltä ulos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajan nokkakolarin tai tieltä ulos mieluummin uudella sähköautolla kuin moottoripyörällä. Autossa on myös sellainen nerokas ominaisuus, että se on luonnostaan vakaa eikä pyri koko ajan kaatumaan johonkin suuntaan.

        Jos sinulla moottoripyörä pyrkii kaatumaan johonkin suuntaan, niin kyllä tosiaan kannattaa lopettaa ajaminen. Edes polkupyörällä tai sähköpotkulaudalla ei kannata yrittää ajaa. Ehkä roollaattorista voit tukea ottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajat sen pahan kolarin, tai tieltä ulos todennäköisemmin sähköautolla.

        Kokenut ja selväpäinen motoristi ei aja tieltä ulos.

        Mitähän sinä oikein selität? Tilastojen mukaan moottoripyörällä joutuu onnettomuuteen noin 30x todennäköisemmin kuin autolla :D

        Ohan se nyt ihan selvä, että ylitehokkailla temppuleluilla ilman mitään turvavarusteita käy huonosti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinulla moottoripyörä pyrkii kaatumaan johonkin suuntaan, niin kyllä tosiaan kannattaa lopettaa ajaminen. Edes polkupyörällä tai sähköpotkulaudalla ei kannata yrittää ajaa. Ehkä roollaattorista voit tukea ottaa.

        En ole vielä nähnyt sellaista moottoripyörää joka pysyisi itsestään paikallaan pystyssä eikä pyrkisi kiihdyttäessä keulimaan ja jarruttaessa perä nousemaan. Ymmärrätkö mikä ero on sillä, että on kaksi pyörää peräkkäin tai neljää pyörää kulmissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole vielä nähnyt sellaista moottoripyörää joka pysyisi itsestään paikallaan pystyssä eikä pyrkisi kiihdyttäessä keulimaan ja jarruttaessa perä nousemaan. Ymmärrätkö mikä ero on sillä, että on kaksi pyörää peräkkäin tai neljää pyörää kulmissa?

        Et sitten paljoa ole nähnyt! Olet katsellut vain kuminpolttoa ja keulimista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole vielä nähnyt sellaista moottoripyörää joka pysyisi itsestään paikallaan pystyssä eikä pyrkisi kiihdyttäessä keulimaan ja jarruttaessa perä nousemaan. Ymmärrätkö mikä ero on sillä, että on kaksi pyörää peräkkäin tai neljää pyörää kulmissa?

        Joo kyllähän moottoripyörä on joskus kiikkerä, mutta sillä mahtuu väistämään tilaan mihin auto ei mahdu? Joskus on parempi poistua pyörän päältä jos kolari uhkaa?


    • Anonyymi

      Maksaa liikaa, turhaa saastuttamista ja metelöintiä.

      • Anonyymi

        Elämä on.


      • Anonyymi

        Köyhälle kaikki maksaa liikaa!


    • Anonyymi

      Aikansa kutakin. Vaikuttaa siltä, että liikenteessä on nykyään liian monta säheltäjää. Moottoripyöräilyn voi myös korvata jollain riittävän tehokkaalla autolla, jossa voi sentään istua myös sateella katselemassa maisemia. Suurin osa lopettaa varmaan siksi, että ei ole osannut valita sellaista oikeanlaista pyörää, jolla voi hoitaa suurimman osan arjen ajoneuvon liikennetarpeesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

      ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      58
      5060
    2. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

      Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      54
      4572
    3. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

      Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      122
      4499
    4. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

      Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      295
      1700
    5. 89
      1371
    6. Kerro kaivattusi etunimi

      Miehille..
      Ikävä
      79
      1324
    7. Sulla on mies

      Aivan liikaa naisia.
      Ikävä
      228
      1308
    8. 306
      1015
    9. Kadutko mitään?

      Minä kadun ikävässä kirjoittamista, mutta en saa sitä tekemättömäksi.
      Sinkut
      199
      940
    10. Pääsit koskettamaan

      Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.
      Ikävä
      50
      830
    Aihe