Suloista, iloista, useampi kiloista, makkaran makuista, nuotion hajuista, sääksen syömää, lätkällä lyömää, järven jäätämää, pyyhkeen vääntämää, rattoisaa juhannusta!
Juhannuskahvit – sehän on vain pieni kuppi kuumaa, mutta ah – ei mikään mua ihanammin huumaa! Silmät ummessa saan ryystää tasetilta, ympärilläin ihanainen suven aattoilta!
Kesä on kuin perhon lento. Kaunis, lyhyt ja hennon hento. Aika kuluu mutta muistot jää, ne rikastuttavat elämää.
Minä avaan syömeni selälleen ja annan päivän paistaa,
minä tahdon kylpeä joka veen ja joka marjan maistaa.
Minun mielessäni on juhannus ja juhla ja mittumaari,
ja jos minä illoin itkenkin, niin siellä on sateenkaari.
– Eino Leino –
Pään painan ruohikolle ja oion jalkojain.
En jaksa pohdiskella, mä tahdon olla vain.
Sen viisaammat voi tehdä, mä päivän kultaan jään.
Mä tunnen kaikki tuoksut ja luonnon loiston nään.
– Tove Jansson –
=====
https://kotiliesi.fi/juhlat/juhannusrunot-x-10-ilahduta-itseasi-tai-ystavaa-nailla-yottoman-yon-runoilla/
=====
Chat-jäsenet: Jussia!
Anonyymi-ap
0
70
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1446817
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1505816- 1214988
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.444567Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?543966- 623111
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.553050Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242562- 422320
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢162253