Moikka
sain kimmokkeen tuolta toisesta ketjusta
jospa perustettaisiinki tänne " Omituisten otusten kerho "
aikoinaan varmaan sata vuotta sitten oli TV:ssäki ohjelma just samalla nimellä,
en muista aiheita,
oliskohan ollu joku lasten ohjelma, '
mutta
sanotaanhan että vanhoista ihmisistä tulee uudelleen lapsia, heh
mitä mieltä olette, käykö meille noin, meistä tulee uudelleen lapsia, höh,
nooh ainaki siinämielessä, miellä bahuksilla akaa kaikilla olla housuvaipat taas päivittäisessä käytössä, hiukan hymyilyttää, mutta totta melkein taitaa olla
ainaki osittain,
meikä on alkanu käyttää pikkuhousun suojia kuten nuorena piti käyttää joka kuukausi normaalin naideuden takia,
lapsiaki syntyi vuoden välien nuorena huh,
voi niitä aikoja,
siitä kauan on
olihan se melkosta aikaa työtä ja lapsiperhe elämää,
nyt täysin yksin,
lapsilauma maailmalla ja puoliso mullan alla.
no mutta elämä jatkuu
hamaan hautaan asti,
kaikille mukavaa antoisaa vanhuutaa
ja iloisia loppelämän päiviä
kirjoitelaan jos siltä tuntuu !
OMITUISTEN OTUSTEN KERHO !
35
317
Vastaukset
- Anonyymi
Sori harmittaa noi kirj.virheet,
ja se
kun en jaksa lukea ja korjata lyönti virheitäkään, ja tämä konekki tahallaan jättää joitaki rijaimia pois vaikka ole naputtanu ne ,
kai se koneesta hauskaa kiusata lyhytjänniteistä vanhusta
joka ei jaksa ei viittis korjailla tekstiään, anteeksi kuitenki.- Anonyymi
Ei tarvitse kirjoitusvirheitä pyydellä anteeksi. Hyvin selvisi juttusi, kirjoitat kivasti ja hyväntahtoisesti. Kiitos ja hyvää kesän jatkoa!🌸
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvitse kirjoitusvirheitä pyydellä anteeksi. Hyvin selvisi juttusi, kirjoitat kivasti ja hyväntahtoisesti. Kiitos ja hyvää kesän jatkoa!🌸
Kiitos ittellesi,
nostan nokkaani heh,
tosissaan mua harmittaa,
olen uhonnu ostaa uuden koneen ja ostanki,
mutta toi jälkeläiseni sanoi että kannattaa ostaa vasta syksyllä koska tulee suuria muutoksia internettiin, tai johonki ,
ostan sitten syksyllä kun muutotkset ovat tulleet voimaan.
aikasemmissa tietokoneissa on ollu automaattinen tekstin korjaaja tässä ei ole, ja sekös on mua harmittanu,
tämä on kyllä jo vanha kone joten on aika muutenki ostaa uusi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos ittellesi,
nostan nokkaani heh,
tosissaan mua harmittaa,
olen uhonnu ostaa uuden koneen ja ostanki,
mutta toi jälkeläiseni sanoi että kannattaa ostaa vasta syksyllä koska tulee suuria muutoksia internettiin, tai johonki ,
ostan sitten syksyllä kun muutotkset ovat tulleet voimaan.
aikasemmissa tietokoneissa on ollu automaattinen tekstin korjaaja tässä ei ole, ja sekös on mua harmittanu,
tämä on kyllä jo vanha kone joten on aika muutenki ostaa uusi.Kun on "automaattinen tekstin korjaaja", niiin sitten sulle vasta outoa tekstiä alkaa tulemaan. Ne korjaavat sanat aivan dilleiksi, joten tekstistä saa vielä vähemmän selvää kuin kirjoitusvirheellisestä.
Mulla ei ole sellaista, mutta jälkipolvelta on joskus tullut sellaista kirjoitelmaa, kun eivät olleet tarkistaneet, mitä kone teki / kirjoitti. - Anonyymi
Kyllä niistä asia selviää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun on "automaattinen tekstin korjaaja", niiin sitten sulle vasta outoa tekstiä alkaa tulemaan. Ne korjaavat sanat aivan dilleiksi, joten tekstistä saa vielä vähemmän selvää kuin kirjoitusvirheellisestä.
Mulla ei ole sellaista, mutta jälkipolvelta on joskus tullut sellaista kirjoitelmaa, kun eivät olleet tarkistaneet, mitä kone teki / kirjoitti.Ihan totta minulla sama juttu riesana. Kovasti automaatti laittelee sanoja joita ei varmaan ole missään kielessä. . Sen oman tekemän virheen ymmärtää paremmin. Se kun näitä tekstnkorjaus automaatteja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun on "automaattinen tekstin korjaaja", niiin sitten sulle vasta outoa tekstiä alkaa tulemaan. Ne korjaavat sanat aivan dilleiksi, joten tekstistä saa vielä vähemmän selvää kuin kirjoitusvirheellisestä.
Mulla ei ole sellaista, mutta jälkipolvelta on joskus tullut sellaista kirjoitelmaa, kun eivät olleet tarkistaneet, mitä kone teki / kirjoitti.Olen ottanut pois päältä tuon huonosti suomea osaavan "automaattisen korjaajan". Luen itse tekstini ja korjaan, ennenkuin lähetän.
Näyttelijöiden historiaa kuvaava imdb-sivun kääntäjä on uskomaton. Se "kääntää" englannista suomeksi mm. sarjat "Murha Paraisilla" (Murha Paratiisissa) sekä "Isä Brown ja hänen lautasensa" (laumansa). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen ottanut pois päältä tuon huonosti suomea osaavan "automaattisen korjaajan". Luen itse tekstini ja korjaan, ennenkuin lähetän.
Näyttelijöiden historiaa kuvaava imdb-sivun kääntäjä on uskomaton. Se "kääntää" englannista suomeksi mm. sarjat "Murha Paraisilla" (Murha Paratiisissa) sekä "Isä Brown ja hänen lautasensa" (laumansa).Muutenkin automaattikäännökset ovat ihan hemmetin huonoja kieliopillisesti. Joskus ei ota mitään selkoa asiasta, kun kieliopillisesti täysin päin seiniä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä niistä asia selviää.
Yeap, arvailemalla.
- Anonyymi
Huomenta höh, vai onko se iltapäivä ?
omituiset otukset nukkuu vielä päivä uniaan,
ku ei näy palstalla , ööö,,, - Anonyymi
Kauheita noi eläimet ne syö toisiaan,
nytki tulee luontofilmi tv 2 :lta- Anonyymi
Nälkäänsä eläimet toisiaan syö. Vain ihminen tappaa huvikseen eläimiä ja toisia ihmisiä.
- Anonyymi
Aivan ilmiselvästi ja toden totta kuulun tuollaiseen kerhoon. Kertakaikkiaan.
Joku mainoshan on TV:ssä missä lauletaan tämä omituisten otusten kerho.
Se on ihan hauska.
Kun tätä nykymailman menoa katsoo ja ajattelee tästä vanhan ihmisen perspektiivistä niin ei ollenkaan ymmärrä tuota, vallan ja ahneuden himoa.
Miksi jokainen ei voi pysyä omalla maallaan ja sillä hyvä.
Itse olen ajatuksieni myötä aina tuntenut olevani ´´omituinen otus.´´- Anonyymi
jooo ja tänään huomasin kuinka irvokkaalta näyttikää noi mailman suuret johtajat kokoontuessaan pohtimaan kuinka nyt pommitettaan ameriikkaa ja kuka auttaa ketäki saamaan aseita lisää ja tukemaan sota touhuissa,
nyt putin sanoi vain että polittista myötätuntoa tuntee eikä antanu lisää aseita irakkiin, koska putinin omat sotavarusteet on loppumassa kun se on pommittanu ukrainaa vuosi tolulla jo
kyllä on irvokasta touhua noilla sotahulluilla, he ovat MUKA suuria johtajia ja luulevat olevansa SIVISTYNEITÄ presidenttejä, huh ihan lapsellisia sota-hulluja ovat ,
aivan kuin olisivat jäänet pikkupoikien tasolle tappelemaan paremuudesta höh, - Anonyymi
Kyllä tässä jo tuntee ittensä omituiseksi,
mökkihöperön elämää yksikseen saa vanhana viettää,
ei enään pääse ulos siis ei jaksa pukeutua jotta kehtais näyttäytyä ihmisten ilmoilla,
jälkeläisilleni olen sanonu, hommatkaa mulle jo vanhan koti paikka,
he sanoi että sitten sinä vasta mökkihöperöksi tule,
siellä kuolee,
on vaarallistaki, joku pappa voi kumauttaa sua ohtaan,
niikuin jokunen aika sitten oikeesti oli tapahunukki,
väittivät että kotona on paras olla vaikka vanha onki,
höh, mutt ku olen ihan yksin vain radio ja TV seuranain, joskus harvoin nykyään puhelin pirahtaa,
empä olisi ikinä uskonu että mun pitää kokea vanhan ihmisen yksinäinen elämä ennen kuolemaa,
se nyt vaan on todellisuutta minunki kohdalla .
- Anonyymi
Omituiset otukset.
En miellä ihmistä minkään " otuksen " rooliin,
en siis ole otus, olen ihminen.
Vaikka minulla olisi omituisia tapaoja,
taikoja ja taikojen vuoksi olan yli sylkisin kissan nähtyäni,
en muutu otukseksi, en edes huumorimielellä.
Olen omituinen ihminen, oma tyyli olla ja elää,
mutta aina ihmisenä joka noudattaa lakia ja osaa hyvät tavat.
Anteeksi, omituiset otukset? En halveksi, en moiti, mutta olen omituisuuksinenikin ihminen.
Mukavaa viikon jatko, vesisateet jatkuvat, on sitä nyt saatu!- Anonyymi
älä huoli, se on vain sanonta , huumorilla heitetty otsake,
ei oikeesti tarkota ketään ,
siis ei kukaan ihminen tietenkään ole " omitinen otus " ihmisiä me kaikki ollaan,
mutta mulle tuli mieleen noi suurten valtioitten johtajat
ne kyllä vaikuttaa OMITUISILTA kuin kehittymättömät pikku pojat suunittelevat naapurimaittensa valtaamista ja tuoamista, ja pommittamista,
voiki kysy missä on putinin, trampin ym mutten suurten maitten presitenttien järki vai onko sitä ollenkaan ???????????????
kaikeinen maailman suurten maitten johtajien kokouksetki alkaa näyttämään IRVOKKAILTA pikku poikirn hiekkalaatikko leikiltä,
tai voi niitä jo verrata katujenjeihin, eri katujenngit suunnittelee vain toistensa tuhoamista,
MIKSI suurten valtioitten johtajat EI VOI NEUVOTELLA asioista ja tehdä KAUPPAA REHELLISESTI toistensa kanssa, sillä YHDESSÄ tekeminen olisi paljon järkevämpää kuin TOISTENSA TUHOAMINEN ja tappaminen,
MISSÄ ON MAAILMAN JOHTAJIEN TERVE JÄRJENKÄYTTÖ `??????????
voi vain ihmetella heidän suurta TYHMYYTTÄÄN,
kuinka tommoset kehityskevottomat ovat PÄÄSEET presidentin tehtäviin suurten valtioitten JOHTOON
ei kertakaikkiaan voi ymmärtää !!!!!!!!!!!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
älä huoli, se on vain sanonta , huumorilla heitetty otsake,
ei oikeesti tarkota ketään ,
siis ei kukaan ihminen tietenkään ole " omitinen otus " ihmisiä me kaikki ollaan,
mutta mulle tuli mieleen noi suurten valtioitten johtajat
ne kyllä vaikuttaa OMITUISILTA kuin kehittymättömät pikku pojat suunittelevat naapurimaittensa valtaamista ja tuoamista, ja pommittamista,
voiki kysy missä on putinin, trampin ym mutten suurten maitten presitenttien järki vai onko sitä ollenkaan ???????????????
kaikeinen maailman suurten maitten johtajien kokouksetki alkaa näyttämään IRVOKKAILTA pikku poikirn hiekkalaatikko leikiltä,
tai voi niitä jo verrata katujenjeihin, eri katujenngit suunnittelee vain toistensa tuhoamista,
MIKSI suurten valtioitten johtajat EI VOI NEUVOTELLA asioista ja tehdä KAUPPAA REHELLISESTI toistensa kanssa, sillä YHDESSÄ tekeminen olisi paljon järkevämpää kuin TOISTENSA TUHOAMINEN ja tappaminen,
MISSÄ ON MAAILMAN JOHTAJIEN TERVE JÄRJENKÄYTTÖ `??????????
voi vain ihmetella heidän suurta TYHMYYTTÄÄN,
kuinka tommoset kehityskevottomat ovat PÄÄSEET presidentin tehtäviin suurten valtioitten JOHTOON
ei kertakaikkiaan voi ymmärtää !!!!!!!!!!!!!Kiitos kommentista.
Minua ei todellakaan kiinnosta suuren maailman johtajat.
Minua kosketta sitten, jos sota syttyy, ja meillä on kotimaassa jokin asia josta pitää kansalaisena olla huolissaan.
muutoin saavat jakaa valtaansa , koska minulla ei ole mitään oikeuksia eikä valtaa puuttua heidän tekemisiinsä.
Minulle riittää huolet omasta ja läheisteni elämästä, terveydestä ja hyvinvoinnista, niistä ei kukaan ole huolissaan, ellen minä kykene asioistani huolta kantamaan.
Säästän voimani kotimaan ja omien asioiden setvimiseen.
En kuulu omituisiinjoukkoon.
Toivottavasti jaksatte lukea ja miettiä noiden herrojen sotia.
Voimia, mutta ajatelkaa itseänne muutenkin kuin tuolla silmällä. Se "Omituisten otusten kerho" on vanha Röllipeikko lastenlaulu viime vuosituhannelta.
Muistan omien lasteni rallatelleen sitä joskus 80-luvun lopulla.
https://www.youtube.com/watch?v=cnjrZ_clghw&list=RDcnjrZ_clghw&start_radio=1
- Anonyymi
Suomen kulttuurissa vain nuoret terveet työtätekevät ihmiset ovat ihmisiä,
yllättäin huomaa kun ihminen tulee vanhaksi ,
lapsenlapsetki katoaa omaan aikuiseen elämäänsä rakentamaan omaa perehttään, elämäänsä,
vanhuksesta tulee täysin tarpeeton rasite yhteiskunnalle,
kenelläkään ei ole aikaa,
yhteiskunnalla ei ole rahaa hoivat , antaa hoitoa vanhuksille
vanhus ei enään rakenna , matkaile ,
suunnitele
elämää eteenpäin , ei perusta uutta pehettä, ym.
vanha ihminen onki yhteikunnalle rasite, kenelläkään ei ole aikaa ei halua edes huomata yksikseen jääneitä vanhuksia kun puolisotki ovat kuolleet,
aivan kuin meitä ei enään olisi olemassakaan ,
ei ole yhtään ihme jos ja kun
vanha ihminen tuntee ittensä täysin TURHAKSI olenneoksi,
sivusta katsojaksi
kun maailma mennä toheltaa nuorten joskus jopa ajattelemattomien päättäjien voimin
jopa uusien kirjoittamalla uusia vanhuksen silmin luonnottomiaki lakipykäliä yhteikuntaan voimaan ja vanhuksen silmin yhteikunta alkaa näyttäytyä sekasortoiseltaki joksus jossa ei ole päätä ei kä häntää välillä. - Anonyymi
Dna joskus vuosi, pari sitten käytti "Omituisten otusten kerho"-mainoksessaan Käärijää. Tuossa kyseisessä mainoksessa silmälasipäinen tyttö laitettiin pilkkaamaan kristillistä jumalanpalvelusta, jossa tämä "kirkollisella tavalla" ("Herra olkoon teidän kanssanne...!"?) messusi jonkin mainoslauseen ja Käärijä virnuili taustalla.
Käsitin, että tuon mainoksen "omituisten otusten kerholla" viitattiin Kristusta häpäiseviin s:npalvojiin.
Siihen loppui minun Dna-jäsenyyteni. Kun sopimusaika loppui, vaihdoin puhelinliittymäni Elisalle.
Monissa mainoksissa on piiloviestejä satanisteihin. Eräässä radiokanava-mainoksessa, kielet ulkona, kumarreltiin S:lle sekä lopuksi lattialla istuvat ja seisovat toimittajat rakensivat itsestään pentagrammi-kuvion, tehden samalla käsillään S:nsarvi-kuvioita (etu- ja pikkusormi ylhäällä). Mainoksen teksti oli muist. "Ajatus yhdistää", tmv.- Anonyymi
Olen samaa mieltä,, kaikilla tavoilla yritetään saada ihmisiä koukkuun
Minua ei tämä aloituksen ajatus yhdistä! Niinkuin Tellukka tuolla laittoi, sehän on alunperin lastenlaulu.
Rölli-sarjaahan tehtiin joskus 1980-luvulta alkaen, joka pyöri TV:ssä.
Olisikohan ollut Pikkukakkosessa?
Tuskinpa tuossa mainoksessa oli ajateltu mitään satanisteja.
Itselle ei tullut mieleenkään.- Anonyymi
Eliaana kirjoitti:
Niinkuin Tellukka tuolla laittoi, sehän on alunperin lastenlaulu.
Itselle ei tullut mieleenkään.Juu, onhan kyseessä lasten laulu, mutta esim. Dna väärinkäytti sitä viittaamaan sen sanomalla muka kaikkien "erilaisuuksien" suosimiseen. Mitä Dna sitten omasta mielestään tarkoitti? Miten "omituiset otukset" sitten liittyivät nimenomaan Dna:n käyttäjiin?
Retorinen kysymys. Mainos itsessään kertoi sen: Käärijä kieli ulkona (s:nistien eleitä) ja Herran siunauksen pilkka. Anonyymi kirjoitti:
Juu, onhan kyseessä lasten laulu, mutta esim. Dna väärinkäytti sitä viittaamaan sen sanomalla muka kaikkien "erilaisuuksien" suosimiseen. Mitä Dna sitten omasta mielestään tarkoitti? Miten "omituiset otukset" sitten liittyivät nimenomaan Dna:n käyttäjiin?
Retorinen kysymys. Mainos itsessään kertoi sen: Käärijä kieli ulkona (s:nistien eleitä) ja Herran siunauksen pilkka.Nykyajan mainoksissa harva kuvaus liittyy itse myytävään tavaraan.
En tosiaankaan ole tiennyt, että kielen näyttäminen liittyy erityisesti satanismien eleisiin.
Lapsetkin näyttelee kieltä toisilleen.
No en muutenkaan tiedä tuosta heidän elämäntyylistään mitään.
Tuo erilaisuuksien suosiminen on nyt ´tapetilla´ ihan kaikkialla.- Anonyymi
Eliaana kirjoitti:
Niinkuin Tellukka tuolla laittoi, sehän on alunperin lastenlaulu.
Itselle ei tullut mieleenkään.Olet oikeassa. Ihmiset, jotka ovat sellaisia ("satanisteja" tms. pahuuden esikuvia), luulevat että kaikki muutkin ja kaikki maailman ja elämän asiatkin ovat samanlaisia kuin he itse. Kenellekään muulle ei juolahda edes mieleen.
- Anonyymi
Olisko aloittajan mieleen esim. ketju "Omituisten vanhusten kerho", niin ei synny assossiaatioita satanisteihin?
- Anonyymi
Olipas outo juttu,
eipä olisi keksiny tai kuvitellu että lastenlaulu
" omituisten otusten kerho " liittyis jotenki satanismiin,
täysin outo juttu,
en ole nähny myöskää kertaakaanDna mainosta,
koska en pitäny kääriäjän mistään esityksestä ,
pidin europiisiäki outona heilumisena ja rääkymisenä
en taiteena ollenkaan, enkä musiikkina,
joten en ole sitä suuremmin kuunnellut,
lähinnä otsikosta tuli mieleen n y k y maailman sekavuus
hyökkäys-sotana
ja maailman rauhan rikkomisesta aiheutuvaan ihmisten huoleen
nyky tilasta jopa suomessa ,
kaikenlaista sekavaa kuohuntaa on ollu jopa omassa suomen sisäisessä politiikassa esm. liiallisena maahan tunkeutumisena ja suomen rajojen sulkemisena
suomen turvallisuuden takia,
varsinki vanhukset ei suuremmin mielipiteitään julkisuuteen voi paasata,
joten otsikko osuu just näin sekavaan aikaan maailmalla
ja meidän vanhusten tarpeeseen keskenään miettiä myllerrystä nyky yhteiskunnassamme
ja koko maailman sekavuutta sotineen,
kyllä nyky tila maailmalla väkisinki aiheuttaa myös vanhuksille tarvetta mielipiteisiin, vaikka meillä vanhoilla ei vaikutusvaltaa enään olekaan, vaan tavallaan jutut on vertaistukea asian tiimoilta toinen toisillemme.
näin koen otsikon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipas outo juttu,
eipä olisi keksiny tai kuvitellu että lastenlaulu
" omituisten otusten kerho " liittyis jotenki satanismiin,
täysin outo juttu,
en ole nähny myöskää kertaakaanDna mainosta,
koska en pitäny kääriäjän mistään esityksestä ,
pidin europiisiäki outona heilumisena ja rääkymisenä
en taiteena ollenkaan, enkä musiikkina,
joten en ole sitä suuremmin kuunnellut,
lähinnä otsikosta tuli mieleen n y k y maailman sekavuus
hyökkäys-sotana
ja maailman rauhan rikkomisesta aiheutuvaan ihmisten huoleen
nyky tilasta jopa suomessa ,
kaikenlaista sekavaa kuohuntaa on ollu jopa omassa suomen sisäisessä politiikassa esm. liiallisena maahan tunkeutumisena ja suomen rajojen sulkemisena
suomen turvallisuuden takia,
varsinki vanhukset ei suuremmin mielipiteitään julkisuuteen voi paasata,
joten otsikko osuu just näin sekavaan aikaan maailmalla
ja meidän vanhusten tarpeeseen keskenään miettiä myllerrystä nyky yhteiskunnassamme
ja koko maailman sekavuutta sotineen,
kyllä nyky tila maailmalla väkisinki aiheuttaa myös vanhuksille tarvetta mielipiteisiin, vaikka meillä vanhoilla ei vaikutusvaltaa enään olekaan, vaan tavallaan jutut on vertaistukea asian tiimoilta toinen toisillemme.
näin koen otsikon.Juu, ei kait tuo alkuperäinen laulu itsessään mitenkään väärä ollut, mutta Dna ja Käärijä väärinkäyttivät sitä.
- Anonyymi
HÖPÖN HÖPÖ
tommosta mielikuvitusta ei ole kelläkään muulla kuin sinulla, höh,
mistä sinä sen satananismin keksit, heh heh
vai halatko näytellä " yli-viisasta "
joillekkihan on viisastelu huumoria.
- Anonyymi
Joka ainoa aloitus täällä kertoo, että paikalla on aina omituisia otuksia.
Saavat kaiken sekaisin.
Vanhuus ja sotivat valtionjohtajat, siinä sitä omituisuutta. Montako ketjua onkaan?- Anonyymi
Minä yksi omituisuus jota palsta ei tarvitse!
Unohtui tuosta edellisestä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä yksi omituisuus jota palsta ei tarvitse!
Unohtui tuosta edellisestä.ETKÄ OLE
alotus on HUUMORIA ,
kyllä kai kaikki normi ihmiset sen ymmärtää,
joskus on vain hauska humorinkatta tuoda huolia ja ajatuksiaan ilmi
maailma kun näyttäytyy nykyisin melko outona ja sekasortosena hyökkäys sotineen ja äkillisine muutoksia esm. kaupankäynnissä , siis markkinatalouden silminki katsottuna .
- Anonyymi
KESÄ !
Sataa sataa sataa
on kesä ja sataa
ihanaa hengitän ,
kesä viielä
vanhuksen ystävä
nautin
olen olemassa
vielä
ikä painaa
alskel lyhenee
elon ilta saapuu
laskee aurinko
jo hämärtää
vanhus rukoilee luojaan turvaten
viisautta ja rauhaa maailmaan
pitkä oli elontie
matka päättyy
määränpää jo häämöttää
yö hiljaa hiipii
jo hämärtää
--- levon antaa uupuneelle
ikuisen !
kirj. seitamuori
tuiman tunturin kupeessa,
2025v.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä433493- 362104
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?301789- 161557
- 231528
- 101450
- 241397
- 141257
Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?
Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai781195- 221132