rahalahjoista

mietiskelevä

Onko kenellekään käynyt niin, että joku häävieras on varastanut häälahjaksi saatuja rahoja? Siis jos esim. kuoressa on ollut 40 tai 60 euroa, niin onko tietoa tai epäilystä, että joku vieras olisi varastanut muutaman kympin tai enemmänkin. Onhan tällainen käytännössä täysin mahdollista, sillä lahjathan ovat lahjapöydällä, eikä lahjapöydän luona ainakaan yleensä seiso ketään "vahtimassa", ettei mitään viedä.

Tästä syystä olenkin ajatellut, että kun itse parin vuoden päästä kesällä 2007 menen naimisiin, niin kirjoitamme lahjalistaan rahalahjojen suhteen: "mielellään tilille", mikä mielestäni olisi järkevää. Suosittelen muillekin.

Tällä en tarkoita, että kutsuisimme häihimme epärehellisiä ihmisiä, mutta mikäli häihin tulee yli 100 vierasta mahtuu joukkoon taatusti myös muutamia, lähinnä nuoria, vähävaraisempia vieraita, joille näpistyksen houkutus taatusti on olemassa.

8

1764

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lahja

      pöytää hoida ketään.
      Vieraat tulevat normaalisti samaan aikaa suoraan esim kirkosta, joten kuoret voisi joku ottaa vastaan. Ja toimittaa hääparille illan aikana tms.
      Vaikka kaaso tai bestman voivat asiaa hoitaa ellei muita ole.

    • Rehellinen

      Vähävaraisuus ei suinkaan automaattisesti tarkoita, että varastaisi! Tai nuoruus. Rahat on mm. joskus nuorena juuri kotoa muuttaneena ja työttömänä (ja vanhemmat ei tukenut rahallisesti yhtään) ollut hyvin vähissä, mutta en kyllä varastanut enkä tule varastamaan.

      Jokuhan varastaa vaikka on hyvin toimeen tuleva. Se voi olla sairaus. Juu, mutta se nyt olis sivuseikka...

      Ihmettelen myös sitä, että eikö esim. kaaso tai bestman voi ottaa rahoja talteen? Niin ainakin usein tehdään.

    • ei koskaan

      Ei rahalahjoja pöydälle! Ihan jo senkin takia että kortin välissä oleva seteli lentää hyvin äkkiä, jos ikkuna ja ovi avataan vahingossa samaan aikaan.

      Joku vastuuhenkilö, äiti, sisko, hyvä ystävä, ukki tms. ottaa rahat talteen korttien välistä ja kirjekuorista. Vain kortti pöydälle.

      Sitä paitsi meillä ainakin yo-juhlissa on ihan sen takia otettu rahat/shekit pois näytiltä, kun jotkut eivät tykkää siitä, että pöydällä on esillä, että he ovat lahjoittaneet "vain" 20e. Olen monesti törmännyt esim. kavereiden yo-juhlissa tällaiseen vertailuun... hyi kamala! Tädit supisee pöydän ääressä, "miten Irmeli-serkku nyt noin, onkohan se mies taas alkanut juomaan, kun ei muuhun varaa..."

    • nuori juhlija

      "...mikäli häihin tulee yli 100 vierasta mahtuu joukkoon taatusti myös muutamia, lähinnä nuoria, vähävaraisempia vieraita, joille näpistyksen houkutus taatusti on olemassa"

      Loukkaavaa - todella loukkaavaa! Enpä haluaisi olla nuori sinun suvustasi, ja luultavasti, ja onneksi en olekaan. Törkeää!!

      • Nuorten puolesta

        Niin on törkeätä! Jospa kysyjä on itse nuorena vähävaraisena sitten tuntenut houkutusta varastamiseen ja luulee, että näin on kaikkien kohdalla? En tiedä onko näin, mutta kommentti tuntuu ainakin oudolta!

        "Taatusti"? Joopa joo...


      • mietiskelevä
        Nuorten puolesta kirjoitti:

        Niin on törkeätä! Jospa kysyjä on itse nuorena vähävaraisena sitten tuntenut houkutusta varastamiseen ja luulee, että näin on kaikkien kohdalla? En tiedä onko näin, mutta kommentti tuntuu ainakin oudolta!

        "Taatusti"? Joopa joo...

        Olen elämäni aikana ollut yhteensä neljissä häissä ja olen hädin tuskin edes KOSKENUT hääparien häälahjoihin. Olen katsonut, mutten koskenut. Häälahjaksi saatavistamme rahoista olen huolissani, koska TIEDÄN ainakin yhden hääpäivänämme 15 vuotiaan lähipiiristäni, joka on mm. varastanut lompakon ja kiistänyt teon siitäkin huolimatta, että kyseinen lompakko on löytynyt HÄNEN kassistaan. Koska kyseinen henkilö sattuu olemaan eräs sisareni, olen siis VELVOLLINEN kutsumaan hänet häihimme hänen epäluotettavuudestaan huolimatta, että näin...


      • Nuorten puolesta
        mietiskelevä kirjoitti:

        Olen elämäni aikana ollut yhteensä neljissä häissä ja olen hädin tuskin edes KOSKENUT hääparien häälahjoihin. Olen katsonut, mutten koskenut. Häälahjaksi saatavistamme rahoista olen huolissani, koska TIEDÄN ainakin yhden hääpäivänämme 15 vuotiaan lähipiiristäni, joka on mm. varastanut lompakon ja kiistänyt teon siitäkin huolimatta, että kyseinen lompakko on löytynyt HÄNEN kassistaan. Koska kyseinen henkilö sattuu olemaan eräs sisareni, olen siis VELVOLLINEN kutsumaan hänet häihimme hänen epäluotettavuudestaan huolimatta, että näin...

        Ok. Jos kerta on syytä epäillä yhtä henkilöä. Mutta muotoilit (vai hetkinen olitko muuten alkuperäinen kirjoittaja...?) lauseen niin, että sai käsityksen että epäilet nuoria yleisesti. Että kun ovat nuoria ja vähävaraisia niin taatusti varastavat... tai ainakin tuntevat houkutusta.

        Kaiken ikäiset tosiaan varastavat... Ja kaikki nuoret (eikä minkään ikäiset) ei varasta.


    • mutta etiketti

      sanoo muistaakseni, että lahjakuoret ojennetaan onnitellessa sulhaselle?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4649
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4260
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2790
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1679
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1670
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1625
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1583
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1531
    Aihe