Kaikkien ihmisten sukupuu

Anonyymi-ap

Tulin miettineeksi, että jos sukututkijat yhdistäisivät voimansa voisimme luoda tietokannan, jossa olisi kaikkien maailman ihmisten sukupuu vaikkapa vuodesta 1950-nykypäivään (1950-luvulla elossa olevista ihmisistä nykypäivään). Tätä tietokantaa voisi sitten myöhemmin päivittää vanhemmalle ajalle. Nopealla googlaamisella en löytänyt, että tällaista projektia oltaisiin tekemässä. Tietenkin on olemassa sivustoja, kuten Myheritage ja muita, mutta puhun nyt tietokannasta, jossa kaikki sukupuut olisi yhdistetty. En tiedä riittääkö nykyajan supertietokoneilla tehoja näin ison tietomäärän näyttämiseen kerralla (sukupuu kokonaisuudessaan), mutta se voisi olla jaettu pienempiin osiin eli osa sukupuusta näkyisi kerrallaan. Sukupuun teon jälkeen terveys-alan asiantuntijat ja muut tutkijat, joilla on hallussa tietokannoissa lähes kaikkien ihmisten terveystiedot voisivat yhdistää nämä tiedot sukupuun jokaiseen ihmiseen. Tästä tutkijat saisivat arvokasta tietoa esimerkiksi siitä, miten sairaudet periytyvät suvussa. Olisi kuitenkin hyvä, että tällainen tietokanta olisi vain luotettavien henkilöiden hallussa, kuten terveysviranomaisten ja luotettavien tutkijoiden.

Aika kunnianhimoinen tavoite olisi tällainen projekti. Mitä mieltä olette tästä?

6

150

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Genissä on ns. isopuu, johon oman perheensä sukupuu suhteellisen helposti yhdistyy kun puutansa rakentaa riittävän kauas menneisyyteen.

• Anonyymi

Mistä löytyy Pöytyän Ripikirka 1848

• Anonyymi

Yritin mennä Gemiin en osaa

• Anonyymi

Tulee kuvia.

• Anonyymi

Vaihtovirta saatii AIHEITA

• Anonyymi

Miten Gemiin voi mennä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      217
      4198
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      69
      2695
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      393
      2401
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2333
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      33
      1572
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      532
      1350
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      95
      1316
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      57
      1310
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      76
      1281
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1186
    Aihe