Kaveri asuu vanhassa rivarikämpässä. Ulko-ovet kuin uusia vaikka samaa melamiinia kuin meillä.
Meidän omakotitalo paljon uudempi kuin kaverin rivari, mutta ulko- ovet uusittavassa kunnossa koska noim 10-20 lähintä taloa tuottavat ilmaan puun palamisesta syntyvää savua eli vähintään viikottain mutta jopa päivittäin eli kotosalla kai töissä (tai työttömänä) ja puuhastelevat lähinnä kotosalla.
Rivarissa tai kerrostalossa eläjä elää monta vuotta pidrmpään ja keuhkot hyvässä kunnossa verrattuna minuun?
Omakotitalossa eläjä hengittää savua
11
267
Vastaukset
- Anonyymi
Kaveti asuu alle 0,5 km päässä.
- Anonyymi
Melamiiki- oveen tarttuu savun hiukkaset jotka kuluttavat oven. Sama tilanne keuhkossa?
- Anonyymi
En tiedä kaverin rivarin rakennusvuotta mutta todella paljon vanhempi kuin meidän.
- Anonyymi
Eiköhän kyse ole lähinnä siitä, että vanhassa rivitalossa on Ulko-Ovet. Uudemmassa talossa on jonkinlaisesta puun kaltaisesta aineesta pikaisesti kasatut "ulko-ovet" jotka ei kestä esimerkiksi vettä tai auringonvaloa ollenkaan. Savu aiheuttaa niille korkeintaan lievän keuhkosyöpä-riskin nousun,
- Anonyymi
Omakotitalon ovet on katoksen alla joten ei altistu ainakaan suoraan satavalle vedelle.
- Anonyymi
Entäs jos on koko ikänsä polttanut tupakkaa?
- Anonyymi
Katoppa ilmastoinnin suodattimet. Vaikka asuu metsässä niin puolessa vuodessa kertyy pinnalle puolisenttiä harmaata pölyä, joka ulkoilmaihmisellä menee suoraan keuhkoon.
- Anonyymi
..ja kuinka paljon on pölyä sisäilmassa, Pölyä irtoa a vaatteista, vuodevaatteita, verhoista jne.
- Anonyymi
En muuttaisi osakkeeseen vaikka saisin 5 miljoonaa euroa rahaa tililleni ja ihan minkä asunto-osakkeen tahansa mistä tahansa, jos pitäisi asua lopun elämää. Ei seinien sisällä voi tehdä mitään.
Enkä ottaisi mistään taajamassa tai kaupungista omakotitaloa omaan käyttöön koskaan. Siellä haitat muodostuu liian pienistä alueista ja tonteista, muista taloista ympärillä.
Kahvit ja piha-pihapiiriin tekemään asioita ja viettämään aikaa.
Talven lämmityskulut olivat alle 200e tuolla omalla keskuslämmityksellä, kohta polttaa uuni ja palavat pakkaukset joka nostaa käyttöveden lämpöä.- Anonyymi
Sama täällä, poltan kaikki roskat uunissa, muoveista lähtien.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama täällä, poltan kaikki roskat uunissa, muoveista lähtien.
Ja joku keuhkoahtauma tms. Vie hautaan viisissä kymmenissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925308
- 564141
- 252239
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282088Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161815- 151474
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹321293Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201076- 211010
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431001