Suloista, iloista, useampi kiloista, makkaran makuista, nuotion hajuista, sääksen syömää, lätkällä lyömää, järven jäätämää, pyyhkeen vääntämää, rattoisaa juhannusta!
Juhannuskahvit – sehän on vain pieni kuppi kuumaa, mutta ah – ei mikään mua ihanammin huumaa! Silmät ummessa saan ryystää tasetilta, ympärilläin ihanainen suven aattoilta!
Kesä on kuin perhon lento. Kaunis, lyhyt ja hennon hento. Aika kuluu mutta muistot jää, ne rikastuttavat elämää.
Minä avaan syömeni selälleen ja annan päivän paistaa,
minä tahdon kylpeä joka veen ja joka marjan maistaa.
Minun mielessäni on juhannus ja juhla ja mittumaari,
ja jos minä illoin itkenkin, niin siellä on sateenkaari.
– Eino Leino –
Pään painan ruohikolle ja oion jalkojain.
En jaksa pohdiskella, mä tahdon olla vain.
Sen viisaammat voi tehdä, mä päivän kultaan jään.
Mä tunnen kaikki tuoksut ja luonnon loiston nään.
– Tove Jansson –
=====
https://kotiliesi.fi/juhlat/juhannusrunot-x-10-ilahduta-itseasi-tai-ystavaa-nailla-yottoman-yon-runoilla/
=====
Chat-jäsenet: Jussia!
Anonyymi-ap
0
205
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 352176
- 841293
- 561268
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...341199- 631161
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä39874Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.122759- 31711
Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan55555Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi20551