Nyky-Suomi (eurooppa)on ihan perseeestä verrattuna 70-80-90-lukuun.
Rahaa oli että meinasi tulla ryhtivikoja.
Minun ei tarvinnut edes hakea uuteen duuniin kun headhunterit laukkasivat ovella kyselemässä työhaastatteluun. Eräskin pomo sanoi, että "ilmoita sihteerille palkkasi, minua se ei kiinnosta". Oli se sellaista aikaa.
Helsinki(kin) oli täynnä hyviä ravintoloita ja fiksuja ihmisiä.Narkomaaanejakaan ei näkynyt ja muita väkivaltaisia kasvattamattomia hörhöjä. pc zombeja ja älyluuri orjia.
Tappelut olivat tosi harvinaisia. Musa hyvää ja ihmiset kauniita. Naiset eivät olleet tuollaisia turbohuulia ja jumbotissejä. Pieni peppu oli tavoiteltava ja seksikäs.
80 luvulla usein pankista lähdettyäni juoksi pankinjohtaja perääni ja tunki setelinippuja takataskuihini. oli tunnin hieronta pankkitytöiltä meille rikkaille ja köyhille kakkukahvia konjakkiryypyt.
Meillä ei ollut monikulttuurista, monimuotoista kulttuuririkasta kehitysmaataustaista islampaskaa Suomessa! Miten ihmeessä me olemme pärjänneet ilman näitä holtittomasti lisääntyviä elättejä ja islampaskan mukaisia rinnakkaisyhteiskuntia Suomessa!
Silloin lainaa sai pankeista niin paljon kuin halusi. Riitti että puliukko takasi toista puliukkoa. Pankit suorastaan tyrkyttivät lainaa ilman rajoja. Tavallinen Jormakin saattoi ostaa urheiluauton.
Musiikki ei niin hyvää kuin 70-luvulla, mutta parempaa kuin nykyinen mustien monotoninen puhe musiikki ilman melodioita tai kunnon rytmiä.
Yökerhot kukoisti ja jupit antoi rahan palaa. Discot,antavaiset naiset ja upeat autot kukoisti ja drinkit elivät kulta-aikaa tyyliin sininen enkeli ja ampiainen. Miami Vice tyyliin miehet kääri pikkutakin hihat rullalle ja kenkiä pidettiin ilman sukkia.
Minulla oli 80 luvulla 36 työpaikkaa, vaihtelin niitä aivan huvikseni ja kokeillakseni
2
73
Vastaukset
- Anonyymi
Aika villi tarina mutta osittain varmasti tottakin. Mutt miksi yhdistit 90- luvun tähän asiaan?
Muistisi virkistykseksi Suomeen tuli lama 90- luvulla josta seurasi se, että kasarille asti jatkunut työelämän kukoistus romuttui, ihmiset jäivät massoittain työttömiksi ja konkursseja tuli liukuhihnalla.
Tilanne jäi pysyväksi silloin yli 30- vuotta sitten eikä sitä ole korjattu koskaan sen jälkeen. Työnantajat huomasivat että hommat tulee hoidetuksi alimiehitykselläkin. Työnantajat keksivät keinon säästää palkkakustannuksissa ja alimiehityksestä työpaikoilla tuli uusi normaali. Haistappaska- silpputyöstä tuli normaali. Haamuhoitajista tuli normaali, vuokratyöläisistä ja nollatuntiaopimuksista tuli normaali. Tessien kiertämisestä tuli normaali. Tempputöistä työttömyystilastojen siivoamistarkoituksessa tuli normaali. Orjatöistä tuli normaali. Vuokrafirmojen heittopussityöntekijöistä tuli normaali.
Koko työelämä ja työkulttuuri paskottiin ysärin laman verukkeella. Vielä ysärillä työttömyys oli tragedia joka kohtasi sitä joka joutui työttömäksi vaikka silloin työttömyysturva oli vielä hyvä. Kaikkien sympatiat olivat vielä tuolloin työttömän puolella.
Sen jälkeen työttömyydestä alettiin järjestelmällisesti tehdä rikokseen verrannollista syntiä. Tarkoitus oli syyllistää työttömät niin perusteellisesti että he olisivat helpommin suostuvaisia ja yhteistyöhaluisia kun heitä alettiin ohjata palkattomiin töihin "kuntoutumaan".
Työllisyyspalvelumalli kopiointiin suoraan rikollisille suunnitellusta ehdonalaisvalvontamallista ja sitä se on edelleen tänä päivänä. Jokainen voi käydä tarkistamassa Risen sivuilta ja hämmästellä että kyllä vaan, ehdonalaisvalvonta on täsmälleen samanlainen valvonta- ja rangaistusmalli kuin työllisyyspalvelumalli. Paitsi että työtöntä rangaistaan huomattavasti julmemmin omista laittomien velvoitteidensa "laiminlyönneistä" kuin oikeaa rikollista.
Sillä tiellä ollaan edelleen eikä loppua näy. - AnonyymiUUSI
Herrat vie rahat, ansiosidonnaisetkin laskee..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683159
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753057Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682912On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle632594Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442112- 601667
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181639- 351625
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,241622- 591566