Kova vai pehmeä

SanBa

Millaiseen laukkuun järkevin pakata kamat kahdelle hengelle viikon reissulle?
Laittaakko yhteiseen laukkuun vai molemmille omat?
"Kovakuorinen" matkalaukku vaiko semmoinen "pehmeä" vedettävä laukku (trolley)?
Mites on?

10

3301

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oma kova laukku

Ainakin Tjäreborilla on niin, et jokaisella matkustajalla saa olla 5 kg käsimatkatavaraa ja 20 kg ruumaan menevää. Sit jos on yhteinen laukku ni ruumaan menevä laukku saa painaa vain max 32 kg. Suosittelen omia laukkuja, koska painoraja saattaa helposti ylittyä, jos ostaa tuliaisia ja jotain itselle. Mielestäni kaikista paras laukku on kova laukku, koska siinä säilyy helposti rikkoutuvat tavarat paremmin ja yleensä kovissa laukuissa on lukko, joka myös on hyvä olla.

• matkaaja

perustuu käsittääkseni siihen, että kyseinen paino on suurin, jonka yksi mies voi työturvallisuussyistä nostaa... joten kaikilla kait se on sama?

• Sirkka

Ottaisin molemmille omat laukut. Matkatavaroiden käsittelyn vuoksi yhden laukun max. paino saa olla 32 kg eli 8 kg vähemmän. Voi olla, ettei kaikkialla olla tästä yhtä tarkkoja mutta joillakin kentillä yli 32 kg laukusta voi joutua poistamaan tavaroita. Eli kaksi laukkua on 2 x 20 kg = 40 kg. (jää tilaa myös tuliaisille)

Onko pehmeä parempi kuin kova, vaikea kysymys. Perheessäni raivoaa yli 10 vuotta kestänyt taistelu eikä loppua ole näköpiirissä... Itse olen vannoutunut pehmeän laukun kannattaja, avokki taas innokas kovakuorisen puolesta puhuja.

Olen kuljettanut pehmeässä laukussani lasivateja ja keramiikkaa sekä vinkkupulloja eikä kertaakaan ole mennyt mitään rikki. Särkyneet olen pakannut keskelle laukkua, hyvin pehmustettuina. Pehmeä laukku antaa vähän periksi ja on kevyt. Toki sen täytyy olla hyvälatuinen ettei sen kangas repeydy ja kestää käsittelyä. Eikä sen päällä tarvitse istua lomalta palatessa, jotta kiinni sen saisi. Myös työmatkoilla laukkuni on pehmeä Samsonite, hyvin pakattuna eivät jakkupuvut ole koskaan rytistyneet tai ränsistyneet matkalla.

Ukkoni taas tykkää, että kova on aina siisti, suojaa paremmin tavaroita, on jämäkkä ja kestää paremmin käsittelyä. Tosin laukku painaa enemmän ja on vaikeampi estää naarmuuntumasta.

Niin tai näin, kannatan ehdottomasti versiota, jossa on pyörät alla! Eli ottaisin sen verion vaikka kovakantisena.

• SanBa

Kiitos fiksuista vastauksista, itsekin olen pehmeän laukun kannalla. Joten eikun ostamaan sellainen. Ja molemmille omat=)

• SanBa

Tämmönen tyhmääkin tyhmempi kysymys, onko mitään itua pakata matkatavaroita ulkomaan reissulle vaikkapa urheilukassiin? Siis sellaiseen putkikassiin??

• Softia kans

Kova ilman muuta,
      ilman jäykkää ei ole...
      ja niin edelleen ;)
      Softia tosin tarvitaan kans...

• SanBa

Kovahan sen olla pitää mut pidetään keskustelu nyt matkalaukuissa;)

• Siiri

Ja kannattaa vielä pakata molempien tavaroita molempiin laukkuihin. Pääseepähän loma hyvin alkuun molemmilla, vaikka toinen laukku ei saapuisikaan matkailijoiden kanssa yhtä aikaa määränpäähän. Molempien laukkujen myöhästyminen/häviäminen olisi jo tosi huonoa tuuria.

• ympärille

Kannattaa laittaa se vyö etenkin pehmeän laukun ympärille, hihnoilla näkyy pehmeitä laukkuja, joista sisälmykset pursuavat.. Mutta, varmaan riippuu siitäkin otatko paljon tavaraa. Jos tarkoitus on shoppailla urakalla niin kova laukku painaa itsessään jo monta kiloa.. Itse olen käyttänyt kovaa laukkua, mutta ehkä vielä sen pehmeänkin hankin juuri tätä varten. Ja ne pullot ja muut särkyvät voi yleensä ottaa koneeseen, riippuu maasta tosin, ei Kiinassa.

• mira
        ympärille kirjoitti:

Kannattaa laittaa se vyö etenkin pehmeän laukun ympärille, hihnoilla näkyy pehmeitä laukkuja, joista sisälmykset pursuavat.. Mutta, varmaan riippuu siitäkin otatko paljon tavaraa. Jos tarkoitus on shoppailla urakalla niin kova laukku painaa itsessään jo monta kiloa.. Itse olen käyttänyt kovaa laukkua, mutta ehkä vielä sen pehmeänkin hankin juuri tätä varten. Ja ne pullot ja muut särkyvät voi yleensä ottaa koneeseen, riippuu maasta tosin, ei Kiinassa.

Kyllä kovankin laukun ympärille kannattaa remmit laittaa. Minulla oli viimeksi kaksikin remmiä ja kun laukkuni viimein tuli hihnalla, niin lukot oli auki ja laukku hoikan raollaan. Onneksi oli ne remmit. Lukothan pysyisi kiinni jos panisi lukkoon, mutten viitsi jos haluavat avata ja tarkistaa jotain, niin särkevät sitten lukot.
        Niin ja kovissa sekä ns. puolikovissa laukuissa on tosi paljon painoeroja tyhjänä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      74
      2472
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1792
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      1474
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1457
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      259
      1446
    6. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      85
      1272
    7. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      390
      1245
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1225
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      358
      1197
    10. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1185
    Aihe