No niin, muutkin kuin velalliset ovat huomanneet, ettei perinnällä ole puhtaat jauhot pussissa. Pahinta on, ettei perintäfirmojen tapa laskuttaa ole läpinäkyvää ollenkaan eikä viranomainen ole siihen puuttunut. Kuinkahan paljon on maksatettu turhasta ja kuinkahan moni ihmishenki on menetetty näissä kuvioissa.
https://yle.fi/a/74-20169414
perinnästä
20
219
Vastaukset
- Anonyymi
Ja Ulosottolaitos jatkaa samoilla linjoilla peesaamalla näitä perintäfirmoja. Ei senkään laitoksen työtavat ja moraali ole ihan sinivalkoista. Velallisen omaisuus pakkomyydään pilkkahinnoilla, perheitä häädetään lumihankeen ja henkilökohtaiset tavarat ja valokuvat häväistään heittämällä ne töllisteltäväksi roskiin tai jätelavoille.
- Anonyymi
Ulosotto perustelee toimiaan lähes poikkeuksetta velallisten tasa-arvoisella asemalla. Tämähän ei oikeasti edes toteudu, eikä ulosotto siihen todellisuudessa pyrikään. Pakkohuutokauppojen tilannetta voi seurata huutokaupat.com sivustolla, ja jo kuvista näkee ettei ulosotto ole mikään asuntokauppias. Mukana on yleensä pari suttuista valokuvaa ja lisätietoja tai näyttöä saa tosissaan tingata. Pohjahinta määräytyy velallisen tilanteen mukaan, eli jos ulosotossa on kymppitonni niin sehän riittää sadan tonnin mökistä voutille. Ulosotolla ei ole mitään vastuuta toiminnastaan, eikä mahdollisesti tuleva uudistus tuo siihen mitään oleellista parannusta kuluttajan osalta.
Ulosotossa työskentelevien nimet kannattaa laittaa muistiin. Sitä ei koskaan tiedä vaikka muuttaisivat naapuriin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ulosotto perustelee toimiaan lähes poikkeuksetta velallisten tasa-arvoisella asemalla. Tämähän ei oikeasti edes toteudu, eikä ulosotto siihen todellisuudessa pyrikään. Pakkohuutokauppojen tilannetta voi seurata huutokaupat.com sivustolla, ja jo kuvista näkee ettei ulosotto ole mikään asuntokauppias. Mukana on yleensä pari suttuista valokuvaa ja lisätietoja tai näyttöä saa tosissaan tingata. Pohjahinta määräytyy velallisen tilanteen mukaan, eli jos ulosotossa on kymppitonni niin sehän riittää sadan tonnin mökistä voutille. Ulosotolla ei ole mitään vastuuta toiminnastaan, eikä mahdollisesti tuleva uudistus tuo siihen mitään oleellista parannusta kuluttajan osalta.
Ulosotossa työskentelevien nimet kannattaa laittaa muistiin. Sitä ei koskaan tiedä vaikka muuttaisivat naapuriin.Tämä niin totta. Kun oma kiinteistöni meni pakkohuutokauppaan, minulta kysyttiin velkojen summa ja sen perusteella kirjattiin selvitykseen myyntisumma niin, että "velallinen arvioi kiinteistön" (talon ja maat) tuohon lukuun. No en tietenkään arvioinut alakanttiin! Oli täydellinen yllätys, että voudin tuttu kiinteistönvälittäjä kävi potkimassa seiniä ja sitten vouti ilmoitti, että nyt myydään miten tarjotaan. Tarjottiin yhdeksän tuhatta. En tietenkään suostunut tuollaiseen, kiinteistön arvo on ihan muuta. Minua yritettiin manipuloida suostumaan kauppaan, monilla yrityksillä tehtiin niin talosta kuin paikkakunnastakin ihan jättömaata. Täysin arvoton alue, täysin paska tönö.
Jos en olisi tällainen hankala henkilö, olisin ehkä pelosta viranomaiin suostunutkin pakkomyyntiin. Tiedän ketkut ja ne listaan aina muistiin.
- Anonyymi
Jos on itse jättänyt laskunsa maksamatta, niin ei pitäisi olla varaa muita arvostella.
- Anonyymi
Ai niin kuin samalla periaatteella ei saa arvostella rikollista, koronkiskuria, epäpätevää lääkäriä huseeraamassa vammaislaitoksissa, huolta vailla olevaa lastensuojelua, vanhusten raiskareita?
Voe veikkonen, ei oikeassa elämässä raha puhu vaan järeämpi valta. Kyllä kansa tietää ja muistaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai niin kuin samalla periaatteella ei saa arvostella rikollista, koronkiskuria, epäpätevää lääkäriä huseeraamassa vammaislaitoksissa, huolta vailla olevaa lastensuojelua, vanhusten raiskareita?
Voe veikkonen, ei oikeassa elämässä raha puhu vaan järeämpi valta. Kyllä kansa tietää ja muistaa.On vaan erikoista on konna arvostelee toisia konnia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On vaan erikoista on konna arvostelee toisia konnia.
Mikä konna minä olen? Vanhuuseläkeläinen nykyisin ja neljäkymmentävuotisen pienyrittäjäuran taustainen, jopa vuosia virkaa tehnyt valtiolle. Konna en ole koskaan ollut. Velka tuli työperäisestä sairaudesta ja hometalosta, jota maksan nyt hamaan tappiin. On sinulla melkoinen käsitys ihmisistä. Et taida olla edes asuntolainaasi koskaan maksanut? Minä maksoin 18-prossan korilla ison talon ja puhtain paperein. Sama firmalla.
Miksi haukut velkaa ottaneita? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä konna minä olen? Vanhuuseläkeläinen nykyisin ja neljäkymmentävuotisen pienyrittäjäuran taustainen, jopa vuosia virkaa tehnyt valtiolle. Konna en ole koskaan ollut. Velka tuli työperäisestä sairaudesta ja hometalosta, jota maksan nyt hamaan tappiin. On sinulla melkoinen käsitys ihmisistä. Et taida olla edes asuntolainaasi koskaan maksanut? Minä maksoin 18-prossan korilla ison talon ja puhtain paperein. Sama firmalla.
Miksi haukut velkaa ottaneita?En minä velkaa ottaneita hauku. Ainoastaan niitä, jotka ovat päättäneet olla maksamatta velkaa takaisin, ja sitten itse haukkuvat tahoja, jotka yrittävät saada vääryydellä hankitut varat oikeille omistajilleen.
- Anonyymi
Suomen valtion viranomaisen hiljaisella hyväksynnällä suoritetaan omaisuuden uusjako köyhältä rikkaalle. Ketä tämä edes palvelee? Ei ainakaan maan kansantaloutta.
Yle areenassa pyörii mielenkiintoinen sarja Toisten rahat. Suosittelen tutustumaan.- Anonyymi
"Toisten rahat" - sen kun ihmiset muistaisivat jättäessään laskunsa maksamatta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Toisten rahat" - sen kun ihmiset muistaisivat jättäessään laskunsa maksamatta.
Sarja kertoo valtion viranomaisten ketkuiluista ja poliittisen eliitin lehmänkaupoista pankkien ja lakimiesten kanssa. Kansalta pyyhkäistiin miljardeja toisten taskuun. Verorahoja.
ihan noin muuten vain, pankit ja rahalaitokset lainaavat rahaa korkoa vastaan. Sitähän lainaa me maksamme takaisin, me velalliset nyt. Laillista markkinataloutta se.
- Anonyymi
Ja velallinen on tietysti täysin syytön?
- Anonyymi
Velalliset tuomitaan pahemmin kuin tappajat. Velalliset maksavat vuosikausia velkaansa ja sen ohessa kärsivät stigmasta, joka vaikeuttaa elämää joka tavalla. Sellainen velkaa maksaja, joka on käräjäoikeuden tuomion saanut, on aika kurimuksessa ja rikolliseksi haukuttu.
On hyvä että asioita tutkitaan ja perinnän väärinkäytöksistä kirjoitetaan ja asiaa tuodaan tavan tallaajien näkyville. Kuten vaikka sinun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Velalliset tuomitaan pahemmin kuin tappajat. Velalliset maksavat vuosikausia velkaansa ja sen ohessa kärsivät stigmasta, joka vaikeuttaa elämää joka tavalla. Sellainen velkaa maksaja, joka on käräjäoikeuden tuomion saanut, on aika kurimuksessa ja rikolliseksi haukuttu.
On hyvä että asioita tutkitaan ja perinnän väärinkäytöksistä kirjoitetaan ja asiaa tuodaan tavan tallaajien näkyville. Kuten vaikka sinun.Onneksi olet päättänyt olla uhriutumatta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi olet päättänyt olla uhriutumatta.
Mikä sinua oikein vaivaa. Olet kateellinen velkaantuneille, olet kateellinen elossa oleville? Jos elämäsi on todella noin elämätöntä, ota vippi ja jätä se maksamatta. jää odottelemaan perintäyhtiön kirjettä ja sitten ulosottajaa. Menetät työsi, koska et ole enää työturvallisuusselvityksen vuoksi kurantti hommiisi, menetät puolisosi joka kyllästyy suojaosuudella (yhdeksällä sadalla eurolla kuussa) pyristelevään luuseriin ja sitten menetät kotisi. Mietit ajatko rekkaa päin vai juotko itsesi hengiltä, jottet rasittaisi kaikkia: perintäfirmaa, virkamiestä, some-kirjoittajia, sukua, naapureita...
Kyllä, minä olen päättänyt olla uhriutumatta, koska olen 100-prossaa selviytyjä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä sinua oikein vaivaa. Olet kateellinen velkaantuneille, olet kateellinen elossa oleville? Jos elämäsi on todella noin elämätöntä, ota vippi ja jätä se maksamatta. jää odottelemaan perintäyhtiön kirjettä ja sitten ulosottajaa. Menetät työsi, koska et ole enää työturvallisuusselvityksen vuoksi kurantti hommiisi, menetät puolisosi joka kyllästyy suojaosuudella (yhdeksällä sadalla eurolla kuussa) pyristelevään luuseriin ja sitten menetät kotisi. Mietit ajatko rekkaa päin vai juotko itsesi hengiltä, jottet rasittaisi kaikkia: perintäfirmaa, virkamiestä, some-kirjoittajia, sukua, naapureita...
Kyllä, minä olen päättänyt olla uhriutumatta, koska olen 100-prossaa selviytyjä.Muotisana uhriutua on nykykielenkäytössä hieman hämärä. Nykyään sillä tarkoitetaan kai että toinen kuvittelee omia kärsimyksiään. Halutaan vähätellä toisen kärsimyksiä. Alun perin sanan merkitys oli kuitenkin hyväntahtoinen eli että ihminen ei saa tyytyä huonoon osaansa (uhriintua) vaan hänen tulee voimaantua ja tehdä jotain vääryyden korjaamiseksi.
Kielitoimiston sanakirja sanoo uhriutumisesta seuraavaa: Esim. huonon kohtelun t. rikoksen uhrista: omaksua uhrin rooli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muotisana uhriutua on nykykielenkäytössä hieman hämärä. Nykyään sillä tarkoitetaan kai että toinen kuvittelee omia kärsimyksiään. Halutaan vähätellä toisen kärsimyksiä. Alun perin sanan merkitys oli kuitenkin hyväntahtoinen eli että ihminen ei saa tyytyä huonoon osaansa (uhriintua) vaan hänen tulee voimaantua ja tehdä jotain vääryyden korjaamiseksi.
Kielitoimiston sanakirja sanoo uhriutumisesta seuraavaa: Esim. huonon kohtelun t. rikoksen uhrista: omaksua uhrin rooli.Kaiken kaikkiaan uhriutua-sana on tuonut keskusteluihin hyvin vähän mitään uutta vaikka Marco Bjurström sitä hokee joka paikassa.
Myös olkiukkosyytökset ovat osa nykypäivän väittelytekniikkaa. Oliukkosyytöstä käytetään aina viimeisenä argumenttina turhautuneessa mielentilassa.
- Anonyymi
Tuskin tähän muutosta tulee. Perintätoimistot voi laittaa vaikka mitä kuluja, kaikki menee sukkana läpi summaarisissa.
- Anonyymi
Maikkarin uutisissa ulosottoasiaa. Kerrankin asiallista ja puolustavaa puhetta.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pysayttava-tilasto-julki-jo-yli-puoli-miljoonaa-suomalaista-on-ulosotossa/9181222- Anonyymi
Uutisen videossa lisää asiasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️851798Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1251225YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä621080- 62956
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan74876Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli82826Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.47817Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606029816- 57810
Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.123798