Syötkö eläimien ruumiinpalasia vai kasviksia ?
Oletko lihaani vai vegaani ?
88
434
Vastaukset
- Anonyymi
Eikö isojen eläimien ruumiita sanota ruhoksi ? Miksi muuten sanotaan tapettua broileria ?
- Anonyymi
Broileriksi?
- Anonyymi
"Suomalaisten suolistojen läpi menee joka vuosi viemäriin miljoonia luotuja,
jotka eivät ole ihmisiä."
(Antti Nylén)Pitäisikö siis ihmisen alkaa paskomaan luontoon niinkuin sudet, joitten suoliston läpi myös menee luotuja?
- Anonyymi
En ole kumpaakaan. En syö punaista lihaa enkä broiskua, en juo maitoa enkä maitotuotteita esim. juustoakaan voi syödä vaikean laktoosi-intoleranssin takia.
Kalaa syön ja erilaisia kasviksia syön minkä vatsa kestää. Kasvishernekeitto on
hyvää ja herneistä, pavuista ja linsseistä saa paljon proteiinia. En kaipaa liharuokia.
Yli kymmeneen vuoteen en ole syönyt liharuokia. Kasvisruoka on ilmastoteko,
vaikka se ei alunperin ruokavalintoihini vaikuttanut. - Anonyymi
Lehmä on "metaanipommi". Lihateollisuus tuottaa enemmän päästöjä
kuin liikenne.
https://yle.fi/a/74-20018244- Anonyymi
Ihmisiä on 8 miljardia tällä planeetalla. Melkoinen "metaanipommi".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisiä on 8 miljardia tällä planeetalla. Melkoinen "metaanipommi".
Nautojen metaanipommit on pahemmat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisen luonnonvarojen kuluttaminen on pahinta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nauta on kyllä pienempi uhka ja haitta kuin sinä ja ne "8 miljardia" muuta.
Mihin tarvitset tietoa?
Sekasyöjä olen ollut koko ikäni, sekä lihaa (ja muuta eläinperäistä) että kasviksia ja hengissä vielä.
Näin aion jatkaa tämänkin jäljellä olevan elämäni, inisköön kuka vain ja mitä vain.- Anonyymi
Syön sekä lihaa että kasviksia sopivassa suhteessa, sillä pysyy hyvä olo.
- Anonyymi
Lihanhimoinen olen. Tänään huomasin ettei pakasteessa yhtään ja olen viimeksi syönyt lihaa monta päivää sitten. Ei kun Prismaan sian sisäfilettä ostamaan. Paistoin kaikki kerralla ja teakisin sienikastikkeen ja perunat. Oli se vaan hyvää ja kyllä jaksaa. Muutamaksi päiväksi on nyt lihaa ja sitä kastiketta.
- Anonyymi
Hyvältä kuulostaa, tai näyttää.
- Anonyymi
Olet sitä mitä syöt. Ole sinä sika. Minä olen herne ja papu.
- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Sinussa ei sitten lihaa ole lainkaan, koska olet mitä syöt ja syöt vain herneitä ja papuja?
Olen sorja kuin herneenvarsi. Ihannepainossa.
Anonyymi kirjoitti:
Olen sorja kuin herneenvarsi. Ihannepainossa.
Ilman lihaksia, koska olet vain sitä mitä syöt.
- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Ilman lihaksia, koska olet vain sitä mitä syöt.
Miten niin ilman lihaksia ? Palkokasveista saa runsaasti proteiinia ja muistakin
kasviksista saa tarvittavat proteiinit lihaksille, mutta lihaksia kaikkien pitää
myös käyttää, etteivät ne kuihdu. - AnonyymiUUSI
Tellukka kirjoitti:
Sinussa ei sitten lihaa ole lainkaan, koska olet mitä syöt ja syöt vain herneitä ja papuja?
Nyt heti "Tellukka" ravinto-opin kurssille. Kipin-kapin niiin kuin olisit jo.
- Anonyymi
Olen lihansyöjä, joka syö myös kasviksia. Vai olenkin sittenkin kasvissyöjä, joka syö myös lihaa?
- Anonyymi
Minä taasen olen lihavavegaani.
- Anonyymi
Sekasyöjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä taasen olen lihavavegaani.
Vegaani ei syö lihaa.
- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Silti vegaanikin voi olla lihava.
En pidä todennäköisenä et vegaani olisi lihava, jos on ihannepainosta pari kiloa yli, ei ihminen ole vielä mikään lihava. Todella hoikkia muotimalleja jotkut kutsuu lihaviksi, sitäkin tapahtuu.
Anonyymi kirjoitti:
En pidä todennäköisenä et vegaani olisi lihava, jos on ihannepainosta pari kiloa yli, ei ihminen ole vielä mikään lihava. Todella hoikkia muotimalleja jotkut kutsuu lihaviksi, sitäkin tapahtuu.
Riippuu ihan siitä kuinka paljon kaloreita vegaani mättää naamaansa.
Esim. (vaalea)leipä ja sokeri on vegaanista nekin.- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Riippuu ihan siitä kuinka paljon kaloreita vegaani mättää naamaansa.
Esim. (vaalea)leipä ja sokeri on vegaanista nekin.Ei kaikki liho vaaleasta leivästä tai sokerista tms.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kaikki liho vaaleasta leivästä tai sokerista tms.
Ei kaikki liho lihastakaan.
Se on vain myytti, koska liha ja lihavuus alkavat samoilla kirjaimilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokonaiskalorimäärä ratkaisee. Vaalea leipä ja sokeri ovat ravinto-opillisesti
"turhia" ns. tyhjiä kaloreita vain. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kaikki liho lihastakaan.
Se on vain myytti, koska liha ja lihavuus alkavat samoilla kirjaimilla.Ei sellaista myyttiä ole, että lihasta lihoisi. Kaikesta voi lihoa, jos liikaa syö.
Lihasta lihominen riippuu siitä kuinka rasvaista lihaa syö ja kuinka paljon
ja mitä muuta syö, syökö enemmän kuin kuluttaa.
Eläinrasvojen huono puoli on se, että se voi tukkia verisuonet.
Aika moni suomalainen syö kolesterolilääkkeitä, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokonaiskalorimäärä ratkaisee. Vaalea leipä ja sokeri ovat ravinto-opillisesti
"turhia" ns. tyhjiä kaloreita vain.Mut eivät ole haitallisia, karkit ja makeiset ovat oikeasti haitallisia, sokeriset synnä muut energiajuolat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on aivan sama lihotko vai et, mutta terveenä et pullalla (= vaalea leipä) ja lisätyllä valkoisella sokerilla pysy.
- Anonyymi
Tunnen olevani normaali.
- Anonyymi
Fyysisesti vai psykkisesti ?
- Anonyymi
Metaanipommeista:
Nautoihin, kuten muihin sorkka- ja kavioeläimiin, liittyy ruoansulatuskanavassa, erityisesti pötsissä, bakteerien toimintaa, jotka hajottavat rehun kuituja.
Tämä prosessi tuottaa metaani-kaasua.
Metaani vapautuu pääasiassa lehmien röyhtäilyjen, pierujen ja jonkin verran lannan kautta.
Metaanin vaikutus ilmastonmuutokseen:
Vaikka metaani hajoaa ilmakehässä suhteellisen nopeasti, noin 10-12 vuodessa, sen lämmitysvaikutus on paljon suurempi kuin hiilidioksidilla.
Metaani on 25 kertaa hiilidioksidia voimakkaampi lämmittämään ilmakehää,
Siksi naudanlihantuotannon ja maidontuotannon metaanipäästöt ovat merkittävä ilmastonmuutoksen tekijä.- AnonyymiUUSI
Pikkuasia kaiken keskellä.
- Anonyymi
Suurimmat metaaninlähteet ovat lehmät ja muut märehtijät. Kun nauta röyhtäilee
tai päästelee suolikaasua, metaania pääsee ilmakehään. Yksi lehmä tuottaa keskimäärin 500 litraa metaania vuorokaudessa.- Anonyymi
Jos ilmastonmuutoksesta aletaan syyttämään lehmiä tms, ollaan kyllä todellisuudesta pihalla aika täydellisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ilmastonmuutoksesta aletaan syyttämään lehmiä tms, ollaan kyllä todellisuudesta pihalla aika täydellisesti.
Keikun kanssasi kovasti samoilla aalloilla.
- Anonyymi
Metaanista lisää (jos kiinnostaa)
https://tieku.fi/ilmasto/ilmastonmuutos/metaani-mita-metaani-on- Anonyymi
No joo.
- Anonyymi
kun tuli munuaistauti 10v sitten siirryin kasviksiin ja niiden joukkoon laitan Heraproteiinia, Kalsiumia, Vitamiinijauhetta, ym.
Aikoinaan ajattelin kuinka kauan jaksan elää näin hassusti, olen jaksanut.
Muualla syön normaalisti perunaa, banaania, maitoa ym, mutta ei kotona yhtään.- Anonyymi
Ei siinä mitään hassua ole ! Kasvikset ovat hyviä ja erittäin ravitsevia. Jo niissä itsessään
on valtavasti vitamiineja ja hivenaineita.
Onko joitain kiellettyjä ruoka-aineista jos on munuaistauti ?
Liha ilmeisesti ainakin ?
- Anonyymi
Syön kuin lintu - oman painoni verran - kasviksia.
- Anonyymi
Oho, ihmisen paino lasketaan kuitenkin kymmenissä kiloissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oho, ihmisen paino lasketaan kuitenkin kymmenissä kiloissa.
Ootko mahdollisesti persu .... ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ootko mahdollisesti persu .... ?
En. Miten se - siis Persuus - liittyy edellä olevaan painoasiaan?
- Anonyymi
Syön kasvispainotteisesti, jotta olenko sitten lihhoo syövä vegaanin tapainen. Aivan sama. Käyttämäni liha on yleensä kovasti vaaleaa.
- Anonyymi
Liha on lihaa on se vaaleaa tai tummaa. Broiskunlihan keltainen rasva on epäterveellisintä.
- Anonyymi
Persupojat tykkää makkarasta luonnonsuolessa.
- Anonyymi
Eläimet tappavat muita eläimiä nälkäänsä. ihminen tappaa eläimiä huvikseen.
- Anonyymi
Eilen lehtiuutisen mukaan susi oli raadellut lampaita kuoliaaksi huvin vuoksi, ei ollut syönyt niitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eilen lehtiuutisen mukaan susi oli raadellut lampaita kuoliaaksi huvin vuoksi, ei ollut syönyt niitä.
Ei ollut kerinnyt, kun joutui jolkottamaan pakoon ? Susi on petoeläin.
- Anonyymi
Et ole vissiin ikinä luonto-ohjelmia katsonut
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ollut kerinnyt, kun joutui jolkottamaan pakoon ? Susi on petoeläin.
Sudet pitää karhata ppis taajamista kauas, kyllä niille tilaa on muualla, Suomessa lääniä riittää.
- Anonyymi
Syön sitä mitä haluan ja pystyn syömään. Suuri osa kasviksista ja lähes kaikki hedelmät jää kauppaan.
- Anonyymi
Syön kasviksia ja kanaa sekä kalaa. Hirvenlihaa myös. Mitään avocadoja sun muita kaukaa tuotuja hedelmiä en syö; niiden viljely on erittäin suuri uhka maapallon ilmastolle ja muutoinkin tuhansien kilometrien matka myyntiin tarkoittaa kaikkia ylimääräisiä säilöntä- ym. aineita, joten ei kiitos. Edes banaania tai appelsiinia en syö.
Kotimaiset kasvikset ja nuo edellä mainitut lihatuotteet ovat minun lautasmallissani - Anonyymi
Olen lihan- ja kalojen syöjä, ihmiskunnan perinteisten tapojen mukaan. Kasviksia syön jonkin verran.
- Anonyymi
Otapa historia uusiksi. Muinoin on syöty vain vähän lihoja, enimmäkseen kasvis- ja viljapitoista muonaa olivat ruuat joskus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otapa historia uusiksi. Muinoin on syöty vain vähän lihoja, enimmäkseen kasvis- ja viljapitoista muonaa olivat ruuat joskus.
Näin se varmaankin on ollut. Ei ihmisellä ollut edes välineitä tappaa eläimiä eikä
ihminen niitä juosten kiinni saanut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin se varmaankin on ollut. Ei ihmisellä ollut edes välineitä tappaa eläimiä eikä
ihminen niitä juosten kiinni saanut.Minulla on kyllä toisenlainen käsitys, eihän ammoisina aikoina osattu viljelyä tai muuta kasvien kasvatusta lainkaan. Silloin oli alkeellisia keihäitä ja ansoja osattiin tehdä, joten kyllä lihaa on syöty kautta aikain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on kyllä toisenlainen käsitys, eihän ammoisina aikoina osattu viljelyä tai muuta kasvien kasvatusta lainkaan. Silloin oli alkeellisia keihäitä ja ansoja osattiin tehdä, joten kyllä lihaa on syöty kautta aikain.
Oli myös aika ennen keihäitä ja ansoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on kyllä toisenlainen käsitys, eihän ammoisina aikoina osattu viljelyä tai muuta kasvien kasvatusta lainkaan. Silloin oli alkeellisia keihäitä ja ansoja osattiin tehdä, joten kyllä lihaa on syöty kautta aikain.
Raakanako lihaa syötiin, kun ei osattu tulta tehdä ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä ymmärretty mitään lihan kypsentämisestäkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei tulta osattu tehdä, niin miksi olisi muutakaan osattu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki eläimet luonnossa syö lihan raakana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muinoin oli muinoin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On-on, muttei niiin paljon kuin nykytyypit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muinoin oli muinoin!
Ja nyt - nykyaikana - opetetaan ihmisiä syömään muinaisilla tavoilla sekä ihmisen itsensä terveyden, että luonnon ja ilmaston takia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmistenkö pitäisi nyt alkaa myös syödä lihaa raakana ?
- Anonyymi
Villinä kasvoi syötävää.
- Anonyymi
Paloittele kyllä kasviksetkin. Kokonaista punajuurta on hankalaa saada kerralla suuhun.
- Anonyymi
Ok, muistetaan.
- Anonyymi
Minun syömisteni takia ei tarvitse keinokasvattaa eikä tappaa yhtäkään eläintä.
- Anonyymi
Eläimiä kuolee huomattavasti enemmän vegaaniruokavaliolla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persun älynväläys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persun älynväläys.
Osaatko muita sanoja kuin persu?
- Anonyymi
Etkö persu osaa lukea: Siinähän on toinenkin sana "älynväläys",
vaikka olisi yhtä hyvin voinut lukea "aivopieru". - Anonyymi
Vegaaniuksessa on riskinsä. Voi saada hitleröintitaudin.
- Anonyymi
odtin muuten kokeeksi soijs-rouhe-juttua, kohts maistan pataani, koska proteiinin suuri määrä on elinehto omalle elimistölleni.
en ymmärrä lihavia ihmisiä kun heillähän on läskeissä ja siis rasvas jo proteiniijejs mitä polttaa eli laihduttaakin- Anonyymi
Ei ole helppo pitää itsensä ihannepainossa jos on vaikka koukuttunut
makeaan, pullaan, suklaaseen ym. Jos lisäksi syö rasvaista ruokaa
lihoo varmasti. Tapojensa muuttaminen vaatii vahvaa motivaatiota.
On huono keino lopettaa syöminen ja koettaa laihtua polttamalla varastorasvaansa.
Ihmisellä on joka päivä nälkä, vaikka olisi ylipainoinen.
Kokeilin kerran soijarouhetta. Tuli kaamea ripuli. Onneksi en lähtenyt
syömisen jälkeen mihinkään ulos liikkeelle.
Se voi kuulemma aiheuttaa joilekin ripulia, luin jälkeenpäin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole helppo pitää itsensä ihannepainossa jos on vaikka koukuttunut
makeaan, pullaan, suklaaseen ym. Jos lisäksi syö rasvaista ruokaa
lihoo varmasti. Tapojensa muuttaminen vaatii vahvaa motivaatiota.
On huono keino lopettaa syöminen ja koettaa laihtua polttamalla varastorasvaansa.
Ihmisellä on joka päivä nälkä, vaikka olisi ylipainoinen.
Kokeilin kerran soijarouhetta. Tuli kaamea ripuli. Onneksi en lähtenyt
syömisen jälkeen mihinkään ulos liikkeelle.
Se voi kuulemma aiheuttaa joilekin ripulia, luin jälkeenpäin.Helppoa ei ole, mut kun asian selvittää itse itselleen, se voi olla aika helppoakin, itse pääsin tupakasta eroon kun ajattelin asiaa kunnolla ja läpikotaisin. Eikä ole tehnyt mieli senjälkeen röökätä.
- Anonyymi
Syön mitä saan on elämisen ehto :)
Gubbe 76 - Anonyymi
alankohan ryhtyä vegaanhiksi kun tein paraa niin soija-rouhetta no kokeilen maistaa.
- Anonyymi
Soija ei ole suomalaisen ruokaa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä891829Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2761687Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2921470Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1751369- 58955
- 51947
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em70927- 66904
Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40891Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤51876