Minulla on QR:ltä ostettu paluulippu HEL-Doha-BKK 28.6.2025. Finnair operoi lennot HEL-Doha ja on perunut ne. Onko Qatar airways velvollinen uudelleenreitittämään lennon BKK:iin vai voiko se tulkita tilanteen olevan 'force majeure' ja jättää minut Helsinkiin?
Qatar airways / Finnair / Doha lennot Lähi-idän kriisin aikana
7
249
Vastaukset
- Anonyymi
Ota yhteys lentoyhtiöön. Eiköhän sinut reititetä uudelleen mutta mikäli tilanne rauhoittuu, lennot voivat jatkua hyvinkin pian.
- Anonyymi
Finnair on ilmoittanut ettei lennä Dohaan ainakaan tämän kuun aikana. Eli kuunvaihteeseen asti ei ainakaan tuota Finnairin kautta tapahtuvaa lentoa Dohaan ole.
Mutta lähtökohtaisesti lentoyhtiöstä jolla lennon olet varannut pitäisi reitittää sinua uudestaan Helsinki - Bangkok välillä,
Eli ota yhteyttä Qatarin asiakaspalveluun lennon osalta (Finnair ei sinua tässä voi auttaa), mutta voi hyvin olettaa että tämän hetkisessä tilanteessa siellä saattaa olla kiirettä vastailla…
- Anonyymi
Todellakin. Live chat oli suljettu ylikuormituksen takia ja sieltä neuvottiin soittamaan. Sain puhelimitse yhteyden Helsingin QR asiakaspalveluun, keskustelussa asiakaspalvelija ei suoraan sanonut 'force majeure', mutta ei pystynyt ollenkaan auttamaan, neuvoi ottamaan yhteyttä ' live chat'in kautta.... Aion mennä lentoasemalle selvittelemään asiaa 2 vrk ennen lentoa.... katsotaan.
- Anonyymi
Nyt QR website ilmoittaa että lento on peruttu. On kaksi vaihtoehtoa, request refund tai live chat. Mobiilista chat toimii ja tiedustelen, voisiko minut buukata Finnairin suoralle HEL-BKK, jossa on tilaa.
Agent : I am sorry to inform you that as of now the direct flight option with Finnair is unavailable.
Agent : The complimentary change can be given on pure Qatar Airways flights.
Uh-huh... - Anonyymi
Jos meille nälkämaan kanslaisille myydään liput sujuvalla kotimaan kielellä, niin matka pitäisi ongelmineen päivineen pystyä viemään maaliin samalla kielellä. Jos ei siihen pystytä, niin siitä pitäisi ilmoittaa lipun ostoa suunnittelevalle ennen kaupantekoa. Tämä on huijausta. Ostettu tuote ei olekaan sama millaisena se esiteltiin. Petos mikä petos.
- Anonyymi
Kieli ei ole ongelma
- Anonyymi
Lentokentällä ei ole QR toimistoa tai edustajaa. Oletin että olisi.
QR mobile app ei enää löydä mitään tietoa varauksesta. Live chat'tia ei myöskään löydy.
QR website löytää varauksen, antaa vaihtoehdot 'request refund' ja ' live chat'. Live chat ei ole kuitenkaan saatavilla suuren tungoksen takia, kehottaa soittamaan samaan numeroon kuin soitin aiemmin turhaan. Yritän soittaa kolmesti, odotan jonossa 3 x 5minuuttia, ei vastausta.
Finnairilla on myynnissä one way lippu 29/6 kohtu hintaan. Ostan sen ja pyydän Qatar Airwaysia palauttamaan paluulipun hinnan. En vielä tiedä paljonko saan.
Joopa joo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 978624
- 474249
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021936Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html371488- 241460
Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,341199Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121170Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53877Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31862Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29837