Kannattaa antaa rahalahja shekkinä. Ne on kuitenkin nimetty, eikä kuka tahansa voi rahoja nostaa. Seteleissä on se vaara, että ne eksyvät jonkun epärehellisen juhlavieraan (tai muun ohikulkijan) taskuun.
Olin häissä, joissa lahjapöydän laittaja ei hoksannut avata kirjekuoria (jätti siis kortitkin kuoriin). Niissähän oli ollut rahaa ja kun alettiin kyselemään rahojen perään, ei ne olleetkaan enää kuorissa. No, onneksi tässä tapauksessa oli käynyt niin, että viisaampi sukulainen oli ottanut kuorista rahat talteen ja toimittanut ne sitten morsiusparille.
Varovaisuutta. Koskaan ei tiedä...
Antakaa raha shekkinä
26
4723
Vastaukset
- lahjapöytää
hoiti kaksi luotettavaa ihmistä, jotka avasivat kaikki kuoret ja ottivat rahat säästöön. Jokaiseen korttiin kirjoitettiin pienellä summa joka kuoressa oli ollut.
- kaasox2
En ole ollut yksissäkään häissä joissa ei lahjapöydälle olisi osoitettu hoitajaa joka kerää rahat kuorista pois ja avaa lahjat näkyville!
- lokamorsian
kaasox2 kirjoitti:
En ole ollut yksissäkään häissä joissa ei lahjapöydälle olisi osoitettu hoitajaa joka kerää rahat kuorista pois ja avaa lahjat näkyville!
meillä häät 2,5kk päästä, me toivotaan lahjaksi rahaa. Meinataan laittaa "lahjapöydälle" tai sen viereen lukittu koristeltu postilaatikko, rahat pysyvät siellä jemmassa. laitoimme myös kutsuun tilinumeron jos haluaa tilille suoraan laittaa.
- sukulaisia
kaasox2 kirjoitti:
Minkälaisia sukulaisia teillä on, jos lahjapöydästä häviää rahat??? Ei vittu voi olla totta...
- yök
sukulaisia kirjoitti:
Minkälaisia sukulaisia teillä on, jos lahjapöydästä häviää rahat??? Ei vittu voi olla totta...
on jo sinänsä ällöttävää!
jos vieras pienistä rahoistaan haluaa antaa lahjan, se suokoon..mutta parin kaukomatkojen rahoittaminen on tosi hanurista. - Apostoli34
yök kirjoitti:
jos vieras pienistä rahoistaan haluaa antaa lahjan, se suokoon..mutta parin kaukomatkojen rahoittaminen on tosi hanurista.Me ainakin pyydämme. Tavaraa meillä jo on, eikä kaikkea sitä krääsää edes tarvitse. Me laitamme kutsuun tilinumeron, jos haluaa avustaa häämatkassa,joka suuntautuu niinkin kauas kuin Lappiin.... Ja jos tulee paljon, laitamme hyväntekeväisyyteen loput. Minusta on ällöttävämpää laittaa joku lahjalista esim. johonkin tiettyyn tavarataloon. Voipi nimittäin olla, ettei se tavarayalo sovi jonkun häävieraan eettisiin valintoihin. Joku ei osta suurilta ketjuilta mitään... Itseasiassa meillä on niin, ettemme edes halua häälahjoja ja rahalahjoitus on harkinnan mukaan. Jos joku laittaa euron, hyvä. Jos joku ei mitään, pääasia, että tuli paikalle.
- yhtään
lokamorsian kirjoitti:
meillä häät 2,5kk päästä, me toivotaan lahjaksi rahaa. Meinataan laittaa "lahjapöydälle" tai sen viereen lukittu koristeltu postilaatikko, rahat pysyvät siellä jemmassa. laitoimme myös kutsuun tilinumeron jos haluaa tilille suoraan laittaa.
hävetä?
- joku...
sukulaisia kirjoitti:
ei ollut tyytyväinen tarjoiluun ?
- miksi...
Apostoli34 kirjoitti:
Me ainakin pyydämme. Tavaraa meillä jo on, eikä kaikkea sitä krääsää edes tarvitse. Me laitamme kutsuun tilinumeron, jos haluaa avustaa häämatkassa,joka suuntautuu niinkin kauas kuin Lappiin.... Ja jos tulee paljon, laitamme hyväntekeväisyyteen loput. Minusta on ällöttävämpää laittaa joku lahjalista esim. johonkin tiettyyn tavarataloon. Voipi nimittäin olla, ettei se tavarayalo sovi jonkun häävieraan eettisiin valintoihin. Joku ei osta suurilta ketjuilta mitään... Itseasiassa meillä on niin, ettemme edes halua häälahjoja ja rahalahjoitus on harkinnan mukaan. Jos joku laittaa euron, hyvä. Jos joku ei mitään, pääasia, että tuli paikalle.
pitää pyytää jotain? Eikö vaan voi ottaa mitä saa tai antaa olla kokonaan? Miksi ei voi ohjata rahoja hyväntekeväisyyteen?
Miksi järjestää häät, joiden sponsorina ovat vieraat? Ei ole tympeämpää tapaa kuin rahan kerjääminen vieraiksi nimetyiltä henkilöiltä.
Hehän eivät ole teidän rahattomuuttanne aiheuttaneet. Jokaisen tulisi elää omien varojensa mukaan ja järjestää sellaiset häät, joihin on varaa. Vaikka ei tulisi latiakaan lahjarahaa. - Apostoli34
miksi... kirjoitti:
pitää pyytää jotain? Eikö vaan voi ottaa mitä saa tai antaa olla kokonaan? Miksi ei voi ohjata rahoja hyväntekeväisyyteen?
Miksi järjestää häät, joiden sponsorina ovat vieraat? Ei ole tympeämpää tapaa kuin rahan kerjääminen vieraiksi nimetyiltä henkilöiltä.
Hehän eivät ole teidän rahattomuuttanne aiheuttaneet. Jokaisen tulisi elää omien varojensa mukaan ja järjestää sellaiset häät, joihin on varaa. Vaikka ei tulisi latiakaan lahjarahaa....ihmiset kuitenkin haluavat muistaa hääparia. Jos et ole järjestänyt häitä ymmärräm ihmettelysi. Meidän häämme ovat todella pienet (37-40) vierasta, budjetti n. 500€ johon sisältyy tilan vuokra ja pitopalvelu. Juuri sen halvemmalla ei pääse. Mutta koska olemme lähdössä Lappiin, ja kumpikin on erittäin pienituloinen, päätimme, että jos joku haluaa muistaa meitä häälahjalla, se Lapin vaellus on kaikkein paras lahja. Tavaraa emme tarvitse, muuta kuin joitain varusteita vaellukselle.
Eli siis pointti on se, että ihmiset yleensä haluavat ostaa jotain häälahjaksi ja me toimimme näin. Kutsutut ovat lähimpiä ystäviä ja sukulaisia, eikä heistä ole ikävää tukea häämatkaamme. Me kai sentään tunnemme heidät????
Ymmärrän kyllä näkemyksesi. Me teemme näin, joku muu toisin. Itseasiassa,jos emme ajattelisi läheisiä ollenkaan, emme järjestäisi hääjuhlaa lainkaan. Mutta moni pahoittaisi siinä mielensä.
Eli sekin vaihtoehto olisi mahdollinen.
Mutta joo, ehkä sinun on syytä tutustua kustannuksiin ennenkuin tuomitset. Oli nimittäin meillekin yllätys ja me kyllä vedämme kaikkein halvimman mukaan ja siltikin tilit olisivat häiden jälkeen tyhjät, kun tulot eivät ole suuret. - miksi...
Apostoli34 kirjoitti:
...ihmiset kuitenkin haluavat muistaa hääparia. Jos et ole järjestänyt häitä ymmärräm ihmettelysi. Meidän häämme ovat todella pienet (37-40) vierasta, budjetti n. 500€ johon sisältyy tilan vuokra ja pitopalvelu. Juuri sen halvemmalla ei pääse. Mutta koska olemme lähdössä Lappiin, ja kumpikin on erittäin pienituloinen, päätimme, että jos joku haluaa muistaa meitä häälahjalla, se Lapin vaellus on kaikkein paras lahja. Tavaraa emme tarvitse, muuta kuin joitain varusteita vaellukselle.
Eli siis pointti on se, että ihmiset yleensä haluavat ostaa jotain häälahjaksi ja me toimimme näin. Kutsutut ovat lähimpiä ystäviä ja sukulaisia, eikä heistä ole ikävää tukea häämatkaamme. Me kai sentään tunnemme heidät????
Ymmärrän kyllä näkemyksesi. Me teemme näin, joku muu toisin. Itseasiassa,jos emme ajattelisi läheisiä ollenkaan, emme järjestäisi hääjuhlaa lainkaan. Mutta moni pahoittaisi siinä mielensä.
Eli sekin vaihtoehto olisi mahdollinen.
Mutta joo, ehkä sinun on syytä tutustua kustannuksiin ennenkuin tuomitset. Oli nimittäin meillekin yllätys ja me kyllä vedämme kaikkein halvimman mukaan ja siltikin tilit olisivat häiden jälkeen tyhjät, kun tulot eivät ole suuret.500€:lla olisi päässyt jo Lappiin??
Kukaan ei pahoita mieltään järjestämättömistä häistä! Tutkimusten mukaan siitä kylläkin, ettei ole tullut kutsutuksi, kun taas joku toinen on kutsuttu, myöskin siitä on pahoja mieliä ihmisillä, jos lapset menisivät ILMOITTAMATTA salaa avioon.
En ole ikinä kuullutkaan, että joku suuttuu jos ei häitä pidä. Kyllä pitäisi kaikkien sen verran ymmärtää, että rahaa ei ole, noiin sitä ei ole.
Mitä muuta teette, kun muut pakottaa? - Apostoli34
miksi... kirjoitti:
500€:lla olisi päässyt jo Lappiin??
Kukaan ei pahoita mieltään järjestämättömistä häistä! Tutkimusten mukaan siitä kylläkin, ettei ole tullut kutsutuksi, kun taas joku toinen on kutsuttu, myöskin siitä on pahoja mieliä ihmisillä, jos lapset menisivät ILMOITTAMATTA salaa avioon.
En ole ikinä kuullutkaan, että joku suuttuu jos ei häitä pidä. Kyllä pitäisi kaikkien sen verran ymmärtää, että rahaa ei ole, noiin sitä ei ole.
Mitä muuta teette, kun muut pakottaa?Todellakaan, ehkä se kuitenkin on vähintä, mitä sukulaisille voi tarjota ja onhan se itsestäkin kiva juhlistaa, edes vähän... Mutta oikeassa olet. Summan suhteen.
Hyvää kesää! - Yes.
Apostoli34 kirjoitti:
Todellakaan, ehkä se kuitenkin on vähintä, mitä sukulaisille voi tarjota ja onhan se itsestäkin kiva juhlistaa, edes vähän... Mutta oikeassa olet. Summan suhteen.
Hyvää kesää!Jos tarjoo, niin sitähän ei kukaan tahdo takasin?
- Apostoli34
Yes. kirjoitti:
Jos tarjoo, niin sitähän ei kukaan tahdo takasin?
Eipä niin, mutta kuitenkin talouden tosiasiat painavat, eli tyhjästä on vaikea nyhjästä. Minusta tuntuu, että täällä vastustavat lahjoja ym. ne, jotka eivät haluaisi antaa mitään ja onkin helppo syyllistää ne jotka häitä järjestävät. Meillä asia vaan on niinkuin on ja sen ovat häihin tulevat jo hyväksyneet, koska tuntevat meidät. Itseasiassa tämän palstan mielipiteillä ei asiaan ole juurikaan vaikutusta, koska kukaan täältä ei ole häihimme tulossa... Ainahan joku on jotain mieltä asiasta kuin asiasta ja eri mieltä saa olla. Meidän toimintaa saa pitää ällöttävänä, epäeettisenä, törkeänä häävieraita kohtaan jne. Varsinkin kun kukaan ei tunne minua tai morsianta eikä tiedä kuinka törkeitä ja epäeettisiä olemme ihmisinä... Hyviä häitä kaikille, jotka tänä kesänä olette naimisiin menossa ja nauttikaa vieraat. Erilaisista häistä.
Ja lopuksi. Olen tämän sanonut jo monta kertaa. Emme pyri kattamaan kuluja jne. Meidän häälahjatoiveemme on Lapin reissu (vaellus). Siihen meillä ei ole varaa häiden järjestämisen jälkeen ilman apua. Tämä ilmenee hääkutsusta, eli se mihin lahjarahatoive käytetään... - Yes.
Apostoli34 kirjoitti:
Eipä niin, mutta kuitenkin talouden tosiasiat painavat, eli tyhjästä on vaikea nyhjästä. Minusta tuntuu, että täällä vastustavat lahjoja ym. ne, jotka eivät haluaisi antaa mitään ja onkin helppo syyllistää ne jotka häitä järjestävät. Meillä asia vaan on niinkuin on ja sen ovat häihin tulevat jo hyväksyneet, koska tuntevat meidät. Itseasiassa tämän palstan mielipiteillä ei asiaan ole juurikaan vaikutusta, koska kukaan täältä ei ole häihimme tulossa... Ainahan joku on jotain mieltä asiasta kuin asiasta ja eri mieltä saa olla. Meidän toimintaa saa pitää ällöttävänä, epäeettisenä, törkeänä häävieraita kohtaan jne. Varsinkin kun kukaan ei tunne minua tai morsianta eikä tiedä kuinka törkeitä ja epäeettisiä olemme ihmisinä... Hyviä häitä kaikille, jotka tänä kesänä olette naimisiin menossa ja nauttikaa vieraat. Erilaisista häistä.
Ja lopuksi. Olen tämän sanonut jo monta kertaa. Emme pyri kattamaan kuluja jne. Meidän häälahjatoiveemme on Lapin reissu (vaellus). Siihen meillä ei ole varaa häiden järjestämisen jälkeen ilman apua. Tämä ilmenee hääkutsusta, eli se mihin lahjarahatoive käytetään......mitä vastaisin?
Lähettäsin sulle/teille onnittelukortin ja pyytäsin vähentämään ruokaan varatusta rahasta oma osuuteni lahjakassaan, sillä en aikoisi tulla.
Vastaavan kortin olen jopa lähettänyt parikin kertaa. Kaunis kiitos on seurannut. - Apostoli34
Yes. kirjoitti:
...mitä vastaisin?
Lähettäsin sulle/teille onnittelukortin ja pyytäsin vähentämään ruokaan varatusta rahasta oma osuuteni lahjakassaan, sillä en aikoisi tulla.
Vastaavan kortin olen jopa lähettänyt parikin kertaa. Kaunis kiitos on seurannut.Mutta tuskin minua tuntisitkaan, jos loukkaantuisit moisesta kutsukortista. Tai no, voihan joku loukkaantua ja jättää tulematta... Sellaista elämä on. Lähimmät ystävämme eivät loukkaannu.
- lokamorsian
yhtään kirjoitti:
hävetä?
ei itse asiassa. meillä on jo niin paljon toistemme haalimaa että päätimme yhdessä mieheni kanssa pyytää lahjaksi rahaa. oma mielipiteeni "tavara talon lahjalistasta" on että en tykkää ajatuksesta yhtään.. nimittäin isäni sai muutama vuosi sitten kutsun häihin jonka välissä oli lahjatoive listan netti osoite. Faija vittuuntuneena mutisi kun nyt ei voi hääpari mielleyttää kun hän ei ole koskaan tietokonetta käyttänyt, saati sitten nettiä ja saati sitten että hänellä oma kone olisi. Eli hän sitten vain suoraan antoi hääparille lahjaksi rahaa koska ei koskaan sitä "häälahja" listaa nähnyt..
nyt tiedän että joku kirjoittaa että miksi minä sitten et käynyt hänelle sitä listaa käynyt näyttämässä. milläs näytän, silloin ei ollut vielä omaa konetta olemassa. mutta näin tämä minun mielipiteeni..=) joten en koskaan ikinä omiin häihin "tavaratalon lahjalistaa" huoli.. - ..??..
lokamorsian kirjoitti:
ei itse asiassa. meillä on jo niin paljon toistemme haalimaa että päätimme yhdessä mieheni kanssa pyytää lahjaksi rahaa. oma mielipiteeni "tavara talon lahjalistasta" on että en tykkää ajatuksesta yhtään.. nimittäin isäni sai muutama vuosi sitten kutsun häihin jonka välissä oli lahjatoive listan netti osoite. Faija vittuuntuneena mutisi kun nyt ei voi hääpari mielleyttää kun hän ei ole koskaan tietokonetta käyttänyt, saati sitten nettiä ja saati sitten että hänellä oma kone olisi. Eli hän sitten vain suoraan antoi hääparille lahjaksi rahaa koska ei koskaan sitä "häälahja" listaa nähnyt..
nyt tiedän että joku kirjoittaa että miksi minä sitten et käynyt hänelle sitä listaa käynyt näyttämässä. milläs näytän, silloin ei ollut vielä omaa konetta olemassa. mutta näin tämä minun mielipiteeni..=) joten en koskaan ikinä omiin häihin "tavaratalon lahjalistaa" huoli..kun yhdyssanat eivät enää onnistu sitten niin millään. Tavaratalon lahjalista, lahjatoivelista, nettiosoite jne. Muuten olen kanssasi samaa mieltä, raha on usein se paras ja toivotuin lahja.
- Kerjuuta?
yök kirjoitti:
jos vieras pienistä rahoistaan haluaa antaa lahjan, se suokoon..mutta parin kaukomatkojen rahoittaminen on tosi hanurista.Samaa mieltä! Jokainen rahoittakoot itse omat Thaimaan ja Malediivien reissunsa! Ei ole ystävien ja sukulaisten homma!
- ....
häät maksamatta...sääli...pitää järjestää uusinta tai pyytää uudelleen niiltä, joitten lahjarahat meni...
- hesamän
joo sutikaa pummit!
- ^^jipsu
hesamän kirjoitti:
joo sutikaa pummit!
oon pummi, sahtijengiläinen rollosta!
- hengenheimolainen
hesamän kirjoitti:
joo sutikaa pummit!
sinuna katsoisin peiliin ennenkuin tulet meille kerjäläisille puhumaan.minusta tuntuu että kun edes eksyit tälle sivustolle niiin ajattelit samaa asiaa kuin mekin ;) eli antakaa rahaa!!!
- ingeli inarista
^^jipsu kirjoitti:
oon pummi, sahtijengiläinen rollosta!
olen samaa mieltä!!!antakaa rahaa!!!!!sama shekkeinä vai minä kunhan sitä rahaa tulee!ajatelkaa meitäkin jotka asuu yöt ojissa ja seurana vain yks olut pullo.lahjoituksia!
- sitä meki
hengenheimolainen kirjoitti:
sinuna katsoisin peiliin ennenkuin tulet meille kerjäläisille puhumaan.minusta tuntuu että kun edes eksyit tälle sivustolle niiin ajattelit samaa asiaa kuin mekin ;) eli antakaa rahaa!!!
tarvitaan. rahaa nimittäin ja paljon, jää muuten osa lakuista maksamatta
- wsdfgg<HAG
V''''' PELLET MENKÄÄ HOITOON
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk243942Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin122911Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_111213Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.22890Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.39856PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht113722Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport36701- 35676
- 104637
- 134635