Ihmetyttää kepulaisten suhtautuminen saamelaisiin.
Onko heidän saamelainen perinteensä ja maahan sitoutuminen, ja maasta riippuvuus niin pelottavaa? Mitä kepulaiset täällä oikein pelkäävät? Omien maiden menettämistä, vai mitä?
En ole yhdeltäkään kepulaiselta saanut hyvää vastausta kysymykseeni täällä.
Yksi keskustalainen kertoi, että enemmistö sortaa vähemmistöä. Ja kun kysyin että miten ja missä niin vastaus oli että kun ei saa puhua inarin saamea. Ja yksi sanoi että tietää että vaikka on poroja niin ei saa äänestää ja toiset poromiehet saa äänestää
Voin sanoa että ensimäinen valehteli ja toisella oli totuutta. Missään ei ole kielletty puhua inarin saamea. Toisen kohdalla syy on se että suomalaisetkin saa hoitaa poroja. Norjasa ja Ruotsissa poronhoito on sallittua vain saamelaisille.
Ennen äänestin Keskustapuoluetta. Pakko vaihtaa Perussuomalaisiin, Kokoomukseen tai Sosiaalidemokraatteihin,
Kysy jos haluat tietää asiasta enemmän.
Miksi Keski-Suomen kepulaiset vihaa oikeita saamelaisia?
Anonyymi-ap
4
126
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi Persut vihaavat pieni tuloisia. 🤔🤔🤔
- Anonyymi
ne on väärän värisiä tai kepulaisia tai
jos ne aattelee että keput on rasisteja kun ne ei hyväksy oikeita saamelaisia - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ne on väärän värisiä tai kepulaisia tai
jos ne aattelee että keput on rasisteja kun ne ei hyväksy oikeita saamelaisiaKikkelis kokkelis vaan sullekin
- Anonyymi
Kepuhan vihaa kaikkea fiksua!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1322333Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3451855- 401537
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii311343Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281270Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941173- 541143
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327887Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles104830Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53742