Kova vai pehmeä

SanBa

Millaiseen laukkuun järkevin pakata kamat kahdelle hengelle viikon reissulle?
Laittaakko yhteiseen laukkuun vai molemmille omat?
"Kovakuorinen" matkalaukku vaiko semmoinen "pehmeä" vedettävä laukku (trolley)?
Mites on?

10

3276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oma kova laukku

      Ainakin Tjäreborilla on niin, et jokaisella matkustajalla saa olla 5 kg käsimatkatavaraa ja 20 kg ruumaan menevää. Sit jos on yhteinen laukku ni ruumaan menevä laukku saa painaa vain max 32 kg. Suosittelen omia laukkuja, koska painoraja saattaa helposti ylittyä, jos ostaa tuliaisia ja jotain itselle. Mielestäni kaikista paras laukku on kova laukku, koska siinä säilyy helposti rikkoutuvat tavarat paremmin ja yleensä kovissa laukuissa on lukko, joka myös on hyvä olla.

      • matkaaja

        perustuu käsittääkseni siihen, että kyseinen paino on suurin, jonka yksi mies voi työturvallisuussyistä nostaa... joten kaikilla kait se on sama?


    • Sirkka

      Ottaisin molemmille omat laukut. Matkatavaroiden käsittelyn vuoksi yhden laukun max. paino saa olla 32 kg eli 8 kg vähemmän. Voi olla, ettei kaikkialla olla tästä yhtä tarkkoja mutta joillakin kentillä yli 32 kg laukusta voi joutua poistamaan tavaroita. Eli kaksi laukkua on 2 x 20 kg = 40 kg. (jää tilaa myös tuliaisille)

      Onko pehmeä parempi kuin kova, vaikea kysymys. Perheessäni raivoaa yli 10 vuotta kestänyt taistelu eikä loppua ole näköpiirissä... Itse olen vannoutunut pehmeän laukun kannattaja, avokki taas innokas kovakuorisen puolesta puhuja.

      Olen kuljettanut pehmeässä laukussani lasivateja ja keramiikkaa sekä vinkkupulloja eikä kertaakaan ole mennyt mitään rikki. Särkyneet olen pakannut keskelle laukkua, hyvin pehmustettuina. Pehmeä laukku antaa vähän periksi ja on kevyt. Toki sen täytyy olla hyvälatuinen ettei sen kangas repeydy ja kestää käsittelyä. Eikä sen päällä tarvitse istua lomalta palatessa, jotta kiinni sen saisi. Myös työmatkoilla laukkuni on pehmeä Samsonite, hyvin pakattuna eivät jakkupuvut ole koskaan rytistyneet tai ränsistyneet matkalla.

      Ukkoni taas tykkää, että kova on aina siisti, suojaa paremmin tavaroita, on jämäkkä ja kestää paremmin käsittelyä. Tosin laukku painaa enemmän ja on vaikeampi estää naarmuuntumasta.

      Niin tai näin, kannatan ehdottomasti versiota, jossa on pyörät alla! Eli ottaisin sen verion vaikka kovakantisena.

      • SanBa

        Kiitos fiksuista vastauksista, itsekin olen pehmeän laukun kannalla. Joten eikun ostamaan sellainen. Ja molemmille omat=)


    • SanBa

      Tämmönen tyhmääkin tyhmempi kysymys, onko mitään itua pakata matkatavaroita ulkomaan reissulle vaikkapa urheilukassiin? Siis sellaiseen putkikassiin??

    • Softia kans

      Kova ilman muuta,
      ilman jäykkää ei ole...
      ja niin edelleen ;)
      Softia tosin tarvitaan kans...

      • SanBa

        Kovahan sen olla pitää mut pidetään keskustelu nyt matkalaukuissa;)


    • Siiri

      Ja kannattaa vielä pakata molempien tavaroita molempiin laukkuihin. Pääseepähän loma hyvin alkuun molemmilla, vaikka toinen laukku ei saapuisikaan matkailijoiden kanssa yhtä aikaa määränpäähän. Molempien laukkujen myöhästyminen/häviäminen olisi jo tosi huonoa tuuria.

      • ympärille

        Kannattaa laittaa se vyö etenkin pehmeän laukun ympärille, hihnoilla näkyy pehmeitä laukkuja, joista sisälmykset pursuavat.. Mutta, varmaan riippuu siitäkin otatko paljon tavaraa. Jos tarkoitus on shoppailla urakalla niin kova laukku painaa itsessään jo monta kiloa.. Itse olen käyttänyt kovaa laukkua, mutta ehkä vielä sen pehmeänkin hankin juuri tätä varten. Ja ne pullot ja muut särkyvät voi yleensä ottaa koneeseen, riippuu maasta tosin, ei Kiinassa.


      • mira
        ympärille kirjoitti:

        Kannattaa laittaa se vyö etenkin pehmeän laukun ympärille, hihnoilla näkyy pehmeitä laukkuja, joista sisälmykset pursuavat.. Mutta, varmaan riippuu siitäkin otatko paljon tavaraa. Jos tarkoitus on shoppailla urakalla niin kova laukku painaa itsessään jo monta kiloa.. Itse olen käyttänyt kovaa laukkua, mutta ehkä vielä sen pehmeänkin hankin juuri tätä varten. Ja ne pullot ja muut särkyvät voi yleensä ottaa koneeseen, riippuu maasta tosin, ei Kiinassa.

        Kyllä kovankin laukun ympärille kannattaa remmit laittaa. Minulla oli viimeksi kaksikin remmiä ja kun laukkuni viimein tuli hihnalla, niin lukot oli auki ja laukku hoikan raollaan. Onneksi oli ne remmit. Lukothan pysyisi kiinni jos panisi lukkoon, mutten viitsi jos haluavat avata ja tarkistaa jotain, niin särkevät sitten lukot.
        Niin ja kovissa sekä ns. puolikovissa laukuissa on tosi paljon painoeroja tyhjänä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5225
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3267
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1820
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe