- Kylmää kyytiä; Ratti, ikkunat ja ovet jäässä,
- Jänskättää, lähteekö se käyntiin
- Äärimmäiset talvi niksit; Akku yöksi sisälle.
- Tuppisuuna ajelu; Ei jaksa huutaa ja normi keskustelu ei onnistu
- Jatkuva huollattaminen ja lisäbonuksena "yllärit"
- Viikottaiset tankkausreissut, taas meni satanen.
:-)) Oli ne, aikoja ...
Mitä muistoja teillä on polttisautoista
34
202
Vastaukset
- Anonyymi
Väärä aihealue.
- Anonyymi
Kai täällä saa muistella polttisaikaa, sitä kun me sähköautoilijat ajoimme viellä kaikki polttisautoilla.
- Anonyymi
Menkää tytöt maksalaatikolle hiekkalaatikolle
- Anonyymi
Kaikissa autoissa on omat ongelmansa, polttiksissa on eri ongelmat kuin sähköautoissa. Ja sähköautoissakin on edelleen käynnistysakku (12V tai 16V) ja varsinkin VW:n sähköautoissa on niiden kanssa ollut pahoja ongelmia. Eli oikeasti tuo kolmas kohta voi jopa päteä osaan sähköautoja.
- Anonyymi
VW:llä nuo akut pelittää hyvin. Se on Toyota jolla niissä on suuria ongelmia ja syynä on suunnitteluvirhe jota eivät osaa/halua/ole varaa korjata.
Tuosta voit lukea kuinka laaja ongelma se on Toyotan autoissa:
https://moottori.fi/uutinen/adacin-tiepalveluraportti-pienempi-ja-isompi-keskiluokka-nama-autot-jattavat-eniten-tielle/ - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
VW:llä nuo akut pelittää hyvin. Se on Toyota jolla niissä on suuria ongelmia ja syynä on suunnitteluvirhe jota eivät osaa/halua/ole varaa korjata.
Tuosta voit lukea kuinka laaja ongelma se on Toyotan autoissa:
https://moottori.fi/uutinen/adacin-tiepalveluraportti-pienempi-ja-isompi-keskiluokka-nama-autot-jattavat-eniten-tielle/Ja silti VW:n sähköautoissa suurin syy tien päälle jäämiseen on käynnistysakun varaustila aivan kuten polttiksissakin. Ja VW:n kohdallakin kyse on suunnitteluvirheestä. Tämä on ihan virallisesti todettu ongelma varsinkin ID.3:n ja ID.4:n alkuaikoina.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja silti VW:n sähköautoissa suurin syy tien päälle jäämiseen on käynnistysakun varaustila aivan kuten polttiksissakin. Ja VW:n kohdallakin kyse on suunnitteluvirheestä. Tämä on ihan virallisesti todettu ongelma varsinkin ID.3:n ja ID.4:n alkuaikoina.
Ja tässä on hieman uudempi artikkeli. TM:llä tuli ongelmia ID.7:n käynnistysakun kanssa, joten käynnistysakkuongelmat eivät ole kadonneet mihinkään sähköautojen myötä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja tässä on hieman uudempi artikkeli. TM:llä tuli ongelmia ID.7:n käynnistysakun kanssa, joten käynnistysakkuongelmat eivät ole kadonneet mihinkään sähköautojen myötä.
Vielä artikkeli mukaan
https://tekniikanmaailma.fi/12-voltin-akku-on-myos-sahkoauton-heikko-kohta-valmistajan-latausohjeet-kannattaa-lukea-tarkkaan-tai-voi-kayda-kuten-tmn-volkswagen-id-7lle/
- Anonyymi
Muistatko sinä ajan, jolloin alle 5000 euron autolla pystyi ajamaan vuosia ilman huolia ja minimaalisilla pääomakuluilla. Pikku huolto kerran vuodessa,
- Anonyymi
Paljon enemmän kuin sinulla. Sain ajokortin vuonna 1970. Mitä märkäkorva haluat tietää
- Anonyymi
Eli olet jo liian vanha ymmärtämään uusia ja nykyisiä asioita.
- Anonyymi
No onko muistoja sähköautoista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No onko muistoja sähköautoista?
On niitä jo kertynyt. Pahimpana se eksistentiaalinen tuska että pääseekö perille tai edes lähimmälle laturille. Ja ellei pääse niin miten suu sitten laitetaan, sähköä kun ei voi hakea kanisterilla.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
On niitä jo kertynyt. Pahimpana se eksistentiaalinen tuska että pääseekö perille tai edes lähimmälle laturille. Ja ellei pääse niin miten suu sitten laitetaan, sähköä kun ei voi hakea kanisterilla.
Ei siis ole.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei siis ole.
Kyllä siis on.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä siis on.
Ne joilla on ihan oikeaa kokemusta näkevät kirjoituksestasi, että kokemuksesi perustuu kuvitelmiisi. Niin se vaan on.
- AnonyymiUUSI
Aina lämmin auto. Defan järjestelmä lämmittää moottorin, sisätilan ja lataa akun vaikka pakkasta se - 25 ja yksi tankkaus noin 5min ja ajoa se 800km noilla pakkasilla. Auto uutena ruosteenesto käsitelty, niin on erittäin hiljainen talven matkanopeuksilla eikä suolakaan syö pohjaa. Autolla ajo on vaivatonta kun istuu ratin taakse ja ajaa omia reittiä jotka sisältää kesällä pikkuteitä ja ranta maisemia, eikä ole sidottu latausketjun pakko reittiin. Autoa voi seisottaa pitkään ja ei ole ajoakusta päänvaivaa millon hajoaa tai joku sähkövika jättää tielle. Sähköautoa, kun ei voi hinat kuten polttisautoa ja odottella lavettia paikalle. Ei haittaa vaikka jättää lentoasemalle pidemmäksi aikaa mistä sähköauton ajoakku ei tykkää ja voi ajoakku tyhjentyä kokonaan. Polttis lähtee sieltäkin tulille.
- AnonyymiUUSI
" Tuppisuuna ajelu; Ei jaksa huutaa ja normi keskustelu ei onnistu"
Ei se sähköautokaan ilman rengasmelua kulje, lienee vielä pahempi suuremmasta painosta johtuen. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
" Tuppisuuna ajelu; Ei jaksa huutaa ja normi keskustelu ei onnistu"
Ei se sähköautokaan ilman rengasmelua kulje, lienee vielä pahempi suuremmasta painosta johtuen.Jos sautoa käyttää kautona (kaupunkiauto) mihin se on suunniteltukin niin silloin sauto on hiljaanen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
" Tuppisuuna ajelu; Ei jaksa huutaa ja normi keskustelu ei onnistu"
Ei se sähköautokaan ilman rengasmelua kulje, lienee vielä pahempi suuremmasta painosta johtuen.Että auton paino vaikuttaa rengasmeluun, hihii!
Eiköhän siihen vaikuta auton suunnittelu ja äänieristys silleen käytännössä. - AnonyymiUUSI
Eli laitat auton talvella jokainen ilta töpselin päähän, että saat sen lämpimäksi ja ettei akku hyydy. Meillä sähköautoilijat teemme saman, mutta meidän ei tarvitse poiketa bensa-asemalle tankkaamaan. Ei sitä polttistakaan niin vaan hinailla jos on automaattivaihteet ja niitä taitaa surin osa olla nykyään? Ei se polttiskaan etene jos siihen tulee jokin sähkövika ja pajalle sekin viedään lavetilla. Sähköauton ajoakku ei tyhjene vaikka auto seisoo viikkoja parkissa, mutta se 12 voltin akku onkin toinen juttu ja sama ongelma koskee myös uudempia polttiksia. Itse en ikinä aja 200-300 km kerralla, usein pidän taukoa jo 150tkm välein ja silloin en edes lataa autoa.
- AnonyymiUUSI
Mitens marketin pihassa tai matkan päällä. Kylmä auto odottaa, ja kesällä tukalan kuuma.
- AnonyymiUUSI
Tankaaminen 180 euroa per laaki, kun bensiini oli kalleimmillaan.
- AnonyymiUUSI
Isot murheet:
Robottivaihteisto hajosi (DSG).
Moottori hajosi (TSI)
Pienempiä murheita:
AdBlue jäätyi talvella
Hiukkassuodatin meni tukkoon
Ajamisen kalleus. - AnonyymiUUSI
Kun sähköauto sanoo stop, niin siitä ei kuski selviä avaamatta lompakkoa. Ei osaa itse tehdä yhtään mitään, vain maksaa.
- AnonyymiUUSI
Kun Toyotan D-4D koneen paisuntasäiliö alkoi pulputtamaan niin silloin ei omat taidot eivät auta mitään. Monen tonnin repat vaikka itse osaisi tehdä.
Sama noiden dieseliremonttien kanssa ylipäätään. Jo pelkät osat remppaan maksavat helposti tonnin. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kun Toyotan D-4D koneen paisuntasäiliö alkoi pulputtamaan niin silloin ei omat taidot eivät auta mitään. Monen tonnin repat vaikka itse osaisi tehdä.
Sama noiden dieseliremonttien kanssa ylipäätään. Jo pelkät osat remppaan maksavat helposti tonnin.Ei ole keksitty sähköauton ikuista moottoria tai akkua.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole keksitty sähköauton ikuista moottoria tai akkua.
Sähkö moottorista ei käytössä kulu kuin laakerit jotka on halpa vaihtaa. Teollisuudessa on sähkömoottoreita jotka ovat käyneet 24/7 vuosikymmeniä.
Polttiksen voimalinja on kertaluokkaa moninkertaisesti ja sen takia käyttövarmuudeltaan ja kestoltaan paljon lyhyempi. Tästä asiasta kaikki alan asiantuntijat ovat yhtä mieltä.
Akuston käyttökelpoinen kestoikä on käytännön kokemuksen mukaan reilut 20 vuotta joka on enemmän kuin auton rakenteiden suunniteltu käyttöikä.
Mikään auto ei ole rakennettu ikuiseksi mutta sähköautot ovat luotettavampia ja pitkäikäisempiä kuin polttikset. Voit kysyä keneltä tahansa alan oikealta ammattilaiselta, essonbaaarin äijäköörin totuus on vinoutunut oikeasta maailmasta heidän vähäisen tietomääränsä vuoksi. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sähkö moottorista ei käytössä kulu kuin laakerit jotka on halpa vaihtaa. Teollisuudessa on sähkömoottoreita jotka ovat käyneet 24/7 vuosikymmeniä.
Polttiksen voimalinja on kertaluokkaa moninkertaisesti ja sen takia käyttövarmuudeltaan ja kestoltaan paljon lyhyempi. Tästä asiasta kaikki alan asiantuntijat ovat yhtä mieltä.
Akuston käyttökelpoinen kestoikä on käytännön kokemuksen mukaan reilut 20 vuotta joka on enemmän kuin auton rakenteiden suunniteltu käyttöikä.
Mikään auto ei ole rakennettu ikuiseksi mutta sähköautot ovat luotettavampia ja pitkäikäisempiä kuin polttikset. Voit kysyä keneltä tahansa alan oikealta ammattilaiselta, essonbaaarin äijäköörin totuus on vinoutunut oikeasta maailmasta heidän vähäisen tietomääränsä vuoksi.Ja silti sähköautoissa poksahtelee sähkömoottoreita hajalle koko ajan ja koska niiden korjaaminen on erittäin vaikeaa, toisin kuin polttomoottorien, niin ne yleensä vain vaihdetaan.
"Tästä asiasta kaikki alan asiantuntijat ovat yhtä mieltä."
Todista tämä ensin. Lisäksi suuri osa sähköautoihin perehtyneistä asiantuntijoista ovat pelkkiä lahjottuja huijareita.
"Akuston käyttökelpoinen kestoikä on käytännön kokemuksen mukaan reilut 20 vuotta joka on enemmän kuin auton rakenteiden suunniteltu käyttöikä."
Tuollaisia käytännön kokemuksia ei ole olemassa vaan tuo on valetta. Sen sijaan on todistettava asia, että 10 vuotta vanhoissa sähköautoissa on paljon vaihdettuja akkuja ja lopuissakin on yleensä akun varaus alle 70% alkuperäisestä. Mitään todistetta siitä, että akut kestäisivät yli 20 vuotta.
Lisäksi väite siitä, että auton käyttöikä vaivainen 20 vuotta on täyttä paskaa. Auton auton rakenteiden käyttöikä on yli 50 vuotta, jos siitä vain pitää huolen. Suunnitellusta käyttöiästä höpöttävät vain autovalmistajien typerään propagandaan uskovat. Autovalmistajathan ovat ammattimaisia valehtelijoita ja huijareita, jotka haluavat vain huijata rahat ostajilta. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja silti sähköautoissa poksahtelee sähkömoottoreita hajalle koko ajan ja koska niiden korjaaminen on erittäin vaikeaa, toisin kuin polttomoottorien, niin ne yleensä vain vaihdetaan.
"Tästä asiasta kaikki alan asiantuntijat ovat yhtä mieltä."
Todista tämä ensin. Lisäksi suuri osa sähköautoihin perehtyneistä asiantuntijoista ovat pelkkiä lahjottuja huijareita.
"Akuston käyttökelpoinen kestoikä on käytännön kokemuksen mukaan reilut 20 vuotta joka on enemmän kuin auton rakenteiden suunniteltu käyttöikä."
Tuollaisia käytännön kokemuksia ei ole olemassa vaan tuo on valetta. Sen sijaan on todistettava asia, että 10 vuotta vanhoissa sähköautoissa on paljon vaihdettuja akkuja ja lopuissakin on yleensä akun varaus alle 70% alkuperäisestä. Mitään todistetta siitä, että akut kestäisivät yli 20 vuotta.
Lisäksi väite siitä, että auton käyttöikä vaivainen 20 vuotta on täyttä paskaa. Auton auton rakenteiden käyttöikä on yli 50 vuotta, jos siitä vain pitää huolen. Suunnitellusta käyttöiästä höpöttävät vain autovalmistajien typerään propagandaan uskovat. Autovalmistajathan ovat ammattimaisia valehtelijoita ja huijareita, jotka haluavat vain huijata rahat ostajilta.Elämäntapa-änkyrä on taas lempipuuhassaan. Jos on päättänyt elää omassa todellisuudessaan niin se on tietenkin jokaisen oikeus.
Todellisuudessa tämä "kirjoittaja" on vain karikatyyri ja roolihahmo ihmiseltä jolla on tarve hakea nettireaktioita yliampuvien liioitteluiden ja typeryyksien kautta. Yksi vanhimmista tavoista osallistua (=trollata) nettipalstalle kun henkinen kapasiteetti ei riitä tuottamaan riittävän laaduksasta asiaan liittyvää tekstiä jolla saisi vastauksia. Yliampuviin väitteisiin löytyy aina joku joka yrittää korjata ilmeiset liioittelut.
Oldest trick in the book. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Elämäntapa-änkyrä on taas lempipuuhassaan. Jos on päättänyt elää omassa todellisuudessaan niin se on tietenkin jokaisen oikeus.
Todellisuudessa tämä "kirjoittaja" on vain karikatyyri ja roolihahmo ihmiseltä jolla on tarve hakea nettireaktioita yliampuvien liioitteluiden ja typeryyksien kautta. Yksi vanhimmista tavoista osallistua (=trollata) nettipalstalle kun henkinen kapasiteetti ei riitä tuottamaan riittävän laaduksasta asiaan liittyvää tekstiä jolla saisi vastauksia. Yliampuviin väitteisiin löytyy aina joku joka yrittää korjata ilmeiset liioittelut.
Oldest trick in the book.Ensinnäkin, mitä yli 20 vuoden käytännön kokemuksia voi olla autoista, joita ei ole ollut olemassakaan paljon yli 10 vuotta. Ja 10 vuotta vanhojen sähköautojen perusteella sähköautot eivät kestä yli 20 vuotta.
Ja auton "rakenteellisesta käyttöiästä" puhuvat vain huijarit, idiootit tai autovalmistajat. Rakenteellista suunniteltua käyttöikää ei ole olemassa. Tietenkin autovalmistajat haluavat ihmisten vaihtelevan autojaan usein, joten he ammattimaisina valehtelevina huijareina ovat keksineet tuon termin.
Jos autolla on "rakenteellinen käyttöikä" niin se on vähintään 50 vuotta, joissain autoissa jopa 100 vuotta. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ensinnäkin, mitä yli 20 vuoden käytännön kokemuksia voi olla autoista, joita ei ole ollut olemassakaan paljon yli 10 vuotta. Ja 10 vuotta vanhojen sähköautojen perusteella sähköautot eivät kestä yli 20 vuotta.
Ja auton "rakenteellisesta käyttöiästä" puhuvat vain huijarit, idiootit tai autovalmistajat. Rakenteellista suunniteltua käyttöikää ei ole olemassa. Tietenkin autovalmistajat haluavat ihmisten vaihtelevan autojaan usein, joten he ammattimaisina valehtelevina huijareina ovat keksineet tuon termin.
Jos autolla on "rakenteellinen käyttöikä" niin se on vähintään 50 vuotta, joissain autoissa jopa 100 vuotta.Ja jo se, että Suomessa on liikenteessä todella paljon yli 20 vuotta vanhoja autoja ja myös yli 30 vuotta vanhoja autoja todistaa sen, että "rakenteellinen suunniteltu käyttöikä" on huijausta.
- AnonyymiUUSI
Sähköauton akuston vaihto 15000-40000€
Polttis auton akun vaihto 150€ - AnonyymiUUSI
Tankissa kesälaatua ja olis pitänyt syksyllä lähteä pohjoiseen....
Ja talvella kävi niin, että Etelä-Suomessa ei saanut arktista laatua ja pohjoisempana oli hirmupakkaset. Aika taiteilua tankkaamisten kanssa. Sillä kertaa selvittiin eikä nafta jäätynyt tankkiin, mutta akku kypsyi eikä jaksanut enää startata.
Viimeisimmällä dieselilläni ei voinut ajaa yli 11 asteen pakkasilla, koska AdBlue-järjestelmä jäätyi ja särkyi. Tällainen ohje tuli korjaamolta ensimmäisen särkymisen jälkeen.
Ei kovin hyvä matka-auto talvella tuo diesel. Sähkö on huoleton.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1609091- 664834
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1494612Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene234002Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko353573Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423570Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383458- 483203
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422921- 492714