Peräti kuusi Toyotan autoa on vähävikaisimpien kärkikympissä kymmenvuotiaiden katsastustilastossa.

Anonyymi-ap

Hondan, Suzukin ja Minin menestys johtuu niiden pienestä lukumäärästä liikenteessä.

Automalleittain tarkasteltuna vähävikaisimpien kärkikymmenikköön kiilaa peräti neljä Toyota-mallia: Verso-S, Corolla, Auris ja Avensis ja kaksi Lexusta, Lexus CT ja NX.

Kuusi Toyota Motor Corporationin autoa. Uskomatonta.

Kymmenvuotiaana se laatu ja luotettavuus punnitaan;

https://tekniikanmaailma.fi/10-vuotiaiden-katsastukset-automerkeista-honda-vahavikaisin-vikakuningas-tesla-myos-eniten-ajettu/

49

718

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi Tesla on eniten ajettu? Toyota ei taida kestää sitä ajamista.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Jessus että on aivoton kommentti! Apinakaan ei päästäisi mitään noin tyhmää suustaan. Eiköhän vuosittaisten ajokilometrien määrä riipu ihan Suomalaisesta polttoaineiden ja energian verotuksesta. Sähköauto on kallista omistaa mutta sillä on halpa ajaa > sen hankkivat ne jolle vuodessa kertyy paljon kilometrejä. Bensiiniauton hankkiminen taasen on edullista mutta ajaminen maksaa > sen hankkivat ne jotka ajavat vuosittain vähemmän. Diesel on taas väliin putooja jota kukaan täysjärkinen ei hanki, paitsi jos sähköauton range ei riitä ja vuosittain tulee paljon kilometrejä.


    • Anonyymi

      Kova paikka toyotauskovaiselle, että Honda on Toyotaa luotettavampi ja tällä hetkellä myös teknisesti paljon parempi. Tässä tilastossahan ei näy mm. nykyiset käynnistysongelmat. Prosentuaalisella tarkastelulla kun asiaa seurataan, niin ei ole merkitystä sillä, paljonko autoja on liikenteessä. Yleensä siis vikoja per 100 autoa kohti tarkastelussa.

      • Anonyymi

        Tosiasia ei kuitenkaan olen. Katsastuksessa oli vain sata Hondaa ja miljoonaToyotaa. Ajattelepa järjellä mitä siitä seuraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiasia ei kuitenkaan olen. Katsastuksessa oli vain sata Hondaa ja miljoonaToyotaa. Ajattelepa järjellä mitä siitä seuraa.

        Ja jos ymmärtää lukemansa, tajuaa että autojen määrä ei ratkaise, koska viat lasketaan suhteessa autojen määrään.
        Katsastus ei kuitenkaan kerro autojen vikamääristä tai luotettavuudesta, ei siellä tiedetä kuinka usein auto on lauennut tienlaitaan.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos ymmärtää lukemansa, tajuaa että autojen määrä ei ratkaise, koska viat lasketaan suhteessa autojen määrään.
        Katsastus ei kuitenkaan kerro autojen vikamääristä tai luotettavuudesta, ei siellä tiedetä kuinka usein auto on lauennut tienlaitaan.

        Ei se ymmärrä. Mieti sitäkin miksi autoja ei edes oteta tilastoon jos niitä ei katsasteta vähintään sataa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiasia ei kuitenkaan olen. Katsastuksessa oli vain sata Hondaa ja miljoonaToyotaa. Ajattelepa järjellä mitä siitä seuraa.

        No kerropa mitä siitä seuraa? Kun miljoona vuonna 2014 Corollaa katsastetaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ymmärrä. Mieti sitäkin miksi autoja ei edes oteta tilastoon jos niitä ei katsasteta vähintään sataa.

        Koska näin on päätetty ja otannan katsotaan olevan liian pieni varsinaisen merkityksen vuoksi.


      • Anonyymi

        Mihin on hävinnyt surullisen kuuluisa Klongswagen? Onko yhtään mallia sadan joukossa?


    • Anonyymi

      Aloituksessa on rankka ja itkettävä totuus.

      • Anonyymi

        Valitettavasti minun pitää kertoa sinulle totuus katsastuksista. Siellä ei tutkita kuin pieni osa autosta, lähinnä vai ne jotka liittyy liikenneturvallisuuteen ja päästöihin, eli kaikki muu voi olla rikki. Katsastuksessa ei ole myöskään tietoa kuinka paljon autoa on korjattu ja tarkastettu katsastusten välillä ja ennen katsastusta. Tämä tilasto kertoo parempaa tietoa, eli siitä kuinka usein auto jättää matkan kesken tai ei käynnisty, eli luotettavuudesta ihan merkki ja mallikohtaisesti.
        https://moottori.fi/uutinen/adacin-tiepalveluraportti-pienempi-ja-isompi-keskiluokka-nama-autot-jattavat-eniten-tielle/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti minun pitää kertoa sinulle totuus katsastuksista. Siellä ei tutkita kuin pieni osa autosta, lähinnä vai ne jotka liittyy liikenneturvallisuuteen ja päästöihin, eli kaikki muu voi olla rikki. Katsastuksessa ei ole myöskään tietoa kuinka paljon autoa on korjattu ja tarkastettu katsastusten välillä ja ennen katsastusta. Tämä tilasto kertoo parempaa tietoa, eli siitä kuinka usein auto jättää matkan kesken tai ei käynnisty, eli luotettavuudesta ihan merkki ja mallikohtaisesti.
        https://moottori.fi/uutinen/adacin-tiepalveluraportti-pienempi-ja-isompi-keskiluokka-nama-autot-jattavat-eniten-tielle/

        Katsastustilasto kertoo hyvin autojen alustaongelmat, jarrujen ongelmat sekä korin ongelmat. Myös valoihin liittyvät ongelmat. Moni väljä osa alustassa ei välttämättä ajossa niin tunnu tai hieman puoltavat jarrut tai huonosti pitävä käsijarru. Pykivät jarruletkut, ruostuvat jarruputket, Halkeilleet suojakumit ja puslat. Nämä sitten sieltä löytyy. Ihan validi tilasto tietyiltä osin, mutta ei kerro moottori tai vaihteisto ongelmista.

        Ei se Tesla Model 3 näissä tilastoissa syyttä suotta ole pahnan pohjimmainen. Siinä on alusta huonosti suunniteltu ja osaa saa vaihtaa paljon. Alkaa rahaa maksamaan, jos kaiken teettää korjaamolla. Ja tietty kohta jarruputkesta niissä ruostuu myös puhki, ihan 5-vuotiaista autoista, että uskomatonta suorastaan. Ongelmat siis alkaa reilusti alta 100 tkm ajettuna!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti minun pitää kertoa sinulle totuus katsastuksista. Siellä ei tutkita kuin pieni osa autosta, lähinnä vai ne jotka liittyy liikenneturvallisuuteen ja päästöihin, eli kaikki muu voi olla rikki. Katsastuksessa ei ole myöskään tietoa kuinka paljon autoa on korjattu ja tarkastettu katsastusten välillä ja ennen katsastusta. Tämä tilasto kertoo parempaa tietoa, eli siitä kuinka usein auto jättää matkan kesken tai ei käynnisty, eli luotettavuudesta ihan merkki ja mallikohtaisesti.
        https://moottori.fi/uutinen/adacin-tiepalveluraportti-pienempi-ja-isompi-keskiluokka-nama-autot-jattavat-eniten-tielle/

        Etkö mitään parempaa ja todellisempaa keksinyt. Skodaa eivät auttaneet ne pesäpallomailojen kanssa katsastustilastoon vaaditut kilometritkään.


    • Anonyymi

      Jos haluaa luotettavan auton, voi siis ostaa Toyotan tai urheilullisen yksilöllisen ja hiukan ylellisemmän Hondan. Valinta on ihan oma, mutta luotettavuus ei ole se erottava tekijä.

      • Anonyymi

        On siinä mielessä, että ei Hondan hybrideissä ole pikkuakkuvikoja ollut. Tämä on suorastaan riesa ollut erityisesti yaris, corolla ja c-hr autoissa. Jos auto suunnitellaan oikein, niin ei siihen tarvii viritellä lisälatureita talvella virran riittävyyden vuoksi.


      • Anonyymi

        Toyota ei ole ollut enää aikoihin luotettava.
        Lue tuo Moottorilehden artikkeli, niin ymmärrät asian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota ei ole ollut enää aikoihin luotettava.
        Lue tuo Moottorilehden artikkeli, niin ymmärrät asian.

        Juurihan oli tutkimuksia, että uusimmat Toyotat ovat kaikkein luotettavimmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota ei ole ollut enää aikoihin luotettava.
        Lue tuo Moottorilehden artikkeli, niin ymmärrät asian.

        Luotettavimmat merkit kyselyjen mukaan ovat Toyota ja Lexus

        Yhdysvalloissa tehtyjen tutkimusten ja selvitysten perusteella nämä ovat merkit, jotka ovat ansainneet kuluttajien luottamuksen:

        Julkaistu 19.9.2024.

        1. Toyota

        Luotettavuudesta on mahdotonta puhua mainitsematta Toyotaa . Japanilainen tuotemerkki on jatkuvasti saanut tunnustusta kestävistä ajoneuvoistaan ​​ja alhaisista mekaanisista vioistaan. Camryn ja Corollan kaltaiset mallit ovat johtaneet omia luokkiaan vuosia, ja niistä on tullut suosikkeja sekä yksilöiden että yritysten keskuudessa.

        2. Lexus

        Toyotan luksusdivisioonana Lexus on säilyttänyt samat korkeat laatuvaatimukset. Sen autot ovat ylellisyyden lisäksi tunnettuja kestävyydestään ja alhaisista ylläpitokustannuksistaan ​​vuosien mittaan. Ei ole harvinaista löytää Lexus-malleja, joissa on satoja tuhansia kilometrejä, jotka toimivat edelleen täydellisesti.


        https://unionrayo.com/us/toyota-lexus-list-reliable-cars/

        https://www.visualcapitalist.com/the-most-reliable-car-brands-according-to-consumer-reports/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On siinä mielessä, että ei Hondan hybrideissä ole pikkuakkuvikoja ollut. Tämä on suorastaan riesa ollut erityisesti yaris, corolla ja c-hr autoissa. Jos auto suunnitellaan oikein, niin ei siihen tarvii viritellä lisälatureita talvella virran riittävyyden vuoksi.

        Yhdestä tapauksesta revitään tuollainen juttu, on se outoa.


    • Anonyymi

      siinä vähän hassua että monessa muussa merkissä on yleisin vika käyttöjarru ja sekin jos olisi huollettu ennen katsastusta olis tilastot ihan eriä .... mielestäni tähän tilastoon ei saisi edes ottaa käyttöjarrua mukaan vaan muut tekniset ja ja päästöarvot. itselläni oli aikoinaa opel ascona ,jokavuosi kävin jarrut läpi ennen katsastusta ja läpi meni ,kun taas jos en olisi huoltanut niin pompannut olisi joka vuosi..mutta heikkoa kohtaa ei kyseisessä autossa ollut kuin käyttöjarrut.esim nyt kia rio on kärkipäässä nelivuotiaissa ja vanhemmissa on pomppauksen syy käyttöjarru ..siis huoltamalla tuostakin ongelmasta pääsee muutamalla eurolla eroon

      • Anonyymi

        Kyllä, mutta kun on autoja, joissa nuokin toimii ilman jokavuotista herkistelyä. Pienistä asioista ne erot joskus syntyy.


    • Anonyymi

      Toyotan luotettavuudelle yritetään keksiä jos minkäkin laisia selityksiä. Ainut selitys on äärettömän korkea laatu.

      • Anonyymi

        Siksi Toyotasta valehdellaan koko ajan.


    • Anonyymi

      Luotettavuus on Toyotissa vakiona.

      • Anonyymi

        Kilpailijoita itkettää.


      • Anonyymi

        Vanhojen Tojojen riesa, ruostunut alusta ja kotelot, HYLKÄYS.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhojen Tojojen riesa, ruostunut alusta ja kotelot, HYLKÄYS.

        Siinä yksi itkijä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhojen Tojojen riesa, ruostunut alusta ja kotelot, HYLKÄYS.

        Aloitus kertoo aivan muuta kuin sinun valheesi.


    • Anonyymi

      Toyota läpäisee usein katsastuksen, mutta jättää tien päälle. Näin Trafin katsastus-ja ADACin tiellejättämistilastojen mukaan.

      • Anonyymi

        Aika outoa että tuo saksalainen kotiinpäinvetotilasto on ristiriidassa puolueettomien tutkimusten kanssa? Mikä siinäkin voi olla että saksalaiset ovat tulleet juurikin kuuluisaksi törkeästä huijauksesta annettuun tuomioon autoalalla?


      • Anonyymi

        Minkä Trafin katsastustilaston mukaan Toyota jättää tienpäälle? Ihan uutta ja outoa tietoa katsastuksesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika outoa että tuo saksalainen kotiinpäinvetotilasto on ristiriidassa puolueettomien tutkimusten kanssa? Mikä siinäkin voi olla että saksalaiset ovat tulleet juurikin kuuluisaksi törkeästä huijauksesta annettuun tuomioon autoalalla?

        Ei siinä huijausta ole mutta Ero tulee siitä että Toyotalla ei ole omaa tiepalvelua Saksassa ja siksi kaikki tapaukset menee Adacin tuen kautta. VAGenilla ja muilla Saksalaismerkeillä on oma tiepalvelu mikä hoitaa romut pajalle. Nämä ei näyt Adacin tilastoissa.

        Paremman kuvan autojen laadusta keskenään saa käyttämällä USAn tilastoja. Siellä kaikki on samalla viivalla ja asiakkaat paljon vaativampia kuin täällä. Autoilla myös ajetaan paljon enemmän. DSG:eitä ei USAssa juuri myyty koska heidän mielestä se ei ole automaatti eikä se kestä. Toyotan osittain omistama AIsin toimitti automaatteja Volkkareihin USAa varten. Samoihin malleihin mitkä Euroopassa toimitettiin nytkyttimellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siinä huijausta ole mutta Ero tulee siitä että Toyotalla ei ole omaa tiepalvelua Saksassa ja siksi kaikki tapaukset menee Adacin tuen kautta. VAGenilla ja muilla Saksalaismerkeillä on oma tiepalvelu mikä hoitaa romut pajalle. Nämä ei näyt Adacin tilastoissa.

        Paremman kuvan autojen laadusta keskenään saa käyttämällä USAn tilastoja. Siellä kaikki on samalla viivalla ja asiakkaat paljon vaativampia kuin täällä. Autoilla myös ajetaan paljon enemmän. DSG:eitä ei USAssa juuri myyty koska heidän mielestä se ei ole automaatti eikä se kestä. Toyotan osittain omistama AIsin toimitti automaatteja Volkkareihin USAa varten. Samoihin malleihin mitkä Euroopassa toimitettiin nytkyttimellä.

        Aika onneton yritys vääntää ADACin faktaa toiseksi ja selitellä merkkien tiepalvelun puutteella. USAssa autot on tehty muualla kuin mitä Euroopassa käytössä olevat.
        USAsta ei ole kauheasti mitään puolueetonta faktaa oikein löydy, vain jotain kyselyjen tuloksia, mitkä ei kerro oikein mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika onneton yritys vääntää ADACin faktaa toiseksi ja selitellä merkkien tiepalvelun puutteella. USAssa autot on tehty muualla kuin mitä Euroopassa käytössä olevat.
        USAsta ei ole kauheasti mitään puolueetonta faktaa oikein löydy, vain jotain kyselyjen tuloksia, mitkä ei kerro oikein mitään.

        Adacin tilasto on oikein mutta pitää ymmärtää taustoja että tietää miten tilastoa voi tulkita. Sinä et taida tätä asiaa ymmärtää.
        Sinun kohdalla toteutuu vanha lause "vale, emävale, tilasto" koska et ymmärrä mitä tilasto kertoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adacin tilasto on oikein mutta pitää ymmärtää taustoja että tietää miten tilastoa voi tulkita. Sinä et taida tätä asiaa ymmärtää.
        Sinun kohdalla toteutuu vanha lause "vale, emävale, tilasto" koska et ymmärrä mitä tilasto kertoo.

        Tarkoitushakuinen "tilasto" saksasta? Täysin ristiriitainen vs. puolueeton tilasto! Ei olisi ensimmäinen kuksmannien huijausyritys ja tuskin viimeinenkään!


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tuo nyt yllättää ketään. Kuksmanni vaan yrittää kusettaa. Noloa kun käry kävi!


      • Anonyymi

        Täysin epäluotettava tapaus.


    • Anonyymi

      Ketjun otsikko todistaa Toyotan luotettavan maineen.

    • Anonyymi

      Ei niitä tielle jättäneitä hinatakaan katsastusasemille

      • Anonyymi

        Kuusi Toyotaa top kympissä? Mieti!


    • Anonyymi

      Meinaan laittaa Toyotan tilaukseen. Iskenkö käteni siihen itteensä vai kuinka. Kiitos. Tero

      • Anonyymi

        Minä olen ajanut Toyotilla vuodesata 1974, eikä auton luotettavuus ole aiheuttanut minulle koskaan harmia. Se on paljon se.


    • Anonyymi

      Mikä siinäkin on että se on ainaToyota joka on aina näiden resumerkkikaupustelijoiden hampaissa? Syvä kunnioitus edelläkävijään ja maailman ylivoimaiseen ykköseen olisi fiksun ihmisen teko! Eikö?

    • Anonyymi

      Niin. Vain Toyotan autot ovat kärkikympissä.

      • Anonyymi

        Se on Skoda-porukalle tuskallista luettavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on Skoda-porukalle tuskallista luettavaa.

        ...ja itkettävää luettavaa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

      Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      135
      8303
    2. Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut

      Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m
      Maailman menoa
      104
      7519
    3. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      92
      5696
    4. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

      Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      94
      5650
    5. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

      eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      119
      4830
    6. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

      Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      146
      2654
    7. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

      (Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      61
      2503
    8. Ei välimatka meitä erottanut

      Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e
      Ikävä
      8
      1485
    9. Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!

      Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol
      Maajussille morsian
      7
      1444
    10. Kohta taas mesikämmeneen

      Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa
      Ähtäri
      53
      1339
    Aihe