Onko Iisalmessa liikaa liikennevaloja ja hidaste töyssyjä, kovin on epämukava autoilla Iisalmessa keskustan alueella. Melkein jatkuvasti joudut pysähtymään liikennevaloihin vaikka ei liikennettä ole juuri ollenkaan, lisäksi sit nämä kirotut hidaste möykyt usealla katu osuudella. En montaa kaupunkia tiedä, missä on autoilu tehty suorastaan epämukavaksi, mutta Iisalmi on onnistunut siinä täysin. Kiitos suunnittelijoille tästä.
Liikkevalot, hidaste töyssyt
31
377
Vastaukset
- Anonyymi
Niinpä. Jalankulkijat joutavat kyllä katsomaan ettei autoja tule ennenkuin menevät. Holhoamista tämmöinen.
- Anonyymi
Ja autilijatko ei jouda odottamaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja autilijatko ei jouda odottamaan
Kyllä minä jalankulkijana mieluummin odotan
- Anonyymi
Silti vielä vitun juntit pysäyttää liikenteen pohjolankadulla että jalankulkijat pääsee Suojantie yli..
- Anonyymi
Suojatielle astuvaa tai siellä jo olevaa jalankulkijaa on aina väistettävä. Se ei ole mikään junttiuskysymys vaan tieliikennelakiin perustuva velvollisuus ajoneuvon kuljettajalle.
Noita hidastetöyssyjä on kyllä liikaa. Ajaminen olisi sujuvampaa ilman niitä. Tulee turhaa jarruttelua ja kiihdyttelyä niiden takia ja sitä kautta tarpeetonta polttoaineen kulutuksen kasvua. Mutta edelleenkin, jalankulkijaa olisi väistettävä, eihän tämä sitä muuttaisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suojatielle astuvaa tai siellä jo olevaa jalankulkijaa on aina väistettävä. Se ei ole mikään junttiuskysymys vaan tieliikennelakiin perustuva velvollisuus ajoneuvon kuljettajalle.
Noita hidastetöyssyjä on kyllä liikaa. Ajaminen olisi sujuvampaa ilman niitä. Tulee turhaa jarruttelua ja kiihdyttelyä niiden takia ja sitä kautta tarpeetonta polttoaineen kulutuksen kasvua. Mutta edelleenkin, jalankulkijaa olisi väistettävä, eihän tämä sitä muuttaisi.Joo joo mutta kun jalankulkija on vielä monen metrin päässä siitä suojatiestä niin pitää tukkia liikenne sen takia ja oikein houkutella sieltä että tule tule... Sitten osa näistä kävelevästä idiooteista hyppää suojatielle edes katsomatta tuleeko autoja!?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo joo mutta kun jalankulkija on vielä monen metrin päässä siitä suojatiestä niin pitää tukkia liikenne sen takia ja oikein houkutella sieltä että tule tule... Sitten osa näistä kävelevästä idiooteista hyppää suojatielle edes katsomatta tuleeko autoja!?
Tuossa pohjolankadulla, jossa on kaksi kaistaa suuntaansa, ei pitäisi olla liikennevalottomissa kohdissa suojateitä ollenkaan. Valottomissa kohdissa ali-tai ylikulku.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa pohjolankadulla, jossa on kaksi kaistaa suuntaansa, ei pitäisi olla liikennevalottomissa kohdissa suojateitä ollenkaan. Valottomissa kohdissa ali-tai ylikulku.
Näin on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa pohjolankadulla, jossa on kaksi kaistaa suuntaansa, ei pitäisi olla liikennevalottomissa kohdissa suojateitä ollenkaan. Valottomissa kohdissa ali-tai ylikulku.
Eeku liikenne valot niihinkin! 🤣 Ja silleen että kerran tunnissa palaa jalankulkijoille vihreä🤣 ja sivukaduilta autoilijoille vihreä jollakin liiketunnistimilla eli ei ajastimella niinku nyt! Tympii pysähtyä valoihin pohjolankadulla kun ketään ei tulekaan sivukaduilta...
- Anonyymi
Niin tiekin autojen pitää pysähtyä,kun jalankulkijat menee kadun yli.äly hoi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo joo mutta kun jalankulkija on vielä monen metrin päässä siitä suojatiestä niin pitää tukkia liikenne sen takia ja oikein houkutella sieltä että tule tule... Sitten osa näistä kävelevästä idiooteista hyppää suojatielle edes katsomatta tuleeko autoja!?
Höpö.höpö varmaanitsekkin haluat päästä kadun yli mahdollisimman nopeaan,pysy poissa kaupungilta,jos ei kelpaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa pohjolankadulla, jossa on kaksi kaistaa suuntaansa, ei pitäisi olla liikennevalottomissa kohdissa suojateitä ollenkaan. Valottomissa kohdissa ali-tai ylikulku.
Lisää tyhmiä ajatuksia,kaikkee sitä.
- Anonyymi
Jep jep, pitäskö katsoa peiliin ja miettiä tuota agressiota jalankulkijoita kohtaan? Huhhuh mikä asenne. Pliis pysy pois autonratista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö.höpö varmaanitsekkin haluat päästä kadun yli mahdollisimman nopeaan,pysy poissa kaupungilta,jos ei kelpaa.
Jos minä olen kävellen liikenteessä niin minä kyllä joudan odottamaan sopivan välin josta pääsen yli! Minua suorastaan vituttaa jos joku ääliö siihen auton pysäyttää ja tukkii liikenteen minun takia?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep jep, pitäskö katsoa peiliin ja miettiä tuota agressiota jalankulkijoita kohtaan? Huhhuh mikä asenne. Pliis pysy pois autonratista.
Onneksi jalankulkijan vahingossa päälle ajamisesta ei joudu linnaan vaan selviää muutaman kuukauden ehdonalaisella niinku saatiin taas iltalehdistä lukea...
- Anonyymi
Äläpäs unohda myöskään niitä mukulakivistä askarreltuja rytkytysraitoja.
Esimerkiksi R-kioskin kulmalta kun lähdetään Louhenkatua ylöspäin, niin siinä niitä on useampiakin peräkkäin. - Anonyymi
Kaikki kun olisi fiksuja kuljettajia niin ei tarvitsisi töyssyjä mutta valitettavasti suurin osa, siis suurin osa autoilijoista sellaisia kouhoja että töyssyt tarpeen.
- Anonyymi
Ehdottomasti on, mutta onneksi muutosta on tulossa koko ajan kun kepulaiset muuttavat vihdoin pois niin saa persut rauhassa nilkka suorana ajelella pohjolankatua, vaikka eivät tiedä mistä kyseisen kadun nimi tulee. Näin on ollut aikojen alusta asti heikoimmat häviää (ne jotka auton alle jää) kyllä luoja luomansa kerää pois.
- Anonyymi
Iisalmessa on niin vähän katuja ja liikennevaloja, että pitäisi jokaisen pärjätä niiden kanssa. Eihän sitä tarvitse ajaa kuin paikasta toiseen, eikä rällätä ympäri kaupungia jatkuvalla syötöllä. Korokkeet on ainakin tehty niin mataliksi, ettei niihin normaalivauhdilla tarvitse juuri hiljentää. Tietysti jos ajaa jatkuvasti ylinopeutta, niin sitten pitää hiljentää hieman enemmän.
- Anonyymi
Iisalmessa on niin vähän liikennettä, että ilman liikennevaloja pitäisi täällä pärjätä. Ei olisi ruuhkia, kun ei turhaan niputettaisi niitä harvoja autoja letkaksi noissa valoissa. Liikenteen tempo rauhoittuisi, kun epäloogisesti toimivat valot poistuisi kuljettajia provosoimasta. Parilla uudella liikenneympyrällä ja liikennevalojen poistolla saataisiin kerralla tehtyä keskustan liikenteestä sujuvaa, mutta ilmeisesti tuolla keinotekoisella ruuhkauttamisella halutaan saada luotua vaikutelma isommasta kaupungista, kuin mitä oikeasti onkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Iisalmessa on niin vähän liikennettä, että ilman liikennevaloja pitäisi täällä pärjätä. Ei olisi ruuhkia, kun ei turhaan niputettaisi niitä harvoja autoja letkaksi noissa valoissa. Liikenteen tempo rauhoittuisi, kun epäloogisesti toimivat valot poistuisi kuljettajia provosoimasta. Parilla uudella liikenneympyrällä ja liikennevalojen poistolla saataisiin kerralla tehtyä keskustan liikenteestä sujuvaa, mutta ilmeisesti tuolla keinotekoisella ruuhkauttamisella halutaan saada luotua vaikutelma isommasta kaupungista, kuin mitä oikeasti onkaan.
Niin mutta sitten joissakin risteyksissä ruuhka-aikaan valittaisit kun väliin ei pääse.
Et taida olla penaalin terävin kynä🤣 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin mutta sitten joissakin risteyksissä ruuhka-aikaan valittaisit kun väliin ei pääse.
Et taida olla penaalin terävin kynä🤣Mutta kun silloin ei olisi niitä ruuhkia risteyksissä, jos niitten aiheuttajat olis poistettu käytöstä. Joskus on ollut tilanteita, että liikennevalot ovat olleet jokin vian takia pois käytöstä vilkkaimpaan vuorokauden aikaan ja mitä jouhevimmin on silloin liikenne soljunut. Myöskin silloin, kun ohiajotietä ei ollut olemassa ja kaikki liikenne kulki keskustan läpi, se oli sujuvaa silloinkin, kun liikennevalot ei olleet toiminnassa ja niitä valoja oli tuolloin muutenkin määrällisesti vähemmän. Nykyään kun kevytliikenne on kasvatettu aivottomiksi kuulokkeet korvilla kännykkää tuijottaviksi zombeiksi ja kaikki vastuu liikenteessä sysätty pelkästään autoilijoille, joudutaan sitten ajonopeudet alentamaan kävelyvauhdin tasolle ja siltikin vielä lisäämään siihen hidastetöyssyjä ja lisää valo-ohjausta, jotta isoimmilta vahingoilta säästyttäisiin. Siltikin nuo liikkuvat zombiet onnistuu skuuteilla kaksipäällä itsensä sinne auton alle asemoimaan harmittavan usien, kuten lehdistä saa harvakseltaa lukea. Pyöräilijät eivät enää ymmärrä sääntöä, että tavallista autotien ylittäväa suojatietä ylittäessä ajaen, tilanteessa, jossa auto jaa suoraan on pyöräilijällä väistämisvelvollisuus, vasta kun pyöräilijä siirtyy taluttamaan pyörää, niin sitten hän muuttu jalankulkijaksi, jota autoilijan on väistettävä. Samoin ei pyöräilijät osaa noudattaa edes heille tarkoitettua väistämisvelvollisuutta korostavaa kolmiota, joka täältä löytyy muutamista risteyksistä, vaan ajavat surutta vauhdilla auton eteen, aiheuttaen vaaratilanteita. Mikään määrä korotettuja suojateitä, varoitusmerkkejä tai rajoituksia ei auta, jos ihmistaimelle ei jo lapsena opeteta niitä kaikkein tärkeimpiä perusteita ja iskosteta varoivaisuutta liikenteessä heidän mieliinsä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun silloin ei olisi niitä ruuhkia risteyksissä, jos niitten aiheuttajat olis poistettu käytöstä. Joskus on ollut tilanteita, että liikennevalot ovat olleet jokin vian takia pois käytöstä vilkkaimpaan vuorokauden aikaan ja mitä jouhevimmin on silloin liikenne soljunut. Myöskin silloin, kun ohiajotietä ei ollut olemassa ja kaikki liikenne kulki keskustan läpi, se oli sujuvaa silloinkin, kun liikennevalot ei olleet toiminnassa ja niitä valoja oli tuolloin muutenkin määrällisesti vähemmän. Nykyään kun kevytliikenne on kasvatettu aivottomiksi kuulokkeet korvilla kännykkää tuijottaviksi zombeiksi ja kaikki vastuu liikenteessä sysätty pelkästään autoilijoille, joudutaan sitten ajonopeudet alentamaan kävelyvauhdin tasolle ja siltikin vielä lisäämään siihen hidastetöyssyjä ja lisää valo-ohjausta, jotta isoimmilta vahingoilta säästyttäisiin. Siltikin nuo liikkuvat zombiet onnistuu skuuteilla kaksipäällä itsensä sinne auton alle asemoimaan harmittavan usien, kuten lehdistä saa harvakseltaa lukea. Pyöräilijät eivät enää ymmärrä sääntöä, että tavallista autotien ylittäväa suojatietä ylittäessä ajaen, tilanteessa, jossa auto jaa suoraan on pyöräilijällä väistämisvelvollisuus, vasta kun pyöräilijä siirtyy taluttamaan pyörää, niin sitten hän muuttu jalankulkijaksi, jota autoilijan on väistettävä. Samoin ei pyöräilijät osaa noudattaa edes heille tarkoitettua väistämisvelvollisuutta korostavaa kolmiota, joka täältä löytyy muutamista risteyksistä, vaan ajavat surutta vauhdilla auton eteen, aiheuttaen vaaratilanteita. Mikään määrä korotettuja suojateitä, varoitusmerkkejä tai rajoituksia ei auta, jos ihmistaimelle ei jo lapsena opeteta niitä kaikkein tärkeimpiä perusteita ja iskosteta varoivaisuutta liikenteessä heidän mieliinsä.
Varsin hyvä analyysi. 👍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun silloin ei olisi niitä ruuhkia risteyksissä, jos niitten aiheuttajat olis poistettu käytöstä. Joskus on ollut tilanteita, että liikennevalot ovat olleet jokin vian takia pois käytöstä vilkkaimpaan vuorokauden aikaan ja mitä jouhevimmin on silloin liikenne soljunut. Myöskin silloin, kun ohiajotietä ei ollut olemassa ja kaikki liikenne kulki keskustan läpi, se oli sujuvaa silloinkin, kun liikennevalot ei olleet toiminnassa ja niitä valoja oli tuolloin muutenkin määrällisesti vähemmän. Nykyään kun kevytliikenne on kasvatettu aivottomiksi kuulokkeet korvilla kännykkää tuijottaviksi zombeiksi ja kaikki vastuu liikenteessä sysätty pelkästään autoilijoille, joudutaan sitten ajonopeudet alentamaan kävelyvauhdin tasolle ja siltikin vielä lisäämään siihen hidastetöyssyjä ja lisää valo-ohjausta, jotta isoimmilta vahingoilta säästyttäisiin. Siltikin nuo liikkuvat zombiet onnistuu skuuteilla kaksipäällä itsensä sinne auton alle asemoimaan harmittavan usien, kuten lehdistä saa harvakseltaa lukea. Pyöräilijät eivät enää ymmärrä sääntöä, että tavallista autotien ylittäväa suojatietä ylittäessä ajaen, tilanteessa, jossa auto jaa suoraan on pyöräilijällä väistämisvelvollisuus, vasta kun pyöräilijä siirtyy taluttamaan pyörää, niin sitten hän muuttu jalankulkijaksi, jota autoilijan on väistettävä. Samoin ei pyöräilijät osaa noudattaa edes heille tarkoitettua väistämisvelvollisuutta korostavaa kolmiota, joka täältä löytyy muutamista risteyksistä, vaan ajavat surutta vauhdilla auton eteen, aiheuttaen vaaratilanteita. Mikään määrä korotettuja suojateitä, varoitusmerkkejä tai rajoituksia ei auta, jos ihmistaimelle ei jo lapsena opeteta niitä kaikkein tärkeimpiä perusteita ja iskosteta varoivaisuutta liikenteessä heidän mieliinsä.
Höpö höpö..pääkatua pitkin alaspäin mäkeä kun valuu ruuhka-aikaan autoletka ja yrität sillan jälkeen kääntyä satamakadulle niin joutuisit pidempään odottamaan kuin valo-ohjatussa risteyksessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun silloin ei olisi niitä ruuhkia risteyksissä, jos niitten aiheuttajat olis poistettu käytöstä. Joskus on ollut tilanteita, että liikennevalot ovat olleet jokin vian takia pois käytöstä vilkkaimpaan vuorokauden aikaan ja mitä jouhevimmin on silloin liikenne soljunut. Myöskin silloin, kun ohiajotietä ei ollut olemassa ja kaikki liikenne kulki keskustan läpi, se oli sujuvaa silloinkin, kun liikennevalot ei olleet toiminnassa ja niitä valoja oli tuolloin muutenkin määrällisesti vähemmän. Nykyään kun kevytliikenne on kasvatettu aivottomiksi kuulokkeet korvilla kännykkää tuijottaviksi zombeiksi ja kaikki vastuu liikenteessä sysätty pelkästään autoilijoille, joudutaan sitten ajonopeudet alentamaan kävelyvauhdin tasolle ja siltikin vielä lisäämään siihen hidastetöyssyjä ja lisää valo-ohjausta, jotta isoimmilta vahingoilta säästyttäisiin. Siltikin nuo liikkuvat zombiet onnistuu skuuteilla kaksipäällä itsensä sinne auton alle asemoimaan harmittavan usien, kuten lehdistä saa harvakseltaa lukea. Pyöräilijät eivät enää ymmärrä sääntöä, että tavallista autotien ylittäväa suojatietä ylittäessä ajaen, tilanteessa, jossa auto jaa suoraan on pyöräilijällä väistämisvelvollisuus, vasta kun pyöräilijä siirtyy taluttamaan pyörää, niin sitten hän muuttu jalankulkijaksi, jota autoilijan on väistettävä. Samoin ei pyöräilijät osaa noudattaa edes heille tarkoitettua väistämisvelvollisuutta korostavaa kolmiota, joka täältä löytyy muutamista risteyksistä, vaan ajavat surutta vauhdilla auton eteen, aiheuttaen vaaratilanteita. Mikään määrä korotettuja suojateitä, varoitusmerkkejä tai rajoituksia ei auta, jos ihmistaimelle ei jo lapsena opeteta niitä kaikkein tärkeimpiä perusteita ja iskosteta varoivaisuutta liikenteessä heidän mieliinsä.
Ei pidä paikkaansa kaikki tuollainen, olet vain poiminut yksittäistapauksia liikenteestä, joita on autopuolella yhtä paljon. Kyllä se vain liikenne vaatii sääntöjä ja liikennejärjestelmiä valoineen, että kaikilla olisi mahdollisuus liittyä liikenteeseen. Jos ei olisi liikennevaloja, niin aika tuskaista arpapeliä olisi liittyä jostakin sivulta liikennevirtaan. Se vain tuntuu joskus siltä, että ilman valoja pärjäisi hyvin, mutta totuus on toisenlaista.
- Anonyymi
No elä ajele täällä,niin ei tarvii kitistä
- Anonyymi
Kauheeta kun liikkevalo muuttuu punaseks
- Anonyymi
Tuppukylä on huikea metropoli, aivokääpiön mielestä.
- Anonyymi
Kannattaa pysyä kotona jos liikennevaloja ei hermot kestä eikä kannata Vieremää suurempiin paikkoihin lähteä.
- Anonyymi
Muutama liikenneympyrä valo ohjattujen risteyksien tilalle ja hidaste töyssyt pois kokonaan
- Anonyymi
Ei mahdu ympyrät.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä402997- 702467
- 1742324
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?332008- 181416
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411366Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?221363- 131249
- 101244
- 221221