Pattaya City-Run 2025

Anonyymi-ap

Pattaya City-Run -juoksu on jälleen kerran juostu Pattayalla upeassa säässä ja huipentui rantakadun maalisuoralle jossa käytiin kova taisto tämän vuoden ykkössijasta.
Taso oli kovaa ja laadukasta juoksua nähtiin. Tänäkin vuonna ylivoimaa edusti Pasalan juoksuseura Vandaalta Suomesta https://ibb.co/JR7HjwSr

83

759

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pasalan tiimi oli aivan omassa kastissaan ja maalisuoralla heitä oli kannustamassa vasemmassa laidassa näkyvät valmentajat Simo "Elinan surma" Pasanen ja Erkka "Murhakyrpä" Pasanen.

• Anonyymi

Ilmeisesti voimme olettaa että lahkolaisilla on edessä vaikea juhannus, jopa täynnä kaipuuta ja kaipausta, rakkaitaan.

• Anonyymi

Ootko nyt oletuksissasi ihan normaalin kirjoissa, ja kukahan se kaipaakaan "rakkaitaan"?

Sinähän se olet itse ollut se hörhö, joka on palstaa päivystänyt 24/7 aina ja iankaikkisesti ainakin 10 vuotta arkena ja sunnuntaina, öitä myöten ilman mitään väliä sillä, mitä normi ihmiset Thaimaassa tai Suomessa tekevät työkseen, tai vapaallaan.

Toivottavasti voimme odottaa räpsyjä salaisesta juhannus kokosta Chiang Maista.

• Anonyymi

Oikea Pattaya Marathon 2025 on tänä viikonloppuna pe-la.
      https://worldsmarathons.com/marathon/pattaya-marathon

Reittikartta on tuossa alhaalla. Yli 20.000 ilmoittautunutta juoksijaa. Enemmän kuin Helsinki maratonilla, jossa on noin 15.000 juoksijaa.
      Pattayalle luvattu perjantaiksi noin 32 astetta ja ei juurikaan sateen mahdollisuutta päiväsaikaan.

• Anonyymi

No jaa....

katoitko ton linkkisi aloitus sivun ensimmäistä kuvaa?
        Mä en nää tossa kuvassa yhtään juoksijaa jolla paidassaan olisi Thaimaan tai edes Suomen lippu,, -näätkö sää?

Jou jou, mutta osallistut itse mitenkään, niin annahan tulla rapsaa..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No jaa....

katoitko ton linkkisi aloitus sivun ensimmäistä kuvaa?
        Mä en nää tossa kuvassa yhtään juoksijaa jolla paidassaan olisi Thaimaan tai edes Suomen lippu,, -näätkö sää?

Jou jou, mutta osallistut itse mitenkään, niin annahan tulla rapsaa..

Pattis Maraton ei ole mikään maajoukkueasuissa juostava tapahtuma. Ei myöskään Helsingin tai Tukholman maratonit.

Jokos tuon on joku suomalainen selvittänyt. Keskeyttäneitä löytyy läjäpäin.

• Anonyymi

Helsinki City on läpsyttely verrattuna Pattayan maratoniin, joka on rankin kaupunkimaraton.

• Anonyymi

Kaikki halukkaat eivät mahtuneet mukaan ja ennätykset rikottiin.

Tänä vuonna thaimaalaisten juoksijoiden kokonaismäärä saavutti 20 000 ihmistä neljässä päivässä jonka jälkeen rekrytointijärjestelmä suljettiin toukokuussa.

PATTAYA MARATHON 2025 on tehnyt virallisesti uuden ennätyksen eniten myytyjä lähtöaikoja kohtaan. PATTAYA MARATHON 2025 -järjestelykomitean puolesta haluamme ilmaista vilpittömät kiitollisuutemme saamastamme ylivoimaisesta tuesta. Olemme saavuttaneet merkittävän virstanpylvään ennätyksellä.
      Järjestelytoimikunta järjesti kesäkuussa mahdollisuuden lisätä paikkoja kansainvälisille juoksijoille, jotka eivät pystyneet rekisteröitymään.

Ei mikään pikku tapahtuma, sillä Sukhumvitista suljetaan puolet juoksijoiden käyttöön usean kilometrin matkalla ja toimikuntaan ja järjestelyihin osallistuu urheiluministeriö, turismiministeriö, poliisi, armeija, pelastustoimi ja useat kaupalliset tahot sponsoreineen.
      https://aijaa.com/YNNMYB

Sponsorilistaa ja järjestäjien logoja nähtävissä kuvan alaosassa
      https://aijaa.com/DXh7bY Pelkästään järjestysmiehiä ja liikenteenvalvojia on sadoittain.

• Anonyymi

Sporttikellojen ja muiden mittalaitteiden kuten kaikuluotainten valmistaja Garmin on panostanut Pattayalla näkyvästi tapahtumaan ja jakanut toukokuun alusta saakka juoksu treenaajille ilmaiseksi kelloja, vastalahjanaan että juoksijat postittaa kuvia ja informaatiota treenistään https://aijaa.com/6APhYa

Kuva on Pattayalta ja nämä treenaajat ovat Kiinasta. Tapahtumaan on ilmoittautunut 68 eri kansalaisuutta 20 tuhannen thaimaalaisen lisäksi.

• Anonyymi

Järjestysmies oli aikaisemmin käytössä ollut tehtävänimike, jonka haltija vastasi julkisen tilaisuuden, ravintolan tms. järjestyksen valvonnasta; nykyinen lähinnä vastaava tehtävä on järjestyksenvalvoja

• Anonyymi

Samat thaikaverukset osallistuneet vuodesta 2006 jokaiseen Pattayan maratoniin siitä lähtien ja myös tänä vuonna. https://aijaa.com/aH6hLa
      Tänäkin vuonna he majoittuvat Hard Rock Hotellissa.

• Anonyymi

Komeita herrasmiehiä aloituksessa, mutta Pattayan maratonin täyspitkä matka starttaa vasta auringonnousun aikaan huomenna aamulla paikallista aikaa. Viime vuoden tunnelmia. Aika hyvin poppoota ja tänä vuonna on siis osallistujien uusi ennätys.
      68 eri kansalaisuutta ilmoittautunut.
      https://aijaa.com/qmtXPk

• Anonyymi

Mutta jos en väärin muista niin yleisasioiden erikoisasiantuntija Hua Hinista sanoi että ketään ei koronan vuoksi ole tulossa ennen ensi vuotta Thaimaahan ja se on aivan varmaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta jos en väärin muista niin yleisasioiden erikoisasiantuntija Hua Hinista sanoi että ketään ei koronan vuoksi ole tulossa ennen ensi vuotta Thaimaahan ja se on aivan varmaa?

Olet ja et ole, olin koko korona-ajan thaimaassa, näin läheltä mitä korona aiheutti kehitysmaalle, eikä se kuva ollut kovin positiivinen, olen ollut kaksi kertaa samasta syystä hoidettavana sairaalassa, ensimmäinen kerta oli helppo toinen ei, vaikka pääosin hapella selvittiin.

Outoa että 2010 ei koskaan tapahdu mitään, vaikka minä en käy missään, minulla on ollut korona, dengue, rantakirppujen puremia ainakin neljä kertaa, kunnes kävin uimassa vain altaassa, ja jellyfish polttamia pari kertaa... eikä hän näe muutenkaan totuutta thaimaasta, paskasta laittomia kaatopaikkoja vähän joka paikassa, helvetin vaarallinen liikenne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet ja et ole, olin koko korona-ajan thaimaassa, näin läheltä mitä korona aiheutti kehitysmaalle, eikä se kuva ollut kovin positiivinen, olen ollut kaksi kertaa samasta syystä hoidettavana sairaalassa, ensimmäinen kerta oli helppo toinen ei, vaikka pääosin hapella selvittiin.

Outoa että 2010 ei koskaan tapahdu mitään, vaikka minä en käy missään, minulla on ollut korona, dengue, rantakirppujen puremia ainakin neljä kertaa, kunnes kävin uimassa vain altaassa, ja jellyfish polttamia pari kertaa... eikä hän näe muutenkaan totuutta thaimaasta, paskasta laittomia kaatopaikkoja vähän joka paikassa, helvetin vaarallinen liikenne.

Sinulla vaan on tuo asennepuoli yhtä pahasti pielessä kuin myös suhteellisuudentaju.

Minullakin oli kahdesti virallisesti korona, todennäköisesti neljästi, mutta en ole niistä maininnut täällä keskustelupalstalla kertaakaan, koska ne ei yleisellä tasolla varmaankaan kiinnosta ketään tuntemattomia, eikä liity pelkästään Thaimaahan vaan liittyy koko maailmaan.
        Thaimaa sentään hoiti koronansa hyvin verrattuna vaikkapa USAn katastrofiin ja paremmin myös suhteessa Suomeenkin, vaikka kutsutkin kehitysmaaksi.
        Vaikka olen yhteensä ollut Thaimaassa vuosia ja rannoilla satoja kertoja, ei ole minua kirput purreet enkä tunne ketään jota olisi. Meduusat kuuluu meriin ja ne joskus saattaa poltella, vaan ei ole haitaksi asti koskaan polttaneet. Viiden minuutin kirvely kolmen kuukauden lomalla ei paljoa minua haittaa.
        Pattayalla pitää ajella nykyään Jomtienin ja Sukhhumvitin välimaaston tyhjille tonteille sellaiset seitsemän kilometriä Pattayan keskustasta, jos haluaa löytää laittoman kaatopaikan ja nekin on lähinnä sellainen peräkärryllinen vanhaa rakennusjätettä, sementtisäkkejä ja muoviroskaa, eikä niitä näe majoitustiloista käsin eikä matkalla rannalle, joten ne eivät todellakaan häiritse ketään.

Aika erilaista aikaa olet Thaimaassa viettänyt, kun kerrot Pattayalla seisoskelevasi viemärin kannen päällä nuuskimassa viemäreitä nenälläsi ja lasket rottia ja Hua Hinissa tutkiskelet laittomia kaatopaikkoja. Olen ollut neljästi Hua Hinissa pari viikkoa kerrallaan, mutta en nähnyt koskaan sielläkään laittomia kaatopaikkoja. Siirryttiin kymmenisen vuotta sitten pysyvästi Pattayalta käsin golfaamaan, koska Pattayalla on paljon parempi valikoima, edullisempi hintataso ja paljon siistimpi ja toimivampi infrastruktuuri kuin Hua Hinissa.

GolfAri

PS: Meillä on sama etunimi mutta olen sinua kolme vuotta vanhempi, eikä minulla ole ikärajaa toistaiseksi ollut mihinkään Thaimaassa. Koronoista selvisin ilman lääkkeitä ja ilman sairaalaa. Buranan taisin ottaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulla vaan on tuo asennepuoli yhtä pahasti pielessä kuin myös suhteellisuudentaju.

Minullakin oli kahdesti virallisesti korona, todennäköisesti neljästi, mutta en ole niistä maininnut täällä keskustelupalstalla kertaakaan, koska ne ei yleisellä tasolla varmaankaan kiinnosta ketään tuntemattomia, eikä liity pelkästään Thaimaahan vaan liittyy koko maailmaan.
        Thaimaa sentään hoiti koronansa hyvin verrattuna vaikkapa USAn katastrofiin ja paremmin myös suhteessa Suomeenkin, vaikka kutsutkin kehitysmaaksi.
        Vaikka olen yhteensä ollut Thaimaassa vuosia ja rannoilla satoja kertoja, ei ole minua kirput purreet enkä tunne ketään jota olisi. Meduusat kuuluu meriin ja ne joskus saattaa poltella, vaan ei ole haitaksi asti koskaan polttaneet. Viiden minuutin kirvely kolmen kuukauden lomalla ei paljoa minua haittaa.
        Pattayalla pitää ajella nykyään Jomtienin ja Sukhhumvitin välimaaston tyhjille tonteille sellaiset seitsemän kilometriä Pattayan keskustasta, jos haluaa löytää laittoman kaatopaikan ja nekin on lähinnä sellainen peräkärryllinen vanhaa rakennusjätettä, sementtisäkkejä ja muoviroskaa, eikä niitä näe majoitustiloista käsin eikä matkalla rannalle, joten ne eivät todellakaan häiritse ketään.

Aika erilaista aikaa olet Thaimaassa viettänyt, kun kerrot Pattayalla seisoskelevasi viemärin kannen päällä nuuskimassa viemäreitä nenälläsi ja lasket rottia ja Hua Hinissa tutkiskelet laittomia kaatopaikkoja. Olen ollut neljästi Hua Hinissa pari viikkoa kerrallaan, mutta en nähnyt koskaan sielläkään laittomia kaatopaikkoja. Siirryttiin kymmenisen vuotta sitten pysyvästi Pattayalta käsin golfaamaan, koska Pattayalla on paljon parempi valikoima, edullisempi hintataso ja paljon siistimpi ja toimivampi infrastruktuuri kuin Hua Hinissa.

GolfAri

PS: Meillä on sama etunimi mutta olen sinua kolme vuotta vanhempi, eikä minulla ole ikärajaa toistaiseksi ollut mihinkään Thaimaassa. Koronoista selvisin ilman lääkkeitä ja ilman sairaalaa. Buranan taisin ottaa.

Hienoa että ole löytänyt paikan johon olet tyytyväinen kuten 2010, minä olin kanssa 2-3 vuotta alkupäästä, sitten huomaisin liian kuumaa, likaista, ja liikenne erittäin vaarallista, rantakirput on hyvin ikävä loinen, kaikki nämä on tarkastettavissa netistä.'

Paska haisi ensimmäisellä pattayan reissulla ja sama paikka haisee edelleenkin...
        Aikaa on kulunut 30 vuotta.
        By NumBall
        ps. sitten vielä erittäin mittava korruptio, ei se minua haitannut kuin kerran unohdin yhden todistuksen extension hakiessa, 8000 bahtia todistusta ei tarvittu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hienoa että ole löytänyt paikan johon olet tyytyväinen kuten 2010, minä olin kanssa 2-3 vuotta alkupäästä, sitten huomaisin liian kuumaa, likaista, ja liikenne erittäin vaarallista, rantakirput on hyvin ikävä loinen, kaikki nämä on tarkastettavissa netistä.'

Paska haisi ensimmäisellä pattayan reissulla ja sama paikka haisee edelleenkin...
        By NumBall
        ps. sitten vielä erittäin mittava korruptio, ei se minua haitannut kuin kerran unohdin yhden todistuksen extension hakiessa, 8000 bahtia todistusta ei tarvittu.

Tuossa on tuo rantakirppu ongelma, https://www.alamy.com/stock-photo-sandfly-bites-on-a-males-back-common-in-belize-thailand-and-australia-35796988.html
        Outoa että sinä et ole koskaan törmännyt minä olen, aika monta kertaa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

GolfAri

Elämäsi tuntuu olevan kovin golfkeskeistä ja Pattayaa, joten olet väärä henkilö kommentoimaan mm. siisteyksiä ja infraa kattavammalta alueelta ja aiheesta.

Suosittelen laajentamaan matkailukokemuksia myös oikeaan thaimaahan.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossa kerrotaan asiasta tarkemmin... https://my.clevelandclinic.org/health/diseases/24458-sand-flea-bites

tykkäsin käydä rannalla uimassa, mutta lähes joka kerta kun olin, niitä on noin 50, tuli pieniä helvetin kipeitä punaisia pilkkuja, ei haittaa vaikka istut matolla, niitä tulee silloinkin mutta pääsin jalkoihin, ne tulehtuvat ja noista useampi kerta johti lääkäriin, diagnoosi oli selvä niitä rantakirppuja, joita on joka rannalla thaimaassa, joihinkin ne tarttuvat joihinkin ei, vaimollani ei ollut koskaan yhtään puremaa, vaikka istuimme ja uimme samassa paikassa, välillä oli koirat mukana välillä taas ei, lääkkeillä ne sai pois, viimeinen kerta oli epämukava, sitten kävimme vain black mountain vesipuistossa uimassa, ehkä kolme- neljä viimeistä vuotta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

By NumBall

Kutsutko tuota "erittäin mittavaksi korruptioksi"?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tykkäsin käydä rannalla uimassa, mutta lähes joka kerta kun olin, niitä on noin 50, tuli pieniä helvetin kipeitä punaisia pilkkuja, ei haittaa vaikka istut matolla, niitä tulee silloinkin mutta pääsin jalkoihin, ne tulehtuvat ja noista useampi kerta johti lääkäriin, diagnoosi oli selvä niitä rantakirppuja, joita on joka rannalla thaimaassa, joihinkin ne tarttuvat joihinkin ei, vaimollani ei ollut koskaan yhtään puremaa, vaikka istuimme ja uimme samassa paikassa, välillä oli koirat mukana välillä taas ei, lääkkeillä ne sai pois, viimeinen kerta oli epämukava, sitten kävimme vain black mountain vesipuistossa uimassa, ehkä kolme- neljä viimeistä vuotta.

Pasanen, sinä et ollut mikään rantaleijona. Facebookistasi löytyy yksi valokuva vaatteet päällä rannalla vaimon sukulaisten kanssa ja yksi kuva varpaista sadan metrin päässä rannasta. En usko että olet käynyt vedessä laisinkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pasanen, sinä et ollut mikään rantaleijona. Facebookistasi löytyy yksi valokuva vaatteet päällä rannalla vaimon sukulaisten kanssa ja yksi kuva varpaista sadan metrin päässä rannasta. En usko että olet käynyt vedessä laisinkaan.

Usko mitä uskot, sinun asiasi, kuva mitä tarkoitat en käynyt uimassa, vaimon veljen synttärit cha amissa, kävin koirien kanssa useita kertoja uimassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pasasella on estot moneen paikkaan.

Rantaan ei voi mennä kirppujen takia.
        Veteen ei voi mennä meduusojen takia.
        Ulos ei voi mennä dengue-hyttysten vuoksi.
        Puistoon ei voi mennä ikärajan takia.
        Temppeliin ei voi mennä koska siellä kerjätään rahaa ja tuputetaan uskomuksia.

Suomiravintolaan ei voi mennä koska siellä on suomalaisia.
        Hierojalle ei voi mennä kun ne myrkyttää.
        Finnairilla ei voi lentää kun niissä lentäjillä on liian kova palkka.
        Hyvää autoa ei voi ostaa koska osamaksut.

Autolla ei voi mennä edes kauppaan koska siellä on parkkimaksut.
        Thaimaassa ei voinut mennä sairaalaan, koska se maksoi.
        Apteekkiin ei voinut mennä koska kelakortti ei kelvannut apteekissakaan.
        Ruokaa ei voinut Thaimaassa tehdä itse koska se oli halvempaa kuponkiruokalassa.
        Liikenteeseen ei voi mennä koska siellä sattuu onnettomuuksia.
        Ulos ei voi mennä koska liian kuuma.

Siltikin Pasanen mainitsi satoja kertojä että "Minä olen jo täällä Thaimaassa".
        Kysymys kuuluu miksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pasasella on estot moneen paikkaan.

Rantaan ei voi mennä kirppujen takia.
        Veteen ei voi mennä meduusojen takia.
        Ulos ei voi mennä dengue-hyttysten vuoksi.
        Puistoon ei voi mennä ikärajan takia.
        Temppeliin ei voi mennä koska siellä kerjätään rahaa ja tuputetaan uskomuksia.

Suomiravintolaan ei voi mennä koska siellä on suomalaisia.
        Hierojalle ei voi mennä kun ne myrkyttää.
        Finnairilla ei voi lentää kun niissä lentäjillä on liian kova palkka.
        Hyvää autoa ei voi ostaa koska osamaksut.

Autolla ei voi mennä edes kauppaan koska siellä on parkkimaksut.
        Thaimaassa ei voinut mennä sairaalaan, koska se maksoi.
        Apteekkiin ei voinut mennä koska kelakortti ei kelvannut apteekissakaan.
        Ruokaa ei voinut Thaimaassa tehdä itse koska se oli halvempaa kuponkiruokalassa.
        Liikenteeseen ei voi mennä koska siellä sattuu onnettomuuksia.
        Ulos ei voi mennä koska liian kuuma.

Siltikin Pasanen mainitsi satoja kertojä että "Minä olen jo täällä Thaimaassa".
        Kysymys kuuluu miksi.

Näyttää sille että sinulla on mennyt juhannus perinteisellä tavalla, hae apua itsellesi.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossa kerrotaan asiasta tarkemmin... https://my.clevelandclinic.org/health/diseases/24458-sand-flea-bites

Et sitten rakas idiootti lukenut itse tuon linkkisi sisältö, vai etkö jälleen kerran ymmärtänyt lukemaasi.

"Ihmisillä on taipumus ajatella "hiekkakirppujen puremia" minkä tahansa hiekassa olevan pienen organismin puremina. Jotkut näistä puremista ovat vaarattomia, kun taas toiset voivat olla melko vaarallisia.

Yleisimmät ja vähiten vaaralliset kaikista organismeista, joita ihmiset kutsuvat "hiekkakirpuiksi", ovat itse asiassa äyriäiset. Ne eivät siis ole kirppuja tai edes hyönteisiä. Ne kuuluvat samaan perheeseen rapujen ja hummerien kanssa."

VITTUMIKÄIDIOOTTI olet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Usko mitä uskot, sinun asiasi, kuva mitä tarkoitat en käynyt uimassa, vaimon veljen synttärit cha amissa, kävin koirien kanssa useita kertoja uimassa.

Ai niiden suomen armeijan doppareiden, Pepsin ja Colan kanssa?

• Anonyymi

2024 näkyy 4h tuloksissa olevan suomalainen, ja norskikin muutaman minuutin aiemmin.

Pattismaralla on poikkeuksellisesti aikaa yli 7h suorittaa hyväksytysti. Mutta tavalliselle ihmiselle sekin saattaa olla liian vähän. Yleensä, jos malttaa, saattaa päästä läpi, jos on sub3, tuolla sub5.

• Anonyymi

Viime vuonna sekä miesten että naisten sarjassa kenialaiset ja etiopialaiset dominoi täysin.
        Tämän vuoden kisa on vasta heinäkuun 19-20 päivä. Täällä on joillakin mennyt june ja july sekaisin, taikka sitten sekoittaneet yöjuoksuun. Treenaajia on Pattaya täynnä, sekä thaimaalaisia että ulkomaalaisia. Thaikut ja kiinalaiset isoina ryhminä juoksee ja ja jakaa tuloksiaan joka päivä keskenään. Miesten parhaat juoksi viime vuonna Pattayalla lähelle naisten maailmanennätystä, joka on erittäin, erittäin kova suoritus helteessä, sillä parhaat ajat maailmalla on poikkeuksetta juostu viileämmissä olosuhteissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viime vuonna sekä miesten että naisten sarjassa kenialaiset ja etiopialaiset dominoi täysin.
        Tämän vuoden kisa on vasta heinäkuun 19-20 päivä. Täällä on joillakin mennyt june ja july sekaisin, taikka sitten sekoittaneet yöjuoksuun. Treenaajia on Pattaya täynnä, sekä thaimaalaisia että ulkomaalaisia. Thaikut ja kiinalaiset isoina ryhminä juoksee ja ja jakaa tuloksiaan joka päivä keskenään. Miesten parhaat juoksi viime vuonna Pattayalla lähelle naisten maailmanennätystä, joka on erittäin, erittäin kova suoritus helteessä, sillä parhaat ajat maailmalla on poikkeuksetta juostu viileämmissä olosuhteissa.

Ammattijuoksijoihin tuo rankkuus vaikuttaa suhteessa vähemmän kuin tavallisiin juoksuharrastajiin. Juttelin juuri thaikkujuoksijan kanssa, jonka muuten moni suomalainen tuntee, että africa pro + 10%, hobbyrunner + 30%.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ammattijuoksijoihin tuo rankkuus vaikuttaa suhteessa vähemmän kuin tavallisiin juoksuharrastajiin. Juttelin juuri thaikkujuoksijan kanssa, jonka muuten moni suomalainen tuntee, että africa pro 10%, hobbyrunner 30%.

Oliko WADA paikalla ? Vai mentiikö Klostebolilla ja Trofodermiinillä ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuhauki ei tietääkseni osallistunut omalla nimellään.

Totuus on vain kupla joka puhkaistaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä tuolla testataan kärkijuoksijat ja muutama satunnainen. Samaan tapaan kuun muissakin rahapalkintoja jakavissa massajuoksuissa. Näkyy olevan WAn pistetapahtuma.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä tuolla testataan kärkijuoksijat ja muutama satunnainen. Samaan tapaan kuun muissakin rahapalkintoja jakavissa massajuoksuissa. Näkyy olevan WAn pistetapahtuma.

Ei tullut kanelipullan päivää

Siis käryjä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kympin voisi käydä hölköttelemässä, mutta en tiedä vieläkö ottavat ilmoittautumisia vastaan. Puolimaratoni on nyt vähän liikaa kun plantaarifaskiittia pukkaa heti jos lisää tahtia.

Pitäisi pitää pitkäjänteinen huoltotauko, jossa käy vain kävelemässä muutaman kerran viikossa, vedellä voltareenivoiteita, syödä Burnaa säännöllisesti ja käydä hierojalla.

Syynä saattaa olla liian hyvät lenkkarit, liian vähän huilia ja liian vähän venyttelyä. Kokoa on edelleen liikaa kestävyysjuoksuun, eikä se tästä enää kutistu.

2010

• Anonyymi

Järjestätään kö Savon Pattayalla myös rollaatorikisaa?

• Anonyymi

Sauvakävelykisa ilman sauvoja järjestetään.

• Anonyymi

Kyllä, mutta Pasasella on sinne kahden vuoden kilpailukielto. Yritti ryökäle fuskata sähköavusteisella rollaattorilla johon oli teknisen näkemyksen miehenä rakentanut itse akkusysteemit.

Pyöräilyssäkin on jo käryjä käynyt.
        Pieni moottori saadaan helposti polkimien keskiöön. Paristot voidaan piilottaa satulasta alaspäin lähtevään putkeen. Asiasta nousi haloo 2016 alussa kun belgialaisen Van den Driesschenin pyörästä löytyi apumoottori cyclocrossin MM-kisoissa. Kansainvälistä pyöräilyliittoa (UCI) on syytetty tehottomaksi valvonnassa.

Moottorin käyttökytkin voidaan piilottaa ohjaustankoon. Tällöin pyöräilijä voi ottaa moottorin käyttöön vain halutussa kohdassa ja se tietenkin pienentää vilpin havaitsemismahdollisuutta.
        https://hilavitkutin.com/2017/11/22/tekninen-doping-apumoottori-kilpapyorailyssa-on-ollut-yleista-nykyaan-sita-pyritaan-valvomaan/

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, mutta Pasasella on sinne kahden vuoden kilpailukielto. Yritti ryökäle fuskata sähköavusteisella rollaattorilla johon oli teknisen näkemyksen miehenä rakentanut itse akkusysteemit.

Pyöräilyssäkin on jo käryjä käynyt.
        Pieni moottori saadaan helposti polkimien keskiöön. Paristot voidaan piilottaa satulasta alaspäin lähtevään putkeen. Asiasta nousi haloo 2016 alussa kun belgialaisen Van den Driesschenin pyörästä löytyi apumoottori cyclocrossin MM-kisoissa. Kansainvälistä pyöräilyliittoa (UCI) on syytetty tehottomaksi valvonnassa.

Moottorin käyttökytkin voidaan piilottaa ohjaustankoon. Tällöin pyöräilijä voi ottaa moottorin käyttöön vain halutussa kohdassa ja se tietenkin pienentää vilpin havaitsemismahdollisuutta.
        https://hilavitkutin.com/2017/11/22/tekninen-doping-apumoottori-kilpapyorailyssa-on-ollut-yleista-nykyaan-sita-pyritaan-valvomaan/

Tähän aikaan ei vielä pyöriä röntgenkuvattu. Selvä tapaus moottorinkäytöstä.
        https://www.youtube.com/watch?v=ideiS-6gBAc&t=11s&ab_channel=MicheleBufalinoCycling

• Anonyymi

Nykyään voidaan myös vaatetuksen avulla saada ihmisraajat tuottamaan lisävoimaa, siis piilevin nivelin, akun ja moottorin avulla.

• Anonyymi

Tuo kuulostaa hieman scifiltä urheilukäytössä, mutta penkkipunnerruksessa on omat sarjansa penkkipaidan käyttäjille, sillä ne tuovat kohtuutonta etua.

Esimerkiksi IPF-paidoilla hyöty on noin 20–45 kg ja Metal Denim 2-kangas penkkipaidoilla päästään paljon parempaan hyötyyn, jopa 70 kg parannukseen.
        https://sportkraft.net/tuote-osasto/varusteet/penkkipaidat-ja-tukevat-trikoot/?srsltid=AfmBOoqKMA6GkD0KBXgFPbe2xjTRgJPP0R_fQ9mx7k_ZasiDGUzr_FP8

Nythän oli takavuosina kova kohu Niken pikajuoksuun kehittämistä hiilikuitukengistä, jotka on hieman korkeammat (askel pitenee) ja joustavuus antaa vieterimäisen palautteen. Niillä on tehty puoli tusinaa maailmanennätystä, mutta kaikille niistä ei ole hyötyä.

Ne kengät sopii lyhyille ja vahvoille pikajuoksijoille ja huippujuoksijan jaloissa ne kestää sellaisen kilometrin verran, kun ne menettää kimmoisuutensa. Vaporfly 4 lenkkarit 299,90€

Itse en ole satasta koskaan kellottanut, se voisi olla liian nöyryyttävää se tieto miten hidas sitä on verrattuna pikajuoksijoihin ja sitä tietoa ei koskaan kehtaisi julkaista. En usko että nuorempanakaan tulos olisi häävi ollut.

Penkissä mennyt ihan ok 180 kiloa nelikymppisenä ilman penkkipaitaa. Nykyisin max 130kg.
        Sotilaspenkissä olisi ehkä liikuttu ME- tuloksissa, jos kisoihin olisin siinä nelikymppisenä osallistunut. Sadalla kilolla tein sotilaspenkissä 50 toistoa minuutissa.

Penkkipaidan käyttäminen on verrattavissa siihen että nostat autoa tunkilla. Siinä jää nostajan oma rooli vähemmälle.

2010

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo kuulostaa hieman scifiltä urheilukäytössä, mutta penkkipunnerruksessa on omat sarjansa penkkipaidan käyttäjille, sillä ne tuovat kohtuutonta etua.

Esimerkiksi IPF-paidoilla hyöty on noin 20–45 kg ja Metal Denim 2-kangas penkkipaidoilla päästään paljon parempaan hyötyyn, jopa 70 kg parannukseen.
        https://sportkraft.net/tuote-osasto/varusteet/penkkipaidat-ja-tukevat-trikoot/?srsltid=AfmBOoqKMA6GkD0KBXgFPbe2xjTRgJPP0R_fQ9mx7k_ZasiDGUzr_FP8

Nythän oli takavuosina kova kohu Niken pikajuoksuun kehittämistä hiilikuitukengistä, jotka on hieman korkeammat (askel pitenee) ja joustavuus antaa vieterimäisen palautteen. Niillä on tehty puoli tusinaa maailmanennätystä, mutta kaikille niistä ei ole hyötyä.

Ne kengät sopii lyhyille ja vahvoille pikajuoksijoille ja huippujuoksijan jaloissa ne kestää sellaisen kilometrin verran, kun ne menettää kimmoisuutensa. Vaporfly 4 lenkkarit 299,90€

Itse en ole satasta koskaan kellottanut, se voisi olla liian nöyryyttävää se tieto miten hidas sitä on verrattuna pikajuoksijoihin ja sitä tietoa ei koskaan kehtaisi julkaista. En usko että nuorempanakaan tulos olisi häävi ollut.

Penkissä mennyt ihan ok 180 kiloa nelikymppisenä ilman penkkipaitaa. Nykyisin max 130kg.
        Sotilaspenkissä olisi ehkä liikuttu ME- tuloksissa, jos kisoihin olisin siinä nelikymppisenä osallistunut. Sadalla kilolla tein sotilaspenkissä 50 toistoa minuutissa.

Penkkipaidan käyttäminen on verrattavissa siihen että nostat autoa tunkilla. Siinä jää nostajan oma rooli vähemmälle.

2010

Onkohan palstalla muita Maailmanennätystason miehiä, jotka ei ole osallistunut kisoihin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onkohan palstalla muita Maailmanennätystason miehiä, jotka ei ole osallistunut kisoihin?

On. Majuri Posso on.
        Majuri Possolla on hallussaan niin kova kunto, että hän voisi kävellä loputtomiin ja hän nousee sairaalan rappusia sellaisella nopeudella että kyydistä jää hoitajat, fyssarit, lääkärit,
        anturin kaapeli, sairaalatossut ja pierunhaju.

Nopeusluokka on silminnäkijöiden mukaan sellainen, että varjo tulee perässä vasta sekunteja myöhemmin ja joskus varjo on eksynyt ja jäänyt neloseen, kun majuri on jo vitosessa, jopa seiskassa. Siitä on sitten arvioitu että vaimo voi tulla hakemaan majurin kotiin HSL:n bussilla ja menee vasta sitten omaan kotiinsa HSL:n bussilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On. Majuri Posso on.
        Majuri Possolla on hallussaan niin kova kunto, että hän voisi kävellä loputtomiin ja hän nousee sairaalan rappusia sellaisella nopeudella että kyydistä jää hoitajat, fyssarit, lääkärit,
        anturin kaapeli, sairaalatossut ja pierunhaju.

Nopeusluokka on silminnäkijöiden mukaan sellainen, että varjo tulee perässä vasta sekunteja myöhemmin ja joskus varjo on eksynyt ja jäänyt neloseen, kun majuri on jo vitosessa, jopa seiskassa. Siitä on sitten arvioitu että vaimo voi tulla hakemaan majurin kotiin HSL:n bussilla ja menee vasta sitten omaan kotiinsa HSL:n bussilla.

Mitäpä muuta olisikaan voinut odottaa kommenttina?

Sisäpiirin apinoiden Pattayan rakkaat on kaikki ME-Tasoa kaikessa, aivan kaikessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitäpä muuta olisikaan voinut odottaa kommenttina?

Sisäpiirin apinoiden Pattayan rakkaat on kaikki ME-Tasoa kaikessa, aivan kaikessa.

Ennätyksiä on monenlaisia. Yksi lyömätön maailmanennätys on se kun Pasanen suoritti yhteensä noin 128 vuoden menestyksekkäät työurat noin yhdeksällä eri alalla, vain noin kymmenessä vuodessa. Koulutuksia pelkästään löytyy viiden vuoden sotakorkeasta alkaen aina sosiaali ja terveyspuolelle nuorisotoimen johtajaksi saakka, josta lentäjäksi aina lentokapteeniksi saakka jonka jälkeen vielä Jyväskylässä korkeakoulussa matematiikan ja filosofian ylemmät tutkinnot, josta luontevasti data-analyytikoksi jättiyrityksiin kuten Microsoftille ja IBM:lle ja johonkinfirmaan jonka johtaja tuomittiin vankeuteen ja miljoonien korvauksiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ennätyksiä on monenlaisia. Yksi lyömätön maailmanennätys on se kun Pasanen suoritti yhteensä noin 128 vuoden menestyksekkäät työurat noin yhdeksällä eri alalla, vain noin kymmenessä vuodessa. Koulutuksia pelkästään löytyy viiden vuoden sotakorkeasta alkaen aina sosiaali ja terveyspuolelle nuorisotoimen johtajaksi saakka, josta lentäjäksi aina lentokapteeniksi saakka jonka jälkeen vielä Jyväskylässä korkeakoulussa matematiikan ja filosofian ylemmät tutkinnot, josta luontevasti data-analyytikoksi jättiyrityksiin kuten Microsoftille ja IBM:lle ja johonkinfirmaan jonka johtaja tuomittiin vankeuteen ja miljoonien korvauksiin.

Taitaapa nuo kunnot, ja elämän ura, olevan vain vastine 2010 kertomuksille...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taitaapa nuo kunnot, ja elämän ura, olevan vain vastine 2010 kertomuksille...

Olisiko asianlaita niin ... ?

Mitä arvelet olisiko Kitaranmuotoinen pärjännyt nepparit törröllä soutukilpailuissa ME-tasolla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisiko asianlaita niin ... ?

Mitä arvelet olisiko Kitaranmuotoinen pärjännyt nepparit törröllä soutukilpailuissa ME-tasolla?

Väkisin olisi pärjännyt, jos vene vaan olisi pysynyt blaanissa. Kertoo aika paljon Pasasen ihmisen anatomian tietämyksestä, kun hän keksi että vaimolle tulee isot tissit soutaessa.
        Siinä tapauksessa vaimonsa ei kyllä ole soutanut metriäkään, mutta tummat silmät ja ruskea tukka on. Kihlajaiset taisi muistuttaa kuvasta päätellen enemmän pohjalaisia hirvipeijaisia...
        Käsikin näyttää menneen sijoiltaan https://ibb.co/VW9cf2dr

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väkisin olisi pärjännyt, jos vene vaan olisi pysynyt blaanissa. Kertoo aika paljon Pasasen ihmisen anatomian tietämyksestä, kun hän keksi että vaimolle tulee isot tissit soutaessa.
        Siinä tapauksessa vaimonsa ei kyllä ole soutanut metriäkään, mutta tummat silmät ja ruskea tukka on. Kihlajaiset taisi muistuttaa kuvasta päätellen enemmän pohjalaisia hirvipeijaisia...
        Käsikin näyttää menneen sijoiltaan https://ibb.co/VW9cf2dr

No missä on kirjoiteltu rintojen kasvamisesta?
        Entä syvällä viidakossa telttailusta?
        Köyhien perheeseen tunkeutumisesta?

Kuten todettu, hullu internetfeikki sä vaan oot ja sen johdosta saanut ruokintaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No missä on kirjoiteltu rintojen kasvamisesta?
        Entä syvällä viidakossa telttailusta?
        Köyhien perheeseen tunkeutumisesta?

Kuten todettu, hullu internetfeikki sä vaan oot ja sen johdosta saanut ruokintaa.

Mitä? Eikös ne sitten enää kasvakaan soutaessa? Ne kasvoi ainakin silloin kun vaimosi meni verkkoja kokemaan Paraisilla ja siinä samalla kohtuumiljoonasaaren osti.
        Senssu oli kauhean tohkeissaan telttailusta pojan kanssa metsikössä ilman sähköä, vettä, ilmastointia, puhelinverkkoa ja muita apivälineitä. Siellä kuulema voi kokea jotakin aitoa isän kanssa poika ja ihan ilmaiseksi! Senssuhan myös kehotti useasti menemään tavallisen thaimaalaisen kotiin kokemaan aitoa thaimaata, mutta ei osannut kertoa, mitä se turisti siellä tekee ja toimittaa.

Älä anna alzheimerisi pilata kauneimpia unelmiasi.

• Anonyymi

Voiko Pattayan maratonille ilmottautua paikan päällä vähän ennen tapahtumaa ?

• Anonyymi

Ei voi. Tsekkasin asian kun kiinnosti jos olisi kympin käynyt hölköttelemässä.
        Tapahtuma on kaikissa sarjoissa loppuun myyty, sold out.

Järjestelyt tehdään ilmoittautuneiden määrän mukaan kuin myös numerolaput on painettu valmiiksi per osallistuja.

Online rekisteröinti päättyy jo 13. päivä, mutta silläkään ei ole väliä koska tapahtuma on loppuunmyyty. https://thailandtrileagueonline.com/pm25/registrations

Kilpailijat saa myös ajanottopannan kilpailun ajaksi, jolla varmistetaan tarkka ajanotto ja se ettei oikaise tai muuten fuskaa.

Jos sarjahiipijä porrashirmunakin tunnettu Posso "Lätsäpekanmies" Fanttila olisi osallistunut, hän matkustaisi bussilla ja tekisi maailmanennätyksen. Siksi hänenlaisiaan varten tarvitaan mittalaitteet. https://raceid.com/organizer/wp-content/uploads/2022/05/14.png

2010

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei voi. Tsekkasin asian kun kiinnosti jos olisi kympin käynyt hölköttelemässä.
        Tapahtuma on kaikissa sarjoissa loppuun myyty, sold out.

Järjestelyt tehdään ilmoittautuneiden määrän mukaan kuin myös numerolaput on painettu valmiiksi per osallistuja.

Online rekisteröinti päättyy jo 13. päivä, mutta silläkään ei ole väliä koska tapahtuma on loppuunmyyty. https://thailandtrileagueonline.com/pm25/registrations

Kilpailijat saa myös ajanottopannan kilpailun ajaksi, jolla varmistetaan tarkka ajanotto ja se ettei oikaise tai muuten fuskaa.

Jos sarjahiipijä porrashirmunakin tunnettu Posso "Lätsäpekanmies" Fanttila olisi osallistunut, hän matkustaisi bussilla ja tekisi maailmanennätyksen. Siksi hänenlaisiaan varten tarvitaan mittalaitteet. https://raceid.com/organizer/wp-content/uploads/2022/05/14.png

2010

Ei päivääkään ilman possottelua ?, ottaako saamasi palaute koville, osamaksumiljonääri.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei päivääkään ilman possottelua ?, ottaako saamasi palaute koville, osamaksumiljonääri.

Väitätkö ettet olisi huijannut ja mennyt bussilla? Miksi ei Posso-nimi kelpaa, kun kerroit olevasi palstalla ainoa jolla on hallussaan possotietämys satojen possojen kokemuksella.
        Silloin on Posso kun possoillaan kehuskelee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väitätkö ettet olisi huijannut ja mennyt bussilla? Miksi ei Posso-nimi kelpaa, kun kerroit olevasi palstalla ainoa jolla on hallussaan possotietämys satojen possojen kokemuksella.
        Silloin on Posso kun possoillaan kehuskelee.

Ei, selkeästi on havaittavissa tuo 2010 katkeruus, minä kerroin että kotkaan kuuluu possot samalla tavalla kuin kuopioon kuuluu Hanna Partasen Kalakukot, jokainen kotkalainen tietää tarkalleen mikä on posso ja miten hyviä ne on, minä en itse erityisesti niistä tykkää, pidän enemmänkin samaan taikinaan tehdyistä lihapiirakoista, niissä on vain korvattu hillo, jauheliha riisi keitoksella,

ethän sinä 2010 ole ihan terveemmästä päästä, sinä toistuvasti vääristelet kaikkea kertomaani, eikä sekään riitä, kun katkeruutesi puhuu, sinun pitää vielä keksiä satoja valheita, ja kun vieläkin sinua ahdistaa olet liittänyt sukulaiseni herjailun kohteeksi, näinhän tietysti toimii osamaksumiljonääri, joka on pehmittänyt päänsä varsin perusteellisesti, jo vuosia sitten, jäi vain katkeruus ja kateus.

Toivoin että kuitenkin tajuaisit hakea apua itsellesi, ennen kuinn teet jotain typerää, josta joudut kärsimään vuosi kymmeniä, todennäköisesti lopunikäsi, ja jos olet thaimaassa palaat suomeen ja alat laittamaan elämääsi kuntoon, jokainen huomaa että se on kaikkea muuta kuin kunnossa, sinulla on paljon toiveita, mutta ne eivät käy yhteen minkään kertomasi kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei, selkeästi on havaittavissa tuo 2010 katkeruus, minä kerroin että kotkaan kuuluu possot samalla tavalla kuin kuopioon kuuluu Hanna Partasen Kalakukot, jokainen kotkalainen tietää tarkalleen mikä on posso ja miten hyviä ne on, minä en itse erityisesti niistä tykkää, pidän enemmänkin samaan taikinaan tehdyistä lihapiirakoista, niissä on vain korvattu hillo, jauheliha riisi keitoksella,

ethän sinä 2010 ole ihan terveemmästä päästä, sinä toistuvasti vääristelet kaikkea kertomaani, eikä sekään riitä, kun katkeruutesi puhuu, sinun pitää vielä keksiä satoja valheita, ja kun vieläkin sinua ahdistaa olet liittänyt sukulaiseni herjailun kohteeksi, näinhän tietysti toimii osamaksumiljonääri, joka on pehmittänyt päänsä varsin perusteellisesti, jo vuosia sitten, jäi vain katkeruus ja kateus.

Toivoin että kuitenkin tajuaisit hakea apua itsellesi, ennen kuinn teet jotain typerää, josta joudut kärsimään vuosi kymmeniä, todennäköisesti lopunikäsi, ja jos olet thaimaassa palaat suomeen ja alat laittamaan elämääsi kuntoon, jokainen huomaa että se on kaikkea muuta kuin kunnossa, sinulla on paljon toiveita, mutta ne eivät käy yhteen minkään kertomasi kanssa.

Ei se ihme että vetää katkeraksi muita, kun yhdelle miehelle on siunaantunut valtava määrä kokemusperäistä tietämystä.

Tietämysmiehen tietämyksiä:

-Teknisen näkemyksen tietämys
        -Auton teknisen kehityksen tietämys
        -Kännykkäkameran tekniikan tietämys
        -Valokuvauksen tietämys
        -Thaimaatietämys
        -Rakennustietämys
        -Lastenkasvatustietämys
        -Thainaisten tietämys
        -Yritys ja sijoitustietämys
        -Rantatietämys
        -Liikennetietämys
        -Myrkytystietämys
        -Songkrantietämys
        -Ilmastotietämys
        -Saastetietämys
        -Satokausitietämys
        -Vespatietämys
        -Ravintolatietämys
        -Bangkok tietämys
        -GPS tietämys
        -Vedenlaatu tietämys
        -Matkailun avautumisen tietämys / ennusteet
        -Thaimaalainen lettutietämys
        -Thaimaalainen possotietämys
        -Thaimaalainen kalatietämys
        -Viemäritietämys
        -Thaimaalaisen naisen luonteenlaadun ja tapojen tietämys
        -Vartalomalli ja narsismitietämys
        -Vaarallisuustietämys puistoissa ja ulkosalla
        -Porraskiipeilytietämys
        -Sairaalatietämykset Thaimaassa ja Suomessa
        -Rokotustietämys
        -Polkupyörätietämys
        -Akkutietämys
        -Sähkötietämys

-juoksutietämys, aitoustietämys, telttatietämys, rikostietämys, lentoyhtiötietämys, kuntotestitietämys, turismitietämys ja valokuvaustietämys, sosiaalidemokraattinen tietämys, eläketietämys, taloustietämys ja talousrikostietämys.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se ihme että vetää katkeraksi muita, kun yhdelle miehelle on siunaantunut valtava määrä kokemusperäistä tietämystä.

Tietämysmiehen tietämyksiä:

-Teknisen näkemyksen tietämys
        -Auton teknisen kehityksen tietämys
        -Kännykkäkameran tekniikan tietämys
        -Valokuvauksen tietämys
        -Thaimaatietämys
        -Rakennustietämys
        -Lastenkasvatustietämys
        -Thainaisten tietämys
        -Yritys ja sijoitustietämys
        -Rantatietämys
        -Liikennetietämys
        -Myrkytystietämys
        -Songkrantietämys
        -Ilmastotietämys
        -Saastetietämys
        -Satokausitietämys
        -Vespatietämys
        -Ravintolatietämys
        -Bangkok tietämys
        -GPS tietämys
        -Vedenlaatu tietämys
        -Matkailun avautumisen tietämys / ennusteet
        -Thaimaalainen lettutietämys
        -Thaimaalainen possotietämys
        -Thaimaalainen kalatietämys
        -Viemäritietämys
        -Thaimaalaisen naisen luonteenlaadun ja tapojen tietämys
        -Vartalomalli ja narsismitietämys
        -Vaarallisuustietämys puistoissa ja ulkosalla
        -Porraskiipeilytietämys
        -Sairaalatietämykset Thaimaassa ja Suomessa
        -Rokotustietämys
        -Polkupyörätietämys
        -Akkutietämys
        -Sähkötietämys

-juoksutietämys, aitoustietämys, telttatietämys, rikostietämys, lentoyhtiötietämys, kuntotestitietämys, turismitietämys ja valokuvaustietämys, sosiaalidemokraattinen tietämys, eläketietämys, taloustietämys ja talousrikostietämys.

Juu voit lisätä vielä lääketieteen, 2010 kuvassa jonka tänne aijasi oli selviä ongelmia naaman värissä, se oli keltainen, keltainen on merkki maksan vajaatoiminnasta, ja hyvin ikävää, jos se johtuu dokaamisen takia, tuo on ensimmäinen merkki, toinen on silmänvalkuaisten kellertäminen jolloin toiminta on jo vahvasti häiriintynyt. Mulla yhdellä kaverilla on hepatiitti ja naama on saman värinen 2010 kanssa, tosin kaveri on sairastanut tarttuvaa maksatulehdusta vuosi kymmeniä, ennenkuin oireet tulivat niin pahaksi että joutui sairaalaan... tästä on pari vuotta aikaa, oli tehnyt askiitin vatsaan... alkoholin käyttö loppui seinään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu voit lisätä vielä lääketieteen, 2010 kuvassa jonka tänne aijasi oli selviä ongelmia naaman värissä, se oli keltainen, keltainen on merkki maksan vajaatoiminnasta, ja hyvin ikävää, jos se johtuu dokaamisen takia, tuo on ensimmäinen merkki, toinen on silmänvalkuaisten kellertäminen jolloin toiminta on jo vahvasti häiriintynyt. Mulla yhdellä kaverilla on hepatiitti ja naama on saman värinen 2010 kanssa, tosin kaveri on sairastanut tarttuvaa maksatulehdusta vuosi kymmeniä, ennenkuin oireet tulivat niin pahaksi että joutui sairaalaan... tästä on pari vuotta aikaa, oli tehnyt askiitin vatsaan... alkoholin käyttö loppui seinään.

Pasasen lääkäriasema suorittaa ammattimaiset diagnoosit valokuvasta katsomalla ja hän on mies joka tietää ja tuntee myös käytössä olevat valaistukset.

Miten arvioisit tämän mieshenkilön väriä ja terveyttä, ottaen huomioon että hän on ollut liki vuosikymmenen Thaimaassa kuvanottohetkellä. https://aijaa.com/PIsaKv
        Naispuoleisella on terveen värinen iho, mutta mies näyttää siltä että hän on ensimmäistä kertaa vuosiin ulkosalla auringossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pasasen lääkäriasema suorittaa ammattimaiset diagnoosit valokuvasta katsomalla ja hän on mies joka tietää ja tuntee myös käytössä olevat valaistukset.

Miten arvioisit tämän mieshenkilön väriä ja terveyttä, ottaen huomioon että hän on ollut liki vuosikymmenen Thaimaassa kuvanottohetkellä. https://aijaa.com/PIsaKv
        Naispuoleisella on terveen värinen iho, mutta mies näyttää siltä että hän on ensimmäistä kertaa vuosiin ulkosalla auringossa.

Kun olet tarkistanut kuvan henkilöiden ihonvärin ja määritellyt terveydentilan, niin mitä sanot tämän kuvan henkilön maksasta? https://ibb.co/C3PG3hjq

Entäpä tämän kuvan henkilön maksasta? https://ibb.co/RTVVV28G Onko yhdellä kaverillasi samanlainen maksa joka on hyvässä kunnossa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun olet tarkistanut kuvan henkilöiden ihonvärin ja määritellyt terveydentilan, niin mitä sanot tämän kuvan henkilön maksasta? https://ibb.co/C3PG3hjq

Entäpä tämän kuvan henkilön maksasta? https://ibb.co/RTVVV28G Onko yhdellä kaverillasi samanlainen maksa joka on hyvässä kunnossa?

Harmi 2010 jos alat taas vänkäämään, ota neuvosta vaari ja käy kuvauttamassa maksasi, ja munuaisesi, minulla on asiat käyty läpi ei huomautettavaa... maksa on normaalikokoinen ja maksa ja munuaisarvot tarkastettu pari kuukautta sitten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Harmi 2010 jos alat taas vänkäämään, ota neuvosta vaari ja käy kuvauttamassa maksasi, ja munuaisesi, minulla on asiat käyty läpi ei huomautettavaa... maksa on normaalikokoinen ja maksa ja munuaisarvot tarkastettu pari kuukautta sitten.

En ole hän mutta sinulla ei yksinkertaisesti ole varaa puhua toisten terveyksistä tuolla potilastaustalla, värillä, turvotuksella, elopainolla, hampaattomalla suulla ja elintavoillasi.
        Kymppi on varsin terveen näköinen ikäistään huomattavasti nuoremman oloinen sporttinen mies. Jos arvata pitäisi ikänsä niin sanoisin että 47 vee ja että treenaa jatkuvasti.
        Teoriassa sinun pitäisi tietää itsekin että sinusta ei voi sanoa samaa, mutta toivon että saat Suomessa terveyttäsi parannettua ja ymmärrät liikunnan tarpeellisuuden ihmiselle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos mielenkiinnosta terveyttäni kohtaan.

Katselen tässä Madridin kisoja. Kävin viimeksi huhtikuussa laajassa terveystarkastuksessa jossa katsotaan käytännössä kaikki oleellinen kattavaa vakuutusta varten.

Labrakokeet, sydänfilmit, verenpaine, sähköimpulsien kulku, laaja verenkuva, testot, verensokerit, kolestrolit, luusto, eturauhasen tutkimus, kilpirauhasarvot, maksakokeet, diabeteksen riskianalyysi, hemoglobiini, tulehdusarvot, munuaiset, senkka, tärkeimmät vitamiinit jne.

Lääkäri arvioi haastattelussa myös henkisen tilan ja siitä tulee maininta papereihin, että on selväjärkiseksi luokiteltu ja päihteiden ja huumeiden käytöstä tulee myös merkintä, jos sellaiset ovat elimistöä turmelleet.

Itsetuhoisat elämäntavat vaikuttaa vakuutukseen. Minulla ei ole niistä merkkejä eikä merkintöjä. Varpajaissikarit ovat ainoita tässä elämässä mitä olen kessutellut ja maksa-arvot on ihanteelliset.

Kaikki muut ihannearvoissa paitsi hyvä kolestroli on alarajassa, huono ihannearvossa, muut rasva-arvot myös. Natriumit eli suolat alarajoilla, joten suolan käyttöä on lisättävä. Kulutus on niin kovaa että suolan tarve on kova.

Helteessä ja liikkuessa suoloista tulee huolehtia. Juon 3-6 litraa vettä normaalinakin päivänä, kun joka päivä pihalla useita tunteja. Minulla ei ole ihosairauksia eikä allergioita.

Lukulaseina käytän +1,5 linssivahvuutta, mutta näen ilmankin lukea. Kuulo on normaali mutta olen lapsesta saakka kärsinyt tinnituksesta, johon en kiinnitä huomiota juurikaan.

Ei ole tulehduksia ja hampaatkin on kunnossa, kaksi tosin poistettu, mutta ei näkyviltä paikoilta. Murtuneen alaleuan siksak- hampaat korjattiin Pattayalla.

Toivotan sinulle terveitä vuosia ja aktiivista elämää! Kohta suomipoika juoksee Madridissa!

2010

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos mielenkiinnosta terveyttäni kohtaan.

Katselen tässä Madridin kisoja. Kävin viimeksi huhtikuussa laajassa terveystarkastuksessa jossa katsotaan käytännössä kaikki oleellinen kattavaa vakuutusta varten.

Labrakokeet, sydänfilmit, verenpaine, sähköimpulsien kulku, laaja verenkuva, testot, verensokerit, kolestrolit, luusto, eturauhasen tutkimus, kilpirauhasarvot, maksakokeet, diabeteksen riskianalyysi, hemoglobiini, tulehdusarvot, munuaiset, senkka, tärkeimmät vitamiinit jne.

Lääkäri arvioi haastattelussa myös henkisen tilan ja siitä tulee maininta papereihin, että on selväjärkiseksi luokiteltu ja päihteiden ja huumeiden käytöstä tulee myös merkintä, jos sellaiset ovat elimistöä turmelleet.

Itsetuhoisat elämäntavat vaikuttaa vakuutukseen. Minulla ei ole niistä merkkejä eikä merkintöjä. Varpajaissikarit ovat ainoita tässä elämässä mitä olen kessutellut ja maksa-arvot on ihanteelliset.

Kaikki muut ihannearvoissa paitsi hyvä kolestroli on alarajassa, huono ihannearvossa, muut rasva-arvot myös. Natriumit eli suolat alarajoilla, joten suolan käyttöä on lisättävä. Kulutus on niin kovaa että suolan tarve on kova.

Helteessä ja liikkuessa suoloista tulee huolehtia. Juon 3-6 litraa vettä normaalinakin päivänä, kun joka päivä pihalla useita tunteja. Minulla ei ole ihosairauksia eikä allergioita.

Lukulaseina käytän 1,5 linssivahvuutta, mutta näen ilmankin lukea. Kuulo on normaali mutta olen lapsesta saakka kärsinyt tinnituksesta, johon en kiinnitä huomiota juurikaan.

Ei ole tulehduksia ja hampaatkin on kunnossa, kaksi tosin poistettu, mutta ei näkyviltä paikoilta. Murtuneen alaleuan siksak- hampaat korjattiin Pattayalla.

Toivotan sinulle terveitä vuosia ja aktiivista elämää! Kohta suomipoika juoksee Madridissa!

2010

Toki, mutta siltikin mielenterveys on täysin hukassa tosin se ei näyt kokeissa mutta valehtelussasi ja asioiden vääristelyssä se näkyy selvästi, kutsuttakoon sitä katkeruudeksi, samoin ihon väri on selvästi keltainen, ei se siitä mihinkään kieltämällä muutu, sorry vaan... hae itsellesi apua. Hauskaa tuo kattavaa vakuutusta varten, tähän mennessä olet kertonut käyttäväsi pankkien mopovakuutuksia, ei niihin mitään terveysselvityksiä tehdä.

JA linssitkin on kertomasi mukaan lasia, joka ei todellakaan kannata, kun dokaat niin paljon, jokaisesta kaupasta saat lukulasit, +1.5 vahvuudella kannattaa kuitenkin ottaa +2.00... ja muovilinsseillä, tosin ei niitä tarjoilla ole edes lasilinsseillä... nehän vaikuttavat vain lukuetäisyyteen... minulla on kaksoistehot, luku +2.25 kauko -1.75, toinen -2.25 ax 90, lasit nisseltä... 110 euroa kahdet. ja tukku lukulaseja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toki, mutta siltikin mielenterveys on täysin hukassa tosin se ei näyt kokeissa mutta valehtelussasi ja asioiden vääristelyssä se näkyy selvästi, kutsuttakoon sitä katkeruudeksi, samoin ihon väri on selvästi keltainen, ei se siitä mihinkään kieltämällä muutu, sorry vaan... hae itsellesi apua. Hauskaa tuo kattavaa vakuutusta varten, tähän mennessä olet kertonut käyttäväsi pankkien mopovakuutuksia, ei niihin mitään terveysselvityksiä tehdä.

JA linssitkin on kertomasi mukaan lasia, joka ei todellakaan kannata, kun dokaat niin paljon, jokaisesta kaupasta saat lukulasit, 1.5 vahvuudella kannattaa kuitenkin ottaa 2.00... ja muovilinsseillä, tosin ei niitä tarjoilla ole edes lasilinsseillä... nehän vaikuttavat vain lukuetäisyyteen... minulla on kaksoistehot, luku 2.25 kauko -1.75, toinen -2.25 ax 90, lasit nisseltä... 110 euroa kahdet. ja tukku lukulaseja.

Yleensäkään noihin lukulaiseihin ei kannata panostaa kovinkaan paljon, 0.5 - 4.0 vahvuudella löytyy std laseja pilvin pimein , itse ostin niitä aliexpress 20 kipaletta kerralla, alle euron kappale, titaani pumppusangat, ongelmia tulee sitten jos tarvitset kummallekin silmälle omat vahvuudet, mutta se on varsin harvinaista, ikänäössä...

Mulla ekat lasit sain intissä, siis -1.25 molemmissa silmissä, kun täytin 40-50 lasit olisi voinut jättää pois mutta olin jo tottunut niihin, että ei onnistunut, nyt 60v. vahvuuksia joutuu lisäämään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yleensäkään noihin lukulaiseihin ei kannata panostaa kovinkaan paljon, 0.5 - 4.0 vahvuudella löytyy std laseja pilvin pimein , itse ostin niitä aliexpress 20 kipaletta kerralla, alle euron kappale, titaani pumppusangat, ongelmia tulee sitten jos tarvitset kummallekin silmälle omat vahvuudet, mutta se on varsin harvinaista, ikänäössä...

Mulla ekat lasit sain intissä, siis -1.25 molemmissa silmissä, kun täytin 40-50 lasit olisi voinut jättää pois mutta olin jo tottunut niihin, että ei onnistunut, nyt 60v. vahvuuksia joutuu lisäämään.

Pertti Pasasen terveyspalvelut onlinena vain S24 sivustolla. Avoinna arkisin ja viikonloppuisin. https://ibb.co/RTVVV28G

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"jokainen kotkalainen tietää tarkalleen mikä on posso"

Etkö muista, että sinä et tätäkään tiennyt.
        Tietosi tässä posso asiassa, niin kuin niin monessa muussakin, osoitetttiin vääriksi.

• Anonyymi

Harmi, ettei voi vaan mennä mukaan. Itselläkin on kiikun kaakun, uskaltaako noin rankalle maratonille lähteä. Viime vuonna rantamaratoni 4h 20 min vähän yli, se tarkoittanee, että saa varautua yli 6 h suoritukseen ja miten lämpöön adaptaatio tulee onnistumaan.

Saas nähdä, miten Eemil Helander jaksaa juosta tänään 5000m Madridissa, jossa lämpöä päiväsaikaan yli 40 C ?

• Anonyymi

37 astetta ja siellä oksennellaan ja ollaan tajuttomuuden partaalla.. Noissa oloissa ei ennätyksiä tehdä. Eemil jäi voittajalle vain 23 sekuntia, joten nuorella miehellä on vielä tulevaisuudessa hyvät tsäänssit jakkaralle.

Vauhti on kuitenkin huimaa, kun siellä painellaan päälle neljän kilsan Cooper- vauhtia. Taas tulee tässä ikämiehelle mieleen että reilut kymmenen minuuttia olisin ollut perässä maalialueella.

2010

• Anonyymi

Kannattaa kärkkyä peruutuspaikkaa.

• Anonyymi

Mistä noita voisi kärkkyä ?

• Anonyymi

Voitko kertoa rollaatorikisan lopputulokset??

• Anonyymi

Missä on Pattayan alueen suosituimmat hölkkäreitit ?

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossa on jokaiseen makuun ja tasoon
        https://www.alltrails.com/thailand/chon-buri/pattaya/trail-running

Aika monet tavalliset ulkoilijat (kuten minä usein Pattayalla aamuisin) kävelee rantakadulta Walkkarin läpi Buddha- kukkulalle ja hölkkää siellä pari kierrosta mukavalla näköalalla varustettuna kaupunkiin ja merelle.

Kukkulan ympäri kulkee juoksurata ja treeniin voi ympätä myös portaa.
        https://youtu.be/h7KupPAmDGo?t=41

2010

Missä sinä asut kun usein Pattayalla aamuisi kävelet?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossa on jokaiseen makuun ja tasoon
        https://www.alltrails.com/thailand/chon-buri/pattaya/trail-running

Aika monet tavalliset ulkoilijat (kuten minä usein Pattayalla aamuisin) kävelee rantakadulta Walkkarin läpi Buddha- kukkulalle ja hölkkää siellä pari kierrosta mukavalla näköalalla varustettuna kaupunkiin ja merelle.

Kukkulan ympäri kulkee juoksurata ja treeniin voi ympätä myös portaa.
        https://youtu.be/h7KupPAmDGo?t=41

2010

Porrasmajuri tulee kohta kertomaan että sen kaveri Juggis jäi kuorma-auton alle juuri tuolla polulla vaikka oli kova ukko ja sitten se vielä sai pahan sydänvian ja siksi porrasmajuri ei itse valinnut urheiljan uraa. Se oli tosi reilua ettei hän valinnut urheilijan uraa, sillä jos on jo luonnostaan äärettömän kova kunto kuten hänellä, niin se olisi epäreilua muita kohtaan, koska muut joutuu treenaamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Porrasmajuri tulee kohta kertomaan että sen kaveri Juggis jäi kuorma-auton alle juuri tuolla polulla vaikka oli kova ukko ja sitten se vielä sai pahan sydänvian ja siksi porrasmajuri ei itse valinnut urheiljan uraa. Se oli tosi reilua ettei hän valinnut urheilijan uraa, sillä jos on jo luonnostaan äärettömän kova kunto kuten hänellä, niin se olisi epäreilua muita kohtaan, koska muut joutuu treenaamaan.

Onko sun elämässäs ainuttakaan päivää ilman Numbatarinoita?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä sinä asut kun usein Pattayalla aamuisi kävelet?

"Kuten minä usein Pattayalla aamuisin tein" ja todennäköisesti vielä tulen tekemään Pattayan vierailulla. Jos arvioida pitää niin olen hölkännyt Buddha- kukkulan tuntumassa noin 200-250 kertaa.

Montako kertaa sinä olet lenkkeillyt Pattayalla? Tai ajanut polkupyörällä? Jos et kertaakaan niin pidä pääsi kiinni.

2010

• Anonyymi
      • Anonyymi

Tuo on vähän kaksipiippuinen juttu. Rapajuopot heräävät aamuisin itsemurha mielessään. Toisaalta ekan viinipöntön jälkeen elämä voittaa humalan voimin.

Maraton on toinen kaksipiippuinen, hieman erilainen.

• Anonyymi

Mikä oli aikasi rollaatorimaratonilla?

• Anonyymi

Nämä tapahtumat on iso juttu tuhansille harrastajille. Ei mikään että "no mennään nyt sitten", vaan he elää edelliset viikot ja kuukaudet sen mukaan.

Se otetaan samaan aikaan vakavasti, mutta samaan aikaan nauttien ja leikillä, sosiaalisesti kavereiden kanssa ja heitä tavaten.

Yhdessä treenaaminen kisaan yhdistää samaan tapaan kuin armeijassa tai koulussa kaveruus. Tehdään jotakin yhdessä ja ollaan jossakin yhdessä alusta loppuun.

Pitkään samoissa joukkueissa olleet ovat joukkuelajeissakin kuin veljiä ja siskoja keskenään ja sitten on vielä kilpaveljiä ja kilpasiskoja, joiden kanssa mitellään.

Tärkeintä ei noissa tapahtumissa ole voitto, sellaiseen kykenee vain ammattiurheilijat ja huiput, vaan tavoite on se omaan suoritukseen yltäminen tai jopa sen ylittäminen.

Sillä ei ole mitään väliä kellekään muulle kuin sinulle itse, oletko sijalla 10712 vaiko sijalla 11500 vaan sillä että alittuiko vai ylittyikö tavoitteesi ja että jäi tapahtumasta hyvät fiilikset ja tsemppiä myös jatkoon.

2010

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      2753
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      231
      1496
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      84
      1360
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      80
      1255
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      40
      1226
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      147
      1142
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1088
    8. Kostan sulle vielä sen älyttömän julkisen nöyryytyksen

Onneksi on lentokentällä kavereita... Kosto tulee olemaan muuten korkojen kanssa.
      Ikävä
      36
      962
    9. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      116
      930
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      78
      830
    Aihe