Romanit ja tanssi

Anonyymi-ap

Romanit ovat hyviä ja innokkaita tanssijoita. Itsekin olen aikoinaan heidän tanssitaitojaan ihastellut tanssilavoilla, joita ei enää taida kovin paljon Suomessa olla. Mutta sitten aiheeseen liittyvä kysymys:

Kumpaa tanssia romanit suosivat, humppaa vai tangoa? Tiedän että romanit osaavat molempia erinomaisesti, mutta kumpi on mieluisempaa tanssahdella?

12

441

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Olisi ihana nähdä romaninainen tanssimassa napatanssia.

• Anonyymi

Sitä varten pitänee mennä Lähi-Itään jossa romanitkin harrastavat napatanssia. Suomessa napatanssia on kertonut harrastavansa mm Tarja Halonen. Hän ei taida kuitenkaan järjestää yleisötilaisuuksia . Kannattaa kuiten kysäsistä, josko hän tulisi esiintymään johonkin yksityistilaisuuteen vaikkapa korvausta vastaan. Uskon, että hänen tanssinsa olisi todella esteettinen elämys ja todellista silmän iloa. Aikaakin hänellä lienee kun nykyään eläkkeellä.

• Anonyymi

Sitäkään ei voi yleistää muista muistan kun romaani poika haki minua tangolle ja ajattelin että wau nyt saa tanssia kunnon tangon , vaan se oli pettymys, hönellä ei ollut tahtikorvaa tippaakaan . Niin että monet heistä ovat hyviä vaan ei kaikki. Ihan kun valkolaisissakin

• Anonyymi

Jotkut romanit tanssivat paremmin humppaa kuin tangoa.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Suomessa ei ole monia romanitaustaisia drag-taiteilijoita. La León toivoo olevansa esikuvana myös muille queer-romaneille.

https://yle.fi/a/74-20060594

• Anonyymi

Serkkuni idoli ja esikuva!

• Anonyymi

Muuan romani kertoi minulle, että humppa on alunperin Intiasta ja romanit ovat sen tuoneet Suomeen 1500-luvulla. Tuo saattaa hyvinkin pitää paikkansa. Toinen romanien suosima tanssi eli siis tango on kuitenkin kotoisin Argentiinasta. Argentiinassa asuu aika paljon romaneita, joten voi se olla jonkun sikäläisen romanin keksintö.

Mitä arvelette itse noista alkuperäarvailuista?

Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4418
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      152
      3251
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2534
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      52
      2505
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      110
      2225
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1893
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      23
      1662
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1626
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      167
      1516
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      36
      1265
    Aihe