Nykyään on joillekin tullut tavaksi että pyytävät myytävänä olevasta talosta nähtäväksi edellisen kuntokartoitusraportin!
Vaikka vanha kuntokartoitusraportti ei olisi kuin 3-4 vuotta vanha niin se ei enää ole ajan tasainen, talo on voinut olla huonolla hoidolla tai päin vastoin, remontteja on tehty.
Lisäksi se että talon omistaja on maksanut siitä kuntokartoitusraportista, puhutaan jopa 1000 eurosta niin ei sitä mielellään ilmaiseksi kenellekään luovuta ja raportti kun on vanha eli ei enää päde, mitään tekemätön paperi.
Yleisesti kun on tapa että kuntokartoitus maksetaan puoliksi, myyjä maksaa puolet ja ostaja puolet.
Kuntokartoitusraportti
6
206
Vastaukset
- Anonyymi
Siis tarkoitatko, että pyytävät ajantasaisen raportin lisäksi aiemmin tehdyn myös?
Siinä tapauksessa myyjä voi pyytää siitä rahaa, koska aika varmasti on sen itse aikanaan maksanut silloisen ostajakandidaatin kanssa puoliksi.
Ja tosiaan sehän voi olla ihan puutaheinää, mutta jos ostajakokelas haluaa siitä maksaa niin mikä ettei. - Anonyymi
Eihän raportin pimittäminen ostaja ehdokkailta myyjän edun mukaista ole. Ja vielä vähemmän ostajan jättää pyytämättä nähtäväksi.
Jos joku alkaisi pyytelemään summia raportin näkemisestä vedoten siitä maksettuun hintaan niin saattaisi olla viisainta katsoa seuraavaa.- Anonyymi
Minä en antaisi itse teettämää kuntokartoitusraporttia nähtäväksi koska olen siitä 500 euroa maksanut!
En minäkään ole saanut nähtäväksi vanhaa raporttia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en antaisi itse teettämää kuntokartoitusraporttia nähtäväksi koska olen siitä 500 euroa maksanut!
En minäkään ole saanut nähtäväksi vanhaa raporttia.No kyllä se oikeudessa sitten nähdään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minäkään ole saanut nähtäväksi vanhaa raporttia.Voi hurrrjja! On sulla rahaa, ihan 500 euroa !!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kyllä se oikeudessa sitten nähdään.
Vanha kuntoraportti ei päde vaan se pitää olla ajan tasainen kuntoraportti silloin kun kaupat tehdään!!
Jos haluat nähdä 5 vuotta vanhan kuntoraportin ja ostat sen perusteella omakotitalon ja sen viiden vuoden aikana on tapahtunut jotain jota myyjäkään ei ole huomannut niin voi olla myyjän puolelta lieventävä asianhaara kun et ole vaatinut ajantasaista kuntoraporttia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614348KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1433087Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo472398Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?462323- 971961
- 241883
- 281596
- 221574
- 1491402
- 341233