Hiisijärvelläkin tapahtuu

Anonyymi-ap

15

818

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eikä tule nytkään..

• Anonyymi

Mitä se hyvejää..

• Anonyymi

Toiset eivät nauti vähäpukeisten rantalentiksen pelaajien katsomisesta.

• Anonyymi

Olipa pettymys kun vain miesten sarja. Sopii katsottavaksi vain Putkosjärven porukalle.

• Anonyymi

Joku nakurantatapahtuma voisi olla heinäkuussa. Näin Hiisijärvk saisi julkisuutta maanlaajuisesti.

• Anonyymi

Hiisijärven hiekat kunnostettiin viime kesänä lähes talkoovoimin 65 000 euron kunnostushankkeessa. Euroopan maaseuturahastolta saatiin 42 000 euroa ja omavastuu osuudesta huolehtivat kylän aktiivit tekemällä kasvojen kohotuksen matkailukohteelle.
      Hiisijärven hiekat on kunnostettu kesällä 2024. Kunnostus tehtiin pääosin talkoilla ja osittain Euroopan maaseuturahaston tuella. Alueella on nyt viihtyisä ympäristö uimiseen, hiekkarakenteluun, urheiluun ja eväiden nauttimiseen. Lisäksi alueella on nuotiopaikka ja frisbeegolfrata.

• Anonyymi

Jotenkin tuntuu, että Hiisijärven hiekat on Suomen vähiten tunnettu hieno luonto- ja viihtymiskohde. Soisi, että useampi löytäisi sen ja tietäisi, että se sijaitsee Ristijärvellä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jotenkin tuntuu, että Hiisijärven hiekat on Suomen vähiten tunnettu hieno luonto- ja viihtymiskohde. Soisi, että useampi löytäisi sen ja tietäisi, että se sijaitsee Ristijärvellä!

Lisäksi voisi mainita, että Hiisijoen varrelta löytyy hienoja kohteita ja niitä tietää vielä harvempi. Sinne voisi tehdä paljon nykyistä pisemmän patikointireitin. Jopa ihan hiekoilta asti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisäksi voisi mainita, että Hiisijoen varrelta löytyy hienoja kohteita ja niitä tietää vielä harvempi. Sinne voisi tehdä paljon nykyistä pisemmän patikointireitin. Jopa ihan hiekoilta asti.

Siinähän on hiekoilta päin ensimmäisenä Hiekanjoki, sitten Möttösjoki ja vasta sitten Hiisijoki. Kokonaismatka Laahtaskoskelle on 12km. Ihan sopiva patikointimatka. Toki matkalla voisi jokusen parkkipaikan väsätä. Sitten siellä on toistakymmentä rantamökkiä, niin nehän luonnollisesti pitää kiertää kauempaa, niin matkaa voisi tulla yhteensä ehkä 15km. Mutta ei se ole ongelma. Ei sen joen tarvitse koko ajan näkyä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinähän on hiekoilta päin ensimmäisenä Hiekanjoki, sitten Möttösjoki ja vasta sitten Hiisijoki. Kokonaismatka Laahtaskoskelle on 12km. Ihan sopiva patikointimatka. Toki matkalla voisi jokusen parkkipaikan väsätä. Sitten siellä on toistakymmentä rantamökkiä, niin nehän luonnollisesti pitää kiertää kauempaa, niin matkaa voisi tulla yhteensä ehkä 15km. Mutta ei se ole ongelma. Ei sen joen tarvitse koko ajan näkyä.

Tuohan kuulostaisi hienolta. Toivottavasti sama porukka osaa vedellä oikeista naruista ja anoa rahaa reitin tekemiseen. Vielä parempi jos reitti olisi maastopylräilykelpoinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuohan kuulostaisi hienolta. Toivottavasti sama porukka osaa vedellä oikeista naruista ja anoa rahaa reitin tekemiseen. Vielä parempi jos reitti olisi maastopylräilykelpoinen.

Jep. Se ei paljoa lisäpanosta vaadi, että maastopyörällä pääsee, jos reitti tehdään. Sitä voisi vaikka tehdä osissa, jos rahoitusta ei saa koko matkalle. Ja/tai sitten voisi tehdä niin, että käyttää teitä ihan suosiolla jossain ja jossain taas palataan jokien rantaan. Voisi vaikka bongata 10-15 hienointa kohtaa ja niissä reitti kulkisi aina lähellä rantaa 300-500m, mutta suosiolla voi jossakin kohtaa reitti mennä kauempana tai käyttää valmiita tiepohjia ja sitten taas opasteilla ohjataan rantaan. Itse olen hiukan kuljeskellut noilla seuduilla metsässä, niin hienoja kohtia kyllä on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep. Se ei paljoa lisäpanosta vaadi, että maastopyörällä pääsee, jos reitti tehdään. Sitä voisi vaikka tehdä osissa, jos rahoitusta ei saa koko matkalle. Ja/tai sitten voisi tehdä niin, että käyttää teitä ihan suosiolla jossain ja jossain taas palataan jokien rantaan. Voisi vaikka bongata 10-15 hienointa kohtaa ja niissä reitti kulkisi aina lähellä rantaa 300-500m, mutta suosiolla voi jossakin kohtaa reitti mennä kauempana tai käyttää valmiita tiepohjia ja sitten taas opasteilla ohjataan rantaan. Itse olen hiukan kuljeskellut noilla seuduilla metsässä, niin hienoja kohtia kyllä on.

Olisi hyvä kun työttömät pistettäisiin vesurin ja lapion varteen tekemään reittiä.

https://jalki.fi/routes/10509-saukkovaaran-kierros-ristijarvi

Tuollainen gpx-jälki löytyi pyöräilijöille, vastaavan kun joku tekisi kävelijöillekin tästä reitistä. Noita gpx ilmeisesti jaetaan vastaavlilla sivustoilla.

• Anonyymi

Miss Hiisi ssssshhhhh

• Anonyymi

Ei muuta kuin töppöstä töppösen eteen patikoimaan.

• Anonyymi

Onkos Hiisijärvellä enää kouluikäisiä? Joku heinäkuun nuorten työllistämisjuttu olisi vaikka kyläyhdistyksellä kioskin muodossa hyvä. Kahvia termarista, mehuja ja jäätelöä myyntiin. Ei varmastikaan kultakaivos, mutta jos omansa saisi pois ja vähän voittoa.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      87
      3705
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      81
      3300
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3132
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      70
      2760
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      50
      2312
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      66
      1869
    7. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      37
      1824
    8. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      27
      1819
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1719
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1688
    Aihe