Hondan, Suzukin ja Minin menestys johtuu niiden pienestä lukumäärästä liikenteessä.
Automalleittain tarkasteltuna vähävikaisimpien kärkikymmenikköön kiilaa peräti neljä Toyota-mallia: Verso-S, Corolla, Auris ja Avensis ja kaksi Lexusta, Lexus CT ja NX.
Kuusi Toyota Motor Corporationin autoa. Uskomatonta.
Kymmenvuotiaana se laatu ja luotettavuus punnitaan;
https://tekniikanmaailma.fi/10-vuotiaiden-katsastukset-automerkeista-honda-vahavikaisin-vikakuningas-tesla-myos-eniten-ajettu/
Peräti kuusi Toyotan autoa on vähävikaisimpien kärkikympissä kymmenvuotiaiden katsastustilastossa.
47
606
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi Tesla on eniten ajettu? Toyota ei taida kestää sitä ajamista.
- Anonyymi
Jessus että on aivoton kommentti! Apinakaan ei päästäisi mitään noin tyhmää suustaan. Eiköhän vuosittaisten ajokilometrien määrä riipu ihan Suomalaisesta polttoaineiden ja energian verotuksesta. Sähköauto on kallista omistaa mutta sillä on halpa ajaa > sen hankkivat ne jolle vuodessa kertyy paljon kilometrejä. Bensiiniauton hankkiminen taasen on edullista mutta ajaminen maksaa > sen hankkivat ne jotka ajavat vuosittain vähemmän. Diesel on taas väliin putooja jota kukaan täysjärkinen ei hanki, paitsi jos sähköauton range ei riitä ja vuosittain tulee paljon kilometrejä.
- Anonyymi
Kova paikka toyotauskovaiselle, että Honda on Toyotaa luotettavampi ja tällä hetkellä myös teknisesti paljon parempi. Tässä tilastossahan ei näy mm. nykyiset käynnistysongelmat. Prosentuaalisella tarkastelulla kun asiaa seurataan, niin ei ole merkitystä sillä, paljonko autoja on liikenteessä. Yleensä siis vikoja per 100 autoa kohti tarkastelussa.
- Anonyymi
Tosiasia ei kuitenkaan olen. Katsastuksessa oli vain sata Hondaa ja miljoonaToyotaa. Ajattelepa järjellä mitä siitä seuraa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosiasia ei kuitenkaan olen. Katsastuksessa oli vain sata Hondaa ja miljoonaToyotaa. Ajattelepa järjellä mitä siitä seuraa.
Ja jos ymmärtää lukemansa, tajuaa että autojen määrä ei ratkaise, koska viat lasketaan suhteessa autojen määrään.
Katsastus ei kuitenkaan kerro autojen vikamääristä tai luotettavuudesta, ei siellä tiedetä kuinka usein auto on lauennut tienlaitaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos ymmärtää lukemansa, tajuaa että autojen määrä ei ratkaise, koska viat lasketaan suhteessa autojen määrään.
Katsastus ei kuitenkaan kerro autojen vikamääristä tai luotettavuudesta, ei siellä tiedetä kuinka usein auto on lauennut tienlaitaan.Näin:
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/32354b16-b763-4a94-b94d-7fc6429d520b - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos ymmärtää lukemansa, tajuaa että autojen määrä ei ratkaise, koska viat lasketaan suhteessa autojen määrään.
Katsastus ei kuitenkaan kerro autojen vikamääristä tai luotettavuudesta, ei siellä tiedetä kuinka usein auto on lauennut tienlaitaan.Ei se ymmärrä. Mieti sitäkin miksi autoja ei edes oteta tilastoon jos niitä ei katsasteta vähintään sataa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosiasia ei kuitenkaan olen. Katsastuksessa oli vain sata Hondaa ja miljoonaToyotaa. Ajattelepa järjellä mitä siitä seuraa.
No kerropa mitä siitä seuraa? Kun miljoona vuonna 2014 Corollaa katsastetaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se ymmärrä. Mieti sitäkin miksi autoja ei edes oteta tilastoon jos niitä ei katsasteta vähintään sataa.
Koska näin on päätetty ja otannan katsotaan olevan liian pieni varsinaisen merkityksen vuoksi.
- Anonyymi
Mihin on hävinnyt surullisen kuuluisa Klongswagen? Onko yhtään mallia sadan joukossa?
- Anonyymi
Aloituksessa on rankka ja itkettävä totuus.
- Anonyymi
Valitettavasti minun pitää kertoa sinulle totuus katsastuksista. Siellä ei tutkita kuin pieni osa autosta, lähinnä vai ne jotka liittyy liikenneturvallisuuteen ja päästöihin, eli kaikki muu voi olla rikki. Katsastuksessa ei ole myöskään tietoa kuinka paljon autoa on korjattu ja tarkastettu katsastusten välillä ja ennen katsastusta. Tämä tilasto kertoo parempaa tietoa, eli siitä kuinka usein auto jättää matkan kesken tai ei käynnisty, eli luotettavuudesta ihan merkki ja mallikohtaisesti.
https://moottori.fi/uutinen/adacin-tiepalveluraportti-pienempi-ja-isompi-keskiluokka-nama-autot-jattavat-eniten-tielle/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valitettavasti minun pitää kertoa sinulle totuus katsastuksista. Siellä ei tutkita kuin pieni osa autosta, lähinnä vai ne jotka liittyy liikenneturvallisuuteen ja päästöihin, eli kaikki muu voi olla rikki. Katsastuksessa ei ole myöskään tietoa kuinka paljon autoa on korjattu ja tarkastettu katsastusten välillä ja ennen katsastusta. Tämä tilasto kertoo parempaa tietoa, eli siitä kuinka usein auto jättää matkan kesken tai ei käynnisty, eli luotettavuudesta ihan merkki ja mallikohtaisesti.
https://moottori.fi/uutinen/adacin-tiepalveluraportti-pienempi-ja-isompi-keskiluokka-nama-autot-jattavat-eniten-tielle/Katsastustilasto kertoo hyvin autojen alustaongelmat, jarrujen ongelmat sekä korin ongelmat. Myös valoihin liittyvät ongelmat. Moni väljä osa alustassa ei välttämättä ajossa niin tunnu tai hieman puoltavat jarrut tai huonosti pitävä käsijarru. Pykivät jarruletkut, ruostuvat jarruputket, Halkeilleet suojakumit ja puslat. Nämä sitten sieltä löytyy. Ihan validi tilasto tietyiltä osin, mutta ei kerro moottori tai vaihteisto ongelmista.
Ei se Tesla Model 3 näissä tilastoissa syyttä suotta ole pahnan pohjimmainen. Siinä on alusta huonosti suunniteltu ja osaa saa vaihtaa paljon. Alkaa rahaa maksamaan, jos kaiken teettää korjaamolla. Ja tietty kohta jarruputkesta niissä ruostuu myös puhki, ihan 5-vuotiaista autoista, että uskomatonta suorastaan. Ongelmat siis alkaa reilusti alta 100 tkm ajettuna! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valitettavasti minun pitää kertoa sinulle totuus katsastuksista. Siellä ei tutkita kuin pieni osa autosta, lähinnä vai ne jotka liittyy liikenneturvallisuuteen ja päästöihin, eli kaikki muu voi olla rikki. Katsastuksessa ei ole myöskään tietoa kuinka paljon autoa on korjattu ja tarkastettu katsastusten välillä ja ennen katsastusta. Tämä tilasto kertoo parempaa tietoa, eli siitä kuinka usein auto jättää matkan kesken tai ei käynnisty, eli luotettavuudesta ihan merkki ja mallikohtaisesti.
https://moottori.fi/uutinen/adacin-tiepalveluraportti-pienempi-ja-isompi-keskiluokka-nama-autot-jattavat-eniten-tielle/Etkö mitään parempaa ja todellisempaa keksinyt. Skodaa eivät auttaneet ne pesäpallomailojen kanssa katsastustilastoon vaaditut kilometritkään.
- Anonyymi
Jos haluaa luotettavan auton, voi siis ostaa Toyotan tai urheilullisen yksilöllisen ja hiukan ylellisemmän Hondan. Valinta on ihan oma, mutta luotettavuus ei ole se erottava tekijä.
- Anonyymi
On siinä mielessä, että ei Hondan hybrideissä ole pikkuakkuvikoja ollut. Tämä on suorastaan riesa ollut erityisesti yaris, corolla ja c-hr autoissa. Jos auto suunnitellaan oikein, niin ei siihen tarvii viritellä lisälatureita talvella virran riittävyyden vuoksi.
- Anonyymi
Toyota ei ole ollut enää aikoihin luotettava.
Lue tuo Moottorilehden artikkeli, niin ymmärrät asian. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota ei ole ollut enää aikoihin luotettava.
Lue tuo Moottorilehden artikkeli, niin ymmärrät asian.Juurihan oli tutkimuksia, että uusimmat Toyotat ovat kaikkein luotettavimmat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota ei ole ollut enää aikoihin luotettava.
Lue tuo Moottorilehden artikkeli, niin ymmärrät asian.Luotettavimmat merkit kyselyjen mukaan ovat Toyota ja Lexus
Yhdysvalloissa tehtyjen tutkimusten ja selvitysten perusteella nämä ovat merkit, jotka ovat ansainneet kuluttajien luottamuksen:
Julkaistu 19.9.2024.
1. Toyota
Luotettavuudesta on mahdotonta puhua mainitsematta Toyotaa . Japanilainen tuotemerkki on jatkuvasti saanut tunnustusta kestävistä ajoneuvoistaan ja alhaisista mekaanisista vioistaan. Camryn ja Corollan kaltaiset mallit ovat johtaneet omia luokkiaan vuosia, ja niistä on tullut suosikkeja sekä yksilöiden että yritysten keskuudessa.
2. Lexus
Toyotan luksusdivisioonana Lexus on säilyttänyt samat korkeat laatuvaatimukset. Sen autot ovat ylellisyyden lisäksi tunnettuja kestävyydestään ja alhaisista ylläpitokustannuksistaan vuosien mittaan. Ei ole harvinaista löytää Lexus-malleja, joissa on satoja tuhansia kilometrejä, jotka toimivat edelleen täydellisesti.
https://unionrayo.com/us/toyota-lexus-list-reliable-cars/
https://www.visualcapitalist.com/the-most-reliable-car-brands-according-to-consumer-reports/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On siinä mielessä, että ei Hondan hybrideissä ole pikkuakkuvikoja ollut. Tämä on suorastaan riesa ollut erityisesti yaris, corolla ja c-hr autoissa. Jos auto suunnitellaan oikein, niin ei siihen tarvii viritellä lisälatureita talvella virran riittävyyden vuoksi.
Yhdestä tapauksesta revitään tuollainen juttu, on se outoa.
- Anonyymi
siinä vähän hassua että monessa muussa merkissä on yleisin vika käyttöjarru ja sekin jos olisi huollettu ennen katsastusta olis tilastot ihan eriä .... mielestäni tähän tilastoon ei saisi edes ottaa käyttöjarrua mukaan vaan muut tekniset ja ja päästöarvot. itselläni oli aikoinaa opel ascona ,jokavuosi kävin jarrut läpi ennen katsastusta ja läpi meni ,kun taas jos en olisi huoltanut niin pompannut olisi joka vuosi..mutta heikkoa kohtaa ei kyseisessä autossa ollut kuin käyttöjarrut.esim nyt kia rio on kärkipäässä nelivuotiaissa ja vanhemmissa on pomppauksen syy käyttöjarru ..siis huoltamalla tuostakin ongelmasta pääsee muutamalla eurolla eroon
- Anonyymi
Kyllä, mutta kun on autoja, joissa nuokin toimii ilman jokavuotista herkistelyä. Pienistä asioista ne erot joskus syntyy.
- Anonyymi
Toyotan luotettavuudelle yritetään keksiä jos minkäkin laisia selityksiä. Ainut selitys on äärettömän korkea laatu.
- Anonyymi
Siksi Toyotasta valehdellaan koko ajan.
- Anonyymi
Luotettavuus on Toyotissa vakiona.
- Anonyymi
Kilpailijoita itkettää.
- Anonyymi
Vanhojen Tojojen riesa, ruostunut alusta ja kotelot, HYLKÄYS.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhojen Tojojen riesa, ruostunut alusta ja kotelot, HYLKÄYS.
Siinä yksi itkijä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhojen Tojojen riesa, ruostunut alusta ja kotelot, HYLKÄYS.
Aloitus kertoo aivan muuta kuin sinun valheesi.
- Anonyymi
Toyota läpäisee usein katsastuksen, mutta jättää tien päälle. Näin Trafin katsastus-ja ADACin tiellejättämistilastojen mukaan.
- Anonyymi
Aika outoa että tuo saksalainen kotiinpäinvetotilasto on ristiriidassa puolueettomien tutkimusten kanssa? Mikä siinäkin voi olla että saksalaiset ovat tulleet juurikin kuuluisaksi törkeästä huijauksesta annettuun tuomioon autoalalla?
- Anonyymi
Minkä Trafin katsastustilaston mukaan Toyota jättää tienpäälle? Ihan uutta ja outoa tietoa katsastuksesta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika outoa että tuo saksalainen kotiinpäinvetotilasto on ristiriidassa puolueettomien tutkimusten kanssa? Mikä siinäkin voi olla että saksalaiset ovat tulleet juurikin kuuluisaksi törkeästä huijauksesta annettuun tuomioon autoalalla?
Ei siinä huijausta ole mutta Ero tulee siitä että Toyotalla ei ole omaa tiepalvelua Saksassa ja siksi kaikki tapaukset menee Adacin tuen kautta. VAGenilla ja muilla Saksalaismerkeillä on oma tiepalvelu mikä hoitaa romut pajalle. Nämä ei näyt Adacin tilastoissa.
Paremman kuvan autojen laadusta keskenään saa käyttämällä USAn tilastoja. Siellä kaikki on samalla viivalla ja asiakkaat paljon vaativampia kuin täällä. Autoilla myös ajetaan paljon enemmän. DSG:eitä ei USAssa juuri myyty koska heidän mielestä se ei ole automaatti eikä se kestä. Toyotan osittain omistama AIsin toimitti automaatteja Volkkareihin USAa varten. Samoihin malleihin mitkä Euroopassa toimitettiin nytkyttimellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei siinä huijausta ole mutta Ero tulee siitä että Toyotalla ei ole omaa tiepalvelua Saksassa ja siksi kaikki tapaukset menee Adacin tuen kautta. VAGenilla ja muilla Saksalaismerkeillä on oma tiepalvelu mikä hoitaa romut pajalle. Nämä ei näyt Adacin tilastoissa.
Paremman kuvan autojen laadusta keskenään saa käyttämällä USAn tilastoja. Siellä kaikki on samalla viivalla ja asiakkaat paljon vaativampia kuin täällä. Autoilla myös ajetaan paljon enemmän. DSG:eitä ei USAssa juuri myyty koska heidän mielestä se ei ole automaatti eikä se kestä. Toyotan osittain omistama AIsin toimitti automaatteja Volkkareihin USAa varten. Samoihin malleihin mitkä Euroopassa toimitettiin nytkyttimellä.Aika onneton yritys vääntää ADACin faktaa toiseksi ja selitellä merkkien tiepalvelun puutteella. USAssa autot on tehty muualla kuin mitä Euroopassa käytössä olevat.
USAsta ei ole kauheasti mitään puolueetonta faktaa oikein löydy, vain jotain kyselyjen tuloksia, mitkä ei kerro oikein mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika onneton yritys vääntää ADACin faktaa toiseksi ja selitellä merkkien tiepalvelun puutteella. USAssa autot on tehty muualla kuin mitä Euroopassa käytössä olevat.
USAsta ei ole kauheasti mitään puolueetonta faktaa oikein löydy, vain jotain kyselyjen tuloksia, mitkä ei kerro oikein mitään.Adacin tilasto on oikein mutta pitää ymmärtää taustoja että tietää miten tilastoa voi tulkita. Sinä et taida tätä asiaa ymmärtää.
Sinun kohdalla toteutuu vanha lause "vale, emävale, tilasto" koska et ymmärrä mitä tilasto kertoo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Adacin tilasto on oikein mutta pitää ymmärtää taustoja että tietää miten tilastoa voi tulkita. Sinä et taida tätä asiaa ymmärtää.
Sinun kohdalla toteutuu vanha lause "vale, emävale, tilasto" koska et ymmärrä mitä tilasto kertoo.Tarkoitushakuinen "tilasto" saksasta? Täysin ristiriitainen vs. puolueeton tilasto! Ei olisi ensimmäinen kuksmannien huijausyritys ja tuskin viimeinenkään!
- Anonyymi
ADAC on huijauksillaan luottonsa menettänyt.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001826640.html- Anonyymi
Tuo nyt yllättää ketään. Kuksmanni vaan yrittää kusettaa. Noloa kun käry kävi!
- Anonyymi
Täysin epäluotettava tapaus.
- Anonyymi
Ketjun otsikko todistaa Toyotan luotettavan maineen.
- Anonyymi
Ei niitä tielle jättäneitä hinatakaan katsastusasemille
- Anonyymi
Kuusi Toyotaa top kympissä? Mieti!
- Anonyymi
Meinaan laittaa Toyotan tilaukseen. Iskenkö käteni siihen itteensä vai kuinka. Kiitos. Tero
- Anonyymi
Minä olen ajanut Toyotilla vuodesata 1974, eikä auton luotettavuus ole aiheuttanut minulle koskaan harmia. Se on paljon se.
- Anonyymi
Mikä siinäkin on että se on ainaToyota joka on aina näiden resumerkkikaupustelijoiden hampaissa? Syvä kunnioitus edelläkävijään ja maailman ylivoimaiseen ykköseen olisi fiksun ihmisen teko! Eikö?
- Anonyymi
Niin. Vain Toyotan autot ovat kärkikympissä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä402997- 702467
- 1742324
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?332008- 181416
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411366Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?221363- 131249
- 101244
- 221221